Avrupalının Araba Tercihleri (2016 Verileri)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
2016 yılında markaların satışları:
1) VW Grup:
3.641.012
{Volkswagen 1.720.829, Audi 830.956, Skoda 663.230, Seat 350.287, Porsche 71.149}
2) Renault Grup: 1.522.629
{Renault 1.100.880, Dacia 421.749}
3) PSA Grup: 1.472.927
{Peugeot 865.374, Citroen 541.896, DS 65.657}
4) Ford: 1.043.295
5) BMW Grup: 1.030.734
{BMW 821.525, Mini 209.209}
6) Opel Grup: 996.895
7) FCA Grup: 992.712
{Fiat 746.126, Jeep 104.978, LanciaChrsyler 67.225, Alfa 66.172}
8) Daimler Grup: 945.074
{Mercedes 839.779, Smart 105.295}
9) Toyota Grup: 651.199
{Toyota 606.301, Lexus 44.898}
10) Nissan: 550.412
11) Hyundai: 505.396
12) Kia: 435.316
13) Volvo: 290.227
14) Mazda: 237.202
15) Jaguar/Land Rover Grup: 221.758
{Land Rover 153.071, Jaguar 68.687}
16) Suzuki: 202.785
17) Honda: 159.126
18) Mitsubishi: 117.216
yeni-golf-main-5.png

En çok satılan 100 model:
1) Volkswagen Golf: 578.861
2) Volkswagen Polo: 389.885
3) Renault Clio: 341.597
4) Ford Fiesta: 310.542
5) Opel Corsa: 275.826
6) Nissan Qashqai: 273.818
7) Skoda Octavia: 267.680
8) Opel Astra: 258.216
9) Peugeot 208: 253.877
10) Volkswagen Passat: 248.588
11) Ford Focus: 233.752
12) Renault Captur: 218.535
13) Audi A3: 200.636
14) Peugeot 308: 198.864
15) Toyota Yaris: 196.229
16) Fiat Panda: 194.763
17) Volkswagen Tiguan: 194.305
18) Mercedes C: 193.230
19) Dacia Sandero: 188.318
20) Skoda Fabia: 183.388
21) Peugeot 2008: 178.377
22) Hyundai Tucson: 177.646
23) Opel Mokka: 176.006
24) Fiat 500: 174.235
25) Kia Rio: 164.002
26) Kia Sportage: 162.482
27) Audi A4: 162.395
28) Dacia Duster: 159.784
29) Renault Megane: 158.789
30) Seat Leon: 157.923
31) BMW 3: 154.273
32) Citroen C3: 143.007
33) Mercedes A: 141.736
34) BMW 1: 136.862
35) Toyota Auris: 136.288
36) Mini: 131.909
37) Renault Kadjar: 126.776
38) Seat İbiza: 129.051
39) Ford Kuga: 129.042
40) Hyundai i20: 118.876
41) Volkswagen Touran: 111.587
42) Mercedes E: 111.124
43) BMW 2: 107.588
44) Nissan Juke: 104.140
45) Fiat 500X: 102.445
46) Citroen C4 Picasso: 102.306
47) Volkswagen Up: 100.767
48) Toyota Rav4: 100.470
49) Fiat 500L: 98.664
50) Audi A6: 98.133
51) Skoda Rapid: 96.876
52) Audi Q3: 96.749
53) Kia Cee'd: 96.490
54) Audi A1: 96.464
55) Skoda Superb: 92.653
56) BMW 5: 91.801
57) BMW X1: 91.439
58) Hyundai Solaris: 90.418
59) Lada Granta: 89.786
60) Renault Twingo: 88.426
61) Hyundai i30: 88.219
62) Hyundai i10: 86.667
63) Opel Insignia: 86.215
64) Toyota Aygo: 85.727
65) Renault Scenic: 84.624
66) Volvo XC60: 84.502
67) Ford C-max: 84.439
68) Citroen C4: 83.078
69) Suzuki Vitara: 81.870
70) Ford Mondeo: 79.975
71) Nissan X-Trail: 78.764
72) Mercedes B: 76.495
73) Jeep Renegade: 76.075
74) Citroen C4 Cactus: 75.456
75) Audi Q5: 73.660
76) Mercedes GLA: 73.502
77) Mercedes GLC: 73.191
78) Mazda CX-5: 72.810
79) Volvo V40: 72.535
80) Mercedes CLA: 71.851
81) Peugeot 3008: 69.510
82) Nissan Micra: 69.425
83) BMW 4: 69.406
84) Smart Fortwo: 69.116
85) Skoda Yeti: 68.238
86) Lancia Ypsilon: 67.062
87) Peugeot 108: 66.515
88) Citroen C1: 65.241
89) Fiat Punto: 64.443
90) Ford Ecosport: 62.738
91) Land Rover Range Rover Evoque: 62.446
92) Fiat Tipo: 59.511
93) Kia Picanto: 57.530
94) Lada Vesta: 55.420
95) Honda CR-V: 55.157
96) Opel Adam: 54.461
97) Mitsubishi Outlander: 53.316
98) Mazda CX-3: 51.340
99) Opel Meriva: 50.736
100) BMW X3: 50.572
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Otomatik şanzımanların üretim fikri Dünya genelinde artmaya başlayan ve katılaşan egzoz emisyon değerlerinin minimuma indirilmesi, müşteriye yeni teknoloji sunma gerekliliği, yakıt tüketimi-motor gücü verimliliği-gücü yere aktarma verimliliği, müşterilerin konforlu otomobil kullanabilme ihtiyaçlarının doğmasından kaynaklıdır.

Bu noktada otomatik şanzıman versiyonlarından biri olan çift kavramaları şanzımanların üretimi ve geliştirilmesi, rakibi olan diğer otomatik şanzımanların yukarıda saydığım ihtiyaçları karşılamıyor olmasından kaynaklıydı. Bugün özellikle şanzıman geliştirme teknolojisine yön veren konulardan en önemlileri olan emisyon değerleri, üretim-bakım-onarım maliyetleri, kullanım kolaylıkları gibi konularda tork konvertörlü şanzımanlar çift kavramalardan geride kalmadıkları gibi bazı noktalarda daha iyi hale bile geldi. Yani çift kavramalar yukarıda saydığım zaruri ihtiyaçlardan dolayı o dönemin şartlarında ortaya çıktı fakat üreticiler bu şanzımanların maliyetleri ve genel kullanım sorunları hakkında hala emin değiller.

Yenilikçi şanzıman teknolojileri sempozyumu'n da 40'a yakın uzman tarafından bildirilen görüşe göre çift kavrama teknolojisi 2020 yılına kadar revaçta olacak bir sistem. Fakat daha ileri ki zamanlarda bu şanzıman türü bazı model ve markalarda üretilmeye devam etse de geliştirilen tork konvertörlü şanzımanların beklenen kriterleri karşılayabilecek duruma gelmesi ve bunu çift kavrama şanzımanlara göre hem üreticiye hem tüketiciye daha düşük maliyetle sunabilmesi üreticileri de çok sayılı tam otomatik şanzımanlara yönlendirmeye başladı.

GM gibi firmaların 3 kavramalı yepyeni teknolojiye sahip über enteresan sistemlerini dahil etmezsek, tork konvertörlü şanzımanların geliştirilerek müşteriye sunulması üreticilere daha az maliyet çıkarıyor. Bugün çift kavrama şanzımanların önündeki en büyük sorun olan yüksek güç ve torka karşı dayanım konusunda elinin ne kadar zayıf olduğunu düşünürsek, gelecek nesil motor teknolojilerinin ise günden güne çok daha fazla güç üreten sistemler haline geldiği gerçeğini göz önüne alırsak, bu güçlere dayanacak nitelikte ve zaten üretimi de bakımı da maliyetli olan çift kavramaları daha fazla güce dayanacak hale getirmenin getireceği ekstra maliyeti de hesap edersek, gelecek neslin çift kavrama şanzımanlarda olduğunu söylemek biraz zor bir ihtimal. En azından şuan ki teknolojik gelişmelerde bu durum böyle. İleride ne olur bilinmez.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Otomatik şanzımanların üretim fikri Dünya genelinde artmaya başlayan ve katılaşan egzoz emisyon değerlerinin minimuma indirilmesi, müşteriye yeni teknoloji sunma gerekliliği, yakıt tüketimi-motor gücü verimliliği-gücü yere aktarma verimliliği, müşterilerin konforlu otomobil kullanabilme ihtiyaçlarının doğmasından kaynaklıdır.

Bu noktada otomatik şanzıman versiyonlarından biri olan çift kavramaları şanzımanların üretimi ve geliştirilmesi, rakibi olan diğer otomatik şanzımanların yukarıda saydığım ihtiyaçları karşılamıyor olmasından kaynaklıydı. Bugün özellikle şanzıman geliştirme teknolojisine yön veren konulardan en önemlileri olan emisyon değerleri, üretim-bakım-onarım maliyetleri, kullanım kolaylıkları gibi konularda tork konvertörlü şanzımanlar çift kavramalardan geride kalmadıkları gibi bazı noktalarda daha iyi hale bile geldi. Yani çift kavramalar yukarıda saydığım zaruri ihtiyaçlardan dolayı o dönemin şartlarında ortaya çıktı fakat üreticiler bu şanzımanların maliyetleri ve genel kullanım sorunları hakkında hala emin değiller.

Yenilikçi şanzıman teknolojileri sempozyumu'n da 40'a yakın uzman tarafından bildirilen görüşe göre çift kavrama teknolojisi 2020 yılına kadar revaçta olacak bir sistem. Fakat daha ileri ki zamanlarda bu şanzıman türü bazı model ve markalarda üretilmeye devam etse de geliştirilen tork konvertörlü şanzımanların beklenen kriterleri karşılayabilecek duruma gelmesi ve bunu çift kavrama şanzımanlara göre hem üreticiye hem tüketiciye daha düşük maliyetle sunabilmesi üreticileri de çok sayılı tam otomatik şanzımanlara yönlendirmeye başladı.

GM gibi firmaların 3 kavramalı yepyeni teknolojiye sahip über enteresan sistemlerini dahil etmezsek, tork konvertörlü şanzımanların geliştirilerek müşteriye sunulması üreticilere daha az maliyet çıkarıyor. Bugün çift kavrama şanzımanların önündeki en büyük sorun olan yüksek güç ve torka karşı dayanım konusunda elinin ne kadar zayıf olduğunu düşünürsek, gelecek nesil motor teknolojilerinin ise günden güne çok daha fazla güç üreten sistemler haline geldiği gerçeğini göz önüne alırsak, bu güçlere dayanacak nitelikte ve zaten üretimi de bakımı da maliyetli olan çift kavramaları daha fazla güce dayanacak hale getirmenin getireceği ekstra maliyeti de hesap edersek, gelecek neslin çift kavrama şanzımanlarda olduğunu söylemek biraz zor bir ihtimal. En azından şuan ki teknolojik gelişmelerde bu durum böyle. İleride ne olur bilinmez.
Yalnız dikkatimi çeken Ford gayet iyi satıyormuş Avrupa'da .Var mı hakkında bilgin abi ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Abd yerel üreticilerinden bahsetmedim ki okuduğunu yanlış anlamışsın.Abd pazarının beklentileri teknoloji-konfor üzerine ve bunu sağlarsan satarsın demek istedim.Katılmıyorum Avrupa'lı markalar asyalı ve amerikalı markaların gerisinde araştırma geliştirme ve bunun kazanımları olarak.İşçilik konusu ayrı tabisi.

Çinde 1.5 litre üzerine ötv gibi bir vergi uygulanıyor.''Kaymaklı'' sözü cuk oturdu yalnız:D Avrupalıların zayıf kaldığı hem de teknolojik-mekanik gelişmelerin sıkı takip edildiği bir yer Abd.Biliyorsundur 1960 model arabalarda 4 ileri otomatik şanzıman kullanırlardı.İleri teknoloji ve rahatlığı seviyorlar.Avrupa o sırada hala x model 3 ileri manuel vs..

