Arkadan Vuran Daha Çok Hasar Alır Kolpası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

JustLikeOldTimes

Profesör
72
Yok efendim modern arabaların ön tarafı yaya güvenliği için kolay dağılıyormuş vay efendim önemli olan darbeyi sönümlemekmiş. Yav geçelim bunları kardeşim kendiniz dahi inanmıyorsunuz bu kolpalara. Kabul edin. Kendini Cern'de atom parçaladığını sanan fizik profesörlerinden açıklama bekliyoruz.
 
Son düzenleme:
Ben teoriye bakmam, arkadan çarpan dağıldığında çöp falan da demem ama arkadan çarpanın daha çok hasarlandığı gibi bir gerçek var coğunlukta. Bu darbeyi sönümleme olayları vb. şeyleri ilk Volvo ortaya atmıştır, hatta günümüzde çoğu güvenlik unsurlarının Volvo'nun emeği çoktur. Yaya olayını bilmem ama sönümleme olayının hayal olduğunu söyleyen kişi Volvo'nun zamanında yaptığı güvenlik çalışmalarına bir göz atsın derim. Bana kalırsa bir kazada aracın içindekiler sağlam çıkmışsa o araba görevini yerine getirmiştir.
 
Şasinin arka tarafı benim bildiğim daha sert oluyo (sert virajlarda aracın ön ve orta kısmının 2-5 cm kadar esneyip arkasının kalkması bunla alakalı olabilir mesela) sebebi de yakıt tankını korumak olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Testte fren yapılmadığı için doğrudan çarpma var.

Sen çarpmamak için fren yaptığında aracın ön tarafı iyice alçalıyor ve öndeki araçtan aldığın darbeyi havalandırma ızgarası ve kaput hizası sönümlemeye çalışıyor.

Dolayısıyla hasar daha büyük oluyor. Frensiz çarparsan elbette öndekine daha fazla hasar verirsin.
 
Testte fren yapılmadığı için doğrudan çarpma var.

Sen çarpmamak için fren yaptığında aracın ön tarafı iyice alçalıyor ve öndeki araçtan aldığın darbeyi havalandırma ızgarası ve kaput hizası sönümlemeye çalışıyor.

Dolayısıyla hasar daha büyük oluyor. Frensiz çarparsan elbette öndekine daha fazla hasar verirsin.
Bende tam bunu soyleyecektim.
 
Aynen öyle hocam ne olursa olsun hala diyorum arkadaki daha çok hasar alır, öndeki frene basarsa eğer öndekide iyi hasar alır, ama frene basmazsa o güç ileri iletildiği için hasar az oluyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli
Ben teoriye bakmam, arkadan çarpan dağıldığında çöp falan da demem ama arkadan çarpanın daha çok hasarlandığı gibi bir gerçek var coğunlukta. Bu darbeyi sönümleme olayları vb. şeyleri ilk Volvo ortaya atmıştır, hatta günümüzde çoğu güvenlik unsurlarının Volvo'nun emeği çoktur. Yaya olayını bilmem ama sönümleme olayının hayal olduğunu söyleyen kişi Volvo'nun zamanında yaptığı güvenlik çalışmalarına bir göz atsın derim. Bana kalırsa bir kazada aracın içindekiler sağlam çıkmışsa o araba görevini yerine getirmiştir.
Bende size katılıyorum. Aracın içindeki kişi yada kişiler sağlam çıktığı sürece sorun yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...