KAPALI Astra EasyTronic Arıza

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

2jzihtiyar

Reis
3,143
Marka
BMW
Arkadaşlar geçen hafta aileden biri Astra H almış araba 2007 model dizel otomatik. Çok uzatmak istemiyorum. Araba klima son ayardayken vitesi boşa atıyordu vitese getirilmek istendiğinde kendi kendine boşa atıyordu. Ancak geri vites sorunsuz bir şekilde çalışıyordu. Araca yetkili serviste şanzıman değişimi gerek demişler. Başka bir özel servise götürmüşler klima ile ilgili bişeyler yapılmış klima yük bindiriyormuş sonra şanzımana elektrik gitmiyormuş filan ama sorun hala çözülmedi. Klima ile alakası yok. En son dün Trabzon'da bir özel servise getirdiğimizde şanzımanın kalibrasyonu yapıldı ama oradaki usta sorunun tekrar edeceğini ve şanzıman beyninin yenilenmesi gerektiğini söyledi. Başına gelen varsa veya çözümü hakkında bilgisi olsan varsa ve paylaşırsa memnun olurum
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
bizim ustanın da ağzından aktuator diye bir şey çıktı ama beyin değişecek dendi. yetkili servisten sonra Rize'de bir servise göstermiştik o da beyin değişimi dedi ama ikisi de hiç emin değildi sanki obd'ye bağladılar sonra problem şanzımanda dediler ama soru sorunca kesin konuşamadilar pek. sadece komurleri degistirsek problem çözülecek gibi geliyor bana ama bakalım araba benim olmadığı için süreçte benim dediğim değil asıl sahibinin dediği oluyor. Ben yine de bir tavsiye edeceğim bakalım duruma göre yazarım.
Önce akü kontrol edilsin sonra kömür degistirilsin tüm beyni değiştirmek en son düşünülsün eğer oralarda anlayan yoksada ankara gibi büyük şehirlerle irtibata geç
http://www.opelim.net/forums/opel-sohbetlerimiz/42725-easytronic-bilginiz-olsun.html
http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/101054-opel-corsa-easytronic-4-viteste-takildi-kaldi.html
İkinci linkteki sorunu birebir yaşadım aracımın aküsü bitmişti takviye attık sonrasında r ye geciyordu ileri aldığımda 4te kalıyordu. Düz bir yolda 4 te ilerledim aküyü sarj edince kendine geldi
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Önce akü kontrol edilsin sonra kömür degistirilsin tüm beyni değiştirmek en son düşünülsün eğer oralarda anlayan yoksada ankara gibi büyük şehirlerle irtibata geç
http://www.opelim.net/forums/opel-sohbetlerimiz/42725-easytronic-bilginiz-olsun.html
http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/101054-opel-corsa-easytronic-4-viteste-takildi-kaldi.html
İkinci linkteki sorunu birebir yaşadım aracımın aküsü bitmişti takviye attık sonrasında r ye geciyordu ileri aldığımda 4te kalıyordu. Düz bir yolda 4 te ilerledim aküyü sarj edince kendine geldi
az önce o attığınız linklere bakıyordum. beyinden önce bunları bir kontrol ettirsek iyi olacak. Çünkü komurlerin ömrü 60-70 bin diyorlar bu bahsi geçen araba da 160 k da. muhtemel şüpheli kömürler gibi gözüküyor
 
Tam ben yazacaktım ki zaten yazılmış :) Direksiyonun sertleşmesinin bu arızayla alakası olabilir mi hocam ? Ayrıca yağ kaçağı olduğunu söylüyorlar direksiyon hidroligi ile ilgili
Hangi renk yağ sızdırıyor acaba ve nereden sızdırıyor ? Direksiyonu biraz sert bir araba zaten de normalin üstünde bir sertleşme varsa yağ eksikliği olabilir veya yağ değiştirildiyse yanlışlıkla klasik direksiyon yağı (atf) koyulduysa sıkıntı olur. Direksiyon elektrohidrolik olduğu için hidrolik yağı olarak yeşil renkli direksiyon hidroliği koyulmalı. Viskozitesi fren hidroliğiyle aynıdır su gibi akışkandır klasik hidrolik direksiyon yağı gibi koyu değildir rengine bakın oradan anlaşılır.
Doğru yağ ise şu üç renkten biri olabilir yeni değiştiyse ilk ikisi hiç değişmediyse en sağdaki gibi siyaha çalan bi renk olabilir
psflush7.JPG

Eğer şu renkte veya daha koyusu bi renkteyse yanlış demektir

atf-250x250.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...