Audi A3 8P 1.4TFSI 125HP yazılım tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Keremcak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Keremcak

Kerem Çakırca
Senkromeççi
23
26
Marka
Audi
Herkese merhaba,

2011 model 1.4 tfsi 125 hp lik A3 aracım var. Normalde arabaya modifiye yapmayı seven biri değilim, Stock araba her zaman daha sağlıklıdır düşüncesindeyim fakat araç piyasası rezalet bir hale dönüştüğü için aracımı satıp stock güçlü bir araca geçme şansım yok. Piyasa bu şekilde olmasaydı bu sene 14-15 A5 TDI a geçiş yapmayı düşünüyordum fakat maalesef hayal oldu. Bende elimdeki aracımı güçlendirmeyi düşündüm bu sebeple. Araç 161000 km de 129000 den beri bende 1 seneyi geçti alalı. Ne bakımını aksatırım ne çok sıkıştırırım. Genelde sakin kullanırım fakat arada gazladığımda olmuyor değil. Aracı zorlamıcak ve zarar vermicek şekilde kullanmasını iyi biliyorum. Fakat bunlar haricinde 2 sorum olacak;

1) Aracın turbosunda manifold arızalandığı için geçen ay tamir gördü. Bazen 2500-3500 devir arası turboyu kapıyordu. Ustam bunun bu 1.4 motorlarda kronik olduğunu, basıncı ayarlayan kapağın açılıp kapılırken takıldığından dolayı böyle olduğunu söyledi ve şuan sorun çözüldü. Turbonun manifoldu değişmiş olması(tamir görmüş olması) yazılım açısından bir sorun teşkil eder mi?

2) Daha önce aynı motora yazılım yaptıran tanıdıklarınız var mı? Bu motor yazılıma nasıl bir tepki verir başıma iş açar mı? Eğer sorun yaratırsa açıkçası +20-25 beygir için durmadan arıza lambasını görmek ve çeşitli problemler için bi ton para harcamak istemem.

Kısaca aracı insan gibi kullanıyorum, bakımlarını her 8-10k km de bir eksiksiz yaptırıyorum ve yazılım sonrasındada aynı şekilde devam edicem. Amacım ufak bi güç artışı ve uzun yolda yakıt tüketimini iyileştirmek. Tavsiye eder misiniz yorumunuz nedir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: M. Taha YILDIZ
Bende 1.4T Astra ya yazılım yaptırdım. Aracımı çok kullanamıyorum. Yazılım yapalı 1000 km yeni oldu. Araba çok değişti. Şehir için yakıtı 1-1.5 lt arası düştü 0-100 de 2 sn yakın hızlandı.
Sizin motorla ilgili maalesef bir bilgim yok ama psikolojik olarak için rahat etmeyecekse yaptırmanızı önermem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
Bende 1.4T Astra ya yazılım yaptırdım. Aracımı çok kullanamıyorum. Yazılım yapalı 1000 km yeni oldu. Araba çok değişti. Şehir için yakıtı 1-1.5 lt arası düştü 0-100 de 2 sn yakın hızlandı.
Sizin motorla ilgili maalesef bir bilgim yok ama psikolojik olarak için rahat etmeyecekse yaptırmanızı önermem.
Aracınızı ve çektiğiniz videoyu gördüm gayet başarılı yürüyor, benimde aslında hedefim sorunsuz bir şekilde sizinki gibi yapmak hem düşük tüketim hemde biraz serilik. Uzun vadeli etkileri daha önemli olsada 1000 km de deneyimlemek için az değil, bu sebeple zamanında bakımını yapıp fazla zorlamazsanız bir sorunla karşılaşacağınızı düşünmüyorum. Umarım uzun bir süre bu şekilde binersiniz aracınıza.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
2cr performance firmasını araştırabilirsiniz. Ben bikaç yıldır sahibini youtubedan takip ediyorum (serhat inci) bence yaptıkları işte başarılılar.Devamlı bakımları zamanında yapılan araçta bir problem olacağını pek zannetmiyorum ama sonuç olarak turbo basıncı ve yakıt basıncı arttırılacak, motor içi sıcaklıklar daha üst seviyeye çıkacak, burada motor yağı kalitesi ve soğutma sisteminin sağlığı çok mühim.
 
2cr performance firmasını araştırabilirsiniz. Ben bikaç yıldır sahibini youtubedan takip ediyorum (serhat inci) bence yaptıkları işte başarılılar.Devamlı bakımları zamanında yapılan araçta bir problem olacağını pek zannetmiyorum ama sonuç olarak turbo basıncı ve yakıt basıncı arttırılacak, motor içi sıcaklıklar daha üst seviyeye çıkacak, burada motor yağı kalitesi ve soğutma sisteminin sağlığı çok mühim.
Tavsiye için teşekkür ederim isimlerini duymuştum fakat hiç araştırmamıştım biraz araştırayım.
Bende aynı şekilde bakımlı sağlıklı bir araç olduğu için başımı ağrıtacağını düşünmüyorum, fakat yinede bilen birisi varsa diye emin olmak için detaylı bilgi almak istedim.
 
1) Aracın turbosunda manifold arızalandığı için geçen ay tamir gördü. Bazen 2500-3500 devir arası turboyu kapıyordu. Ustam bunun bu 1.4 motorlarda kronik olduğunu, basıncı ayarlayan kapağın açılıp kapılırken takıldığından dolayı böyle olduğunu söyledi ve şuan sorun çözüldü. Turbonun manifoldu değişmiş olması(tamir görmüş olması) yazılım açısından bir sorun teşkil eder mi?

2) Daha önce aynı motora yazılım yaptıran tanıdıklarınız var mı? Bu motor yazılıma nasıl bir tepki verir başıma iş açar mı? Eğer sorun yaratırsa açıkçası +20-25 beygir için durmadan arıza lambasını görmek ve çeşitli problemler için bi ton para harcamak istemem.

Kısaca aracı insan gibi kullanıyorum, bakımlarını her 8-10k km de bir eksiksiz yaptırıyorum ve yazılım sonrasındada aynı şekilde devam edicem. Amacım ufak bi güç artışı ve uzun yolda yakıt tüketimini iyileştirmek. Tavsiye eder misiniz yorumunuz nedir?

Yazılımı tavsiye ederim , şahsen bu işin içerisinde bulunuyorum. Bir çok araca yazılım yaptırdım arkadaşlarım eşim dostum dahil.Kendi arabalarım dahil (Şu anki hariç).200Bg üstü Doblo en basit ve epik örnek alınabilir sanırım :D A6 geçen Doblonuz var sonuçta her neyse :D

1 - Yazılımda mesele aslında turbo ayarlarını yeniden haritalamak en başta yapılan olay bu , basınç gelecektir ve orası düzgün tamir edilmediyse yine sorun açacaktır ki yazılımla ilgili değil yapılan tadilatla ilgili sorundur bu , normal durumda o parça yazılımlı olduğunda gelen basıncı bile kaldırmak üzere tasarlanır :)

2- Bir çok A3 yaptım , hatta arkadaşımda şu an 1.6 TDI DSG var onu yazacağız kısmetse askerden geldiğinde. 1.4 TFSI dan tutup 2.0 a kadar 1.0 a kadar skalayı açabiliriz.Görebileceğin tek bir arıza lambası olmaması lazım tabi firma ve yazılan harita iyiyse , ki en ufak şeyde tekrar kontrol ve maplama gerekir , bunu çoğu firma hazır yapar , kimi firma ise benim yaptığım , istediğim gibi aracın spesifik durumuna göre yazar bunu ayırmak kullanıcıya kalır :)

Yazılım bakımı öne çekmenizi gerektirmez (Gerektireceği zamanlar basit şekilde sıralanabilir ama soft bir araca yine düzenli bakım periyodunda ilerletmek sorun değil)
Yakıt tüketimi 1.4 TFSI motorda gözle görülür hissedilir oluyor dolayısıyla yazılıma verilen para belirli kilometrelerde amorti ediyor kendisini.

*Kendi şahsım ve uğraştığım yer "firma" adına konuşuyorum :)

Sorularınız varsa seve seve yardımcı olurum.
 
