Avrupanin asama asama dizele veda etmesi..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

inzfatih

Fatih
Panpa
2,196
Marka
Porsche
Hali hazirda bazi ulkeler planlarini kamu oyuyla paylasmis, bazilari yasa cikarmis durumda, avrupali otomobil ureticileri de hibrit ve elektrikli arac agirlikli planlarini hedeflerini aciklamisken, sizde dizel araclarin sonu ne olacak ? piyasadaki bu kadar dizel otomobil geri donusume gitmez diye dusunuyorum, mutlaka donusum kitleri yada benzer bir cozum bulunacaktir. ama bu ulkemizdeki ikinci el piyasasinda dizelin tahtini sallandirir mi ? Ne dusunuyorsunuz ?
 
Hali hazirda bazi ulkeler planlarini kamu oyuyla paylasmis, bazilari yasa cikarmis durumda, avrupali otomobil ureticileri de hibrit ve elektrikli arac agirlikli planlarini hedeflerini aciklamisken, sizde dizel araclarin sonu ne olacak ? piyasadaki bu kadar dizel otomobil geri donusume gitmez diye dusunuyorum, mutlaka donusum kitleri yada benzer bir cozum bulunacaktir. ama bu ulkemizdeki ikinci el piyasasinda dizelin tahtini sallandirir mi ? Ne dusunuyorsunuz ?
avrupa nın teknolojisi bize 20 sene sonra gelir bizde 1.4 d-4d almaya devam ederiz
 
avrupa nın teknolojisi bize 20 sene sonra gelir bizde 1.4 d-4d almaya devam ederiz
Ben bu dizel araclarin yasaklanmasinin arkasinda sadece cevreci bir dusunce olduguna inanmiyorum, otomobil sektorunu de bu sekilde canlandiracaklar, bircok kisi arabasini yenilemek zorunda birakiliyor, pariste dizel araci olan fransa disina satabiliyor, ama ulkemiz yurtdisina arac satamiyor kolay kolay. Ulke tutupta arabanizi hurdaya alalim dese bile 300 bin dolarlik dizel jipi olan buna pek sicak bakmayacaktir. Fransa 10 bin euroya kadar mali destek veriyor 5 yasini doldurmamis dizel araci satip hibrit yada elektrikli arac alirsaniz.
 
Anlayamadığım nokta şu 2000 li yıllara kadar dizel motorlar benzinli motorlara nazaran güçsüzdü traktör sesliydi.Çevreci değildi.Sonra o yıllarda argeler gelişti yatırımlar yapıldı hooop her markanın dizeli benzinlisinden 1-0 öne geçti(performans-yakıt).10-15 sene süren bu hükümranlık şimdi saçma sapan nedenle tekrar benzinli veya hibrit ya da elektrikli motorların argesini geliştirilmeye yönelindi.Dizel motorlar o zaman başından beri boş bir çaba olmadı mı?Yani sen 10-15 sene sonra adını bile hatırlayamayacağın motoru tarihe gömmek istiyorsan bir durup düşünmek gerek.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Anlayamadığım nokta şu 2000 li yıllara kadar dizel motorlar benzinli motorlara nazaran güçsüzdü traktör sesliydi.Çevreci değildi.Sonra o yıllarda argeler gelişti yatırımlar yapıldı hooop her markanın dizeli benzinlisinden 1-0 öne geçti(performans-yakıt).10-15 sene süren bu hükümranlık şimdi saçma sapan nedenle tekrar benzinli veya hibrit ya da elektrikli motorların argesini geliştirilmeye yönelindi.Dizel motorlar o zaman başından beri boş bir çaba olmadı mı?Yani sen 10-15 sene sonra adını bile hatırlayamayacağın motoru tarihe gömmek istiyorsan bir durup düşünmek gerek.
Bahsettiğiniz dönemde dizel üzerine çok ileri bir ar-ge yapıldığını düşünmüyorum. Pompa-meme sisteminden common-rail'e geçildi. En radikal değişim bu olmuştur bence. Geri kalanlar tüm içten yanmalı motorlar üzerinde yapılan verim artışı çalışmalarından ibaret. Yapılan ar-ge'nin boş çaba olduğunu, çöpe giden yatırım olduğuna katılmıyorum. Yakın geçmiş gibi gözükse de bu geliştirmeler en az 20 yıllık satışa direk etki ediyor. Tamam, dizel çalışmaları yeni teknolojilerin önünü açan bir inovasyon değil ama mevcutu geliştirmek de piyasada tutunmak için zorunlu.
 
Mevzu sadece dizel motorları da kapsamıyor aslında. Dünyadaki enerji kaynağı eğilimi yön değiştirmeye başladı, petrol üzerine kurulu düzen gelecek yıllarda yok olmaya başlayacak çünkü rezervler azalıyor. Bunun yerine bor, uranyum ve toryum üzerine kurulu bir enerji geleceği kurulması planlanıyor. Özellikle toryum bu dönüşümde büyük rol oynayacak. Dolayısıyla dizel + benzinin de sonu gelecek, benzin+elektrikli motor sadece bir geçiş sürecini temsil ediyor, bu işin nihai planında tamamiyle elektrikle yol alabilen otomobiller üretmek var. Aslında sadece otomobil değil, enerjiyle çalışabilen tüm kaynaklar yukarıda bahsettiğim madenler üzerinden yönlendirilecek.
Türkiye'de dizel ve benzinli motorlar ne zaman kalkar belli olmaz, fakat bizim gibi gelişmemiş ve tüketim çılgını toplumlara her daim eski teknoloji tükenene kadar satış yaparlar. Dizelin kalkması da, elektrikli otomobillerin tamamen piyasaya yayılması da Avrupa ve Amerika ile eş zamanlı ilerlemeyecektir bizde.
 
Son düzenleme:
Dizel motorlar benzinli motorlarin 1-0 onune gecti ve simdi yeniden arac satislarini artirmak daha cok vergi toplamak istiyorlar ve o dizel araclari yasakliyorlar ve suanki hibritler gercekten ilkel cok daha gelismeleri lazim, sunduklari ekonomi de idda ettikleri kagit uzerinde yazan degerlerden cok ama cok uzakta, piller dolu iken sabit hizla pili bitirip uzerinde benzin harcadiktan sonra ortaya cikan ortalama tuketimi yaziyorlar ki resmen aldatmaca..

siyah duman atan 20 senelik dizelleri muayene sirasinda elemek cok zor degil, amac eger cevrecilikse :)
 
Mevzu sadece dizel motorları da kapsamıyor aslında. Dünyadaki enerji kaynağı eğilimi yön değiştirmeye başladı, petrol üzerine kurulu düzen gelecek yıllarda yok olmaya başlayacak çünkü rezervler azalıyor. Bunun yerine bor, uranyum ve toryum üzerine kurulu bir enerji geleceği kurulması planlanıyor. Özellikle toryum bu dönüşümde büyük rol oynayacak. Dolayısıyla dizel + benzinin de sonu gelecek, benzin+elektrikli motor sadece bir geçiş sürecini temsil ediyor, bu işin nihai planında tamamiyle elektrikle yol alabilen otomobiller üretmek var.
Türkiye'de dizel ve benzinli motorlar ne zaman kalkar belli olmaz, fakat bizim gibi gelişmemiş ve tüketim çılgını toplumlara her daim eski teknoloji tükenene kadar satış yaparlar. Dizelin kalkması da, elektrikli otomobillerin tamamen piyasaya yayılması da Avrupa ve Amerika ile eş zamanlı ilerlemeyecektir bizde.
Bormu dedi biri oooo reis 2020 de bizi bordan zengin edecek
 
Mevzu sadece dizel motorları da kapsamıyor aslında. Dünyadaki enerji kaynağı eğilimi yön değiştirmeye başladı, petrol üzerine kurulu düzen gelecek yıllarda yok olmaya başlayacak çünkü rezervler azalıyor. Bunun yerine bor, uranyum ve toryum üzerine kurulu bir enerji geleceği kurulması planlanıyor. Özellikle toryum bu dönüşümde büyük rol oynayacak. Dolayısıyla dizel + benzinin de sonu gelecek, benzin+elektrikli motor sadece bir geçiş sürecini temsil ediyor, bu işin nihai planında tamamiyle elektrikle yol alabilen otomobiller üretmek var. Aslında sadece otomobil değil, enerjiyle çalışabilen tüm kaynaklar yukarıda bahsettiğim madenler üzerinden yönlendirilecek.
Türkiye'de dizel ve benzinli motorlar ne zaman kalkar belli olmaz, fakat bizim gibi gelişmemiş ve tüketim çılgını toplumlara her daim eski teknoloji tükenene kadar satış yaparlar. Dizelin kalkması da, elektrikli otomobillerin tamamen piyasaya yayılması da Avrupa ve Amerika ile eş zamanlı ilerlemeyecektir bizde.

Icten yanmali motoru calistirmak icin fosil yakita muhtac degiliz, bircok kimyasal benzin yerine islev gorebiliyor hatta daha ucuza mal edilebiliyor, bu konuda cok basarili calismalar var
 
Bormu dedi biri oooo reis 2020 de bizi bordan zengin edecek
Bor, uranyum ve toryum rezervlerinin dünya üzerindeki potansiyelinin %75'e yakını bizim topraklarımızda bulunuyor. Zaten bundan mütevellit bu maden yatakları, işletme ve kullanma haklarını hesapsız uluslararası şirketlere verebilme yetkisine sahip olan varlık fonuna devredildi. O işlerde büyük oyunlar dönüyor kimse farkında değil. Geleceğimiz çalınıyor.
 
Icten yanmali motoru calistirmak icin fosil yakita muhtac degiliz, bircok kimyasal benzin yerine islev gorebiliyor hatta daha ucuza mal edilebiliyor, bu konuda cok basarili calismalar var
Zaten benim bahsettiğim sadece otomobiller üzerine bir değişim değil. Evlerimizde kullandığımız elektrikten, ısınmak için kullandığımız gaza kadar her şey dönüşüm gösterecek.
 
Bor, uranyum ve toryum rezervlerinin dünya üzerindeki potansiyelinin %75'e yakını bizim topraklarımızda bulunuyor. Zaten bundan mütevellit bu maden yatakları, işletme ve kullanma haklarını hesapsız uluslararası şirketlere verebilme yetkisine sahip olan varlık fonuna devredildi. O işlerde büyük oyunlar dönüyor kimse farkında değil. Geleceğimiz çalınıyor.
Hayda. Bir sevinemedim yahu su ulkenin gelecegi icin
 
Yurtdışında dizele fazla talep yok, sadece bizim gibi 3.dünya ülkelerinde tercih edilen bir yakıt tipi. Çok uzağa değil hemen yanımızdaki yunanistana gidenler baksın kaç tane dizel araba görecekler yolda...

Performans konusunda dizel nasıl benzinin önüne geçmiş onu anlamadım (2.0 tsi ve 2.0 tdi karşılaştırabilirsiniz) ama bu tip komplo teorileri komik oluyor.

Şehir içinde trafiğin yoğun olduğu bir noktada dizel bir taksi veya kamyonetin arkasında durup bir nefes alın, neden yasaklandığını anlarsınız. Yeni nesil dizellerde bu durum belki biraz toparlanmıştır ama yeni/eski oranı sanmıyorum ki yeniden yana olsun. Hele yazılımlı dizel konusuna hiç girmiyorum, kara tren gibi duman çıkarıp bununla övünenler var.
 
Zaten benim bahsettiğim sadece otomobiller üzerine bir değişim değil. Evlerimizde kullandığımız elektrikten, ısınmak için kullandığımız gaza kadar her şey dönüşüm gösterecek.

Kisi basina elektrik tuketimimiz hayli hizla artiyor, bunu gormemek buna yonelik yatirim yapmamak aptallik olur. komur bir yere kadar goturur bu ulkeyi, hidroelektriklerde her mevsim ayni uretimi saglayamiyor, cesitlilik sart, ayrica evlere kurulan hibrit sistemlere (gunes enerji panelleri ruzgar tribunleri ufak boyutlarda evlerin catilarina yerlesebilen akilli ev teknolojilerinden bahsediyorum) de devletin destek vermesi lazim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Yurtdışında dizele fazla talep yok, sadece bizim gibi 3.dünya ülkelerinde tercih edilen bir yakıt tipi. Çok uzağa değil hemen yanımızdaki yunanistana gidenler baksın kaç tane dizel araba görecekler yolda...

Performans konusunda dizel nasıl benzinin önüne geçmiş onu anlamadım (2.0 tsi ve 2.0 tdi karşılaştırabilirsiniz) ama bu tip komplo teorileri komik oluyor.

Şehir içinde trafiğin yoğun olduğu bir noktada dizel bir taksi veya kamyonetin arkasında durup bir nefes alın, neden yasaklandığını anlarsınız. Yeni nesil dizellerde bu durum belki biraz toparlanmıştır ama yeni/eski oranı sanmıyorum ki yeniden yana olsun. Hele yazılımlı dizel konusuna hiç girmiyorum, kara tren gibi duman çıkarıp bununla övünenler var.


But France has the highest number of diesel cars on the road in Europe – 65% of new cars sold in the first six months of this year were diesel.

https://www.theguardian.com/world/2...lgo-plans-ban-diesel-cars-french-capital-2020


Avrupada da dizel benzinli satis orani ulkeden ulkeye degisiklik gosteriyor ama ortalama konusursak hemen hemen %50 %50 seklinde ilerliyor, bu oran dogu avrupada dizel lehine artarken batida benzinli lehine artiyor, bmw 320d, bmw 320i den fazla satiyor, passat tdi passat tsi dan fazla satiyor.

havayi kirleten dizeli muayene de elemek cok kolay, bunun icin toplu sekilde sehire dizel arac girisini yasaklmak demek , otomobil firmalarinin satislarini artirma cabasindan baska birsey degil bence..
 
Son düzenleme:
Kisi basina elektrik tuketimimiz hayli hizla artiyor, bunu gormemek buna yonelik yatirim yapmamak aptallik olur. komur bir yere kadar goturur bu ulkeyi, hidroelektriklerde her mevsim ayni uretimi saglayamiyor, cesitlilik sart, ayrica evlere kurulan hibrit sistemlere (gunes enerji panelleri ruzgar tribunleri ufak boyutlarda evlerin catilarina yerlesebilen akilli ev teknolojilerinden bahsediyorum) de devletin destek vermesi lazim.
Öyle tabii. Bakın ben Zonguldak ilinde yaşıyorum burası kömür kenti olarak bilinir. Yıllardır burada maden işletmeciliği yapılıyor ve bu şehir, çevre ilçeler ve demir-çelik endüstrisi kömür üzerinden hayatlarını devam ettirdiler. Şimdi bakıyorsun, kömür rezervleri azalmış vaziyette, azalmasa bile artık çok daha derinlere inmek gerekiyor ki öyle bir derinlikten kömür çıkarmaya yetecek bir teknolojik donanımımız yok. Zaten olsa da maliyetini karşılamaz. Dolayısıyla kömür şehri artık doğalgaza geçmeye başladı, çıkarılmaya devam eden kömürler de ömrünün son yıllarını yaşıyor.
Dediğimiz gibi geleneksel enerji kaynakları artık vazifelerini bitirmek üzere, sizin de dediğiniz gibi devletin buna destek vermesi gerekir ama bunun için hem ülkenin hem siyasilerin uyguladığı politika ve zihniyetin de çok önemi var.
 
Bor, uranyum ve toryum rezervlerinin dünya üzerindeki potansiyelinin %75'e yakını bizim topraklarımızda bulunuyor. Zaten bundan mütevellit bu maden yatakları, işletme ve kullanma haklarını hesapsız uluslararası şirketlere verebilme yetkisine sahip olan varlık fonuna devredildi. O işlerde büyük oyunlar dönüyor kimse farkında değil. Geleceğimiz çalınıyor.

Gidiyor gönlümün Eti Bor'u..... birileri hala daha bor'u biz çıkaramıyoz lozandan ötürü, 2023te çıkarcaz demeye devam etsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Gidiyor gönlümün Eti Bor'u..... birileri hala daha bor'u biz çıkaramıyoz lozandan ötürü, 2023te çıkarcaz demeye devam etsin.
Onun Lozan ile alakası yok, teknoloji ile alakası var. İş sadece çıkarmakla bitmiyor, hadi çıkardın diyelim nerede işleyeceksin ? Misal toryum tek başına bakıldığında bunca enerji kaynağını devam ettirebilecek bir güce sahip değil gibi duruyor ama işleme tekniği ve teknolojisi çok önemli. Bizde maalesef bu teknoloji yok, olmayacak da.. Hammadeyi bizden çalacaklar, işleyip pazarlayıp yüksek fiyattan yine bize satacaklar. Yıllardır sigaraları da öyle kullanmadık mı hala kullanıyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...