Aracıma Kendim Yazılım Yapabilir miyim ? / Araç Yazılımı Nasıl Yapılır ?

SymenArda

Seymen
Takipçi
4 Ara 2022
2
3
20
18
Erzincan
Marka
Volkswagen
Öncelikle merhabalar 17 yaşındayım ve vw caddy 1.9tdi 105hp 2004 model araba sahibiyim yaşımla alakalı daha fazla konuşmaya devam etmeyeceğim 😁 Aracıma turbo kesmeden yapılabilecek bir yazılım yapmak istiyorum malum yaşım ve öğrenci olmam nedeniyle bunu kendim yapmalıyım bilgisayar alanında yeterli bilgiye sahibim arac konusundada öyle olduğumu düşünüyorum. Aracım alt devirlerde iyi olsada üst devirlerde dahada canlanabilir gibi hatta alt devirlerde daha iyi olabilir. Ve en önemli konu yakıt tasarrufu şart yazılımda buda olmak zorunda yoksa vay halimize 😶 Seneye staja başlayacağım ve aracima yavaş yavaş yatırım yapacağım önce kozmetik tabiki çünkü biraz yaşlı duruyor. Sonra ise performansa yöneleceğim. Merak etmeyin Ehliyeti almadan köy bölgesi dışına çıkmayacağım. Bana yardım edecek arkadaşları bekliyorum. İletişim için aeser105@gmail.com mail adresine mail atarak bana ulaşabilirsiniz. @Iskender™ önerilere açığım.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,728
3
9,664
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Dostum heves cok güzel fakat bu iş öyle bir şey değil üzgünüm ama mapping zor bir iş ve mühendislerin yapması gereken toleransların bilinmesi gereken bir iş
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,498
1
4,826
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Güzel kardeşim normalde turbo kesmeyecek yazılım kısmından sonrasını okumazdım başka bir forumda yazılmış olsaydı. Hevesini çok çok iyi anlıyorum. Ama maalesef bu konuda yapabileceğin bişey yok. Arabalardan bilhassa mekanik işinden de anlamadığın belli. Yazılım iç içe geçmiş bir sürü parametreden ve yakıt haritalarından oluşuyor. Bu yazılım işinin bir eğitimi var. Bilgisayar mühendisi dahi olsan oturup elinde bilgisayar arabama yazılım yapayım diyemezsin. Bu doktorluk gibi hemşirelik gibi tıbbın farklı dalları gibidir. Yazılım yapayım altlar canlansın üstler zıplasın hemde tasarruflu olsun vs yok öyle bir dünya. Temel mantık ne kadar ekmek o kadar köfte. Hiçbir yazılım güç arttırırken az yaktırmaz. Aracın artan yakıtından bezip gaz pedalına hassas davranmaya başlayınca daha önceki kullanımdan az yakarsın ve kerameti yazılıma bağlarsın. O zamanda sorarlar madem basmayacaktın yazılım niye? Güzel kardeşim yazılımlı aracın gaz pedalına yüklendiğin zaman eski halinden daha fazla yakıt harcarsın. Fizik kuralı gibi düşün. Ayrıca alt devirlerinin üst devirlerinin canlanması işi bilhassa alt devirler için yazılımlık iş değildir. Bu yazılım işlerine girmeden evvel mekanik bilgini iyice geliştir ve güvenilir bir yerde yazılımını yaptır. Sonuçları ne olabilir bunuda araştır. Zira hiç kimse yaşını başını almış arabaya garanti veremez.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,067
6,945
5,020
github.com
Marka
BMW
Yapılır, yapılmaz diye bişey yok. Yazılım işinde iyi noktalara gelen insanların çok azı mühendis kökenli. Bu iş tamamen senin bu işe olan merağına, araştırma azmine ve öğrendiklerini uygulayabilme yeteneğine bakıyor. Ama tabi yaptığın değişiklikler sonrası zarar görecek motor ya da diğer parçaların maliyetini karşılayabilecek misin? Sanayide bu işleri yaptırabileceğin bir çevren var mı? Bunları muhakeme etmen lazım kendinde. Eğer bu soruların cevapları sende "OK" ise bence yapabilirsin. Kendi arabanı denek olarak kullanıp bu işte uzmanlaşabilirsin. Ya da bir yazılım bayiisinde başlayıp işlerin nasıl yürüdüğünü de öğrenebilirsin. Başta dediğim gibi eğer kendinde bu tarafta bir arzu görüyorsan zaten gerisi bir şekilde gelecektir.
 

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,066
3
15,352
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Yapılır, yapılmaz diye bişey yok. Yazılım işinde iyi noktalara gelen insanların çok azı mühendis kökenli. Bu iş tamamen senin bu işe olan merağına, araştırma azmine ve öğrendiklerini uygulayabilme yeteneğine bakıyor. Ama tabi yaptığın değişiklikler sonrası zarar görecek motor ya da diğer parçaların maliyetini karşılayabilecek misin? Sanayide bu işleri yaptırabileceğin bir çevren var mı? Bunları muhakeme etmen lazım kendinde. Eğer bu soruların cevapları sende "OK" ise bence yapabilirsin. Kendi arabanı denek olarak kullanıp bu işte uzmanlaşabilirsin. Ya da bir yazılım bayiisinde başlayıp işlerin nasıl yürüdüğünü de öğrenebilirsin. Başta dediğim gibi eğer kendinde bu tarafta bir arzu görüyorsan zaten gerisi bir şekilde gelecektir.
Katılıyorum. Yapmakta bir şey yok ama çeşitli simülasyonlardan, testler, geçmişe dayalı bilgiler ve töleranslardan geçmiş bir yazılımın birçok parametresinde mühendis hesabı olmadan yapılan değişikliğin mekanik bir alette etkisinin nasıl olacağı bilinemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MAERKEK

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle merhabalar 17 yaşındayım ve vw caddy 1.9tdi 105hp 2004 model araba sahibiyim yaşımla alakalı daha fazla konuşmaya devam etmeyeceğim 😁 Aracıma turbo kesmeden yapılabilecek bir yazılım yapmak istiyorum malum yaşım ve öğrenci olmam nedeniyle bunu kendim yapmalıyım bilgisayar alanında yeterli bilgiye sahibim arac konusundada öyle olduğumu düşünüyorum. Aracım alt devirlerde iyi olsada üst devirlerde dahada canlanabilir gibi hatta alt devirlerde daha iyi olabilir. Ve en önemli konu yakıt tasarrufu şart yazılımda buda olmak zorunda yoksa vay halimize 😶 Seneye staja başlayacağım ve aracima yavaş yavaş yatırım yapacağım önce kozmetik tabiki çünkü biraz yaşlı duruyor. Sonra ise performansa yöneleceğim. Merak etmeyin Ehliyeti almadan köy bölgesi dışına çıkmayacağım. Bana yardım edecek arkadaşları bekliyorum. İletişim için aeser105@gmail.com mail adresine mail atarak bana ulaşabilirsiniz. @Iskender™ önerilere açığım.
Şu anda ortadaki risk, bilinçsiz map'lerin yol açacağı mekanik sorunlardan çok daha temel bir konuda: Aracın beynine tam erişim sağlayabilecek donanım ve yazılıma sahip misin? Küçük bir aksaklık, dalgınlık vs. sonucu stock yazılımı patlatırsan fabriya ayarlarına geri dönüşünü yapabilecek misin? Sağlam patlatırsan ve yazılım arayüzünden yanıt alamazsan, köküne inebilecek misin? Eğer ekstra donanım ve yazılımlara sahip değilsen ve büyük bir aksilik yaşarsan o işin geri dönüşü olmaz, beyin elinde kalakalırsın. Şanslıysan ve beyin hardware olarak fiziksel hasar almamışsa, çekici tepesinde servise gidip geri yüklemesinin yapılması belki mümkün olur. Fakat bu sırada yukarıda dediğim gibi muhtelif aksiliklerden sebep beyin farklı bir hasar aldıysa geçmiş olsun, fiyatları oldukça yüksek...

Sadece merak için tüm bu riskleri alacak maddi durumun varsa tabii ki kendi arabanı ameliyat masasına yatırıp bu işe başlayabilirsin. Ha, eğer yoksa hiç o topa kendin girme. Onun yerine git chip tuning firmalarından birinde takılarak bu işlere başla. Belli bir tecrübeyi edindikten sonra dükkanın boş zamanlarında kendi aracın üzerinde çalışabilirsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve BorgaXxX

SymenArda

Seymen
Takipçi
4 Ara 2022
2
3
20
18
Erzincan
Marka
Volkswagen
Öncelikle onerileriniz için teşekkürler ve saolun bir çok insan cevaplamazdı. Dedikleriniz gerçekten mantıklı geldi çünkü benim şuan o zararı karşılayacak bi maddi gelirim yok. Ama belki ileride. Bu yaz tanıdık bi chiptuning dükkanında ise başlayacağım ve bu konuda gerçekten kendimi çok geliştirmek istiyorum. Biraz işi öğrenip dükkanda boş zamanlarda kendi aracimla ilgileneceğim. Ve öğrendiğimde bundan size haber vereceğim 😀 Hatta isteyen bir kaç kişiye remap bile yaparım 😉 . Değerli vaktinizi bana ayırdığınız için çok teşekkürler.
 

MAERKEK

Elit Apaçi
1 Ocak 2019
64
35
970
Öncelikle onerileriniz için teşekkürler ve saolun bir çok insan cevaplamazdı. Dedikleriniz gerçekten mantıklı geldi çünkü benim şuan o zararı karşılayacak bi maddi gelirim yok. Ama belki ileride. Bu yaz tanıdık bi chiptuning dükkanında ise başlayacağım ve bu konuda gerçekten kendimi çok geliştirmek istiyorum. Biraz işi öğrenip dükkanda boş zamanlarda kendi aracimla ilgileneceğim. Ve öğrendiğimde bundan size haber vereceğim 😀 Hatta isteyen bir kaç kişiye remap bile yaparım 😉 . Değerli vaktinizi bana ayırdığınız için çok teşekkürler.
Öncelikle tavsiyem sana uğraşacağın aracın sistemini çok iyi tanıman olacaktır. Yakıt sistemi özellikle direkt , monifold , common rail enjeksiyon genelde karşılaştığımız tipler bunların yanında yakıt pompaları hepsinin kapasitesi farklı farklı. Buji ve çeşitleri . Fabrika o kusursuz ayarı yakalayabilmek için kaç simülasyon yapıyor. Termal , emisyon , ideal yakıt tüketimi ve perfonmans , ideal yağ ömrü say say bitmez .
Sağlıkta anatomi dersi vardır. Vücuttaki yapıları yapısal olarak anlatır. Anatominin yanında fizyoloji vardır . Fizyoloji ise bu anatomisini anlatılan yapıların birbiriyle nasıl entegre çalıştığını hangisinin ne ürettiği ve sisteme olan etkisini anlatır.
Bu yazılım olayına da bu bakış açısıyla yaklaş.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım