Aracın konsiyonu hakkında bilgi verirseniz daha fazla yardımcı olabilirim.Ama ilk şu haliyle genelce yorumlayayım isterseniz.Eğer fotoğraftaki araç ise TR'deki en dolu RT versiyonu bu RN'lere oranla elektrikli aynalar, sis farları ve bazılarında klimaya kadar dolu olabiliyor.İlk araç olarak oldukça makuldur, üstündeki 1.4 Energy motoru benzinli halde şehir içinde(Ankara) 8.5/9 litreleri geçmez. Maliyet olaraksa mekanik parçaları çoğunlukla R9/11, Kangoo ve R19 ile uyum sağlamakta alacak kişi parçacıya girip kolaylıkla alabilir.Fakat bu araç diğer Renault'lara oranla ithal olduğu için bir takım bu araca has olan parçalarını bulmakta zorlanabilirsiniz ama bu bahsettiğim durum o mekanikte parçacıya girip elinizi kolunuzu sallaya sallaya çoğu parçayı aldığınız gerçeğini değiştirmiyor.Kısacası ben öğrenci halimle ailemle birlikte 161 bin km den 189 bin km'ye kadar bindim çok rahatlıkla öneririm.Bugün temizini bulsam eşe dosta öneririm.
Kronik sıkıntı olaraksa aşağıda yazıklarıma dikkat edin:
-Ana fren merkezi(Balatalardan birini diğerinden erken ve çabuk yer), 30 bin km boyunca kaç takım balata değiştirdik hatırlamıyorum.Ana fren merkezi dediler, o parça hariç hepsini değiştirdik, biraz daha satmasaydık ona da el atacaktık.
-Fan müşürü, termostat, her eski araçta olduğu gibi radyatörleri tıkanıyor, soğutma sistemini komple değiştirdik(arızadan değil kazadan dolayı) radyatörle birlikte müşürler vesaire komple değişti, yine de şehir içi çok sıkıştırırsanız motor sıcaklığı artabilir ama bu durum çok aşırı değil.Yani dikkat ettiğiniz sürece sıkıntı yaşamazsınız.(dikkat etmelisiniz ama). Ailem sorunsuz olarak Ankara-Eskişehir yaptılar, diğer illere de çok rahatlıkla gidip gelirdi.
-Arka fıskiyeli silecek RT'lerde bulunuyor, arka camın oraya doğru püskürtürken yere su vesaire damlatıyor mu bakınız hortumda kaçak olabilir.Ayrıca bazen arka silecek tutukluk yapar kontrol etmekte fayda var.
-Elektirikli ayna butonları ve iç aksamdaki havalandırma ızgaraları olsun torpido olsun çok çabuk dökülür, bizim sattığımız aracın sahipleri iyi baktıkları için hepsi sağlamdı ama döküntüsüne rastlarsanız çok uğraşırsınız o anlamda.
-Kapı altlarına ve bagaj altlarındaki çürüklere dikkat ediniz oralardan ufak ufak kusma yapabilirler, ama çok büyük paslanmalardan bahsetmiyorum ufak boya kusmaları olur o da sökülebilen panellerde şaşide ya da kupa da değil.
-Koltuklarının kumaşları çok pofidiktirama çok rahat yırtılır bizim sattığımız araçta yine iyi korumuşlardı biz sıkıntı çekmedik ama çoğu araçta haşatı çıkmış ya da değiştirilmiştir.
-Egzoz sisteminde paslanma ya da kaçak var mı yok mu bakınız bizim o konuda biraz başımız ağrıdı.
Aklıma gelenler bunlar, bu kadar şeyi yazdınız hocam yine önerir misiniz derseniz alacağınız araç bizim sattığımız aracın kondisyonuna yakınsa ve de fiyatı da makulse(sizin için) kaçırmadan alınız yerli araçlara oranla çok güzel araçlardır.1990'lar da B segmenti sınırlarını ve standartlarını o yılların C segmentine taşıran bir araçtır.
Garaj başlığında ki konumda 0-100'den tutun da tüm yakıt masraf ve diğer bilgiler mevcut bir göz atmak isteyebilirsiniz.
Kolay gelsin.
İyi günler forum ahalisi neredeyse 2-3 aydan beri araç arıyordum hatta forumdan da yardım almak için konu dahi açtım.( https://www.otopark.com/forum/threads/Öğrenciye-uygun-araç-seçimi-az-paraya-çok-iş.4871/ ).Forumdaki üyeler çok fazla yardımcı oldular sanki kendilerine araç alacakmış gibi ince...
otopark.com
4 sayfa yazı konu bazı yerlerde gevezelik etmiş olabilirim o kısımları atlarsınız.