Arora Hamburg - Bu da Sevdaya Dahil mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Gökhan61
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
1,616
43
Marka
Dacia
Bu arkadaşlara özel konu varmıydı açıkçası hiç bakmadım. Kendileri bu ay içinde aldığım ikinci elektrikli bisikletim.
İlki Kuba speedlight modeli. Cüssem itibari ile üzerinde biraz komik durdum. Birde süspansiyonunun olmayışı sebebiyle rahat edemedim. Ama diğerinden daha seri ve katlayıp bagaja filan atması daha pratik. Tam bir görev adamı. Akşamları özellikle balığa gitmek için almıştım. Bataryasını kendimiz yenilemiştik. Artık çocuklara tahsis ettim. Yedek niyetine arada yokluyorum tabi.

Esas konu mankenimiz Arora Hamburg model elektrikli bisikletim. Bu da diğeri gibi 36v 10a bir sisteme sahip. Düz yolda el gazı veya pedal desteği ile 30km kadar hıza çıkıyor. 5. kademe takviyede sürsem bile Yıldızlı-Trabzon merkez arasını gidip dönebiliyor ve pilide bitmiyor. Tatlı birkaç rampa var ama sorun etmiyor. Arada Akçaabat tarafınada gidiyorum tek şarj yetiyor. Vaad ettiği 25km menzili fazla fazla yapıyor. Kubaya göre daha ağır daha heybetli. O sebeple çok pratik diyemem ama motorsiklet komforu var. Ön arka amortisörlü. Artık işe gidip dönmelerim ve şarj etmeye zamanım varsa akşam balık sefalarıma bu arkadaşla gidiyorum. Duster sadece eşimi okula bırakmaya yarıyor. O da bu durumdan rahatsız kıskançlığından yattığı yerde masraf çıkarıyor :D Yakında menzil uzatma ve çok daha güçlü bir kit uygulayacağız. Sadece Trabzon da istediğimizi yaptırabileceğimiz usta sıkıntısı var. Bu işlerle ilgilenen bildiğim bir tek yer var oda ne istesek o olmaz uygun değil böyle daha iyi diye kendi tercihlerini yapmaya zorluyor. Kendim montajını yapabileceğimi bilsem bugün alırdım. Hayırlısı bakalım. Kendisini 2.el aldım. Sıfır fiyatları 40k üstü. 18500tl ye bulunca kaçırmadım. Hayatımda yaptığım en akıllı yatırımlardan biridir kendileri.

image3.jpeg image2.jpeg
 
Güzel günlerde kullanın. Bisikletin her türlüsünün ülkemizde yaygınlaşması gerekiyor ancak öncesinde trafik bilincinin iyileşmesi gerekiyor.
Japonya'da herkes her yere giderken kullanıyor ancak ağırlıklı olarak hibrit bisikletler popüler. Japonlar araçlarında olduğu gibi bisikletlerinde de henüz elektrikliye geçmiş değiller :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Hayırlı olsun güle güle kullanın abi , hep tıra şöyle elektrikli bir şey alayım atayım diyorum ama evirici bağlamak zoruma gidiyor diye bulaşamadım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Hayırlı olsun. Bisikletin her türlüsünü çok seviyorum. Elektrikli bisikletlere başta çok ön yargılıydım ama eşimin bisikleti ile işe git gel yaptıkça çok alıştım. Açıkçası aynı kardiyoyu yaptırıyor. 10-15km mesafelere hava çok yağışlı ya da çok soğuk değilse %90 bisikletle gidiyorum. Bir de elektrikliler ağır olduğundan çok konforlu, çok yük taşıyor ve bu nedenle normalden fazla kullandırıyor insana. Bunun da hem bütçeye hem sağlığa çok yararı oluyor. Benim bisikleti yağlamaya, bakım yapmaya üşenir hale geldim. Sanırım ben de geçeceğim elektrikliye. Bu arada bu markayı hiç görmedim ama benim Avusturya’da gördüklerim minimum 80-90km menzil ile geliyor. 20-25km biraz az değil mi 🤔
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Hayırlı olsun. Bisikletin her türlüsünü çok seviyorum. Elektrikli bisikletlere başta çok ön yargılıydım ama eşimin bisikleti ile işe git gel yaptıkça çok alıştım. Açıkçası aynı kardiyoyu yaptırıyor. 10-15km mesafelere hava çok yağışlı ya da çok soğuk değilse %90 bisikletle gidiyorum. Bir de elektrikliler ağır olduğundan çok konforlu, çok yük taşıyor ve bu nedenle normalden fazla kullandırıyor insana. Bunun da hem bütçeye hem sağlığa çok yararı oluyor. Benim bisikleti yağlamaya, bakım yapmaya üşenir hale geldim. Sanırım ben de geçeceğim elektrikliye. Bu arada bu markayı hiç görmedim ama benim Avusturya’da gördüklerim minimum 80-90km menzil ile geliyor. 20-25km biraz az değil mi 🤔
menzili artırmak için daha yüksek motor güçleri gerekiyor bataryayla birlikte ve maalesef ülkemizde 250w üzeri vergiye plakaya vs tabi olduğundan ekseriyetle sınırlandırılıyor. Sonradan kendimiz yükseltebiliyoruz. işin ucu yine yeniden siyasete bağlanıyor. Kendi halkına ambargo uygulayan bir yönetim biçimimiz var ezelden beridir ekonomi ile terbiye ediliyoruz.
 
  • Wow
Tepkiler: mcb
menzili artırmak için daha yüksek motor güçleri gerekiyor bataryayla birlikte ve maalesef ülkemizde 250w üzeri vergiye plakaya vs tabi olduğundan ekseriyetle sınırlandırılıyor. Sonradan kendimiz yükseltebiliyoruz. işin ucu yine yeniden siyasete bağlanıyor. Kendi halkına ambargo uygulayan bir yönetim biçimimiz var ezelden beridir ekonomi ile terbiye ediliyoruz.
Şaka gibi gerçekten, bisiklette bile motor vergisi peşindeler. Ben baktım evet bizdeki 600W motormuş mesela, 110km menzil var. Zaten Bosch'un çoğu motorları bu seviyelerden başlıyor. Daha üstte 750W motorlar var. Burada 25km/h sınırı var. Üstünde bir hızda motor güç kesiyor. Bunu açtırmak istersen ya da daha güçlü motorlu bir bisiklet alırsan o zaman plaka gerekiyor ki onun da vergisi ve ücreti çok düşük tutuluyor. Amaç trafikten araç eksiltmek çünkü. Türkiye'de ise sadece vergi almak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61