Avrupalıların zayıf kaldığı hem de teknolojik-mekanik gelişmelerin sıkı takip edildiği bir yer Abd..Bu cümleden çıkarımla o yorumu yaptım. Evet ABD pazarı bunu seviyor ancak ABD'de halen yerel üreticilerin üstünlüğü söz konusu. O yerel üreticilerin hiçbiri (Tesla hariç) teknoloji konusunda ne bir Japon'dan ne de bir Avrupalı'dan üstün değiller. Amerikan kafası zaten fuel consumption ve egzoz homurtusu dışında başka bir şey üretemiyor
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yalnız dikkatimi çeken Ford gayet iyi satıyormuş Avrupa'da var mı hakkında bilgin abi ?
Ford, Türkiye'de binek otomobil satışında Avrupa'da ki kadar iyi seviyede değilse bunun iki sebebi vardır, birincisi kültürel farklılıklardan doğan toplumların otomobilden beklentilerinin değişkenlik göstermesi ve Türkiye ayağındaki distribitör firmanın yani Otosan'ın muhteşem bir yönetim beceriksizliği göstermesidir.

Bu iki sebepten ilki olan çok bölge-tek üretim şeklini geç benimseyen Ford büyük hata yaptı. Bunu en iyi yapan firma vag grubu. Bölge farklılığı göz etmeden ürün standartlaştırılmasını iyi yaptılar ve Avrupa ile eş kaliteye ve donanıma sahip otomobiller geldi. Ford'da son 2-3 yıl içinde One Ford denilen bir stratejiye geçerek vw'nin ve diğer üreticilerin uyguladığı bu politikayı hayata geçirdi. Artık Ford modelleri zaman içinde Avrupa ve Türkiye'de eş donanım ve kalite anlayışıyla satılacak. Ama yine tekrar ediyorum Otosan varken Ford'un burada işi zor.

O yüzden Avrupa'lı üretici Ford otomobilleri konusunda bizden daha donanımlı ve kaliteli araçları alabilme imkanına sahip olduğu için satış adetleri de buradakinden fazla.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Avrupalıların zayıf kaldığı hem de teknolojik-mekanik gelişmelerin sıkı takip edildiği bir yer Abd..Bu cümleden çıkarımla o yorumu yaptım. Evet ABD pazarı bunu seviyor ancak ABD'de halen yerel üreticilerin üstünlüğü söz konusu. O yerel üreticilerin hiçbiri (Tesla hariç) teknoloji konusunda ne bir Japon'dan ne de bir Avrupalı'dan üstün değiller. Amerikan kafası zaten fuel consumption ve egzoz homurtusu dışında başka bir şey üretemiyor
Genelinin öyle olmadığını çok net biliyorum.Bir ülke düşün hibrit araba satışının en çok olduğu -elektrikli arabada lider markaya sahip,Hidrojenli arabaların ilk kullanılmaya başlandığı ülke.. Fast and Furious kafası insanları baz alıp genellemen bence yanlış.
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Genelinin öyle olmadığını çok net biliyorum.Bir ülke düşün hibrit araba satışının en çok olduğu -elektrikli arabada lider markaya sahip,Hidrojenli arabaların ilk kullanılmaya başlandığı ülke.. Fast and Furious kafası insanları baz alıp genellemen bence yanlış.

Farklı düşünüyoruz saygı duyarım. Fast & Furious kafası derken ne demek istediğini pek anlamadım. Yazımın başında bahsettiğim üzere Tesla çok farklı, otomobilin geleceği, bu genellemenin dışında tutulması gerekir. Bir şeyi ilk kullanmak onu en iyi senin kullandığın anlamına gelmez. Bahsedilen konu pazarın büyüklüğü, Amerikan milliyetçiliği vb.. bir sürü unsur ile de alakalı. Bir ülke düşünün tek başına dünyanın en büyük 3. ülkesi ve en büyük pazarı.
http://www.goodcarbadcar.net/2017/01/usa-2016-vehicle-sales-by-model-manufacturer-brand.html
Bu listede görüldüğü üzere binek araçlarda (sedan,hatchback vs) (!) bir japon üstünlüğü söz konusu. Peki neden ? Çünkü bu markalar yerel üreticilerin sunduğundan çok daha fazla opsiyon sunuyor, çok daha sorunsuz ve elden çıkarması çok daha kolay. Zaten kalite olayı tartışılamaz bile.. Aynı fiyatlara sahip bir yerel üretici ile bir Japon veya Avrupalı üreticinin otomobilini kıyasladığınızda donanım olarak yerel üreticinin çok geride olduğunu görürsünüz..Yerel üreticilerin SUV ve Pick Up satışları dışında (ki asıl hedef kitledir kaybetmek istemezler) diğer ürün gruplarında yerlerde süründüğünü net görebilirsiniz. Gelişmiş teknoloji bunun neresinde ? Kendi ülkesinde bile satamayan ileri teknoloji bir Amerikan sedanını dünyanın hangi ülkesinde satacaksınız ?

http://www.bbc.com/news/av/business-25299798/gm-will-no-longer-be-known-as-government-motors-in-us
https://fee.org/articles/government-motors/

Bonus : Bu linkteki haberlerden de görüleceği üzere ABD en çok satan, en büyük otomotiv firmasını ayakta tutmak için milyar dolarlar harcıyor..ABD'nin otomobil üreticilerine Apple muamelesi yapmayalım
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Sorunsuzluktan bahsedilip duruyor, bu forumda paylaşılmış bir grafik vardı. ABD'de kullanıcı geri bildirimlerinden bir veri çıkartılmış. @DouglasAdams yoktun sanırım o zamanlar forumda, tekrar paylaşayım:
 

Ekli dosyalar

  • CR-Cars-II-Brand-Comparison-Chart-10-15.jpg
    CR-Cars-II-Brand-Comparison-Chart-10-15.jpg
    223 KB · Görüntüleme: 99
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Farklı düşünüyoruz saygı duyarım. Fast & Furious kafası derken ne demek istediğini pek anlamadım. Yazımın başında bahsettiğim üzere Tesla çok farklı, otomobilin geleceği, bu genellemenin dışında tutulması gerekir. Bir şeyi ilk kullanmak onu en iyi senin kullandığın anlamına gelmez. Bahsedilen konu pazarın büyüklüğü, Amerikan milliyetçiliği vb.. bir sürü unsur ile de alakalı. Bir ülke düşünün tek başına dünyanın en büyük 3. ülkesi ve en büyük pazarı.
http://www.goodcarbadcar.net/2017/01/usa-2016-vehicle-sales-by-model-manufacturer-brand.html
Bu listede görüldüğü üzere binek araçlarda (sedan,hatchback vs) (!) bir japon üstünlüğü söz konusu. Peki neden ? Çünkü bu markalar yerel üreticilerin sunduğundan çok daha fazla opsiyon sunuyor, çok daha sorunsuz ve elden çıkarması çok daha kolay. Zaten kalite olayı tartışılamaz bile.. Aynı fiyatlara sahip bir yerel üretici ile bir Japon veya Avrupalı üreticinin otomobilini kıyasladığınızda donanım olarak yerel üreticinin çok geride olduğunu görürsünüz..Yerel üreticilerin SUV ve Pick Up satışları dışında (ki asıl hedef kitledir kaybetmek istemezler) diğer ürün gruplarında yerlerde süründüğünü net görebilirsiniz. Gelişmiş teknoloji bunun neresinde ? Kendi ülkesinde bile satamayan ileri teknoloji bir Amerikan sedanını dünyanın hangi ülkesinde satacaksınız ?

http://www.bbc.com/news/av/business-25299798/gm-will-no-longer-be-known-as-government-motors-in-us
https://fee.org/articles/government-motors/

Bonus : Bu linkteki haberlerden de görüleceği üzere ABD en çok satan, en büyük otomotiv firmasını ayakta tutmak için milyar dolarlar harcıyor..ABD'nin otomobil üreticilerine Apple muamelesi yapmayalım
Amerikan piyasası konfor ve teknoloji arıyor bunu da milliyetçilik yapmadan(en azından satış rakamları gösteriyor) elde ediyorlar.Amerikan markalardan başından beri bahsetmiyorum ama durmadan önüme ondan bahsetmişim ve onları bu ar-ge de önde tutuyormuşum gibi davranıyorsun:D Öyle bir şey yok en ufak bilgisi olan adam bu markaların geride kaldığını farkeder zaten.Dediğim ileri teknolojileri sunan markalar da asyalı tesla hariç.Tesla'nın ar-gesinde Toyotanın yardımları da oldu yanlış bilgi vermiyim.

Velhasıl kelam --->Avrupa piyasası küçük ve milliyetçi bir piyasaymış rakamlar ve tercihler bunu gösteriyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Son düzenleme:

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Merak edip araştırdım :D

2016 dünya genelinde en çok satan 10 araba
1- Corolla 945k
2- Golf 730k
3- Ford F serisi 729k
4- Focus 564k
5- Elantra 555k
6- Polo 543k
7- Rav4 536k
8- CR-V 534k
9- Camry 500k
10- Civic 483k

Marka olarak
1. Toyota
2. Vw
3. Ford
4. Nissan
5. Hyundai
6. Honda
7. Chevrolet
8. Kia
9. Renault
10. Mercedes
2016 yılında en çok satan marka VW dikkatli araştır ;).
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Bugün Avrupa merkezli firmaların yaptığı "kaliteyi ne kadar düşürsek de iyi pazarladık mı nasılsa müşteri yer" gibi bir üçkağıt mantığını 80'lerden itibaren Amerikan markaları yapmıştı. Bugünkü durumları ortada, hepsi içler acısı. Zaten hemen hepsi başka markalar tarafından satın alındı, bir de üstüne yapmaları gerekenden çok daha iyi araçlar yapmak zorunda kalıyorlar ki piyasada tekrar isimleri duyulsun. Piyasalarını da belli bir kalitenin altına düşmeyen ve sorunsuzluğu temel hedef olarak belirleyen Uzakdoğu markaları büyük ölçüde domine ediyor. Avrupa'da da bir süre sonra benzer durum kaçınılmaz şekilde yaşanacaktır. Belki daha hafif olacaktır ama mutlaka yaşanacaktır.

Örnek olarak "ucuz" da olsa Alman=sorunsuz olan Opel, 90'ların sonlarına doğru imajını sarsmaya başlayınca marka kimliğinin mirasını bu yıla kadar yiyebildi. :) VW, 90'lı yılların sonlarına doğru Mercedes'lere yaklaşan kaliteleriyle milleti kendine hayran bırakan bir markaydı. Bugün hala o kalite algısına sırtını dayayarak pazarlama stratejilerini belirliyor. Ürünleri dışı forma içini sorma bir hal alıyor her geçen gün. 2000 yılında bir Golf'ü kalite veya sorunsuzluk olarak kimse tartışmazdı, en fazla tasarımı çok sade veya eğlenceli değil filan deniyordu. Bugünse tsi, dsg, torsiyon vs.vs. diye binbir tane derdi konuşuluyor. Bu olumsuzlukların elbet bir geri dönüşü olacaktır. Birkaç yıl sonra VW de tıpkı Amerikan araçları gibi tekrar üretmesi gerekenden çok daha kaliteli araçlar üretmek zorunda kalacak.

Dünya genelinde tasarruf ekonomisinden tüketim ekonomisine geçiş oldu ok, ama kaliteden bu derece ödün verilmesi çoğu piyasada kabul görmez.
1 2 yıla gerek yok VAG grubu şimdiden o baskının altına girdi her yapılan araç tanıtımında son derece gerginler. Elleri hala kuvvetli ve durumu toparlayabilecek potansiyele sahip ve bu potansiyel elektrikli araçları.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Otomatik şanzımanların üretim fikri Dünya genelinde artmaya başlayan ve katılaşan egzoz emisyon değerlerinin minimuma indirilmesi, müşteriye yeni teknoloji sunma gerekliliği, yakıt tüketimi-motor gücü verimliliği-gücü yere aktarma verimliliği, müşterilerin konforlu otomobil kullanabilme ihtiyaçlarının doğmasından kaynaklıdır.

Bu noktada otomatik şanzıman versiyonlarından biri olan çift kavramaları şanzımanların üretimi ve geliştirilmesi, rakibi olan diğer otomatik şanzımanların yukarıda saydığım ihtiyaçları karşılamıyor olmasından kaynaklıydı. Bugün özellikle şanzıman geliştirme teknolojisine yön veren konulardan en önemlileri olan emisyon değerleri, üretim-bakım-onarım maliyetleri, kullanım kolaylıkları gibi konularda tork konvertörlü şanzımanlar çift kavramalardan geride kalmadıkları gibi bazı noktalarda daha iyi hale bile geldi. Yani çift kavramalar yukarıda saydığım zaruri ihtiyaçlardan dolayı o dönemin şartlarında ortaya çıktı fakat üreticiler bu şanzımanların maliyetleri ve genel kullanım sorunları hakkında hala emin değiller.

Yenilikçi şanzıman teknolojileri sempozyumu'n da 40'a yakın uzman tarafından bildirilen görüşe göre çift kavrama teknolojisi 2020 yılına kadar revaçta olacak bir sistem. Fakat daha ileri ki zamanlarda bu şanzıman türü bazı model ve markalarda üretilmeye devam etse de geliştirilen tork konvertörlü şanzımanların beklenen kriterleri karşılayabilecek duruma gelmesi ve bunu çift kavrama şanzımanlara göre hem üreticiye hem tüketiciye daha düşük maliyetle sunabilmesi üreticileri de çok sayılı tam otomatik şanzımanlara yönlendirmeye başladı.

GM gibi firmaların 3 kavramalı yepyeni teknolojiye sahip über enteresan sistemlerini dahil etmezsek, tork konvertörlü şanzımanların geliştirilerek müşteriye sunulması üreticilere daha az maliyet çıkarıyor. Bugün çift kavrama şanzımanların önündeki en büyük sorun olan yüksek güç ve torka karşı dayanım konusunda elinin ne kadar zayıf olduğunu düşünürsek, gelecek nesil motor teknolojilerinin ise günden güne çok daha fazla güç üreten sistemler haline geldiği gerçeğini göz önüne alırsak, bu güçlere dayanacak nitelikte ve zaten üretimi de bakımı da maliyetli olan çift kavramaları daha fazla güce dayanacak hale getirmenin getireceği ekstra maliyeti de hesap edersek, gelecek neslin çift kavrama şanzımanlarda olduğunu söylemek biraz zor bir ihtimal. En azından şuan ki teknolojik gelişmelerde bu durum böyle. İleride ne olur bilinmez.
Abi tork konvertörü çift kavrama falan filan iyi hoş ama bundan maksimum 9 10 yıl sonra arabalarda direk şanzıman olmayacak. Sadece P R N D olacak oda zaruri şeyler. Elektrikli araçların hangisinde şanzıman var mesela Tesla arabada vites yok abi vites ondan dolayı bence şu anda şanzikanlara ciddi bir yatırım yapmak saçmalık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi tork konvertörü çift kavrama falan filan iyi hoş ama bundan maksimum 9 10 yıl sonra arabalarda direk şanzıman olmayacak. Sadece P R N D olacak oda zaruri şeyler. Elektrikli araçların hangisinde şanzıman var mesela Tesla arabada vites yok abi vites ondan dolayı bence şu anda şanzikanlara ciddi bir yatırım yapmak saçmalık.
O asamalar gelecek ama daha cok var. Henuz ortada dogru duzgun elektrikli arac yok talebi karsilayacak kadar. Zaten bu araclari besleyecek altyapi da yok. Eee Avrupa ile es zamanli bu teknolojiye bizler de gecemeyiz. Ilerisi icin dedigin dogru kardesim ama daha var o islere.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
gelecek ne tork konvetörlüde ne de çift kavramada. gelecek için koenigsegg ve tesla'yı baz alabilirsiniz. mesela Regera'da koenigsegg’in KDD adını verdiği bir sistem var. Regera bu sistem sayesinde elektrikli araçlarda olduğu gibi bir şanzımana ihtiyaç duymuyor ve gücünün tamamını her saniye eşit oranda yola aktarıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc ve Porsche

TheMachinist

Profesör
9 Eyl 2016
194
381
1,335
vagı sevmememe rağmen tourana aşığım. ve hala dünyada satılıp türkiyede satılmaması beni çok üzüyor :(
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım