Aracımın patinaja kalması lastikten dolayı mı?

ArdaBaas

Arda Baş
Düz Yol Gazcısı
46
23
Marka
Mercedes
1.2 Tsi Dsg Beetle araca sahibim öndeki lastikler 2018 tarihli milestone 215/55R17 tarihli arkalar ise hankook aracın fabrikadan çıktığı lastik ( araç 2014 model ve 101 bin kmde). Şuanda sıfır Hankook Ventus Prime 3 lastik siparişi verdim ancak arabayı servise götürdüğüm bakımını yapan abi ise aracın otomatik olduğundan sıfır lastiktede aynı patinaj sorunun devam edeceğini söylemiş halihazırdaki ön lastiklerin 2018 yeni olduğundan bahsetmiş. Araç ile ne zaman bir dipgaz yapacak olsam sola yada sağa kayıyor. Sizce sıfır lastik ile daha sessiz ve daha iyi yol tutuşu elde edilirmi.
IMG_2614.jpg
IMG_2613.jpg
 
Asfalt kalitemiz leş olduğu için patinaja kalmak kaymak falan doğal şeyler bu yollarda ben hala araçlar nasıl duruyor lastikler neler çekiyor onu düşünüyorum bu ülkede bu yollarda , 2018 lastik milestone yani hemen hemen ömrü 3 sene olması lazım ekonomik sınıf bir lastik bir şey diyemiyorum , yeni lastikler ne olur ne olmaz bir şey diyemem markası modeli testlerini bilemiyorum o konuda cenk hocam daha iyidir , geçmiş olsun ve hayırlı olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: THE TURK
Bir tanıdığım hankook ventus prime 3 aldı kalkışta patinaja düşüyormuş arabası önceden şimdi düzeldiğini söylemişti bende o yüzden aldım :) Asfalt kalitemiz leş ama insan yinede lastiğede güvenemiyor petlas ne ki yan ürünüde ne olsun diye :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve mcb
Bir tanıdığım hankook ventus prime 3 aldı kalkışta patinaja düşüyormuş arabası önceden şimdi düzeldiğini söylemişti bende o yüzden aldım :) Asfalt kalitemiz leş ama insan yinede lastiğede güvenemiyor petlas ne ki yan ürünüde ne olsun diye :)

Lastik en azından bir nebze de olsa çözer sorunu. Yol kalitesi en önemli etken tabii ki ancak yol kalitesinin kötü olduğu Türkiye gibi yerlerde lastik kalitesi en önemli şey haline geliyor. Belki tamamen çözmez ancak çok çok aza indirir diye düşünüyorum. Benim asıl anlamadığım ise arka lastiğin sanki sırf arabayı dengede tutsun gibi bir tavırla takılması. 101bin km'deki bir aracın lastiğine güvenip canını emanet etmek çok garip gerçekten.
 
Lastikler milestone, bana kalırsa sıfırı bile pek iyi değil. %100 çözülmese bile tutuşu iyi lastikle ciddi iyileşme sağlanır. Rampa yukarı ön çeker araç kalkışta patinaja düşebilir ancak düzlükte falan çok boşa çıkıyosa gaz pedalına kalkış anında biraz narin davranmanız gerekiyor olabilir
 
Lastik en azından bir nebze de olsa çözer sorunu. Yol kalitesi en önemli etken tabii ki ancak yol kalitesinin kötü olduğu Türkiye gibi yerlerde lastik kalitesi en önemli şey haline geliyor. Belki tamamen çözmez ancak çok çok aza indirir diye düşünüyorum. Benim asıl anlamadığım ise arka lastiğin sanki sırf arabayı dengede tutsun gibi bir tavırla takılması. 101bin km'deki bir aracın lastiğine güvenip canını emanet etmek çok garip gerçekten.
Ben aracı 96.500 km de aldım lastiğe baktırdığımda hep iyi diyordular. Bir gün aklıma geldi arka lastiğede bakayım tarihleri ne durumda diye 2014 fabrikadan çıktığı lastik olduğunu gördüm 200 bin tllik arabaya binipte bilinmedik markaların lastiğini takmak saçma geldi. Tanesi 750 tl tuttu hankookun ancak riken diye bir marka önermişti başka lastikçi tanesi 500 tl di ama lastikten tasarruf etmek saçma geldi bana hankook tercih ettim. Belki satarken alan kişi pek önemsemeyecek ama araç bende olduğu sürece iyi lastik üzerinde olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Lastikler milestone, bana kalırsa sıfırı bile pek iyi değil. %100 çözülmese bile tutuşu iyi lastikle ciddi iyileşme sağlanır. Rampa yukarı ön çeker araç kalkışta patinaja düşebilir ancak düzlükte falan çok boşa çıkıyosa gaz pedalına kalkış anında biraz narin davranmanız gerekiyor olabilir
Ani dipgaz yapmıyorum narin davranıyorum aslında ama hep ya sola doğru gidiyor yada sağa doğru gazı bırakıp burnunu düzeltmem gerekiyor. Her ne kadar asfalt kalitemiz kötü olsa bile bence lastikte farkettirir
 
Ani dipgaz yapmıyorum narin davranıyorum aslında ama hep ya sola doğru gidiyor yada sağa doğru gazı bırakıp burnunu düzeltmem gerekiyor. Her ne kadar asfalt kalitemiz kötü olsa bile bence lastikte farkettirir
lastik konusunda çok bilgili değilim ama milestone petlasın alt ürünlerinden biri, petlasın kendisi de pek başarılı değil zaten fark olacaktır eğer aldığınız lastikler tutuşu iyi lastiklerse. Çok fazla sağa sola çekme varsa bi ön takım kontrolü de öneririm yolda yanal eğim olmadığı sürece pek yapmaması lazım
 
TSI + DSG komposunda kacinilmaz bir durum. Tiguandan CC Leon Poloya hepsinde yasadim, duydum.
 
1.2 Tsi Dsg Beetle araca sahibim öndeki lastikler 2018 tarihli milestone 215/55R17 tarihli arkalar ise hankook aracın fabrikadan çıktığı lastik ( araç 2014 model ve 101 bin kmde). Şuanda sıfır Hankook Ventus Prime 3 lastik siparişi verdim ancak arabayı servise götürdüğüm bakımını yapan abi ise aracın otomatik olduğundan sıfır lastiktede aynı patinaj sorunun devam edeceğini söylemiş halihazırdaki ön lastiklerin 2018 yeni olduğundan bahsetmiş. Araç ile ne zaman bir dipgaz yapacak olsam sola yada sağa kayıyor. Sizce sıfır lastik ile daha sessiz ve daha iyi yol tutuşu elde edilirmi.Ekli dosyayı görüntüle 28656Ekli dosyayı görüntüle 28658

Ani dipgaz yapmıyorum narin davranıyorum aslında ama hep ya sola doğru gidiyor yada sağa doğru gazı bırakıp burnunu düzeltmem gerekiyor. Her ne kadar asfalt kalitemiz kötü olsa bile bence lastikte farkettirir
turbo motor + çift kavrama, gaza çökerseniz her zaman patinaj potansiyeli olan bir kombinasyon. Ama bahsettiğiniz gündelik kullanımdaki patinajlar kesinlikle kesilir.
Leon'da (1.2tsi manuel) tam olarak bahsettiğiniz patinaj sorunumuz vardı. Yokuş yukarı bir yol bozukluğu için yavaşlasak, tekrar hızlanırken kuruda bile patinaja kalıyordu. Bitik Bridgestone ve kışlık Petlas'lardan sonra Goodyear EGP lastik ile sıkıntı yaratacak seviyede patinaj olayı tamamen ortadan kalkmıştı.

Özetle, iyi bir lastik alırsanız öyle bir sorununuz kalmaz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
turbo motor + çift kavrama, gaza çökerseniz her zaman patinaj potansiyeli olan bir kombinasyon. Ama bahsettiğiniz gündelik kullanımdaki patinajlar kesinlikle kesilir.
Leon'da (1.2tsi manuel) tam olarak bahsettiğiniz patinaj sorunumuz vardı. Yokuş yukarı bir yol bozukluğu için yavaşlasak, tekrar hızlanırken kuruda bile patinaja kalıyordu. Bitik Bridgestone ve kışlık Petlas'lardan sonra Goodyear EGP lastik ile sıkıntı yaratacak seviyede patinaj olayı tamamen ortadan kalkmıştı.

Özetle, iyi bir lastik alırsanız öyle bir sorununuz kalmaz :)
Öndeki lastiklerin dişleri çok iyi olduğunu söylüyorlar markadan dolayı olabilirmi. Malum milestone markası pek güvenilir değil. Dişleri iyi tarihleri iyi ancak patiye kalıyor sarıyor
 
Öndeki lastiklerin dişleri çok iyi olduğunu söylüyorlar
Markadan kaynaklı özelliğinin düşük olması da olabilir, lastikte fabrikasyon sorun da olabilir. Ama bunların haricinde diş kalınlığı lastiğin kondisyonunu gösteren tek unsur değil hocam. Diş kalınlığı haricinde lastiklerin bir de hamur ömrü vardır. Bunun da dişlerde ki milimetre ölçümü gibi standart bir ölçüm sistemi yoktur. Hamuru özelliğini yitiren her lastik, dişleri çok iyi durumda olsa bile yalan olur. Lastikçiler de genelde hamur ömrüne bakmaz. Zaten dışarıdan kolayca anlaşılabilecek bir şey değildir. Bu genelde lastik konusunda deneyimi, tecrübesi olanların sürüş sırasında anlayabileceği bir ayrıntı.
 
Öndeki lastiklerin dişleri çok iyi olduğunu söylüyorlar markadan dolayı olabilirmi. Malum milestone markası pek güvenilir değil. Dişleri iyi tarihleri iyi ancak patiye kalıyor sarıyor
Tsi+dsg kombinasyonunda patinaj olur gazı kökleyerek değil kademeli olarak kullanırsanız performans istediğinizde bile en aza indirirsiniz. Bide lastik konusuna hakim değilim fazla daha kaliteli bir lastik alırsanız azalacaktır.
 
Benim eski arabam 1.6 hdi C4 Picasso da lastik kaynaklı benzer sorunlar yaşıyordum. Muhtemelen lastiğinizin ömrü bitti. Conti premium contact 2 geçince düzelmişti.
 
Ben aracı 96.500 km de aldım lastiğe baktırdığımda hep iyi diyordular. Bir gün aklıma geldi arka lastiğede bakayım tarihleri ne durumda diye 2014 fabrikadan çıktığı lastik olduğunu gördüm 200 bin tllik arabaya binipte bilinmedik markaların lastiğini takmak saçma geldi. Tanesi 750 tl tuttu hankookun ancak riken diye bir marka önermişti başka lastikçi tanesi 500 tl di ama lastikten tasarruf etmek saçma geldi bana hankook tercih ettim. Belki satarken alan kişi pek önemsemeyecek ama araç bende olduğu sürece iyi lastik üzerinde olsun :)
Bu mantığı cidden anlamıyorum. İyi arabaya kötü lastik takıp konforun, yol tutuşun ve en önemlisi de güvenliğin çoğunu 1000 lira için feda eden maalesef çok kişi var
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Arabanın yerle temas ettiği tek yer lastik. Masraftan kaçınılması gereken en son parça olduğunu düşünüyorum.
 
Öndeki lastiklerin dişleri çok iyi olduğunu söylüyorlar markadan dolayı olabilirmi. Malum milestone markası pek güvenilir değil. Dişleri iyi tarihleri iyi ancak patiye kalıyor sarıyor

Bence daha tecrübeli bir lastikçiye götürmeniz lazım. Lastikte diş ölçüsü elbette önemli bir gösterge ancak tek başına asla yeterli bir gösterge değil. Bunu anlayan ve bu yönde bilgi verebilecek güvenilir bir lastikçi tercih etmenizde fayda var. Ben birçok lastiğimi diş ömrü dolmadan değiştirdim.
 
(MK1 2011 C Max 109ps) 2019 üretim, ze310 taktırdım 2019 yılında. Hamurun tazeliğinden olsa gerek tutuşu güzeldi. Abs nin devreye girmemesi, patiye kalmaması falan iyiydi. 1 yıl sonra bunlar devam ediyor mu?
Abs hala dip fren yapmadığım sürece pek çalışmıyor. Ama parlak, yıllanmış asfalt da 2. Vites de gaza oturmaya gelmiyor. Hafif virajda kafadan kayıyor. Düzdeyken de gönder gelsin torq steer i.
Ama lastiğin viraj stabilitesi hala iyi.
İşin özü asfalt asfalt.

Bu arada, ben ne olursa olsun bir markanın yan ürününü asla almam. 50 100 daha verir marka olanı alırım. Yan ürün ile, belli başlı markaların arasında cidden çok fark yok yani.
 
Son düzenleme: