Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Evet abi beklediğimden iyi açıkçası eğer pompada da buna yakın değerler göreceksek. Çünkü aynı şartlarda 1.4fire manuel egea da 8.5-9 lardan aşağı inemiyor, bu clio şanzımanına rağmen iyi baya böyle karşılaştırınca. Uzun yolda da şartlara bağlı 5-6 civarı yakarsa benim için tamamdır bunun tüketimi aşırı yol yapan insanlar değiliz zaten
uzun yolda 75hp versiyon 130-160 gibi hızlarda 8-9 litre yakıyordu. sakin hızlarda rahat 6 yakılır
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Dünkü şehir içi (pek trafik yoktu) sürüşten ortalama. 7 ila 8l/100km arasında bir tüketim şehir içinde olacak anladığım kadarıyla. Otobana çıkınca çok yüksek hızlar olmadıkça düşüyor bu ortalama. Beklediğimden iyi şimdilik.

IMG_5258.jpeg
 
Kartepe - Altunizade
d100 + TEM
Bolca yol çalışması kaynaklı kilit trafik vs. derken toplam 2 saate yakın yolculuk
Klima yolun yarısında açık
ortalama 5.3 lt/100km
 
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59
Görsel temsili..

Makyajlı Astra K 1.2T GM motor, 0.26cd 😁

Kırklareli'de benzin alırken sıfırlamıştım, 4 kişi + bagaj dolu + gereksiz çelik kamp sandalyeleri.. Stepne var, lastiklerde ekstra basınç yok. Bu şekilde Çanakkale köprüsünden ve Asos Tüneli'nden geçip Akçay'a gittik.. Sonra geldik. Çok ezdirilmedi. 5. vites 100-110 gidildi, yoluna göre 6'ya alınıp yokuş aşağı 120-130, ışıklarda seri kalkış, dik rampalar 80-90 hız sabitlemeyle çıkıldı anlıkta 8-12 falan gösteriyordu işte..

Kırklareli'nde arabayı park ettiğimde ortalama 3.8lt/100km gösteriyordu. O sırada başka zaman daha düzgün bir şekilde, daha düşük bir tüketim yakalayıp onu atarım deyip çekmedim ama araba gitti 😅 3.2 yakacaktım 😝

Bu da o günden beri dikkat edilmeden şehir içi ağırlıklı, bazen agresif karma ortalama.. He bir kere araba bana kalınca 1 saat can alma spec gazlamıştım.. O olmasa 5.2 falan olurdu herhalde.

1000052160.jpg
 
Görsel temsili..

Makyajlı Astra K 1.2T GM motor, 0.26cd 😁

Kırklareli'de benzin alırken sıfırlamıştım, 4 kişi + bagaj dolu + gereksiz çelik kamp sandalyeleri.. Stepne var, lastiklerde ekstra basınç yok. Bu şekilde Çanakkale köprüsünden ve Asos Tüneli'nden geçip Akçay'a gittik.. Sonra geldik. Çok ezdirilmedi. 5. vites 100-110 gidildi, yoluna göre 6'ya alınıp yokuş aşağı 120-130, ışıklarda seri kalkış, dik rampalar 80-90 hız sabitlemeyle çıkıldı anlıkta 8-12 falan gösteriyordu işte..

Kırklareli'nde arabayı park ettiğimde ortalama 3.8lt/100km gösteriyordu. O sırada başka zaman daha düzgün bir şekilde, daha düşük bir tüketim yakalayıp onu atarım deyip çekmedim ama araba gitti 😅 3.2 yakacaktım 😝

Bu da o günden beri dikkat edilmeden şehir içi ağırlıklı, bazen agresif karma ortalama.. He bir kere araba bana kalınca 1 saat can alma spec gazlamıştım.. O olmasa 5.2 falan olurdu herhalde.

Ekli dosyayı görüntüle 52509
1.6 cdti J kasa ile aynı yakması....
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Görsel temsili..

Makyajlı Astra K 1.2T GM motor, 0.26cd 😁

Kırklareli'de benzin alırken sıfırlamıştım, 4 kişi + bagaj dolu + gereksiz çelik kamp sandalyeleri.. Stepne var, lastiklerde ekstra basınç yok. Bu şekilde Çanakkale köprüsünden ve Asos Tüneli'nden geçip Akçay'a gittik.. Sonra geldik. Çok ezdirilmedi. 5. vites 100-110 gidildi, yoluna göre 6'ya alınıp yokuş aşağı 120-130, ışıklarda seri kalkış, dik rampalar 80-90 hız sabitlemeyle çıkıldı anlıkta 8-12 falan gösteriyordu işte..

Kırklareli'nde arabayı park ettiğimde ortalama 3.8lt/100km gösteriyordu. O sırada başka zaman daha düzgün bir şekilde, daha düşük bir tüketim yakalayıp onu atarım deyip çekmedim ama araba gitti 😅 3.2 yakacaktım 😝

Bu da o günden beri dikkat edilmeden şehir içi ağırlıklı, bazen agresif karma ortalama.. He bir kere araba bana kalınca 1 saat can alma spec gazlamıştım.. O olmasa 5.2 falan olurdu herhalde.

Ekli dosyayı görüntüle 52509
Çok iyi değerler 1.3 Aveo dizelin bile altında hayretler verici. K kasa astra J den nekadar hafif tam olarak bilginiz varmı ?
 
Çok iyi değerler 1.3 Aveo dizelin bile altında hayretler verici. K kasa astra J den nekadar hafif tam olarak bilginiz varmı ?
Kombinasyona göre değişiyor. Bizim K da en hafifi olsa gerek 3 silindir manuel, 1280kg. J'nin 1.6 atmosferik manuel olanı 1380kg herhalde. Dizel manueli 1.400'dür..

