Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

1.5 Crdi 110hp Era. Az trafikli karma, dönüşte kimsenin olmadığı karma yol gece sürüşü, frensiz iniş gazsız çıkışlı yokuş, iki kişi toplam yüz altmış kilo, sıfır bagaj, 185/65/14 Conti Eco 3 (34psi), tam ekonomik kullanım; ışık yandığında 3.6 litre mazot aldım bu senaryoda 50 kilometre sonra ışık tekrar yandı,ağlamamak için zor tuttum kendimi. Bu hesapla 100km/7.2l yapar, ortalama yakıt tüketen bir benzinliden farkı yok. Birebir aynı senaryoda 1.4 Tdi 75hp Cordoba ile 100km/3,5l yakıyoruz. Sattırıp uzun şase Sprinter alma planım var, büyük ihtimal aynı yakıtı tüketecektir; en azından yazın para da kazanırım. Crdi'dan uzak durun.
 
1.5 Crdi 110hp Era. Az trafikli karma, dönüşte kimsenin olmadığı karma yol gece sürüşü, frensiz iniş gazsız çıkışlı yokuş, iki kişi toplam yüz altmış kilo, sıfır bagaj, 185/65/14 Conti Eco 3 (34psi), tam ekonomik kullanım; ışık yandığında 3.6 litre mazot aldım bu senaryoda 50 kilometre sonra ışık tekrar yandı,ağlamamak için zor tuttum kendimi. Bu hesapla 100km/7.2l yapar, ortalama yakıt tüketen bir benzinliden farkı yok. Birebir aynı senaryoda 1.4 Tdi 75hp Cordoba ile 100km/3,5l yakıyoruz. Sattırıp uzun şase Sprinter alma planım var, büyük ihtimal aynı yakıtı tüketecektir; en azından yazın para da kazanırım. Crdi'dan uzak durun.
Belki sizin era'da bir şey var :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Belki sizin era'da bir şey var :)
Velev ki bir sorun var, bunu çözsek bile yarım litre oynar. Crdi genel itibariyle savurgan. Dci'ın 3 yaktığı yerde Crdi'lar 4.5 yakıyor. Bakabileceğim bir şeyi yok ki, bakımlarını on bine varmadan yaptırıyoruz. Atma, ötme, yanma vs hiçbir şey yok; saat gibi çalışan motor nasıl bu kadar çok yakar anlamıyorum. Turbo ıslığı var bir tek, onlarda kronik sanırım çıkarmayan era görmedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Akın
Velev ki bir sorun var, bunu çözsek bile yarım litre oynar. Crdi genel itibariyle savurgan. Dci'ın 3 yaktığı yerde Crdi'lar 4.5 yakıyor. Bakabileceğim bir şeyi yok ki, bakımlarını on bine varmadan yaptırıyoruz. Atma, ötme, yanma vs hiçbir şey yok; saat gibi çalışan motor nasıl bu kadar çok yakar anlamıyorum. Turbo ıslığı var bir tek, onlarda kronik sanırım çıkarmayan era görmedim.
Hiç crdi deneyimimiz olmadı ama dediklerinde haklı olabilirsin. Çok tuhafıma gitti bu kadar fazla yakması.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
1.5 Crdi 110hp Era. Az trafikli karma, dönüşte kimsenin olmadığı karma yol gece sürüşü, frensiz iniş gazsız çıkışlı yokuş, iki kişi toplam yüz altmış kilo, sıfır bagaj, 185/65/14 Conti Eco 3 (34psi), tam ekonomik kullanım; ışık yandığında 3.6 litre mazot aldım bu senaryoda 50 kilometre sonra ışık tekrar yandı,ağlamamak için zor tuttum kendimi. Bu hesapla 100km/7.2l yapar, ortalama yakıt tüketen bir benzinliden farkı yok. Birebir aynı senaryoda 1.4 Tdi 75hp Cordoba ile 100km/3,5l yakıyoruz. Sattırıp uzun şase Sprinter alma planım var, büyük ihtimal aynı yakıtı tüketecektir; en azından yazın para da kazanırım. Crdi'dan uzak durun.

Eralar bildigim çok yakıyor diyoalardi doğru diyormuslarmis demekki maslalah
 
Screenshot_20200617-013217_Gallery.jpg


Az trafikli arada gazlamalı karma kullanım, 50 km ortalaması
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Peder beyin şirket arabası. 90'lık Connect, sanırım 2012 model, bakım falan motor yemeyecek kadar, çıkma lastikler yarılmasın diye lastik havaları düşük. Kliması çalışmıyor.
Radarsız çevre yolunda dip gaz, radarlılarda 70-80 arası sabit, şehir içi trafikte terör modu. Yol %60 çevre yolu %40 şehir içi Antalya trafiği, aşırı bir dur kalk yok ama sıkıntılı yerlere de girip çıkıyor.
Genelde bu ayarda tüketim. Çok zorlanırsa 6,8 falan oluyor. 1.8 motor, kütük gibi bir araba için güzel değerler bence. Zamanında Era yerine bundan alsaydık keşke.

IMG_20200618_174813.jpg
 
100 160 km/h arası, ankaraya toplam 300 km'de 25 litre lpg yaktı, ve top speed'i göremiyor malesef.
Parça değişimi sonrası kalibrasyon gerekiyor heralde diye düşünüyorum.

Araç Micra 1.3
 
Peder beyin şirket arabası. 90'lık Connect, sanırım 2012 model, bakım falan motor yemeyecek kadar, çıkma lastikler yarılmasın diye lastik havaları düşük. Kliması çalışmıyor.
Radarsız çevre yolunda dip gaz, radarlılarda 70-80 arası sabit, şehir içi trafikte terör modu. Yol %60 çevre yolu %40 şehir içi Antalya trafiği, aşırı bir dur kalk yok ama sıkıntılı yerlere de girip çıkıyor.
Genelde bu ayarda tüketim. Çok zorlanırsa 6,8 falan oluyor. 1.8 motor, kütük gibi bir araba için güzel değerler bence. Zamanında Era yerine bundan alsaydık keşke.

Ekli dosyayı görüntüle 27058

Gerçekten çok ilginçmiş bu anlattıklarınızla. Benim 2011 110'luk Connect'e ile şehir içi tempolu kullanım ile 12 litre yaktırmışlığım var.
 
  • Wow
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M. ve bt
Gerçekten çok ilginçmiş bu anlattıklarınızla. Benim 2011 110'luk Connect'e ile şehir içi tempolu kullanım ile 12 litre yaktırmışlığım var.
110'lukların yakıt sıkıntısı var zaten, Connect tayfanın bile söylediği şey, 110'luk iyi hoş ama çok yakıyor diye.
Peder bey şirket arabası gibi değil de daha çok kendi arabasını tempolu kullanır gibi kullanıyor bunu. Canını alacak olsa 7 litresi var minimum. Çakılı yükte veya aşırı tempoda bile 7'yi geçtiğini görmedim ortalamanın.
Bu kasanın ideali 90'lık. 75'lik güçsüz kaldığı için 90'lıktan çok yakıyor ilginç şekilde, bir dönem 75'lik makyajsız kullandı ayağını dip gazdan kaldıramıyordu gitmiyor diye. 90'lıktan daha çok yakıyor demişti. 110'lukların da turbo daha büyük yanlış bilmiyorsam. Deli gibi gidiyor ama bir o kadar da çok yakıyor onlar da.
 
2014 Caddy 1.6TDI DSG
Kırıkkale-İstanbul gidiş geliş. 1000km uzun yol hız 100-120 arası. Dönüşte İstanbul'da trafik saatinden ve İzmit otobanda yol çalışmasından dolayı 2 saatlik dur kalk gidiş vardı. Geri kalan 250km klasik istanbul içi kullanım.
WhatsApp Image 2020-06-20 at 17.33.47 (1).jpegWhatsApp Image 2020-06-20 at 17.33.47.jpegWhatsApp Image 2020-06-20 at 17.33.48.jpegWhatsApp Image 2020-06-20 at 17.33.46.jpeg
 
Combo 1.5 - 130hp eat8


Kışlık lastiklerle sakin şehir içi kullanım (bir iki ışık hariç trafiksiz düz yol 70-80km/h sabit hızla, 10km*30 git gel =300km ortalaması) --> 6lt
Yine kışlıklarla trafikli uzun yol 110km ort. --> 6.4lt
Yazlık lastik + klima açık hafif hızlı (30-40kmlik kısım) uzun yol --> 6.4
Yazlık lastik normal kullanım uzun yol 80kmlik kısım --> 4.7

Pandemi sürecinden dolayı kışlık lastikleri yeni değiştirebildik, yakıt tüketimini hayli fazla etkiledi. 6lt altına düşüremediğim araç 5 altına düştü, araç sıcak havada kış lastiğiyle tabi ki zorlanıyor trafikte durduktan sonra kalkışı dahi çok rahatladı. Bunu anca lastiği değiştikten sonra hissedebiliyorsunuz 😂

Bu arada verilerin hepsini ayrı ayrı sıfırlayıp ölçtüm.
 
Son düzenleme:
Combo 1.5 - 130hp eat8


Kışlık lastiklerle sakin şehir içi kullanım (bir iki ışık hariç trafiksiz düz yol 70-80km/h sabit hızla, 10km*30 git gel =300km ortalaması) --> 6lt
Yine kışlıklarla trafikli uzun yol 110km ort. --> 6.4lt
Yazlık lastik + klima açık hafif hızlı (30-40kmlik kısım) uzun yol --> 6.4
Yazlık lastik normal kullanım uzun yol 80kmlik kısım --> 4.7

Pandemi sürecinden dolayı kışlık lastikleri yeni değiştirebildik, yakıt tüketimini hayli fazla etkiledi. 6lt altına düşüremediğim araç 5 altına düştü, araç sıcak havada kış lastiğiyle tabi ki zorlanıyor trafikte durduktan sonra kalkışı dahi çok rahatladı. Bunu anca lastiği değiştikten sonra hissedebiliyorsunuz 😂

Bu arada verilerin hepsini ayrı ayrı sıfırlayıp ölçtüm.
Kışlık kafadan bir litre koyuyor diyebilir miyiz ?
 
Kışlık kafadan bir litre koyuyor diyebilir miyiz ?
Bu sene çok geç kaldık yazlık lastiğe geçmeye ara mevsimde değişince bu kadar bariz fark olmaz diye tahmin ediyorum.

Yazın yumuşak hamur sıcakta iyice yumuşuyor bu da aracı zorluyor. Onun dışında kalite farkı da var bizdeki yazlıklar güzel lastik kışlıklar biraz daha kalitesiz.

Kışlık lastik tüketimi artırıyor diyebiliriz de ne kadar artırdığı çok değişkene bağlı. Şu an 1 olan değer kışın yarım litre civarı artar herhalde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.