KAPALI Astra K 1.6T AT vs Civic HB Sport 1.5T CVT

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Başlıkta belirttiğim 2 araç arasında kalmış bulunmaktayız, biraz önce civic sedan RS test ettim, gerçekten beklentimin çok üzerindeydi arabanın gidişi, epey ısıttı kendini bana kereta :D

Astra K 1.4T 150 otomatik arkadaşımda var. Güzel keyifli otomobil fakat Civic kadar hevesli gelmedi bana.

Biraz önce Opal ile görüştüm. 1.6T 200 hp otomatik OPC Line Nisan ayı içerisinde gelecekmiş, fiyatta yardımcı oluruz dediler. Opc Line, dynamic paket ile tamamen aynı, ekstra olarak 18" jant, opc line body kit ve çift egzoz çıkışı var.

Civic HB Sport 1.5 182 hp CVT ise Sedan RS ile donanım olarak neredeyse aynı. Eksikleri deri koltuk ve sunroof ki ben en nefret ettiğim iki şey zaten o. Fiyatta inmeye niyetleri yok gibi. 100.900 liste fiyatı var.

CVT şanzıman beni çok şaşırttı, hiç bir şekilde performansı baltalamıyor, fakat bulduğum video her şeyin hissiyat olmadığını gösterdi:

Civic 0-100 8.1 saniye, 100-200 23 saniye
Astra 0.100 7.2 saniye, 100-200 18 saniye

Astra'nın yakıt tüketimini hakkında kafamda bir ortalama belirleyemiyorum çünkü otomatiğin hiç test videosu yok. Eren Tekin manuel versiyon için 8.5 sakin kullanım, gazlamalı 12 demiş. Sizce otomatik değerleri buna yakın olur mu?

Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?
 
CVT genellikle performans odağından çok motorun verimliliğinin en üst seviyelerde bulunduğu devir aralıklarında motor devrini koruyarak ekonomi amaçlı programlanıyor... yani aslında spor araçlarda kullanılması, zaten keyifisiz olan yapısıylada çok yaygın değil ... ancak neticede sonsuz sayıda vites varmış gibi çalışıyor olması, bazılarına göre belirli bir seviye altındaki araçlarda (sanırım yüksek tork CVT de bazı problemlere sebep olabiliyor) kullanılabilecek en ideal ve hatta geleceğin şanzımanı ...

Bu arada gerek tek, gerekse çift kavramalı otomatiklerin her geçen gün artan vites saysı da bu iddayı biraz doğruluyor sanki..

Konu ile ilgili olarak ise, benim tercihimde Astra olurdu ..
Astra testlerinde genellikle bazı konfor problemleri dışında araç oldukça beğenilyor..
Zaten performanslı bir modele kayılıyor ise bu tarafta (konfor) beklenti zaten düşük demektir.

Bu arada bence Opel e birşey olmayacak, aynı şekilde devam eder... zaten 308 ve Astra yanı şasi üzerine kurulmuş ortak bir çalışmaydı ... biraz daha ortaklık ve teknoloji geçişi sağlanır, iyide olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve alfhonso
koenigsegg cvt yapcam diyo, ferrari 50 bin euroluk tek kavrama en zevklisi diyo porsche çift kavrama kimi zf. demekki her şanzıman fiyatına göre iyi olabiliyormuş. o zaman şanzımanlara değil model bazında yorumlamak lazım galiba
 
Neyse, konuya dönecek olursak,Gökçe abi bir kez daha manuel araç istemediğini test ederek söyledi. Önümüzde 2 adet seçenek var, Astra K 1.6T 200ps 280 N.m Tork Otm. vs Civic HB Sport 1.5T 182ps 220 N.m Tork CVT:

İki aracın donanımıda zengin, birisinde olan diğerinde yok gibi bir şey diyebiliriz.

Civic 235/45 R17, Astra 225/40 R18 ile geliyor, konfor beklentisi olduğu için Civic burada öne geçiyor.

CVT sakin sürüşlerde zaten konforlu, test etmeden yorum yapmamanızı öneririm, performans istediğinizde oranları güzel bir şekilde kitliyor, manuel sürüşte kulakçıklarla temponuza çok güzel adapte oluyor, vites değiştirsin diye çıldırmıyorsunuz, Opel vites geçişlerinde daha hızlı olmasına rağmen size verdiği tepkiler son derece yavaş, hızlı olmasına rağmen temponuza ayak uydurmuyor(deneyim 1.6 cdti 136 otm. Ve 1.4t astra otm.)

Opel'in izolasyonu daha iyi

Opel'in yakıt tüketimini daha yüksek bekliyoruz, Civic'i test etme şansımız oldu, soğuk motorla test güzergahında başladık, eco modda(bi işe de yaramıyor neyse) konya yolu sakin bir aşağı bir yukark 9.8 yaktı, bir sonraki gazlamalı sürüş 12.7 tüketti.

Civic'in yol tutuşu türlü hamlelerimize rağmen bizi çok etkiledi, Opel soru işareti?

Gökçe abinin özellikle sevmediği şey Sunroof, Astra'da zorunlu olarak standart, Civic'de zorunlu olarak yok :D

Civic'te tek kuruş indirim yapmadıkları gibi ÖTV ödetiyorlar, 101.500 demek yani, Opel ise 104-105 aralığında alınır diye düşünüyorum, daha bayilere Nisan ortasında gelecekmiş.

Civic bildiğiniz üzere Türkiye üretimi, birkaç arkadaşım baktıklarında çok bariz işçilik hatası fark etmiş, Opel bu konuda daha başarılı sanırım.

Opel Satış Sonrası Bölgeler Müdürü çok yakın arkadaşımın babası, herhangi bir sıkıntı çıktığında sorunsuz bir şekilde halledeceğimiz anlamına geliyor.

İç ve dış tasarım olarak ikimizde Civic'i çok beğendik, özellikle kırmızı rengi çok güzel.

Civic 100-200 23 saniye
Astra 100-200 18 saniye(manuel versiyon için)

Civic standart çalışma benzini 95 oktan
Astra'nın ise 98 oktan
Yani demek oluyorki ikiside eşit benzinlerle aynı performansı verebilir.
 
Civic bildiğiniz üzere Türkiye üretimi, birkaç arkadaşım baktıklarında çok bariz işçilik hatası fark etmiş, Opel bu konuda daha başarılı sanırım.

Astra K nereden geliyor bilmiyorum ama Astra J'de Polonya üretimi olanlarda işçilik kötü diyen kişiler vardı.

*Bizde de kısa bir süre Polonya üretimi J vardı ama bir sorun görmemiştim onu da ekleyeyim.
 
Son düzenleme:
Ben astra alırdım, fakat sizi civic'e daha yakın gördüğüm için civic almanız taraftarıyım. Çünkü aklınızda kalacağı çok belli :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Neyse, konuya dönecek olursak,Gökçe abi bir kez daha manuel araç istemediğini test ederek söyledi. Önümüzde 2 adet seçenek var, Astra K 1.6T 200ps 280 N.m Tork Otm. vs Civic HB Sport 1.5T 182ps 220 N.m Tork CVT:

İki aracın donanımıda zengin, birisinde olan diğerinde yok gibi bir şey diyebiliriz.

Civic 235/45 R17, Astra 225/40 R18 ile geliyor, konfor beklentisi olduğu için Civic burada öne geçiyor.

CVT sakin sürüşlerde zaten konforlu, test etmeden yorum yapmamanızı öneririm, performans istediğinizde oranları güzel bir şekilde kitliyor, manuel sürüşte kulakçıklarla temponuza çok güzel adapte oluyor, vites değiştirsin diye çıldırmıyorsunuz, Opel vites geçişlerinde daha hızlı olmasına rağmen size verdiği tepkiler son derece yavaş, hızlı olmasına rağmen temponuza ayak uydurmuyor(deneyim 1.6 cdti 136 otm. Ve 1.4t astra otm.)

Opel'in izolasyonu daha iyi

Opel'in yakıt tüketimini daha yüksek bekliyoruz, Civic'i test etme şansımız oldu, soğuk motorla test güzergahında başladık, eco modda(bi işe de yaramıyor neyse) konya yolu sakin bir aşağı bir yukark 9.8 yaktı, bir sonraki gazlamalı sürüş 12.7 tüketti.

Civic'in yol tutuşu türlü hamlelerimize rağmen bizi çok etkiledi, Opel soru işareti?

Gökçe abinin özellikle sevmediği şey Sunroof, Astra'da zorunlu olarak standart, Civic'de zorunlu olarak yok :D

Civic'te tek kuruş indirim yapmadıkları gibi ÖTV ödetiyorlar, 101.500 demek yani, Opel ise 104-105 aralığında alınır diye düşünüyorum, daha bayilere Nisan ortasında gelecekmiş.

Civic bildiğiniz üzere Türkiye üretimi, birkaç arkadaşım baktıklarında çok bariz işçilik hatası fark etmiş, Opel bu konuda daha başarılı sanırım.

Opel Satış Sonrası Bölgeler Müdürü çok yakın arkadaşımın babası, herhangi bir sıkıntı çıktığında sorunsuz bir şekilde halledeceğimiz anlamına geliyor.

İç ve dış tasarım olarak ikimizde Civic'i çok beğendik, özellikle kırmızı rengi çok güzel.

Civic 100-200 23 saniye
Astra 100-200 18 saniye(manuel versiyon için)

Civic standart çalışma benzini 95 oktan
Astra'nın ise 98 oktan
Yani demek oluyorki ikiside eşit benzinlerle aynı performansı verebilir.
vermez. Astra kağıt üstünde Cupra'ya yakın performans veriyor. civic 320i ed'leri dahi geçemez :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
@sputnik bence her türlü Avrupa üretimi Türkiye üretiminden iyidir :D

Honda'da şu tavır hoşumuza gitmedi: " alırsan kasıma almazsan s.kime kadar"

Şimdi Civic'e ısınmamızın sebebi test aracı, deneyebiliyoruz yani, Astra tam anlamıyla bir soru işareti

Ayrıca belirtmem gerekir, yapılan km nin büyük çoğunluğu uzun yolda yapılıyor, bilginize.

@Renard vallahi Almanya sitesinde 98 oktan standart benziniymiş, şimdi biz buna Türkiye'deki 95 oktanı koyacağız(orasıdda muamma :) ) açıkçası yüksek oktanla çalışan bir aracı sidikle yürütmeye çalışacağız, uzun süreçte problem olmasın?

@CenkGs abi sorma, kafalar karışık :D

Ayrıca Civic'in 2. Eli epey güçlü olur gibi, Astra epey az satacağa benziyor, Civic 1.5T şimdiden epey satmış durumda, Opel'i gelip soran bile yokmuş, bu konuda düşünceleriniz nedir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Civic'in daha çabuk elden çıkarılabileceği bir gerçek. Astra da satılır ama meraklısı ancak açıp bakar ilana, bazı kişiler öyle bir motoru olduğunu bile bilmeden ilana bakar.

Açıkçası civic'in tasarımını beğenmişsiniz, tüketim canınızı sıkmamış, en önemlisi ikiniz de cvt şanzımanı beğenmişsiniz. O zaman zaten bu aracı almamanız için ortada bir problem yok demektir. Zaten aracın bazı insanlara eksik gelebilecek kısımları sizi tatmin edebilmiş.

Ama ben kendim tercih edecek olsam astra'yı tercih ederdim. Madem 10 litre civarı tüketimi gözden çıkardım daha güçlü aracı alırım. Astra'nın yol tutuşunun daha iyi olacağı kanaatindeyim, tasarımını da daha şık buluyorum. Üstelik yarın öbür gün hondacı kitlenin eline düşüp orasıyla burasıyla oynanması muhtemel bir civic güruhuna karşı astra daha nadir ve sleeper olarak kalacaktır.
 
Son düzenleme:
Bende ikisi arasında kalsam Astrayı tercih ederdim.
Bence performans farkı tahmin edilenden daha fazla olur.. zaten 100-200 ara hızlanma değerleri arasında ciddi bir fark var... benzinle vs ile kapanmaz hiç bir şekilde.

Civic daha kolay elden çıkar o ayrı ... Astrada üzmez ama ülkemizde çok ciddi anlamda Civic hastalığı olan bir kesim var... Honda Civic e ne koysa, ne yapsa o aracı değişmezler... bu noktada 1.5 turbo benzinli bir motorun albeniside daha fazla olur. (eski milattan kalma 1.6 atmosferik bir motora göre)
 
@sputnik bence her türlü Avrupa üretimi Türkiye üretiminden iyidir :D

Honda'da şu tavır hoşumuza gitmedi: " alırsan kasıma almazsan s.kime kadar"

Şimdi Civic'e ısınmamızın sebebi test aracı, deneyebiliyoruz yani, Astra tam anlamıyla bir soru işareti

Ayrıca belirtmem gerekir, yapılan km nin büyük çoğunluğu uzun yolda yapılıyor, bilginize.

@Renard vallahi Almanya sitesinde 98 oktan standart benziniymiş, şimdi biz buna Türkiye'deki 95 oktanı koyacağız(orasıdda muamma :) ) açıkçası yüksek oktanla çalışan bir aracı sidikle yürütmeye çalışacağız, uzun süreçte problem olmasın?

@CenkGs abi sorma, kafalar karışık :D

Ayrıca Civic'in 2. Eli epey güçlü olur gibi, Astra epey az satacağa benziyor, Civic 1.5T şimdiden epey satmış durumda, Opel'i gelip soran bile yokmuş, bu konuda düşünceleriniz nedir?
ikinci el kaygısı olan birisi değilim ama ben bu iki arabayı 5 10 senelik düşünmediğim sadece bir geçiş arabası olarak düşündüğüm için sanırım eğer manuel gelirse tercihim civic'ten yana olurdu. astra elde patlayabilir.

yakıt sıkıntı olmaz benim arabanın da yakıt tercihi 98 ancak 95 koyuyoruz mecburen. ancak şunu belirteyim yurtdışından 98 alıyorum araba değişiyor. hem daha iyi gidiyor hem de menzil uzuyor. yine de 95 oktanın çok fazla performans kısacağını düşünmüyorum lakin polo gti 0 100 racelogic ile a-b ve b-a olarak yapılan test ölçümünde ortalama 6.7 sn 0 100 verdi 95 oktan benzin ile. ki fabrika verisi 6.9. daha böyle tutmayan veri veren birçok araba mevcut bence yakıt etkilese de arabayı olduğundan çok daha fazla yavaşlatan bir performansa sebep olmuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
@Renard aslında bir 97 bir 95 koyup bir arabaya obd ile ile hız testleri yapmak lazım, ben önemli olduğunu düşünüyorum yakıtın. Ayrıca 100 bin km ye gelmeden satar, yani 3-4 sene kullanır bu alacağı arabayı.
@SerkanErdem güzel bir haber, teşekkürler :)
@atoprak vallahi bir test aracı getirseler, bu kadar soru işareti olmazda, internette bile hep manuel in testi var, otomatiğin yok
@CenkGs vallahi yakıtı belliki ikiside çok yakacak, biri 10 diğeri 12 yakmış çok değişmez dediğin gibi, ama uzun yol çok yapacağı için fark iyice kapanır gibi duruyor.
 
@Renard aslında bir 97 bir 95 koyup bir arabaya obd ile ile hız testleri yapmak lazım, ben önemli olduğunu düşünüyorum yakıtın. Ayrıca 100 bin km ye gelmeden satar, yani 3-4 sene kullanır bu alacağı arabayı.
@SerkanErdem güzel bir haber, teşekkürler :)
@atoprak vallahi bir test aracı getirseler, bu kadar soru işareti olmazda, internette bile hep manuel in testi var, otomatiğin yok
@CenkGs vallahi yakıtı belliki ikiside çok yakacak, biri 10 diğeri 12 yakmış çok değişmez dediğin gibi, ama uzun yol çok yapacağı için fark iyice kapanır gibi duruyor.
ya birşey diyeceğim. daha önce söylediğim gibi bu arabaları ben de almayı düşündüm ama şanzıman meselesinden epey soğudum ikisinden de. Gökçe bunlara bu kadar para verip bir de üstüne deli gibi yakıt vereceğine neden stage2'ye kadar sorunsuz yüklenebilir bir 1.6 dizel bakmıyor kendine? manuel alsın bir tane yüklesin gezsin. şimdi bunları alacak hem %100 memnun kalmayacak hem de çok yakıt parası verecek.
 
@Renard 3 gündür benim dizel-manueli sürüyor, pek mutlu olmadığını söyledi, birde durum şu, Aksaray'da yaşıyor kendisi, bir sorun çıkınca Ankara'ya gelmek zorunda kalıyor. Normalde gelir çoğu hafta sonu da ha diyince ustasına-yazılımcısına ulaşamıyor.
 
6-7 ayda 20 küsür bin km, ayda 1500 lira yakıt parasıyla hala benzinli, hatta nispeten fazla yakan benzinli araçlara yöneliyor oluşu cidden ya tutku işi ya da nispeten yüksek kazancın verdiği olumlu rahatlıkla alakalı olmalı.. Vallahi ne diyeceğimi şaşırıyorum açıkçası. Bana kalırsa aklı kalacağına elinin altında olsun civic rs alsın madem öyle. Fakat ben 1500 lira harcamaktansa trafikte manuel dizel işkencesini çekmeye razıyım, tabii kazanca göre bir tercih bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan ve Renard
Ya öncelikle uzun yolda dizel-benzinli çok fark etmiyor bilirsiniz, dizel avantajı benim gözümde sadece gazladığında, aklıma bir seçenek geldi ki eğer olursa, megane hb 1.6 dci 165 hp edc, siz ne düşürsünüz, tabi bunun için Renault'un bu arabayı getirmesi gerekiyor.

http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=22556
Edc'lerin tepkilerini beğenmeyenler mevcut. Hatta çift kavramadan ziyade iyi bir tork konvertörlü şeklinde çalıştığını söyleyenler çok. 165'lik dizel ünitede ayarlamaları nasıldır bilemiyorum ama dsg tadında bir kullanım alınamazsa, üstüne bir de çift kavramanın narinliği riski göze alınacaksa iyice oturup düşünmek gerek. 380 nm torka karşı çift kavrama bir şanzımanın premium olmayan bir modelde ne tepki vereceğini veya ne kadar dayanıklı olacağını kestirmek güç.

Uzun yolda dizel-benzin kıyaslamasında yüksek hızlara çıkılmadığında yani basılmadığında pek fark olmuyor. Benzinli ve dizel motorlu aracı 140 ve üzeri hızlarda uzun süreli kullandığın zaman ikisinin yakıt tüketimi aynı olmayacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ya öncelikle uzun yolda dizel-benzinli çok fark etmiyor bilirsiniz, dizel avantajı benim gözümde sadece gazladığında, aklıma bir seçenek geldi ki eğer olursa, megane hb 1.6 dci 165 hp edc, siz ne düşürsünüz, tabi bunun için Renault'un bu arabayı getirmesi gerekiyor.

http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=22556
bunu bildiğim kadarıyla özel sipariş getiriyorlar. ciddi para isterler bir sorun bakalım. 130'luk alıp yüklemek de mantıklı olabilir ama uğraşmak istemiyor demişsin bu durumda bir opsiyon olmaktan çıkıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...