KAPALI Astra K 1.6T AT vs Civic HB Sport 1.5T CVT

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Başlıkta belirttiğim 2 araç arasında kalmış bulunmaktayız, biraz önce civic sedan RS test ettim, gerçekten beklentimin çok üzerindeydi arabanın gidişi, epey ısıttı kendini bana kereta :D

Astra K 1.4T 150 otomatik arkadaşımda var. Güzel keyifli otomobil fakat Civic kadar hevesli gelmedi bana.

Biraz önce Opal ile görüştüm. 1.6T 200 hp otomatik OPC Line Nisan ayı içerisinde gelecekmiş, fiyatta yardımcı oluruz dediler. Opc Line, dynamic paket ile tamamen aynı, ekstra olarak 18" jant, opc line body kit ve çift egzoz çıkışı var.

Civic HB Sport 1.5 182 hp CVT ise Sedan RS ile donanım olarak neredeyse aynı. Eksikleri deri koltuk ve sunroof ki ben en nefret ettiğim iki şey zaten o. Fiyatta inmeye niyetleri yok gibi. 100.900 liste fiyatı var.

CVT şanzıman beni çok şaşırttı, hiç bir şekilde performansı baltalamıyor, fakat bulduğum video her şeyin hissiyat olmadığını gösterdi:

Civic 0-100 8.1 saniye, 100-200 23 saniye
Astra 0.100 7.2 saniye, 100-200 18 saniye

Astra'nın yakıt tüketimini hakkında kafamda bir ortalama belirleyemiyorum çünkü otomatiğin hiç test videosu yok. Eren Tekin manuel versiyon için 8.5 sakin kullanım, gazlamalı 12 demiş. Sizce otomatik değerleri buna yakın olur mu?

Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?
 
@Renard 3 gündür benim dizel-manueli sürüyor, pek mutlu olmadığını söyledi, birde durum şu, Aksaray'da yaşıyor kendisi, bir sorun çıkınca Ankara'ya gelmek zorunda kalıyor. Normalde gelir çoğu hafta sonu da ha diyince ustasına-yazılımcısına ulaşamıyor.
İlla 0 mı olmak zorunda bence aydın abiyi en çok memnun edecek arabalar 2.0 dizeller 180+ bg 350+ tork olan 2.elde bu fiyatlara da olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli
2015 astra turbo vardı otomatik 1-2 ay kullandım ama kullanmadım gibi oldu çünkü araba yürüyo öyle olunca sürekli basıyodum 15 falan yakıyodu insaflı basınca sakindede 10-11 gibi olunca benzin yetmiyodu :)

cvt yi sevdiysen civic hb al gitsin ama ben olsam manueli beklerim
 
valla f1 team speak ler gibi milisaniyeler havada uçuşmuş ama bir fikir belirtmek gerekirse hani eski bi golf testi vardı act li model sanırım. ışıklarda bitane apaçi gelmişti sinanların yanına egzost açık. hani gaza basıyordu sinan reis ufaktan ama arabanın içinde sıfır sarsıntıyla ilerliyordu. diğer araçtan heran piston fırlayacakmıs gibi ses geliyordu. sinan abiler gülüp makara yapıyordu. genelde premiumlara kafa tutmak onlarla yürümek üzerine bakılıyor bu hothatch lere ama onlar 180 ile sıfır sarsıntıyla giderken bu araçların havaya uçacakmıs gibi olması premiumların içinden bile belli oluyor. 2.0 tdi bir a6 yla beraber yürümeye calısan 60 liralık araçlar sahiplerinin gözünde fare deliğine bak patlayacak gibi ama nasılda yürüyo bizle puahahhahah tepkisine yol açıyor arkadaşlar. yani premiumların içindekini deli ettiğimiz falan yok onların gözünde komik görünü böyle hareketler. nerden biliyorum arkadasımda yeni s60 var dizel birgün olum senin arabada gitmiyo demiştim oda seninki gidiyo da yolda yanımda cok komiksin lan demişti. 50 liralık arabanla, sana direksiyonu bi değdirsem yolda bana lokal boya atarlar sana toprak atarlar ama demişti :D o günden sonra golf gti hevesimden vazgeçmiştim. yani siz bilirsiniz kaputun altında ne olursa olsun marka olarka premium degilse diğer araçların gözünde makara kukara muhabbeti bu hothatchler warmhatchler. benim yorumum başkalarını düşünerek degil kendinizi düşünerek içinize sinene göre tercih edin. sonra gaza gelip böbürlenirseniz sonu yok illa gelip bi 640i falan tokatlar biryere kadar bmw lere kafa tutulur
 
valla f1 team speak ler gibi milisaniyeler havada uçuşmuş ama bir fikir belirtmek gerekirse hani eski bi golf testi vardı act li model sanırım. ışıklarda bitane apaçi gelmişti sinanların yanına egzost açık. hani gaza basıyordu sinan reis ufaktan ama arabanın içinde sıfır sarsıntıyla ilerliyordu. diğer araçtan heran piston fırlayacakmıs gibi ses geliyordu. sinan abiler gülüp makara yapıyordu. genelde premiumlara kafa tutmak onlarla yürümek üzerine bakılıyor bu hothatch lere ama onlar 180 ile sıfır sarsıntıyla giderken bu araçların havaya uçacakmıs gibi olması premiumların içinden bile belli oluyor. 2.0 tdi bir a6 yla beraber yürümeye calısan 60 liralık araçlar sahiplerinin gözünde fare deliğine bak patlayacak gibi ama nasılda yürüyo bizle puahahhahah tepkisine yol açıyor arkadaşlar. yani premiumların içindekini deli ettiğimiz falan yok onların gözünde komik görünü böyle hareketler. nerden biliyorum arkadasımda yeni s60 var dizel birgün olum senin arabada gitmiyo demiştim oda seninki gidiyo da yolda yanımda cok komiksin lan demişti. 50 liralık arabanla, sana direksiyonu bi değdirsem yolda bana lokal boya atarlar sana toprak atarlar ama demişti :D o günden sonra golf gti hevesimden vazgeçmiştim. yani siz bilirsiniz kaputun altında ne olursa olsun marka olarka premium degilse diğer araçların gözünde makara kukara muhabbeti bu hothatchler warmhatchler. benim yorumum başkalarını düşünerek degil kendinizi düşünerek içinize sinene göre tercih edin. sonra gaza gelip böbürlenirseniz sonu yok illa gelip bi 640i falan tokatlar biryere kadar bmw lere kafa tutulur
O maalesef her modele ve araca özgü olmuyor.. Yolda 180 dizel kodlu bir premium mercedes, 1.16 dizel hızlı gitmeme rağmen sırf premium olduğunu belli etmek için uzaktan cayır cuyur selektörüyle geldiğinde, yol durumu müsaitse, hızımı arttırıp orta şeride geçerek o ' premium benim aracım çekil yoldan havasını ' hiç de zorlanmadan söndürmek gayet paha biçilemez oluyor. Her premium aynı değerde değil, yüklediğin 1.6 dizel bir araçla gidip 190 hp'lik 3.20 dizele artistik yapmaya kalkarsan dediğiniz doğru. Ama altındaki aracın gücünü ve ağırlığı hiç hesaba katmadan sadece önündeki amblemden dolayı egosunu tatmin etmeye çalışırcasına selektör yapan premiumcuların havasını zorlanmadan! söndürmek gayet yerinde ve eğlenceli bir davranış oluyor. Premium bile olsa herkes haddini bilecek, altındaki aracın gücünü sınırını bilecek ona göre sürecek.
 
