Audi R8 transporter ile kaza da pert

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tequila
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu bildigin Vag virali :D. R8 de bizim arac Transporter da bizim, bak ikisi kaza yapiyor suruculer sapasaglam araclardan cikiyor..

R8 icin konusmak gerekirse spor otomobillerde her ne olursa olsun surucunun bulundugu kabine zarar gelmemesi istenir, bu her spor otomobil ureten markada da boyledir. Olmasi gereken olmus ve paramparca olan otomobilin kabininden surucu sag salim cikmis
 
yalnız şu fiyata vergilere bakarmısınız
upload_2018-10-30_23-58-49.png
 
yalnız şu fiyata vergilere bakarmısınız
Ekli dosyayı görüntüle 15843
2.3 milyon lirası ötv ve kdv şeklinde Devlet'e veriliyor. Kendimize R8 alırken Devlet'e ne aldık ? Güncel fiyatlardan bakarsak 11 tane Golf, 1 tane Fiesta. Normal bir Anadolu şehrinden 9 tane daire yahut İstanbul'da fena olmayan bir semtte güvenliği, fitness salonu, havuzu v.s olan 4+1 veya dubleks daire, efendiler Passat'ı beğenmiyor ama 2 tane, zorlarsan 3 tane Audi A6 makam aracı v.b şeklinde sıralayabiliriz. Maşaallah diyelim..
 
3.544.863 vereceğim ve kaza anında ikiye ayrılacak. Evet sürücü sağ çıkmış olabilir ama bu ikiye bölünme olayını hafifletme sebebi gibi geliyor bana. Araba ortadan ikiye ayrılmış ve çok normal bir durum bu. Ayrılır yani dimi? Beş liralık araba zaten. Artık bir parçam ayrıldığında kime vurur, ben nereye giderim önemi yok.
 
3.544.863 vereceğim ve kaza anında ikiye ayrılacak. Evet sürücü sağ çıkmış olabilir ama bu ikiye bölünme olayını hafifletme sebebi gibi geliyor bana. Araba ortadan ikiye ayrılmış ve çok normal bir durum bu. Ayrılır yani dimi? Beş liralık araba zaten. Artık bir parçam ayrıldığında kime vurur, ben nereye giderim önemi yok.
Ama tofasin ikiye dagilmasi ile bu bir degil. yapilis surecini discovery channel dan izlemistim. R8 in hizini vs bilmiyoruzda bu kazayi tofas yapsaydi muhtemelen kaputunu bulamazlardi.ikiye bolunme videolari korkutucu lakin her sene degisen guvenlik testleri yeni regulasyonlar vs derken eski model araclarin caga ayak uyduramamasi normal. Bu yuzdende tofasi baska marka araclarin kazalariyla bir tutmak haksizlik olur. Tofas ile hangi markayi karsilastirabiliriz bilmiyorum o seneler uretilen araclara bakmak lazim. Ama gunumuz regulasyonlarinda kullanilmasi guvenlimi? Bence hayir.hangimiz 90 model cep telefonu kullaniyoruz? Tofasa binen adamin zevkten binmedigininde farkindayim gonul ister herkes cok guvenli arabaya binsinde fiyatlar ortada.

Soyle ornek vereyim en guzel.dediginiz sey sunun gibi aslinda. 90 model mercedesle cop kutusuna vurdum arabada hicbirsey yok copkutusu dagildi ama 2018 mercedesle vurunca mercedes dagildi marka cok bozdu .aslinda vurdugunuz objenin insan olma ihtimali olabileceginden alinan onlemlere ,kabin icindeki yolcu korumalari veya gucu absorbe etmesi eklenecek derken arabanin ikiye ayrilmis yok baska sey olmus onemli degil onemli olan hayat.bu yuzdende 2018 model mercedes araba 90 modelden daha saglamdir denilebilir.

R8 icinde araba bitmis halde ama surucu kafesinin hala bozulmamis olmasi zaten tum bu argelerin yapilma sebebi. Sadece r8 degil bugatti , koenigsegg gibi super arabalarinda saseleri benzer sekilde uretiliyor. Amac tamamen surucu odakli.
 
Ama tofasin ikiye dagilmasi ile bu bir degil. yapilis surecini discovery channel dan izlemistim. R8 in hizini vs bilmiyoruzda bu kazayi tofas yapsaydi muhtemelen kaputunu bulamazlardi.ikiye bolunme videolari korkutucu lakin her sene degisen guvenlik testleri yeni regulasyonlar vs derken eski model araclarin caga ayak uyduramamasi normal. Bu yuzdende tofasi baska marka araclarin kazalariyla bir tutmak haksizlik olur. Tofas ile hangi markayi karsilastirabiliriz bilmiyorum o seneler uretilen araclara bakmak lazim. Ama gunumuz regulasyonlarinda kullanilmasi guvenlimi? Bence hayir.hangimiz 90 model cep telefonu kullaniyoruz? Tofasa binen adamin zevkten binmedigininde farkindayim gonul ister herkes cok guvenli arabaya binsinde fiyatlar ortada.

Soyle ornek vereyim en guzel.dediginiz sey sunun gibi aslinda. 90 model mercedesle cop kutusuna vurdum arabada hicbirsey yok copkutusu dagildi ama 2018 mercedesle vurunca mercedes dagildi marka cok bozdu .aslinda vurdugunuz objenin insan olma ihtimali olabileceginden alinan onlemlere ,kabin icindeki yolcu korumalari veya gucu absorbe etmesi eklenecek derken arabanin ikiye ayrilmis yok baska sey olmus onemli degil onemli olan hayat.bu yuzdende 2018 model mercedes araba 90 modelden daha saglamdir denilebilir.

R8 icinde araba bitmis halde ama surucu kafesinin hala bozulmamis olmasi zaten tum bu argelerin yapilma sebebi. Sadece r8 degil bugatti , koenigsegg gibi super arabalarinda saseleri benzer sekilde uretiliyor. Amac tamamen surucu odakli.

Tofaş'ın ikiye bölünmesi ile kesinlikle aynı durum değil, Tofaş konusunu mesajımda belirtmemiştim aslında. R8'i sizin gibi Discovery Channel'da izlemiştim, galiba Rüya Arabalar gibi bir adı vardı programın. Dediğiniz gibi sürücü kabininin zırh şeklinde sürücüyü sarıp korumasını açıklamışlardı ve üretim sürecini keyif verici şekilde belgelemişlerdi.

İnsanlar sizin de dediğiniz üzere arabaların sağlamlık anlayışını küçük kazalarda ki hasar alma durumlarına göre değerlendiriyorlar. Darbe sönümleme konusunda bilgi sahibi değiller. 90 model Mercedes çöp kutusuna vurduğunda o çöp kutusunu devirir, o çöp kutusuna karşı bir direnç oluşturur ve bu dirençten doğan kuvveti sürücü kabinine aktarır. Aktırılan kuvvet ölüm oranını arttırır. Yeni mühendislik arayışlarıyla üretilen araçlar ise darbeyi sönümlemek ile görevlendirilir, dışarıdan gelecek olan darbeyi veya dışarıya vereceği darbenin kuvvetini en az şekilde sürücü kabinine aktararak sürücünün zarar görme oranını aşağı çeker.

Tüm bunlarda sizinle hemfikiriz, sadece ikiye bölünme konusuna -Tofaş'dan bağımsız- anlam veremiyorum. Sürücü kabini sapasağlam duruyor, sürücü sağ fakat ayrılan parçanın o kuvvet ile savrulmasının dışarıya eminim ki büyük bir olumsuz etkisi olur. Ve biraz kaba olabilir ama bir zahmet şu araçları bölünmeyecek şekilde üretin. Eminim bu imkansız değildir. Lüks sınıf otomobillerin farı soluyor hemen bir "normal bu olabilir" kafasına giriliyor, boyasına minicik bir taş gelse ve boyası çıksa "normal boyası ince" denilip geçiliyor, sürücü kabini sağlam olsa da araba ortadan ikiye ayrılmış bu durum da normal. Yani küçük paralar değil ki bu araçlar... Sanki bu araba piyasasında çifte standart gibi kokular seziyorum..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tequila ve Sailor
Tofaş'ın ikiye bölünmesi ile kesinlikle aynı durum değil, Tofaş konusunu mesajımda belirtmemiştim aslında. R8'i sizin gibi Discovery Channel'da izlemiştim, galiba Rüya Arabalar gibi bir adı vardı programın. Dediğiniz gibi sürücü kabininin zırh şeklinde sürücüyü sarıp korumasını açıklamışlardı ve üretim sürecini keyif verici şekilde belgelemişlerdi.

İnsanlar sizin de dediğiniz üzere arabaların sağlamlık anlayışını küçük kazalarda ki hasar alma durumlarına göre değerlendiriyorlar. Darbe sönümleme konusunda bilgi sahibi değiller. 90 model Mercedes çöp kutusuna vurduğunda o çöp kutusunu devirir, o çöp kutusuna karşı bir direnç oluşturur ve bu dirençten doğan kuvveti sürücü kabinine aktarır. Aktırılan kuvvet ölüm oranını arttırır. Yeni mühendislik arayışlarıyla üretilen araçlar ise darbeyi sönümlemek ile görevlendirilir, dışarıdan gelecek olan darbeyi veya dışarıya vereceği darbenin kuvvetini en az şekilde sürücü kabinine aktararak sürücünün zarar görme oranını aşağı çeker.

Tüm bunlarda sizinle hemfikiriz, sadece ikiye bölünme konusuna -Tofaş'dan bağımsız- anlam veremiyorum. Sürücü kabini sapasağlam duruyor, sürücü sağ fakat ayrılan parçanın o kuvvet ile savrulmasının dışarıya eminim ki büyük bir olumsuz etkisi olur. Ve biraz kaba olabilir ama bir zahmet şu araçları bölünmeyecek şekilde üretin. Eminim bu imkansız değildir. Lüks sınıf otomobillerin farı soluyor hemen bir "normal bu olabilir" kafasına giriliyor, boyasına minicik bir taş gelse ve boyası çıksa "normal boyası ince" denilip geçiliyor, sürücü kabini sağlam olsa da araba ortadan ikiye ayrılmış bu durum da normal. Yani küçük paralar değil ki bu araçlar... Sanki bu araba piyasasında çifte standart gibi kokular seziyorum..
Ortadan motorlu bu gibi araçlarda son derece normal bir hadisedir. Avantedor'lar veya 458'ler de hep böyle parçalanır mesela. Önemli olan bütün kalmak değil sürücüyü ve yolcuyu korumaktır.