Yazılımı tavsiye ederim , şahsen bu işin içerisinde bulunuyorum. Bir çok araca yazılım yaptırdım arkadaşlarım eşim dostum dahil.Kendi arabalarım dahil (Şu anki hariç).200Bg üstü Doblo en basit ve epik örnek alınabilir sanırım :D A6 geçen Doblonuz var sonuçta her neyse :D

1 - Yazılımda mesele aslında turbo ayarlarını yeniden haritalamak en başta yapılan olay bu , basınç gelecektir ve orası düzgün tamir edilmediyse yine sorun açacaktır ki yazılımla ilgili değil yapılan tadilatla ilgili sorundur bu , normal durumda o parça yazılımlı olduğunda gelen basıncı bile kaldırmak üzere tasarlanır :)

2- Bir çok A3 yaptım , hatta arkadaşımda şu an 1.6 TDI DSG var onu yazacağız kısmetse askerden geldiğinde. 1.4 TFSI dan tutup 2.0 a kadar 1.0 a kadar skalayı açabiliriz.Görebileceğin tek bir arıza lambası olmaması lazım tabi firma ve yazılan harita iyiyse , ki en ufak şeyde tekrar kontrol ve maplama gerekir , bunu çoğu firma hazır yapar , kimi firma ise benim yaptığım , istediğim gibi aracın spesifik durumuna göre yazar bunu ayırmak kullanıcıya kalır :)

Yazılım bakımı öne çekmenizi gerektirmez (Gerektireceği zamanlar basit şekilde sıralanabilir ama soft bir araca yine düzenli bakım periyodunda ilerletmek sorun değil)
Yakıt tüketimi 1.4 TFSI motorda gözle görülür hissedilir oluyor dolayısıyla yazılıma verilen para belirli kilometrelerde amorti ediyor kendisini.

*Kendi şahsım ve uğraştığım yer "firma" adına konuşuyorum :)

Sorularınız varsa seve seve yardımcı olurum.
Öncelikle cevabınız icin teşekkür ederim,

Motorun herhangi bir problem çıkarmayacağını söylemeniz beni bayağı bir mutlu etti🙂. Özellikle yakıt tüketimi hissedelir derecede düşecekse baya bi iyi olur. Geçen hafta drecu yu aradim fiyat ve bilgi almak için telefondaki adam abi benzin turbolu araç için km (161000) biraz fazla garanti veremem ne çıkacağına dair arabanın durumunu bilmiyorum dedi. Bu durumda biraz korkutmadı değil ama sanırım söylediği şey hor kullanılan arabalar için geçerli, ben tam tersine bebeğim gibi bakıyorum 😂.

Birde motora ek olarak şanzımana gelirsek
s-tronic stage 1 güç ve tork yükselişini destekler diye düşünüyorum ama ondada şöylede bir durum var özellikle trafikteyken 1. Ve 2. Viteste ayağımı gazdan çekince araba kendini bi anda çok tutuyor doğru düzgün ilerlemiyor, bu durumada ustam km ye göre normal kavramalardan yaptığını söyledi ama trafik harici normal kullanımda en ufak bi sarsıntı vuruntu olmaması garip. Eski aile aracımız golf 5 in meşhur dsg kavramalarını yaptırmıştıkta o arabada her vites geçişinde arabada ileri geri sarsılıyorduk😂. Yazılım şanzımanı daha hızlı yermi bu trafikte yaşadığım durum artar mı onu merak ediyorum bide, çünkü öbür yandan biraz güç alıcaz diye bu sefer şanzımandan 5-6 bin lira masrafa girmek istemiyorum. Sağlıklı bir şekilde desteklemesini herhangi bir sorun olursa bunun yazılımdan bağımsız zamanı geldiği için olmasını isterim.

Son olarakta stage 1 soft bir yazılım olacak olsada donanımsal olarak yaptırman iyi olur diyeceğiniz bir upgrade var mı?

Teşekkür ederim
 
Hocam lpg yüzünden manifoldda patlama olunca bile kırılmıyor, sanmıyorum hava basıncı yüzünden kırılacağını.
Ben 1.4T mokkayı 160-170hp civarı test etmiştim ekstra zorlanma hissetmedim alt devirlerde eskisine göre çok güçlendi sadece.
Bir süredir 1.6T insigniayı da 230hp yakın güçte kullanıyoruz, turbo bariz fazla çalışıyor hatta stututu yapıyor 😅 elbet ömrü kısalıyordur ama bir sorun yok hala sağlıklı çalışıyor, km de 100000 üstü sizin araba gibi.
 
Hocam lpg yüzünden manifoldda patlama olunca bile kırılmıyor, sanmıyorum hava basıncı yüzünden kırılacağını.
Ben 1.4T mokkayı 160-170hp civarı test etmiştim ekstra zorlanma hissetmedim alt devirlerde eskisine göre çok güçlendi sadece.
Bir süredir 1.6T insigniayı da 230hp yakın güçte kullanıyoruz, turbo bariz fazla çalışıyor hatta stututu yapıyor 😅 elbet ömrü kısalıyordur ama bir sorun yok hala sağlıklı çalışıyor, km de 100000 üstü sizin araba gibi.
Doğrudur valla sevindim bu tarz yorumlara gelmesine 😅 nereyi tavsiye edersiniz peki bu konuda?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Chiptuning ile yazılımın farkı nedir tam olarak detayını bilmiyorum.
Hocam araç beynine bağlanan harici bir bilgisayar gibi ise chiptuning diyorlar, direk beyine bağlanıp orijinal yazılım değiştirilerek yapılıyorsa yazılım diyorlar.

Bizdekinde harici bilgisayar takıyorduk hatta kapağını açınca da vidayla 8 kademeli devir bandı ve basınç ayarı yapılabiliyordu, arabayı çalıştırınca check engine light yanmıyorsa safe anlamına geliyordu.

Fotoğrafı da vardı hatta;
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20201218_124838_367.jpg
    IMG_20201218_124838_367.jpg
    90.2 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Hocam lpg yüzünden manifoldda patlama olunca bile kırılmıyor, sanmıyorum hava basıncı yüzünden kırılacağını.
Ben 1.4T mokkayı 160-170hp civarı test etmiştim ekstra zorlanma hissetmedim alt devirlerde eskisine göre çok güçlendi sadece.
Bir süredir 1.6T insigniayı da 230hp yakın güçte kullanıyoruz, turbo bariz fazla çalışıyor hatta stututu yapıyor 😅 elbet ömrü kısalıyordur ama bir sorun yok hala sağlıklı çalışıyor, km de 100000 üstü sizin araba gibi.
Insignia'nın turbosu 240 hp civarına kadar verebilecek bir büyüklükte. K03 turbo var.

Fakat 210-220 hp'nin üstü o motorda sağlıklı değil. Biyel kolunu bloğun dışında gezerken bulmak çok zor değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Öncelikle cevabınız icin teşekkür ederim,

Motorun herhangi bir problem çıkarmayacağını söylemeniz beni bayağı bir mutlu etti🙂. Özellikle yakıt tüketimi hissedelir derecede düşecekse baya bi iyi olur. Geçen hafta drecu yu aradim fiyat ve bilgi almak için telefondaki adam abi benzin turbolu araç için km (161000) biraz fazla garanti veremem ne çıkacağına dair arabanın durumunu bilmiyorum dedi. Bu durumda biraz korkutmadı değil ama sanırım söylediği şey hor kullanılan arabalar için geçerli, ben tam tersine bebeğim gibi bakıyorum 😂.

Birde motora ek olarak şanzımana gelirsek
s-tronic stage 1 güç ve tork yükselişini destekler diye düşünüyorum ama ondada şöylede bir durum var özellikle trafikteyken 1. Ve 2. Viteste ayağımı gazdan çekince araba kendini bi anda çok tutuyor doğru düzgün ilerlemiyor, bu durumada ustam km ye göre normal kavramalardan yaptığını söyledi ama trafik harici normal kullanımda en ufak bi sarsıntı vuruntu olmaması garip. Eski aile aracımız golf 5 in meşhur dsg kavramalarını yaptırmıştıkta o arabada her vites geçişinde arabada ileri geri sarsılıyorduk😂. Yazılım şanzımanı daha hızlı yermi bu trafikte yaşadığım durum artar mı onu merak ediyorum bide, çünkü öbür yandan biraz güç alıcaz diye bu sefer şanzımandan 5-6 bin lira masrafa girmek istemiyorum. Sağlıklı bir şekilde desteklemesini herhangi bir sorun olursa bunun yazılımdan bağımsız zamanı geldiği için olmasını isterim.

Son olarakta stage 1 soft bir yazılım olacak olsada donanımsal olarak yaptırman iyi olur diyeceğiniz bir upgrade var mı?

Teşekkür ederim
İşte her araca ayrı ayrı yazılmasının sebebi budur benim bulunduğum firmada bu böyledir hazır yazılım her araca yapılan alınıp yüklenmez yüklenmesi tavsiye edilmez çünkü her aracın kondisyon ve kullanım şartları farklıdır , dsg konusu içinse normal şarttada bir tavsiye çok küçük ilerlemelerde 2. vitese geçmemesi için manuel modda gitmek daha iyi yada o ilerlemelerde aracı ilerletmemek :) Ben diğer firmaları bilemiyorum TUV onayı verebilecek kanıtlayabilecek başka bir firma yok bu ülkede sanmıyorum , zaten googleye search edin tuv onaylı yazılım diy başka firmada çıkmayacaktır :D Çünkü diğer firmalar onay alamazlar bu işler zor işler diyeyim kısacası :) Sorularınız varsa yanıtlamaktan keyif alırım tekrardan yineliyorum sözümü.

Donanımsal olarak ;Normal şartlarda hiç bir şey yaptırmanız söz konusu değil :) Aracınıza bakan birisiniz dediğinize göre o yüzden sizin için teferruat şeyler var atıyorum fren hidroliği değişsin gibi gibi :)

İlerleyen seviyelerde r8 bobin falan takarsınız :D stage2 den kaptırıp 3-4 gidersiniz belli mi olur :)
 
Son düzenleme:
Öncelikle cevabınız icin teşekkür ederim,

Motorun herhangi bir problem çıkarmayacağını söylemeniz beni bayağı bir mutlu etti🙂. Özellikle yakıt tüketimi hissedelir derecede düşecekse baya bi iyi olur. Geçen hafta drecu yu aradim fiyat ve bilgi almak için telefondaki adam abi benzin turbolu araç için km (161000) biraz fazla garanti veremem ne çıkacağına dair arabanın durumunu bilmiyorum dedi. Bu durumda biraz korkutmadı değil ama sanırım söylediği şey hor kullanılan arabalar için geçerli, ben tam tersine bebeğim gibi bakıyorum 😂.

Birde motora ek olarak şanzımana gelirsek
s-tronic stage 1 güç ve tork yükselişini destekler diye düşünüyorum ama ondada şöylede bir durum var özellikle trafikteyken 1. Ve 2. Viteste ayağımı gazdan çekince araba kendini bi anda çok tutuyor doğru düzgün ilerlemiyor, bu durumada ustam km ye göre normal kavramalardan yaptığını söyledi ama trafik harici normal kullanımda en ufak bi sarsıntı vuruntu olmaması garip. Eski aile aracımız golf 5 in meşhur dsg kavramalarını yaptırmıştıkta o arabada her vites geçişinde arabada ileri geri sarsılıyorduk😂. Yazılım şanzımanı daha hızlı yermi bu trafikte yaşadığım durum artar mı onu merak ediyorum bide, çünkü öbür yandan biraz güç alıcaz diye bu sefer şanzımandan 5-6 bin lira masrafa girmek istemiyorum. Sağlıklı bir şekilde desteklemesini herhangi bir sorun olursa bunun yazılımdan bağımsız zamanı geldiği için olmasını isterim.

Son olarakta stage 1 soft bir yazılım olacak olsada donanımsal olarak yaptırman iyi olur diyeceğiniz bir upgrade var mı?

Teşekkür ederim
konudan ayrı olarak golf 5te nasıl bir problem yaşadınız ? Golf 5 lerdeki DSGler 6 ileri ıslak kavrama yani en dayanıklı ve stabil dsglerden biri.
 
İşte her araca ayrı ayrı yazılmasının sebebi budur benim bulunduğum firmada bu böyledir hazır yazılım her araca yapılan alınıp yüklenmez yüklenmesi tavsiye edilmez çünkü her aracın kondisyon ve kullanım şartları farklıdır , dsg konusu içinse normal şarttada bir tavsiye çok küçük ilerlemelerde 2. vitese geçmemesi için manuel modda gitmek daha iyi yada o ilerlemelerde aracı ilerletmemek :) Ben diğer firmaları bilemiyorum TUV onayı verebilecek kanıtlayabilecek başka bir firma yok bu ülkede sanmıyorum , zaten googleye search edin tuv onaylı yazılım diy başka firmada çıkmayacaktır :D Çünkü diğer firmalar onay alamazlar bu işler zor işler diyeyim kısacası :) Sorularınız varsa yanıtlamaktan keyif alırım tekrardan yineliyorum sözümü.

Donanımsal olarak ;Normal şartlarda hiç bir şey yaptırmanız söz konusu değil :) Aracınıza bakan birisiniz dediğinize göre o yüzden sizin için teferruat şeyler var atıyorum fren hidroliği değişsin gibi gibi :)

İlerleyen seviyelerde r8 bobin falan takarsınız :D stage2 den kaptırıp 3-4 gidersiniz belli mi olur :)
Hahahaha yok abi soft bana yeter heralde fazla riske girmeden tadında bırakırım sonra motoru kucaklamiyim 😅. Zaten yazılımdan sonra ilk işim fren disklerini büyütmek olacak şuanda iyi durumdalar biraz daha kullanılsın ön diskleri büyütüp hidrolik değişmeyi düşünüyorum. Frenler çok kötü değil ama tatmin etmiyor açıkçası ki biraz daha hızlandıktan sonra gittiği kadarda durması gerekecek o yüzden belki yazılımdan sonra şuanki disklere acımadan değişebilirim belli olmaz:D.
Sizin firma neredeydi bu arada?
 
konudan ayrı olarak golf 5te nasıl bir problem yaşadınız ? Golf 5 lerdeki DSGler 6 ileri ıslak kavrama yani en dayanıklı ve stabil dsglerden biri.
Vuruntu sorunu vardı her vites geçiş aralığında ileri geri sarsıyordu ciddi bir şekilde, başlarda konforu etkilemiyordu çok çok az bir boyuttaydı fakat zamanla ilerledi en son yapılmadan önce inanılmaz rahatsız edici şekilde sarsıyordu aracı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed
Hocam araç beynine bağlanan harici bir bilgisayar gibi ise chiptuning diyorlar, direk beyine bağlanıp orijinal yazılım değiştirilerek yapılıyorsa yazılım diyorlar.

Bizdekinde harici bilgisayar takıyorduk hatta kapağını açınca da vidayla 8 kademeli devir bandı ve basınç ayarı yapılabiliyordu, arabayı çalıştırınca check engine light yanmıyorsa safe anlamına geliyordu.

Fotoğrafı da vardı hatta;
Doğrudur, aralarında hiç bir fark yoksa ek bir alet yerine bunun direk arabanın beyninden halledilmesi daha pratik sanki.
 
Hahahaha yok abi soft bana yeter heralde fazla riske girmeden tadında bırakırım sonra motoru kucaklamiyim 😅. Zaten yazılımdan sonra ilk işim fren disklerini büyütmek olacak şuanda iyi durumdalar biraz daha kullanılsın ön diskleri büyütüp hidrolik değişmeyi düşünüyorum. Frenler çok kötü değil ama tatmin etmiyor açıkçası ki biraz daha hızlandıktan sonra gittiği kadarda durması gerekecek o yüzden belki yazılımdan sonra şuanki disklere acımadan değişebilirim belli olmaz:D.
Sizin firma neredeydi bu arada?
Bence devamlı gazlayan biri değilseniz stock frenleri yeterli gelir . Dikkat edilmesi gereken husus ; fren disklerinin, balatalarının zamanında -KALİTELİ- ekipmanlarla yapılması, fren hidroliğinin yine kaliteli DOT4 veya DOT5 normlarına uygun olanıyla makinaya bağlanıp frenlerin havasının alınarak değiştirilmesi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Keremcak