O maalesef her modele ve araca özgü olmuyor.. Yolda 180 dizel kodlu bir premium mercedes, 1.16 dizel hızlı gitmeme rağmen sırf premium olduğunu belli etmek için uzaktan cayır cuyur selektörüyle geldiğinde, yol durumu müsaitse, hızımı arttırıp orta şeride geçerek o ' premium benim aracım çekil yoldan havasını ' hiç de zorlanmadan söndürmek gayet paha biçilemez oluyor. Her premium aynı değerde değil, yüklediğin 1.6 dizel bir araçla gidip 190 hp'lik 3.20 dizele artistik yapmaya kalkarsan dediğiniz doğru. Ama altındaki aracın gücünü ve ağırlığı hiç hesaba katmadan sadece önündeki amblemden dolayı egosunu tatmin etmeye çalışırcasına selektör yapan premiumcuların havasını zorlanmadan! söndürmek gayet yerinde ve eğlenceli bir davranış oluyor. Premium bile olsa herkes haddini bilecek, altındaki aracın gücünü sınırını bilecek ona göre sürecek.
hocam doğruda ben o kadar minimalden bahsetmedin. a180 ile 1 serisi. hani polo gti, audi 6 dizel. yada daha iyi anlatabilmek için şöyle diyim typer vs porsche. sırf typerla porsche 2 boy atmak için sevinç duymak bana şey geliyo. adamın kolunda adriana lima var ama herif tipsiz ben daha iyiyim "benimki" ondan iyi demek gibi birşey. ne bileyim porsche um olsa abi kaç basıyo bucuların abisi typerlı birini kale almazdım. bende gülerdim yürüdün de noldu senin araba apış arası kokuyo benim porsche victoria secret parfümü :D herkesim kendi kararı tabi kim nasıl tatmin olmak istiyorsa öyle olur. sadece premiumların gözünde kale alınmıyor bu hathacler onu anlatmak istemiştim. milletten ziyade herkes kendi içine sineni alması daha hayırlı olur bence. tabi bu benim fikrim katılanlar olabileceği kimi kimse katılmayabilirde. yorumladım kendimce sadece
 
Son düzenleme:
hocam doğruda ben o kadar minimalden bahsetmedin. a180 ile 1 serisi. hani polo gti, audi 6 dizel. yada daha iyi anlatabilmek için şöyle diyim typer vs porsche. sırf typerla porsche 2 boy atmak için sevinç duymak bana şey geliyo. adamın kolunda adriana lima var ama herif tipsiz ben daha iyiyim "benimki" ondan iyi demek gibi birşey. ne bileyim porsche um olsa abi kaç basıyo bucuların abisi typerlı birini kale almazdım. bende gülerdim yürüdün de noldu senin araba apış arası kokuyo benim porsche victoria secret parfümü :D
O tabii işin bambaşka bir boyutu.. Yani typer'ı ile porsche'yi yürütmek isteyen biri olabilir benim aracımın potansiyeli nedir bir göreyim diyebilir kişi ama artistik yapmak boyutuna çıkınca o biraz saçma oluyor tabii. Sonuçta biri premium, diğeri normal bir araç olan iki farklı model birbirine kafa tutacağı zaman aynı segment ya da aynı tür otomobiller olmalı. Hani bu yabancı test kanallarının birbirine rakip olabilecek premium modeller ile normal modellerin hothatch kıyaslamalarında ki gibi. Birbirine denk sayılabilecek güçte ve yeterlilikteki otomobiller için normal bir kıyas olabilir markaya bakılmaksızın ama biri dağın zirvesi, öbürü dağın başlangıcı diyebileceğimiz modeller arasında bir artistlenme evet komik olabiliyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla
O tabii işin bambaşka bir boyutu.. Yani typer'ı ile porsche'yi yürütmek isteyen biri olabilir benim aracımın potansiyeli nedir bir göreyim diyebilir kişi ama artistik yapmak boyutuna çıkınca o biraz saçma oluyor tabii. Sonuçta biri premium, diğeri normal bir araç olan iki farklı model birbirine kafa tutacağı zaman aynı segment ya da aynı tür otomobiller olmalı. Hani bu yabancı test kanallarının birbirine rakip olabilecek premium modeller ile normal modellerin hothatch kıyaslamalarında ki gibi. Birbirine denk sayılabilecek güçte ve yeterlilikteki otomobiller için normal bir kıyas olabilir markaya bakılmaksızın ama biri dağın zirvesi, öbürü dağın başlangıcı diyebileceğimiz modeller arasında bir artistlenme evet komik olabiliyor :)
aynen hocam aslında öyle birşey dediniz ki tam karsılıgı oldu. hani bu yabancı testlerde d premiumların yanına passatı da ekliyorlar ya, 3.20 - c serisi - a4 ün yanına nasıl eğrelti duruyor hep diyoruz bu ne ya saçmalamasınlar diye, tam o hesap çok iyi yerden yakaladınız :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
aynen hocam aslında öyle birşey dediniz ki tam karsılıgı oldu. hani bu yabancı testlerde d premiumların yanına passatı da ekliyorlar ya, 3.20 - c serisi - a4 ün yanına nasıl eğrelti duruyor hep diyoruz bu ne ya saçmalamasınlar diye, tam o hesap çok iyi yerden yakaladınız :D
Aslında orada da kıyaslamayı yapanların bir nevi dikkat çekmeye yahut anlatmaya çalıştıkları şey şudur ' gidip de daha fazla para verip 3, a4, c almaya değecek bir fark var mı passat ile aralarında '
Yabancılar genelde kıyas yaparken f/p oranını çok önde tutuyorlar. Bizim Türk halkı'nın premium'a kattığı ego tatmini onlarda yok. Onlar benim paramın en iyi karşılığını hangisi verir derdindeler..
Misal hothatch kıyaslamalarında da aynısını yapıyorlar. Focus rs'i m2 ile kıyaslıyorlar, halbuki orada dikkat çekmeye çalıştıkları husus; iki aracın özellikleri budur, yapabildikleri budur, aralarındaki fiyat farkı da budur. Sizce rs, f/p oranını tutturmayı başarabiliyor mu ? sorusudur kıyasladıkları şeyler.
Dediğim gibi, bizim millet gösterişi sever ve f/p oranından ziyade egoyu tatmin edecek marka ve modellere yönelmeye çalışır Avrupalı'nın aksine :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Aslında orada da kıyaslamayı yapanların bir nevi dikkat çekmeye yahut anlatmaya çalıştıkları şey şudur ' gidip de daha fazla para verip 3, a4, c almaya değecek bir fark var mı passat ile aralarında '
Yabancılar genelde kıyas yaparken f/p oranını çok önde tutuyorlar. Bizim Türk halkı'nın premium'a kattığı ego tatmini onlarda yok. Onlar benim paramın en iyi karşılığını hangisi verir derdindeler..
Misal hothatch kıyaslamalarında da aynısını yapıyorlar. Focus rs'i m2 ile kıyaslıyorlar, halbuki orada dikkat çekmeye çalıştıkları husus; iki aracın özellikleri budur, yapabildikleri budur, aralarındaki fiyat farkı da budur. Sizce rs, f/p oranını tutturmayı başarabiliyor mu ? sorusudur kıyasladıkları şeyler.
Dediğim gibi, bizim millet gösterişi sever ve f/p oranından ziyade egoyu tatmin edecek marka ve modellere yönelmeye çalışır Avrupalı'nın aksine :)
aynen o testi ona göre yapıyorlar ama passat 150 ile giderken 150 ile gittiğini hissettiriyor, bmw 320 aynı hızla giderken 80 falan sanıyoruz yan koltukta halbuki ibre 150. diğer 3 firmanın iddası o iken passat f/p olarak oraya katılmamalı bence. ne zaman gittiği hızı hissettirmez o zaman amenna. bence d segmeninin ana kıskas teması yolda giderken içeriye aldığı vibrasyon olmalı. siz ne düşünüyorsunuz? bence yeni passat ve yeni mondeo varken d premium karsılastırmalarına illa biri konulacaksa o mondeo olmalı 2017 itibariyle
 
aynen o testi ona göre yapıyorlar ama passat 150 ile giderken 150 ile gittiğini hissettiriyor, bmw 320 aynı hızla giderken 80 falan sanıyoruz yan koltukta halbuki ibre 150. diğer 3 firmanın iddası o iken passat f/p olarak oraya katılmamalı bence. ne zaman gittiği hızı hissettirmez o zaman amenna. bence d segmeninin ana kıskas teması yolda giderken içeriye aldığı vibrasyon olmalı. siz ne düşünüyorsunuz? bence yeni passat ve yeni mondeo varken d premium karsılastırmalarına illa biri konulacaksa o mondeo olmalı 2017 itibariyle
D segmentinin bulundurması gereken özelliklerin içinde tabii nispeten yüksek malzeme kalitesi-işçilik, iç mekan genişliği, süspansiyon ve yalıtım. Bunlar d segmentinde önemli yerler ediniyor. Fakat mondeo'yu da premium araçlar arasına koyup kıyas etmek zor. Çünkü eksikleri mevcut, mesela passat kadar görsel anlamda güzel malzeme kalitesi sunamıyor, motor+şanzıman seçenekleri zayıf olduğu gibi koyulan şanzıman da fazlasıyla eski nesil kalıyor. Bunlar çok önemli detaylar. Süspansiyon ve yalıtım konforu olarak güzel işler çıkarıyor ama bazı konularda da direkt eksik. Tabii d segmentte bir çok otomobil için bunlar geçerli. O sebeple zaten premium modeller premium oluyor ve ona göre para istiyorlar. Dediğim gibi burada mevzu f/p oranı, d segment bir otomobil premium segmentteki rakipleriyle ne kadar boy ölçüşebiliyor, onların sunduklarını ne kadar sunabiliyor ve bunlar ölçüsünde de fiyatı ne seviyede bunun tartışması yapılıyor genel itibariyle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
D segmentinin bulundurması gereken özelliklerin içinde tabii nispeten yüksek malzeme kalitesi-işçilik, iç mekan genişliği, süspansiyon ve yalıtım. Bunlar d segmentinde önemli yerler ediniyor. Fakat mondeo'yu da premium araçlar arasına koyup kıyas etmek zor. Çünkü eksikleri mevcut, mesela passat kadar görsel anlamda güzel malzeme kalitesi sunamıyor, motor+şanzıman seçenekleri zayıf olduğu gibi koyulan şanzıman da fazlasıyla eski nesil kalıyor. Bunlar çok önemli detaylar. Süspansiyon ve yalıtım konforu olarak güzel işler çıkarıyor ama bazı konularda da direkt eksik. Tabii d segmentte bir çok otomobil için bunlar geçerli. O sebeple zaten premium modeller premium oluyor ve ona göre para istiyorlar. Dediğim gibi burada mevzu f/p oranı, d segment bir otomobil premium segmentteki rakipleriyle ne kadar boy ölçüşebiliyor, onların sunduklarını ne kadar sunabiliyor ve bunlar ölçüsünde de fiyatı ne seviyede bunun tartışması yapılıyor genel itibariyle.
mondeo vignale falan çokmu pahalı. motoru nedir. tr için degil tabi. yani 2.3 ecoboost ilemi sunuyo. şanzımanı nasıl ondada aynımı.
 
mondeo vignale falan çokmu pahalı. motoru nedir. tr için degil tabi. yani 2.3 ecoboost ilemi sunuyo. şanzımanı nasıl ondada aynımı.
Vignale'nin yabancı testlerini izledim. Otomobil iç mekandaki malzeme kalitesinin biraz daha yüksek olması ve eklenen bir kaç fazla donanım haricinde normal mondeo ile aynı şeyleri sunuyor. İzlediğim testte aradaki fiyat farkını vermeye gerek yok diyorlardı mondeo'ya göre. Ama d+ rakiplerine alternatif bir model olabileceği kanısındayım, özellikle konfor ve yalıtım hususunda.

Edit, konu dışına fazla çıkmış bulunuyoruz. Başlık sahibi ve üyelerden de özür dilerim. @tesla bu konuya uygun başka bir başlık olduğu zaman konuşmak daha uygun olacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İkisi arasından Astra'yı seçerdim. Uzun yıllar kullanılmayacaksa, Astra'yı elden çıkarmak sorun olacaktır. 180'lik Focus ve 200'lük Elantra da keşke gelse. Gerçi bu modellerin içinden Hyundai'ı seçecek kimse çıkmaz, özellikle Aydın Gökçe hiç seçmez :)
Civic RSle Elantra karşılaştırmalarına baktım. Civic'in daha rafine olduğunu ama Elantra'nın daha hızlı olduğunu belirtiyorlar. Şu da kafamı karıstırdı açıkçası. 0 100 hersey demek değil tabiki ama, Hyundai'nin resmi sitesinde hem DCT hem Manuel için 0 100 8 saniye demişler. Fakat bu videodaki ölçümler farklı.
 
