Bir motorda yük, motorun yapması gereken iş olarak açıklanabilir. Motor yükü dediğimiz şeyin içine her şey girer; rezistans, klima, teyp v.b tüm elektronik sistemlerin kullanımı, ani kalkışlar, ani duruş için fren mekanizmasının kullanımı bunların hepsi çalışabilmek için direkt ya da dolaylı olarak gücünü motordan alır. Yani hepsi motora bir iş ekler, buna da motor yükü denir. Motora yük bindirmek ve ani duruş için fren sistemini kullanarak ( motor freni hariç ) yavaşlamaya çalışmak birbirini etkileyen şeylerdir. Daha doğrusu fren sistemini kullanarak aracı yavaşlatmak motora yük bindirir. Kaba açıklamayla; fren sistemleri, fren hidrolik sıvısı ile çalışır. Fren hidrolik sıvılarını çalıştıran fren mekanizması, siz frene bastığınız vakit gücünü motor milinden alır. Yani motorun ürettiği gücü emer. Siz ne kadar çok fren kullanırsanız ve bunun şiddeti ne kadar olursa fren hidrolik sıvısı o derece çok kullanılacak ve motorun ürettiği mekanik enerjiden çalmaya başlayacaktır. Yani ani duruşlar için fren kullanmak motora daha fazla yük bindirecek, motorun yapması gereken iş miktarını arttıracak, bu da daha fazla yakıt kullanma ihtiyacı anlamına gelecektir.
Ani duruş ( frenleme ) ve motora yük bindirme ilişkisi pek fazla kaynakta teknik olarak açıklanmaz. Kaynaklar genellikle ani frenlerden, fren mekanizmasını kullanmaktan kaçınmanın yakıt tüketimine olumlu etki ettiğinden bahseder ama ' nasıl ? ' sorusunun detayına pek girmez. Benim bildiğim detayı da yukarıda anlattığım gibidir. Frenin kullanılma sıklığına göre yakıt tüketiminin artmasının sebebi, kullanılan fren mekanizmasının çalışmak için ihtiyaç duyduğu enerjiyi motordan temin etmesi ve bu da dolaylı yoldan motora yük bindirmesi anlamına gelir.