KAPALI Aracımı değiştirmek mantıklı mı? 2016 KİA Soul Yerine 0 km Corolla Vision ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ahmet.kocak

Profesör
280
38
Marka
Kia
Selamlar,

Aracım 2016 model Kia Soul. 2017 Şubat’ta 0 olarak almıştım. Arabamdan memnunum ve şu ana kadar yıllık bakım dışında servise gitmedim. Ama model olarak biraz eskidi.

Bir arkadaşım Toyota’nın bir kampanyasından bahsetti. Vision paket 1,5 motor Corolla 190.000 e düşmüş. Benim arabamın piyasası da 200- 220 bandında. Bunu satıp Corolla mı alsam diye düşündüm. Arabayı çok beğenmedim (donanım olarak aynı, motor gücü, tork ve vites geçişerli daha kötü) ama yine de arabayı 0 lamış olmak için Corolla almalı mıyım bilemedim.

Biliyorum çok kişisel bir soru oldu ama siz ne yapardınız diye merak ettim.
 
Kia Soul kullanmadım ve içerisinde dahi bulunmadım.Ama kesinlikle Corolla tercih ederdim.Aracınız 4 yaş gençleşmiş olacak ve 0 km, en çok tercih edilen, en az sorun çıkaran C segment bir araçtan bahsediyoruz.
 
Soul cok tutulan bir model olamadi pek kia tarafinda. Araba iyidir kotudur fikrim yok siz daha iyi bilirsiniz ama bu aralar piyasa ölu durumda. Bu kadar nis arabayi 200 220 bandina satabilirseniz hemen satin derim.
 
Tek seçenek Corolla ise ben alırdım,lakin değilse başka seçenekleri değerlendirebilirdim megane,golf ya da astra gibi.
 
Yorumları okuduğum kadarıyla herkes 0 araçla değiştirmeyi mantıklı bulmuş.

Sahibinden verileri ne kadar esas alınabilir bilmiyorum ama ben alırken corolla ile benimki aynı paraydı aşağı yukarı şimdi Soul biraz daha yüksek fiyattan gidiyor gibi. Satış hızını bilmiyorum ama değer olarak corolla’dan geri kalmamış. Aslında hedefim bunu full paket Sportage ile değiştirmekti ama onların uçtu :(

@Toprak haklısın. Arabayı satıp c sınıfı 0 araba alamazsam yaptığım hareket saçma olur. Toyotanın kampanyası biterse o fiyata baktığım türden başka araba bulabilir miyim sizce? Öyle değilse elimdeki arabadan olup küçük arabaya ya da geçmişinden emin olamayacağım ikinci el arabaya kalacağım (naif bir insanım, 2. el araba almaya çalışırken yalan söyleyen insanlara denk gelince çok moralim bozuluyor, yoksa 2. el de mantıklı)

Son 2 şey sormak istiyorum:
1. Corola nın 3 silindirli olmasının avantajı dezavantajı nedir?
2. Benim arabadan (136 beygir 320 tork) corollaya (125 beygir 152 tork) geçersem arabanın çekişinde çok fark hisseder miyim? Yoksa ortalama kullanıcı açısından çok bir önemi yok mu?

Vaktiniz için te
 
Merhaba,

Çekiş farkını tabiki hissedersiniz.. toplam performans olarak Corolla pek geri kalmayacak olsa da, anlık tork mevcut aracınızda hatırı sayılır derecede yüksek (Corolla ya göre). Yakıt tüketimide değişecektir... yorum yapmiyim, 1.5 Corolla nın tüketimini gerçekçi testlerde hiç dinlemedim. KIA crdi lar için ise oldukça farklı değerler paylaşıyor insanlar... bu konuya yorum yapmak zor..

3 silindirli motorların alt devirlerdeki tork değerleri biraz daha iyi olabiliyor.. bununla birlikte motor genel haliyle biraz daha hafif oluyor...dezavantaj olaraksa biraz daha titreşimli (4 silindirli benzinli motorlara göre), üst devirlerde biraz daha gürültülü olabiliyorlar.. gürültü konusu biraz göreceli...genellikle tınıları daha güzel olduğundan hoş bir ses de çıkabiliyor motordan 😅 daha farklı avantajlarıda vardır elbet (maliyetbir parça tüketim gibi) ..

Kia Soul u bilmiyorum, ancak mesela 2017 Cerato sahibi olsam, Corollaya geçerdim bende.
 
1.5’ten pek performans beklemeyin, tork çok düşük. Özellikle sizin aracınıza göre, şehiriçinde tork düşüklüğünü bariz hissedersiniz. Corolla’nın eski 1.6 atmosferiği daha atikti bu 1.5 çok iyi motor değil. 3 silindirlinin dezavantajı olmaz avantajı olur sesi çok güzel. Belki titreşimli çalışabilir onu bilemem.
 
Geçen hafta 1.5 cvt corolla aldım konuların arasında var ilk izlenimlerime bakabilirsiniz. Spesifik sorularınız varsa da yanıtlamaya çalışırım. Soul'un teknik özelliklerini incelediğim kadarıyla yakıt ve performans anlamında eksiğiniz veya fazlanız olmayacak. Benim hiç sıfırlamadan 500 km boyunca ortalamam 7 litre civarı şuan. Soul'un da teknik verilere bakılırsa 7-8 litre arası yaksa hemen hemen aynı hesaba gelir. 3 silindirli motordan ses veya titreşim problemi yaşamadım. Çekişi beklentim dahilinde. Eksisi yalıtımı zayıf özellikle yol sesi bakımından.
Bir de şuan da 2. el satışları çok düşük bayi takasında değerlendirmeyi de sorun derim niyetine girerseniz.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim cevaplarınız için. Hafta içi bir test sürüşü yaparım. Hoşuma giderse arabayı ilana koyar ya da bayi ile görüşürüm. İkinci el piyasasını bilmiyorum ama olsa da olur olur olmasa da olur durumundayım şu an. Hayırlısı olsun diyeyim :)
 
Teşekkür ederim cevaplarınız için. Hafta içi bir test sürüşü yaparım. Hoşuma giderse arabayı ilana koyar ya da bayi ile görüşürüm. İkinci el piyasasını bilmiyorum ama olsa da olur olur olmasa da olur durumundayım şu an. Hayırlısı olsun diyeyim :)

Evet, en doğrusu test sürüşü yapmak lakin Türkiyede test sürüşleri iki kavşak arası gidip gelmek kadar kısa olabiliyor. Eğer mümkün olursa bir kaç bayiden randevu alın. Hem farklı güzergahlarda aracı denemiş, hemde toplamda daha uzun süre deneyimlemiş olursunuz.

Aslında en güzeli aynı aracı bir kiralama şirketinden bulup, 1-2 günlüğüne kiralamak... ama işte her zaman mümkün ve kolay olmayabiliyor... yinede aklınızda olsun..

Kolay gelsin
 
Son düzenleme:
Selamlar,

Soul çok ikonik bir araba, Corolla ise çok ortalama bir araba. Birbirlerinden karakter olarak çok farklılar. Bu nedenle aracı değiştirdinizde değişimi hissedeceksiniz kesinlikle. Corolla’nın piyasası alımda, satımda çok daha iyi. Bunun yanında performansı ve içinde kendini özel hissetme hissi daha az. Yakıtta çok fark etmez ama çekiş kendini hissettirecek ölçüde farklı. Japonların bir klasiği olarak Corolla da çok daha sorunsuz ancak daha az yalıtımlı ve motor-şanzıman olarak daha performanssız bir araç. En temizi dediğiniz gibi test sürüşü. Sürüşte beklentileriniz dahilinde aracı beğenirseniz alın gitsin. Beğenmezseniz de aracınız gayet güzel, oradan devam edersiniz.
 
Evet, en doğrusu test sürüşü yapmak lakin Türkiyede test sürüşleri iki kavşak arası gidip gelmek kadar kısa olabiliyor. Eğer mümkün olursa bir kaç bayiden randevu alın. Hem farklı güzergahlarda aracı denemiş, hemde toplamda daha uzun süre deneyimlemiş olursunuz.

Aslında en güzeli aynı aracı bir kiralama şirketinden bulup, 1-2 günlüğüne kiralamak... ama işte her zaman mümkün ve kolay olmayabiliyor... yinede aklınızda olsun..
gelsin

Test sürüşündeki fikirlerinize katılıyorum. Kiralamak güzel bir çözüm olabilir. Arabayı sürmeden, denemeden almamak lazım.
 
İkinci el otomobil piyasasının durumu çok değişken fakat son iki yıldır sıfır araç alanlar, güzel bir yatırım aracı olarak değerlendirebiliyorlar. Sizin yerinizde olsam Toyota Corolla'yı tercih ederdim. Hem aracınızın değerini korumuş olursunuz hem de farklı araçlar sürme deneyimine sahip olursunuz. Ayrıca Toyota Corolla dünyada en çok satan araç olduğu için insanı cezbediyor.
 
Bambaşka yapıda ve özelliklerde araçlar.
Arabanızı satmanız şu ortamda çok zor hele Soul gibi çok bilinmeyen bir model olduğunu düşünürsek. Geçen gün tanıdık bir Toyota bayisine gidip görüşüp genel bir bilgi aldım, Nisan veya Nisan'dan sonra (ikinci elde normalleşme bekledikleri zamanlar) gelmeniz daha iyi olur, şu an memnun edecek bir takas desteği sunamayız dediler. O zamana kadar da muhtemelen 190 bin liralık Corolla kalmayacaktır.

Sorunuza gelirsem, konuya sadece mantık olarak bakarsak tabii ki cevap Corolla'ya geçmek (Kağıt üstünde: Corolla geniş ve üst sınıfta. Performans ve tüketim benzer hatta sakin kullanıldığında litre bazında Corolla lehine olabilir. Biri 0 km diğeri 4 yaşında -hatta fabrika çıkışından bakarsak 5-, ikinci elde en iyi modellerden biri, servis konusunda da Kia'dan yaygın vs.).
Ancak aracınızdan memnunsanız, şikayetiniz yoksa sadece mantık için böyle bir hamle yapmak gerekli mi? Sizin tercihiniz.
 
Tekrar selamlar,

Bahsettiğim aracı incelemek için Ankara/ Efe Plaza'ya gittim. 190.000 TL'lik versiyon ellerinde yokmuş, o yüzden 213.000 TL'lik versiyona baktım. Bir de sunroof olan bir pakete baktım. Test sürüşü maalesef 1 yıldır yasakmış bu nedenle test sürüşü yapamadım. Ama inceleme fırsatı buldum ve değişiklikten vazgeçtim. Teşekkür ederim yorumlarınız için.
 
Tekrar selamlar,

Bahsettiğim aracı incelemek için Ankara/ Efe Plaza'ya gittim. 190.000 TL'lik versiyon ellerinde yokmuş, o yüzden 213.000 TL'lik versiyona baktım. Bir de sunroof olan bir pakete baktım. Test sürüşü maalesef 1 yıldır yasakmış bu nedenle test sürüşü yapamadım. Ama inceleme fırsatı buldum ve değişiklikten vazgeçtim. Teşekkür ederim yorumlarınız için.

Kararınız hayırlı olsun.
Açıkçası şaşırmadım. Crossover ve suv gibi araçların kullanıcıları kullandıkları araçlardan memnunlarsa kolay kolay binek araca -hele Corolla gibi yere yakın binek araca- geçemez.
 
test surusune izin vermeyen bir markadan urun almayin bence de iyi bir karar vermissiniz. O nasil bir mantiksizliktir, tanimadigimiz bilmedigimiz arabayi mi alacagiz !
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...