Hakkımda amma çok konuşulmuş yahu :) Resmen zengin ****************** muamelesi görmüşüz :)

Şimdi arkadaşlar, her şeyden önce, benim hayatımın çizgisinde ufak tefek değişmeler var, bu değişmeler doğrultusunda ileriye yönelik yaptığım projeksiyonlar var. Bu projeksiyonlar bana bundan sonra artık şimdiye dek olduğu kadar kilometre yapmayacağımı, aylık yapacağım kilometrede hissedilir azalmalar olacağını söylüyor. Bu birinci sebep. İkinci sebep de, benim yaptığım kilometrenin ezici bir çoğunluğu şehirlerarası bölünmüş yolda 100 - 120 km/sa arası hızlarda hız sabitleyici kullanımı ile ve çeşitli hypermilling pratiklerini de (örneğin yokuşlarda motorun zorlanmaması için hız sabitleyiciden biraz hızı düşürmek, inişlerde hız almak vb.) uygulayarak gerçekleşiyor ve bu tarz bir kullanımda modern bir turbo benzinli arabanın yakıt maliyeti ile dizel arabanın yakıt maliyeti arasında büyük farklılıklar olmadığı da herhalde bu foruma takılan herkesin malumu olmuştur. Bu türden faktörleri hesaba almadan insanlara "parası bol, tuzu kuru" şeklinde yaftalar yapıştırmak kolay ama atlanılan şey şu: İsterseniz herkese yapıştıracak yafta bulursunuz. Ben de yani sırf daha rahat ya da sık gazlarım diye 10 - 15 bin lira fark verip dizel alanlarla ilgili benzer şeyler söyleyebilirim mesela. O nedenle, bu türden yargılamalara girmemek en sağlıklısıdır.

CVT konusunda biraz daha konuşmak gerek. Arabayı sürme şansım oldu. D modundayken, gecikmeli tepki veriyor. Yani gaza oturduğunuz zaman, tepkisini 1 saniye kadar geç alıyorsunuz. O nedenle, bu arabayı sürerken, gazlayacağınız durumları öngörüp, kulakçıkları kullanarak önceden devir yükseltmek ciddi fayda sağlar. Sportif kullanımda zaten CVT modundan çıkıyor ve sanal oranları kullanmaya başlıyor. Bu moddayken şanzıman hiç fena değil. CVT'ye karşı önyargılı olanların mutlaka bir şans verip test etmesinde fayda var. Tabii ki bir çift kavrama performansı ile alakası yok, hele DSG ile hiç yok. Ama, iyi bir tork konvertörlüye yakın vites atma performansı ortaya koyuyor. CVT'li bir aracın 0 - 100 değerleri genelde aldatıcıdır. CVT'lerin ilk kalkışta bir hantallığı vardır. Lakin, iş ara hızlanmaya gelince durum farklı olur. Mesela, Toyota Corolla 1.6 135 beygirlik aracın manuel ve CVT'li versiyonlarını dolaylı olarak kıyaslama şansı bulduk (yanyana değil ama farklı zamanlarda aynı araçla roll yaptırarak). CVT'linin ara hızlanmada manuel ile aynı hatta belki daha iyi bile performans verdiğini gördük.

Renard'ın sorduğu bir soru vardı, neden stage 2 dizel değil diye. Açıkçası, Aksaray'da yaşıyor olmanın bu konuda çok sıkıntısını çektim. Ankara'da yaşıyor olsaydım öyle bir projeye girerdim. Böyle bir projeye giriyorsan bu projeyi yürüttüğün ustalarla aynı şehirde olmalısın bence. Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere.
 
Hakkımda amma çok konuşulmuş yahu :) Resmen zengin ****************** muamelesi görmüşüz :)

Şimdi arkadaşlar, her şeyden önce, benim hayatımın çizgisinde ufak tefek değişmeler var, bu değişmeler doğrultusunda ileriye yönelik yaptığım projeksiyonlar var. Bu projeksiyonlar bana bundan sonra artık şimdiye dek olduğu kadar kilometre yapmayacağımı, aylık yapacağım kilometrede hissedilir azalmalar olacağını söylüyor. Bu birinci sebep. İkinci sebep de, benim yaptığım kilometrenin ezici bir çoğunluğu şehirlerarası bölünmüş yolda 100 - 120 km/sa arası hızlarda hız sabitleyici kullanımı ile ve çeşitli hypermilling pratiklerini de (örneğin yokuşlarda motorun zorlanmaması için hız sabitleyiciden biraz hızı düşürmek, inişlerde hız almak vb.) uygulayarak gerçekleşiyor ve bu tarz bir kullanımda modern bir turbo benzinli arabanın yakıt maliyeti ile dizel arabanın yakıt maliyeti arasında büyük farklılıklar olmadığı da herhalde bu foruma takılan herkesin malumu olmuştur. Bu türden faktörleri hesaba almadan insanlara "parası bol, tuzu kuru" şeklinde yaftalar yapıştırmak kolay ama atlanılan şey şu: İsterseniz herkese yapıştıracak yafta bulursunuz. Ben de yani sırf daha rahat ya da sık gazlarım diye 10 - 15 bin lira fark verip dizel alanlarla ilgili benzer şeyler söyleyebilirim mesela. O nedenle, bu türden yargılamalara girmemek en sağlıklısıdır.

CVT konusunda biraz daha konuşmak gerek. Arabayı sürme şansım oldu. D modundayken, gecikmeli tepki veriyor. Yani gaza oturduğunuz zaman, tepkisini 1 saniye kadar geç alıyorsunuz. O nedenle, bu arabayı sürerken, gazlayacağınız durumları öngörüp, kulakçıkları kullanarak önceden devir yükseltmek ciddi fayda sağlar. Sportif kullanımda zaten CVT modundan çıkıyor ve sanal oranları kullanmaya başlıyor. Bu moddayken şanzıman hiç fena değil. CVT'ye karşı önyargılı olanların mutlaka bir şans verip test etmesinde fayda var. Tabii ki bir çift kavrama performansı ile alakası yok, hele DSG ile hiç yok. Ama, iyi bir tork konvertörlüye yakın vites atma performansı ortaya koyuyor. CVT'li bir aracın 0 - 100 değerleri genelde aldatıcıdır. CVT'lerin ilk kalkışta bir hantallığı vardır. Lakin, iş ara hızlanmaya gelince durum farklı olur. Mesela, Toyota Corolla 1.6 135 beygirlik aracın manuel ve CVT'li versiyonlarını dolaylı olarak kıyaslama şansı bulduk (yanyana değil ama farklı zamanlarda aynı araçla roll yaptırarak). CVT'linin ara hızlanmada manuel ile aynı hatta belki daha iyi bile performans verdiğini gördük.

Renard'ın sorduğu bir soru vardı, neden stage 2 dizel değil diye. Açıkçası, Aksaray'da yaşıyor olmanın bu konuda çok sıkıntısını çektim. Ankara'da yaşıyor olsaydım öyle bir projeye girerdim. Böyle bir projeye giriyorsan bu projeyi yürüttüğün ustalarla aynı şehirde olmalısın bence. Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere.
Gökçe hocam, ne alırsan şimdiden hayırlı uğurlu olsun..

Benim gönlüm astra'dan yana demiştim lakin civic rs senin içine sindiyse onu almalısın. Çünkü bu mevzudaki genel izlenimim bu yönde oluştu. Belli ki o aracı çok sevmişsin. Özgür ayda 1500 lira yakıt parası ödediğini söyleyince 160'lık dizel astra'nın sana daha uygun olacağını düşünmüştüm ama yapacağın km'nin azalacağını söylüyorsun. O yüzden kendi iç sesini dinleyip civic rs'i almanı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Hakkımda amma çok konuşulmuş yahu :) Resmen zengin ****************** muamelesi görmüşüz :)

Şimdi arkadaşlar, her şeyden önce, benim hayatımın çizgisinde ufak tefek değişmeler var, bu değişmeler doğrultusunda ileriye yönelik yaptığım projeksiyonlar var. Bu projeksiyonlar bana bundan sonra artık şimdiye dek olduğu kadar kilometre yapmayacağımı, aylık yapacağım kilometrede hissedilir azalmalar olacağını söylüyor. Bu birinci sebep. İkinci sebep de, benim yaptığım kilometrenin ezici bir çoğunluğu şehirlerarası bölünmüş yolda 100 - 120 km/sa arası hızlarda hız sabitleyici kullanımı ile ve çeşitli hypermilling pratiklerini de (örneğin yokuşlarda motorun zorlanmaması için hız sabitleyiciden biraz hızı düşürmek, inişlerde hız almak vb.) uygulayarak gerçekleşiyor ve bu tarz bir kullanımda modern bir turbo benzinli arabanın yakıt maliyeti ile dizel arabanın yakıt maliyeti arasında büyük farklılıklar olmadığı da herhalde bu foruma takılan herkesin malumu olmuştur. Bu türden faktörleri hesaba almadan insanlara "parası bol, tuzu kuru" şeklinde yaftalar yapıştırmak kolay ama atlanılan şey şu: İsterseniz herkese yapıştıracak yafta bulursunuz. Ben de yani sırf daha rahat ya da sık gazlarım diye 10 - 15 bin lira fark verip dizel alanlarla ilgili benzer şeyler söyleyebilirim mesela. O nedenle, bu türden yargılamalara girmemek en sağlıklısıdır.

CVT konusunda biraz daha konuşmak gerek. Arabayı sürme şansım oldu. D modundayken, gecikmeli tepki veriyor. Yani gaza oturduğunuz zaman, tepkisini 1 saniye kadar geç alıyorsunuz. O nedenle, bu arabayı sürerken, gazlayacağınız durumları öngörüp, kulakçıkları kullanarak önceden devir yükseltmek ciddi fayda sağlar. Sportif kullanımda zaten CVT modundan çıkıyor ve sanal oranları kullanmaya başlıyor. Bu moddayken şanzıman hiç fena değil. CVT'ye karşı önyargılı olanların mutlaka bir şans verip test etmesinde fayda var. Tabii ki bir çift kavrama performansı ile alakası yok, hele DSG ile hiç yok. Ama, iyi bir tork konvertörlüye yakın vites atma performansı ortaya koyuyor. CVT'li bir aracın 0 - 100 değerleri genelde aldatıcıdır. CVT'lerin ilk kalkışta bir hantallığı vardır. Lakin, iş ara hızlanmaya gelince durum farklı olur. Mesela, Toyota Corolla 1.6 135 beygirlik aracın manuel ve CVT'li versiyonlarını dolaylı olarak kıyaslama şansı bulduk (yanyana değil ama farklı zamanlarda aynı araçla roll yaptırarak). CVT'linin ara hızlanmada manuel ile aynı hatta belki daha iyi bile performans verdiğini gördük.

Renard'ın sorduğu bir soru vardı, neden stage 2 dizel değil diye. Açıkçası, Aksaray'da yaşıyor olmanın bu konuda çok sıkıntısını çektim. Ankara'da yaşıyor olsaydım öyle bir projeye girerdim. Böyle bir projeye giriyorsan bu projeyi yürüttüğün ustalarla aynı şehirde olmalısın bence. Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere.
bu ayrı bir mesele. o halde benzinli stock hızlı bir araba alman çok daha mantıklı. Astra daha gelmediği için kullanmadım ancak Civic'i kullandım. Benim için hayal kırıklığı oldu. Çok gömmek istemem ama benim için yeterli değil. nedenini tahmin edersin. honda'yı sanal alemde her fırsatta darlıyorum, change.org'da manuel için kampanya bile açtım. o arabanın hak ederi manuel. neden bu kadar taktım bu işe. nedeni benim çok basit. 2 ana sebep var.

1. 10tl üstü benzin yakıyorsam değmeli
2.sürüş zevki yaktığım benzine değmeli.

CVT ile maalesef benim için bu mümkün değil. Lakin astra'nın otomatik vitesi için de ciddi eleştiriler var ve CDTI versiyonunda kullanmıştım. o da hantal. Şu şartlarda hangisi dersen yine de Honda derim. Sezdiğim kadarıyla sen de onu daha çok beğenmişsin.

Şimdiden hayırlısı olsun
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...