Şanzıman uzun ve sürtünmeden dolayı Aveo seviyesine geliyordur.
 
Kombinasyona göre değişiyor. Bizim K da en hafifi olsa gerek 3 silindir manuel, 1280kg. J'nin 1.6 atmosferik manuel olanı 1380kg herhalde. Dizel manueli 1.400'dür..

Şanzıman uzun ve sürtünmeden dolayı Aveo seviyesine geliyordur.
Kompakt Golf ağırlığında çok iyi tüketimede bu şekilde yansıyor demekki manuel olmasıda + avantaj. Gm 1.2T'lerde herangi bir kronik varmı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Kompakt Golf ağırlığında çok iyi tüketimede bu şekilde yansıyor demekki manuel olmasıda + avantaj. Gm 1.2T'lerde herangi bir kronik varmı?
145'liklerde birşeyler oluyor turboyla ilgili. 110 ve 130'luklarda çok birşey yok, hiçbirşey yok da diyebiliriz. Hatta ben ekşisözlük'te Polonya'da Opel'in garanti bölümünde çalışan bir Türk mühendisle konuşmuştum, Avrupa genelinde servis aksiyonu yok motorla ilgili.

Bunlar da yağlı kayış, ama kayış Continental. Servis prosedüründe 180.000 mi 240.000 mi öyle bir triger değişim periyodundan bahsediliyor ama o başka birşeydir bence 🤓 90.000'de değiştirecektim araba kalsaydı. Bir de motor gücü azaltıldı uyarısı alanlar var ama onu devirsiz kullandıkları için alıyorlar. LSPİ önlemi.

İlanlarda bir tane 140.000'de motor yapıldı diyen var büyük ihtimal kayışı değiştirmedi. 140.000 gitmiş işte öyle düşün 😁 Dünyanın en sağlam yağlı kayış motoru 😝

Biz 52.000'de verdik hiçbirşey yaşamadık. Babam da kullandı. 120'ye kadar 5. vites, 120'den sonra 6'ya atıcan. Motor gücü azaltıldı falan da çıkmadı.

Millet az yaksın diye CC 110 sabit 6.viteste gidiyor, yokuş gelince CC gaza basıyor.. LSPİ olmasın diye motor gücü azaltıldı diyor turbo'yu kapatıyor. Kontak aç kapa yapınca düzeliyor.

Bu Manuel olanlarda kontak anahtarı olduğu için kolon kilidi arızası da olmuyor.

Negatif yanlara gelirsek, arabanın boyası ince.. Rijit bir his vermiyor, plastik dokusu kötü. Süspansiyonlar sert.

Ve tabii ki 3 silindirin adı çıktı, Opel'in de adı çıktı.. Manuel istenmiyor derken algı çok kötü. Değer kaybı çok şey değil zaten 2.el alınca ucuza alıyorsun. Parayı geç.. Yüzeysel eRabAcı tayfa 7/24 zorbalıyor seni 😁
 
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59
145'liklerde birşeyler oluyor turboyla ilgili. 110 ve 130'luklarda çok birşey yok, hiçbirşey yok da diyebiliriz. Hatta ben ekşisözlük'te Polonya'da Opel'in garanti bölümünde çalışan bir Türk mühendisle konuşmuştum, Avrupa genelinde servis aksiyonu yok motorla ilgili.

Bunlar da yağlı kayış, ama kayış Continental. Servis prosedüründe 180.000 mi 240.000 mi öyle bir triger değişim periyodundan bahsediliyor ama o başka birşeydir bence 🤓 90.000'de değiştirecektim araba kalsaydı. Bir de motor gücü azaltıldı uyarısı alanlar var ama onu devirsiz kullandıkları için alıyorlar. LSPİ önlemi.

İlanlarda bir tane 140.000'de motor yapıldı diyen var büyük ihtimal kayışı değiştirmedi. 140.000 gitmiş işte öyle düşün 😁 Dünyanın en sağlam yağlı kayış motoru 😝

Biz 52.000'de verdik hiçbirşey yaşamadık. Babam da kullandı. 120'ye kadar 5. vites, 120'den sonra 6'ya atıcan. Motor gücü azaltıldı falan da çıkmadı.

Millet az yaksın diye CC 110 sabit 6.viteste gidiyor, yokuş gelince CC gaza basıyor.. LSPİ olmasın diye motor gücü azaltıldı diyor turbo'yu kapatıyor. Kontak aç kapa yapınca düzeliyor.

Bu Manuel olanlarda kontak anahtarı olduğu için kolon kilidi arızası da olmuyor.

Negatif yanlara gelirsek, arabanın boyası ince.. Rijit bir his vermiyor, plastik dokusu kötü. Süspansiyonlar sert.

Ve tabii ki 3 silindirin adı çıktı, Opel'in de adı çıktı.. Manuel istenmiyor derken algı çok kötü. Değer kaybı çok şey değil zaten 2.el alınca ucuza alıyorsun. Parayı geç.. Yüzeysel eRabAcı tayfa 7/24 zorbalıyor seni 😁
Detaylı bilgi için teşekkür ederim otohaber dergisinden bile bukadar detay almak mümkün olamazdı😄 Acaba Pörteck içinde continental kayış varmı😬😆 Avrupa servis prosedürleri hakikaten ilginçtirki mesela polen filtresi ve hava filtresi için 3 yıl veya 40.000 km ömür biçmiş PSA tarafında. Ozaman biz bu filtreleri niye her yıl değiştiriyoruz diye sorguluyor insan diyerek polen filtresini bugün köyde çıkardım ve kompresörle üfleyip geri taktım🤣
20251017_130400.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven