KAPALI Astra K 1.6T AT vs Civic HB Sport 1.5T CVT

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Başlıkta belirttiğim 2 araç arasında kalmış bulunmaktayız, biraz önce civic sedan RS test ettim, gerçekten beklentimin çok üzerindeydi arabanın gidişi, epey ısıttı kendini bana kereta :D

Astra K 1.4T 150 otomatik arkadaşımda var. Güzel keyifli otomobil fakat Civic kadar hevesli gelmedi bana.

Biraz önce Opal ile görüştüm. 1.6T 200 hp otomatik OPC Line Nisan ayı içerisinde gelecekmiş, fiyatta yardımcı oluruz dediler. Opc Line, dynamic paket ile tamamen aynı, ekstra olarak 18" jant, opc line body kit ve çift egzoz çıkışı var.

Civic HB Sport 1.5 182 hp CVT ise Sedan RS ile donanım olarak neredeyse aynı. Eksikleri deri koltuk ve sunroof ki ben en nefret ettiğim iki şey zaten o. Fiyatta inmeye niyetleri yok gibi. 100.900 liste fiyatı var.

CVT şanzıman beni çok şaşırttı, hiç bir şekilde performansı baltalamıyor, fakat bulduğum video her şeyin hissiyat olmadığını gösterdi:

Civic 0-100 8.1 saniye, 100-200 23 saniye
Astra 0.100 7.2 saniye, 100-200 18 saniye

Astra'nın yakıt tüketimini hakkında kafamda bir ortalama belirleyemiyorum çünkü otomatiğin hiç test videosu yok. Eren Tekin manuel versiyon için 8.5 sakin kullanım, gazlamalı 12 demiş. Sizce otomatik değerleri buna yakın olur mu?

Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?
 
Astra'nın otomatiği ne tip olacak bilmediğimden otomatiği ne kadar yakar bir fikir yürütemeyeceğim ama ismine kanıp Civic ''RS'' diye almak bana mantıksız geliyor her ne kadar araç başarılı da olsa 182 bg'yi olan bir aracı CVT şanzıman baltalıyor ben de yukarıda @CenkGs 'nin dediği gibi OPC line'ı beklerdim.Yakıt konusuna gelince de sanırım ikiside fazla km'li kullanımlarda üzerler.Şehir içinde 10 litrenin altı zor bence.
 
Astra'nın otomatiği ne tip olacak bilmediğimden otomatiği ne kadar yakar bir fikir yürütemeyeceğim ama ismine kanıp Civic ''RS'' diye almak bana mantıksız geliyor her ne kadar araç başarılı da olsa 182 bg'yi olan bir aracı CVT şanzıman baltalıyor ben de yukarıda @CenkGs 'nin dediği gibi OPC line'ı beklerdim.Yakıt konusuna gelince de sanırım ikiside fazla km'li kullanımlarda üzerler.Şehir içinde 10 litrenin altı zor bence.
Tabii zaten cvt şanzımanı beğendiysen diye girmiştim cümleme. Ben mesela cvt şanzımanı beğenmediğim için 150'lik astra k'yı alırdım. Ama cvt'yi beğenenler için rs civic daha heyecan verici ve kışkırtıcı olabilir. Onun haricinde 200'lük opc line kesinlikle beklenmeye değer.
 
Hiç ayrıntıyı girmeden direk diyeyim.20 yaşındaki vti ler.sonrasinda ep3 ler fn2 ler ......Hepsi onca yıl ,o kadar sahip değiştirip o kadar zorlanmalarina rağmen dimdik ayakta.hele Ki gazlamayı seven ,zorlayan,yazılım meraklisi biriyse Honda yı tek geçerim.
 
Şu cvt her ne kadar içime sinmese de, yine de civic rs derim. Çünkü yeni astra bence çok yavan duruyor. Belki çok iyi arabadır ama heyecan, tutku faktörü eksikmiş gibi geliyor bana hep.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
CVT'yi bayağı iyi ayarlamışlar, vites oranları çok başarılı. Honda'da parlak asfaltlı yoncada gaza oturmama rağmen dirayetli kalıp burnunu içeri sokması beni çok etkiledi. Opel'in bu kadar dirayetli olacağını sanmıyorum. Arabaya epey uğraşmış bu sefer Honda mühendisleri, neredeyse adamların bitirme tezi olmuş. Ama Opel'in bariz şekilde hızlı olacağı fikri aklımı kurcalamıylr değil.

Honda'da tek bir şey hoşuma gitmedi, bildiğin kaza sebebiyeti, ayağımı gazdan çekiyorum, abicim çektim yani, araba hala gaz vermeye devam ediyor, az buz bi gaz değil, ciddi gaz veriyor, birisine arkadan giriyordum ne yalan söyleyeyim.

Bu arada, 1.6 çift turbo dizel manuel 160 hp astra k özel sipariş ile getirtilebiliyor. 110 bin lira civarı olur muhtemelen.
 
CVT'yi bayağı iyi ayarlamışlar, vites oranları çok başarılı. Honda'da parlak asfaltlı yoncada gaza oturmama rağmen dirayetli kalıp burnunu içeri sokması beni çok etkiledi. Opel'in bu kadar dirayetli olacağını sanmıyorum. Arabaya epey uğraşmış bu sefer Honda mühendisleri, neredeyse adamların bitirme tezi olmuş. Ama Opel'in bariz şekilde hızlı olacağı fikri aklımı kurcalamıylr değil.

Honda'da tek bir şey hoşuma gitmedi, bildiğin kaza sebebiyeti, ayağımı gazdan çekiyorum, abicim çektim yani, araba hala gaz vermeye devam ediyor, az buz bi gaz değil, ciddi gaz veriyor, birisine arkadan giriyordum ne yalan söyleyeyim.

Bu arada, 1.6 çift turbo dizel manuel 160 hp astra k özel sipariş ile getirtilebiliyor. 110 bin lira civarı olur muhtemelen.
Astra'ların, daha doğrusu bir çok opelin kafadan açma sebeplerinin başında ağırlıkları geliyordu. Astra k ciddi hafifleyen bir araç olmuş, bunun sonucunda aracın burnu gerçekten dirayetli ve yol tutuş çok iyi. Ama araç sert, hatta focus'tan biraz daha sert. Tabii o sertlik sayesinde başarılı bir yol tutuşu var. Honda ve Opel bu konuda üzmeyecektir kullanıcıyı. Burada mevzu, motor ve şanzıman seçeneği.
Opel'i de kullanıp, test sürüşünde biraz zorladıktan sonra fikrin değişirse eğer geriye hangisini almalıyım sorusu kalıyor..
Çift turbolu 160'lık dizel astra k hem yakıt ekonomisi hem performans verir. Fakat sonuçta 180'lik bir benzinli motorun sağladığı esnekliği ve yüksek devir çevirme isteğini sergiyelemez. Orada artık tüketim ve beklenti tercihi belirler.
200'lük astra k ise dediğim gibi beklenmeye değer, en azından testlerini görmeden karar vermemek gerek.
 

Test olarak bu var ama manuel, birde opc line fazla apaçi duruyor
Dediğim gibi tercih meselesidir, fakat ben astra'nın tasarımını daha sade ve güzel buluyorum. Üstelik 200'lük motor ve altyapısının da güzelliğiyle beraber civic rs'e göre daha güzel performans vereceğini düşünüyorum. Benim için civic rs'in tasarımı fazla gösterişli ve karmaşık.
 
Birde, Astra tahmini 103-104 civarından alınır, honda 97-98, azımsanmayacak bir fark var, ayrıca Honda daha dolu, Eren Tekin cvt honda için ortalama pek dikkat edilmeyen bir sürüşte yakıt için 8.5 demiş, astra manuel için çok dikkat ettiğinizde 8.5 demiş, otomatiği Allah bilir kaç yakar, bilmiyorum yav, epey karmaşık bir süreç :) @CenkGs Gökçe abiye alıyoruz, haberin olsun bu arada :D
 
182 beygir motordan 8.1 saniye alabilmeyi nasıl başarmışlar, insan hayret ediyor.

Astra'nın tasarımı bana da daha iyi geliyor, daha sade ve oturaklı. Civic hem çok göz yoruyor hem de arkası hoş değil. İçi falan güzel ama cvt düşündürüyor yine de. Benim tercihim Astra'dan yana olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Civic 1.5 turboda en son 207 görüyorsun hız olarak youtube da birkaç video izledim ve öyle görünüyor. Hız olarak belki beklentiniz yoktur diyecem ama 180-200 beygirlerde dolaşan arabalar alıyorsanız kesinlikle hızlı olmasını isteyeceksiniz. Opellerin 1.6 turboda son hız olarak çok başarılı oldukları su götürmez bir gerçek olduğu için astra diyorum ben, tasarım olarak da çok daha güzel bence astra.
Bahsettiğim videolar bunlar
Bunda 209 görmüş gerçi
 
Son düzenleme:
Birde, Astra tahmini 103-104 civarından alınır, honda 97-98, azımsanmayacak bir fark var, ayrıca Honda daha dolu, Eren Tekin cvt honda için ortalama pek dikkat edilmeyen bir sürüşte yakıt için 8.5 demiş, astra manuel için çok dikkat ettiğinizde 8.5 demiş, otomatiği Allah bilir kaç yakar, bilmiyorum yav, epey karmaşık bir süreç :) @CenkGs Gökçe abiye alıyoruz, haberin olsun bu arada :D
İki aracın donanım olarak farkları olsa da ikisinin de memnun edeceğini düşünüyorum.. Yani 200 hp'lik astra ilk tercihim olacaktır, 150 hp'lik astra'yı ise cvt şanzımanın beğenilmemesi noktasında tercih ederim sadece. Ama cvt'yi kullanıcı beğenirse 150'lik astra yerine tercih edilebileceğini düşünüyorum.
Şimdi Gökçe hocamın sürüşünü ve sürüşten beklentisini düşündüğümde yatmayı sevmeyen, yola sağlam basan ve oturan, mümkünse de viraj limiti ve limitte hissettirdiği güven açısından daha iyi olan bir model istiyor. İki araç da bu konuda memnun eder lakin astra bu konuda civic'ten biraz daha iyi. Hele bunu 200 hp ile harmanladığımız zaman işler iyice rayına oturacaktır. 160'lık çift turbolu dizel üniteyi de ciddi ciddi seçenekler arasına koyarsa onu ayrıca yorumlarız. Tasarım olarak hangisini beğenir bilemem ama astra daha sade, şık ve oturaklı geliyor bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Civic'in viraj kabiliyetinin yüksek olmasının sebebi type-r dan geliyor. Çünkü bu sefer şasi en başından beri type-r düşünülerek yapıldı. Civic RS de bundan nemalanmaış oldu. Diğer markalar önce normal versiyonu geliştirip sonradan eklemelerle hot versiyonunu yapıyorlar.

Yıl olmuş 2017 hala son hıza bakarak araba önerenler var yav

Hangisini alırdım? Hiçbirini :) bu arabalar otomatik alınmaz!!!
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...