Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Hypermiling günleri yapıp belli bir mesafedeki yere konvoy yaparak gidelim. Stream etkisi ile az yakar çok yol gideriz.
Mesela maltepepark avm de buluşalım. Sapancaya Hypermiling yapalım arkamda kuyruk yapın.
Frene bastğımda frene basarsınız. Gaza basıncada gaza. Toplu Hypermiling etkinliği. Sapancada karnımızı doyuru geri geliriz.
 
IMG-20180317-WA0004.jpeg normalde

IMG-20180317-WA0008.jpeg kamçıyı vurunca :) ( 12 den düştü)

Araba 1.6 hdi mcp c4 picasso
 
Son düzenleme:
Sirf istedigim zaman basamiyorum, kendimi ozgur hissetmiyorum diye dizel aldim. Altimda benzinli bir makine olsaydi ki eskiden vardi, paso benzinlige calisiyor olurdum. Ben sakin gitmeyi seviyorum ama bazen ruh halim o yonde olmuyor. 100 km'lik yolu basarak gittigim oluyor. Yuklu yuksuz basmak isteyip de az yaksin istiyorsaniz dizel disinda alternatif bir motor uretilmedi hala. Basmazsan sakin gidersen 4 -4.5 litre, basacagim dersen de 6 - 6.5 litre, maksimum 7.5 litre gorursun o da cok zorlarsan. Sehir icinde zaten basacak yer pek olmuyor.
Fiesta'dan sürüş olarak memnunum bu yüzden satıp dizelini almak istiyorum. Tüketim kaygısı olmadan araba sürebilmek için.
 
Bu arada beyler size Fiesta ile ilgili anımı anlatayım..

Avis denm kiraladım 1,5 tdci sıfır km Ford fiesta Hypermiling yaparak 5,24 litre yakmıştı . Araba daha 125 km'de idi
Avisden ikinci kiraladığım 1,5 tdci fiesta ise 16500 kmde idi. Oda hypermiling yaparak 4,74 litre yakmıştı.

Motorun alışmış olması bana 0,5 litre ekonomi sağlıyormuş.
 
Fiesta'dan sürüş olarak memnunum bu yüzden satıp dizelini almak istiyorum. Tüketim kaygısı olmadan araba sürebilmek için.
B segmentte ki araçlar benzinli versiyonlarına göre çoğu koşulda daha iyi ekonomi sunuyor. Ama dizel standartları düşünüldüğünde c segmentte ki abileri kadar verimli olamıyorlar. Bunun en büyük sebebi de düşük hacim düşük tork değerleri. Dizel motorda tork ne kadar yüksek olursa tüketim ve performans verimi de o derece iyi olur. 1.5 tdci fiesta benzinli versiyonlarına göre tüketim açısından her halükarda sizi memnun eder ama dediğim gibi dizel standartları içinde hem performans hem tüketim açısından pek memnun etmeyebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dreamer
B segmentte ki araçlar benzinli versiyonlarına göre çoğu koşulda daha iyi ekonomi sunuyor. Ama dizel standartları düşünüldüğünde c segmentte ki abileri kadar verimli olamıyorlar. Bunun en büyük sebebi de düşük hacim düşük tork değerleri. Dizel motorda tork ne kadar yüksek olursa tüketim ve performans verimi de o derece iyi olur. 1.5 tdci fiesta benzinli versiyonlarına göre tüketim açısından her halükarda sizi memnun eder ama dediğim gibi dizel standartları içinde hem performans hem tüketim açısından pek memnun etmeyebilir.
Yani bir c segmenti dizele yönelmeliyim. Doğru mu anladım ?
 
B38, sadece şehir içi+kısa mesafe+yokuşlu yollar+ışıklı yollar sonucu 9.1 litre ortalamam var.
 
Rakım farkı olmayan yolda araç yüklü iken sakin kullanım ve hız sabitleyici ile elde edilen değer.

20dd205c-3fdd-458c-98c3-47dc8edd39d7.jpg


Şehiriçi sürekli dur kalk trafikte ve sakin kullanımda ortalama değer.

d34e0074-5a8b-4287-b1bd-28d7ca90e021.jpg


Uzun süreli ortalama

146da0b6-10e1-4690-a6b8-b18d35ab141f.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis
Tam olarak yazayım 2012 model Honda Civic 125 hp 1.6 benzinli 5 ileri tork konvertörlü yani otomatik vitesli :)
 
Son düzenleme: