Atmosferik vs Turbo + ve - leri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KeremDK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Atmosferik mi turbo mu (benzin)


  • Kullanılan toplam oy
    88
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KeremDK

Profesör
204
evet arkadaşlar düşüncelerinizi çok merak ediyorum sizce neden? ve artıları eksileri düşünceleriniz neler?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bilindik güçlerdeki düşük hacimli turbo motor yerine 2.0 ve üzeri atmosferiği tercih ederim. Her iki motor denk hacimde ise turbo motoru tercih ederim. Atmosferiğin turboya göre artısı; satın alım maliyetinin düşük olması, bakım maliyetlerinin uygunluğu, daha uzun ömürlü olması, sesinin daha güzel olması, bir çok versiyonuna lpg uygulanabiliyor olması.
 
Eğer düşük hacimli Turbo ile atmosferik makina aynı güçte ise atmosferik tercih ederim ,misal 1,4turbo 150 HP 280 nm makina ile 2.0 150 HP 198 nm makina ,turbusu olan 1500 dd den4500 dd ye kadar bu Torku verir ve 1500 dd de aniden gelen güç 4500 dd ye kadar sürecek ama devir çevirmeyen lineer olmayan bir güç hissi verecek ama atmosferik makina tam torkunu 4500_4800 dd bandında vereceğinden o devire kadar lineer olarak hızlanıyormuş hissi verecek ve 6800_7000 dd ya kadar çevireceğinden insana o sesin vereceği zevk başka olacak (hele birde güzel bir egzoz ile)
 
Kullanım amacına göre değişir. Günlük olarak binilecekse atmosferik ve üstüne tüp takarım, her ne kadar motora zarar verse de uzun vadede büyük sorun çıkartıp parasını çıkarma ihtimali olsa da maalesef durum bu. Bu dediğim duruma özel makinalar dahil değil tabii, clio rs gibi m3 gibi arabalara takmak ayıp olur zaten ayrı olay zaten o.
Fazla kullanılmayacaksa veya ağırlıklı olarak uzun yolda kullanılacaksa kesinlikle turbo, gidişi dahi yeter yani :)
 
Motor hacmi 1.8-2.0 civarlarına çıkarsa, ancak ondan sonra düşük basınçlı bir turbo desteğini kabul edebilirim. Downsizing furyasındaki hiçbir turboyu atmosferik motora tercih etmem. Temel sebebim dayanıklılık konusu. Bazen motoru uzun süreli %100 kapasite ile kullanıyorum, aşırı sıkıyorum. Düz yol gazlaması gibi değil, değişken hız ve tempoda tam kapasite kullanımı kast ediyorum. Bahsettiğim yeni nesil hiçbir turbo benzinlinin bu tarz kullanıma dayanamayacağını biliyorum. Tercihimdeki temel dayanağım sağlamlık. Turbo lag, güç patlamaları, üst devirlerde canlanan ciğerini hissettiren atmosferik motorlar filan sonradan gelen alışkanlık ve zevklerle alakalı etkenler.
Genel tercihim atmosferikten yana.
 
Ben turbo diyorum. 2 aracimda turbo birisi diesel birisi benzinli. Neden turbo sorusuna gelince. Gecen sene babam renault scenic almis 1.6 16v benzinli bana gore arac gitmiyor rampada vs vs sanki duruyor gibi belki guclu araca alistim bana oyle geliyor diyebilirim. Babamin eski araci 1.3 turbo diesel ve o arac bu 1.6 benzinliye gore ucuyor. Yani benim icin diyebilirimki aracin nefessi kuvvetli olacak azda olsa üflemesi tercihim ;)
 
İkisini de kullandım farklı araçlarda. Şuan atmosferik kullanıcısıyım.

Şunu almam bunu almam demedim hiç bir zaman. Bütçem dahilindeki turbo destekli arabalar düzgün, güvenilir bir otomatik şanzıman ile satılsa alabilirdim.
Hee otomatik şart mı derseniz... İstanbul'da, trafiğe de giriyorsanız maalesef öyle.
 
Atmosferik motorun sorunsuzluk dışında bir artısı olduğunu düşünmüyorum
Turbocuyuz s.a
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Motor hacmi 1.8-2.0 civarlarına çıkarsa, ancak ondan sonra düşük basınçlı bir turbo desteğini kabul edebilirim. Downsizing furyasındaki hiçbir turboyu atmosferik motora tercih etmem. Temel sebebim dayanıklılık konusu. Bazen motoru uzun süreli %100 kapasite ile kullanıyorum, aşırı sıkıyorum. Düz yol gazlaması gibi değil, değişken hız ve tempoda tam kapasite kullanımı kast ediyorum. Bahsettiğim yeni nesil hiçbir turbo benzinlinin bu tarz kullanıma dayanamayacağını biliyorum. Tercihimdeki temel dayanağım sağlamlık. Turbo lag, güç patlamaları, üst devirlerde canlanan ciğerini hissettiren atmosferik motorlar filan sonradan gelen alışkanlık ve zevklerle alakalı etkenler.
Genel tercihim atmosferikten yana.

Adam çok temiz yazmış :D katılmamak elde değil
 
8 silindire cikabiliyorsam atmosferik candir :)
6 silindirde motor harcmine bakar turboda olabilir atmosferikte
ama 4 silindir arac bence kesinlikle turbo olmali.. Suan bence turkiye icin en ideal motor 4 silindir 2.0 turbo araclardir, fazlasi can yakar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...