Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

E7D2B762-4692-473F-BC65-F392662BA90F.jpeg


VW caddy 2015 2.0 TDI BMT Manuel, EGR-DPF OFF Eskişehir üzeri Konya-İstanbul

Sapancaya kadar 110 hız sınırına uymaya dikkat ettim. Sonrasında otobanda yine hız sınırları içinde gittim genelde. Kartepeyi geçtikten sonra sonra yolu kestiler kocaelinin içinden dur kalk trafikte devam edip, e5’e, körfezden tekrar otobana bağlandım. Araçta tek kişiydim bir bavul bir alet çantası ve sırt çantam vardı. Klima full açıktı, mazut Shellden. Geçen Konyaya giderken ankara otobanını kullandım hız sınırına dikkat etmemiştim 1 depo zor yetmişti depo 50 litre
 
Son düzenleme:
1.6 Etorq Egea ile %70 şehir dışı %30 şehiriçi karma tüketim verisi (3 kişi,dolu bagaj,klima devamlı açık);
1800 TL ile 615 km yol aldık.
Kmde 2.9 TL yakıt tüketiyor
veya 5.8-6 l/100 km diyebiliriz.
 
1000038065.jpg

1000038066.jpg


2013 Mondeo 2.0 TDCI 163hp Powershift,
232.460 km

Rota: Sancaktepe - sultanbeyli gişeler - izmit doğu - umuttepe - izmit merkez - izmit batı - sultanbeyli gişeler - sancaktepe olmak üzere 185 km,

tek kişi + 40kg yük, klima komple son kademeye yakın açık, hava sıcaklığı 27-36 derece,

sultanbeyli gişelere kadar sakin normal kullanım, e80de tuzlayı geçene kadar sakin, izmit doğuya kadar tempolu gidiş, umuttepeye tempolu çıkış - umuttepeye çıkmadan önce 5.8 idi tüketim, çıkınca 6.5 oldu -,

dönerken umuttepeden izmit batıya kadar saldım arabayı, e80de 110-150 arası normal kullanımla ilerleyiş, sultanbeyliden eve hafif agresif kullanım,

ort tüketim: 6.1 litre
ort hız: 70 km/h

evden çıkmadan önce depo fulldu (2 litre eksik), gelince 700tl'lik yakıt aldım (13 L), pompacı deponun biraz erkenden dolduğunu söyledi. Kadranla gerçek veriler birbirini tutuyor.
 
Accent Blue 1.4 LPG şehir içi ağırlıklı ultra sakin kullanım verisi, genellikle yüklü full klimalı kullanım.

IMG_5268.jpeg


IMG_5269.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
1000038896.jpg
1000038897.jpg

2013 Mondeo 2.0 TDCI 163hp Powershift,
234.260 km

Rota: istanbul (sancaktepe) - ordu (akkuş-salman-akkuş) - istanbul (sancaktepe-beykoz-sancaktepe) olmak üzere 1792 km

Tüm rota boyunca 4 kişi + full bagaj, ordu sınırları dışında klima 6/7 kademede en soğuk ayarda açık.

Giderken TEM boyunca 120-150 - genel olarak 140 km/h - ile gidiş. 2 şeritli duble yollarda hız sınırlarına itaat ederek, yer yer kaçamaklar (150-170) yaparak ilerleyiş. Niksardan Akkuşa şanzıman spor modda olacak şekilde normal-tempolu çıkış.

Köy yerlerinde 1-2-3. vitesle, bol ara hızlanmalı-yavaşlamalı sürüşler. Mümkün mertebe arabayı çok zorlamadan ilerlendi.

Dönerken duble yollarda 100-140 arası değişken hızlarla ilerleyiş. Çerkeşten sonrası (bende olduğu için) mümkün mertebe hız sınırlarında ilerleyiş. TEM'de kocaeli körfez civarına gelene kadar min 130km/h ile, çoğunlukla 140-150, yer yer 160-180 ile tempolu ilerleyiş. Körfezden sonrası 90-130 arası hızlarla normal gidiş.

Geri kalan şehir içi kullanımı sakin, çok yoğun trafiğe kalmadan ilerlenebildi.


genel ort tüketim: 6.4 litre
genel ort hız: 72 km/h


duble yollarda çok fazla iniş-çıkış, yavaşlama-hızlanma hareketi olduğu için TEM'de 140-150 ile gitmekten daha fazla yakıyor araç. Akıtarak çok ara hızlanma olmayınca 6 litre ile tempolu ve yüklü gitmek mümkün.

Yol boyunca yaklaşık 2 depo yakıt harcandı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal