Avrupanin asama asama dizele veda etmesi..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dizel otomobiller önceden bu kadar yaygın değildi aslında. Ancak 1973 petrol krizi sonrasında dünyanın daha tasarruflu alternatiflere yönelme ihtiyacı ile araba üreticileri aynı yolu daha az yakıt ile gitmeyi sağlayan dizel motorlu otomobilleri tüketicilere daha fazla sunmaya başladılar. Ancak bu süreçte turbo dizel motorlar otomobil endüstrisinde yaygın değildi ve sürücülerin en büyük şikayeti ise kötü performanslı ve sürüş tatmini olmayan otomobillere binmesiydi.

İlk büyük çaplı seri üretim turbo dizel motora sahip arabayı sanırım Mercedes yaptı ancak bu sadece Amerika'da satıldı. Avrupa'da yapılan ve satılan ilk turbo dizel motorlu araç ise Pegeuot 604 oldu,1979'un başında. Fransızların küçük hacimli dizel motorları neden iyi yaptıklarının başlangıcı buradan geliyor 40 yıla varan mühendislik ve üretim tecrübeleri var.

Sonrasında hem sürüş hissiyatı benzinli motor gibi olan hem de bunu yaparken az yakan dizel motorlar günümüze kadar sattı. Bunu yaparken aynı zamanda dizel motorların çevreci olduğundan bahsedildi. Ancak çevrecilik için ölçüt CO2 emisyonu oldu. Evet, düşük yakıt tüketimi sayesinde CO2 salınımı benzinli motorlara göre daha düşük ancak dizel motorlarda benzinli motorların salınım yapmadığı ve zehirli olan bir gaz var. Azot oksit türevleri. Azot oksit türevlerine getirilen kısıtlamalar ise çok yeni, 2010'dan itibaren başladı. Mesela Peugeot BlueHDi sisteminde egzoz gazı egzozu terketmeden adblue sıvısı püskürtülerek azot oksit gazlarının %99'a kadar azot gazına çevrilmesi sağlanıyor. Aynı şekilde VW grubunun yüksek hacimli dizel motorlarında da SCR adı verilen bu sistem var.

VW çıkan son emisyon skandalından sonra asıl ortaya çıkan gerçek üreticilerin çok katı emisyon kurallarını tutturmada çok zorlandıkları gerçeği oldu. Bu yüzden üreticiler artık sadece dizel motoru değil, fosil yakıt kullanan motorların öncelikle araç çekişindeki etkisini azaltan ve ileri zamanda tamamen bitirecek çalışmalara başladılar.

Birincisi elektrikli motorlar. Motorun ürettiği gücün yola aktarılmasında enerji kaybı en düşük olan otomobiller. Gaza bastığınız anda en yüksek torkun son hıza kadar eşit oranda verilmesi, sürtünme olmadığı için bakım maliyetlerinin çok düşük olması avantaj. Ancak en büyük sıkıntı menzil yani piller.

İkincisi ise Hidrojen kullanımı. Bununla ilgili içinde BMW ve Honda'nın da olduğu bir konsorsiyum kuruldu. Amaçları elektrikli araçlara karşılık, günümüz motorlarını hidrojen ile çalışabilir hale getirmek. Yine burada Otoseyir ekibinin konu ile alakalı bilgi ve değerlendirmesini izleyebilirsiniz fazla detay için.

Ama dizel motorların terk edilebilmesi için, yüksek çekiş gücüne sahip operasyonlara çözüm bulunması gerekiyor. Örneğin dizel motorlu trenler, gemiler, tırlar vb gibi. Bu kadar çekiş gücünü sıfır emisyon ile ancak elektrikli motorlar sağlayabiliyor ancak sorun yine menzil :)
 
Önceki yorumları okumadım, ondan dolayı kendi fikrimi söylecem direk, dizellerin piyasadan kalkacağı pek inandırıcı gelmiyor bana. Teknoloji gelişir ona çözümler üretilir, şimdiki dizeller ile eskileri karşılaştırınca çok daha az karbonmonoksit saldığını görüyoruz zaten, ilerleyen yıllarda daha da azalır. Hem az yakıyor hem tork yüksek, ondan dolayı insanlar kolay kolay dizelden vazgeçmezler bence...
 
Ülkemizde dizel satıyor ama benzinli satışları artmaya başladı. 3-4 seneye kadar herkes dizele gidiyordu şimdi benzinli alanlar da var. Bunun en büyük sebebi vergiler bir de dizel fiyatının benzine yaklaşması var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bjorn Nylandın şu videosu çözümü size anlatır.
Kış güneşine rağmen saate 5 km şarj hızı. 5 saat kalsa 25 km , miss gibi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
viyanada bor işlenen savunma sanayisi bir şirketin muhasebesinde çalışmış biri olarak bor mevzusuna açıklık getireyim. öncelikle bor mevzusu şehir efsanesi. bildiğin millet gazlanıyor. bor öyle yakıtın yerine geçicek yanıcı bir maden değil. ayrıca hammadde olarak çok değerli de değil. öyle arabaya 10 liralık attım 5 bin km gittim diye birşey yok. boru özel kılan kaplandığı maddeyi delinmez aşınmaz ve zırhlı yapmasıdır. telefonlara kaplanıyor ya kırılmaz cam diye çekişle vuruyorsunuz ekrana birşey olmuyor. aynı öyle düşünün. bor ileride otomobillerde hafiflik ve dayanıklılık kulvarında kullanılacak. tonavidayla delinebilcek ince bir çelik borla kaplandığı zaman kalaşnikof delemez. şimdilik bilinen tek yönü zırh özelliği. ilerde arabayı plastikten yapıp borla kaplayıp 300-500 kg yapabilirler. sağlamda olur. anca o işe yarar. ancak şöyle birşey var şuan almanya sanayisinde bile boru işleyebilcek 1-2 şirket var. türkler yapamaz. ancak hammadde olarak satarız dünyaya ama oda petrol gibi para etmiyor tek başına. o iş yaş sevinmeyin boşuna gaza gelmeyin 6 yıl sonra rehafa kavuşup dünya lideri bir ülke olmak diye birşey yok. öyle dediğiniz gibi bir maden olsa pkk ile falan bölünmeye çalışılmadan direkt ve alalen demokrasi getirirlerdi kendi aralarında pastayı bölüşerek bütün güçlü ülkeler. ipek gibi düşünün çıkarıp satıcaz 10 liraya, kaplanmış kırılmaz ekran olarak samsung telefonla 3000 bin liraya geri alacağız. bor budur arkadaşlar.
 
Dün CNN Türk'te yeşil doğa programını izledim, Norveç'i gezdi Güven İslamoğlu. Adamlar çevrelerine çok iyi bakmış hatta olduğundan daha güzel hâle getirmiş. Eskiden dağ taş olan, kaya parçası olan yerler şuan yemyeşil. Son gittiği adanın girişinde Renault ZE'ler duruyor (adanın adı aklımda kalmadı), yerel yönetimin uyguladığı bir şey anladığım kadarıyla.
Norveç 2025'te fosil yakıtlı araçları yasaklayan ilk ülke olacak bu arada.
 
Neden dizel-elektrik yapmıyorlar?

Dizel elektrik çoktan yapılan birşey :)

headline.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
viyanada bor işlenen savunma sanayisi bir şirketin muhasebesinde çalışmış biri olarak bor mevzusuna açıklık getireyim. öncelikle bor mevzusu şehir efsanesi. bildiğin millet gazlanıyor. bor öyle yakıtın yerine geçicek yanıcı bir maden değil. ayrıca hammadde olarak çok değerli de değil. öyle arabaya 10 liralık attım 5 bin km gittim diye birşey yok. boru özel kılan kaplandığı maddeyi delinmez aşınmaz ve zırhlı yapmasıdır. telefonlara kaplanıyor ya kırılmaz cam diye çekişle vuruyorsunuz ekrana birşey olmuyor. aynı öyle düşünün. bor ileride otomobillerde hafiflik ve dayanıklılık kulvarında kullanılacak. tonavidayla delinebilcek ince bir çelik borla kaplandığı zaman kalaşnikof delemez. şimdilik bilinen tek yönü zırh özelliği. ilerde arabayı plastikten yapıp borla kaplayıp 300-500 kg yapabilirler. sağlamda olur. anca o işe yarar. ancak şöyle birşey var şuan almanya sanayisinde bile boru işleyebilcek 1-2 şirket var. türkler yapamaz. ancak hammadde olarak satarız dünyaya ama oda petrol gibi para etmiyor tek başına. o iş yaş sevinmeyin boşuna gaza gelmeyin 6 yıl sonra rehafa kavuşup dünya lideri bir ülke olmak diye birşey yok. öyle dediğiniz gibi bir maden olsa pkk ile falan bölünmeye çalışılmadan direkt ve alalen demokrasi getirirlerdi kendi aralarında pastayı bölüşerek bütün güçlü ülkeler. ipek gibi düşünün çıkarıp satıcaz 10 liraya, kaplanmış kırılmaz ekran olarak samsung telefonla 3000 bin liraya geri alacağız. bor budur arkadaşlar.
Katılıyorum ama bor hidrojen depolamaya kullanılabilir
 
Son düzenleme:
Ben anlamıyorum. Miilet zekasından aklından para kazanıyor. biz yer altından çıkan bordam medet umuyoruz. Sende be adam aklını kullan aklından para kazan. Ne bilim isviçreli bilim adamı değilde, istanbullu bilim adamları desinler. Topraktan çıkacak cevherden medet ummayı çok mantıklı bulamıyorum..
 
Dizel motor kac devir ceviriyor, benzinli kaç devir ceviriyor. Benzinli yüksek devir cevirdiğinden, ayrıca benzinin doğaya karşı kirleticiliği daha düşük olması sebebiyle dizel elektrik yapılmıyor. Dizel motorlar düşük devirle çalışırken, benzin motorları neredeyse 2 katı devir ceviriyor. Benzin motoru alternatörü şarj eder. Sonucta rampa çıkarken arabayı kaldırmayacak. Koskoca i3 bile 2 silindirli pararlel şarj ünitesi sayesinde yeterli menzili üretebiliyor.

Gelecek pararlel hibrid motorlarda. Alternatör cevirmek için tork çok lazım değil. Devir gerekiyor. İ3 şarj eden motor, motorsiklet motoru olduğunu unutmayın. Motorsiklet motorları 10000 devir cevirebiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Dizel motor kac devir ceviriyor, benzinli kaç devir ceviriyor. Benzinli yüksek devir cevirdiğinden, ayrıca benzinin doğaya karşı kirleticiliği daha düşük olması sebebiyle dizel elektrik yapılmıyor. Dizel motorlar düşük devirle çalışırken, benzin motorları neredeyse 2 katı devir ceviriyor. Benzin motoru alternatörü şarj eder. Sonucta rampa çıkarken arabayı kaldırmayacak. Koskoca i3 bile 2 silindirli pararlel şarj ünitesi sayesinde yeterli menzili üretebiliyor.

Gelecek pararlel hibrid motorlarda. Alternatör cevirmek için tork çok lazım değil. Devir gerekiyor. İ3 şarj eden motor, motorsiklet motoru olduğunu unutmayın. Motorsiklet motorları 10000 devir cevirebiliyor.

Koyu yaptığım kısmın artık geçerliliği kalmadı. Yeni nesil motorlarda -özellikle turbolularda- benzinliyle dizelin karbondioksit salınımında 5-10gr/km kadar fark kaldı. Ancak saldığı diğer gazlara bakıldığında dizel insanlar için çok daha zararlı. Dizelin yasaklanma sebebi de tam olarak bu. Hele de bizimki gibi ülkelerde denetimler tam yapılmadığı için bakımsız veya oynanmış araçlar normalden daha fazla zarar veriyor. Bazı kişiler zevk uğruna aracın standart hâlinin vereceği zarardan katbekat fazla zarar veriyor.

*Araçların kataloğunda yazan co2 salınımı, yakıt tüketimi gibi fabrika verisini gösteriyor tabii onu unutmamak lazım. Sakin kullanan bir benzinli araç sürücüsü, agresif dizel sürücüsünden (İstanbul'daki çoğu şirket aracı neredeyse) daha az co2 salınımı yapıyor.
 
Koyu yaptığım kısmın artık geçerliliği kalmadı. Yeni nesil motorlarda -özellikle turbolularda- benzinliyle dizelin karbondioksit salınımında 5-10gr/km kadar fark kaldı. Ancak saldığı diğer gazlara bakıldığında dizel insanlar için çok daha zararlı. Dizelin yasaklanma sebebi de tam olarak bu. Hele de bizimki gibi ülkelerde denetimler tam yapılmadığı için bakımsız veya oynanmış araçlar normalden daha fazla zarar veriyor. Bazı kişiler zevk uğruna aracın standart hâlinin vereceği zarardan katbekat fazla zarar veriyor.

*Araçların kataloğunda yazan co2 salınımı, yakıt tüketimi gibi fabrika verisini gösteriyor tabii onu unutmamak lazım. Sakin kullanan bir benzinli araç sürücüsü, agresif dizel sürücüsünden (İstanbul'daki çoğu şirket aracı neredeyse) daha az co2 salınımı yapıyor.

O dizelin ağır ve pis kokusu , soluduğumda bogazımı sarma hissi yokmu. Adamı kanser ediyor resmen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Araştırdım,
Bmw i3 içindeki şarjmotoru, 38 beygir 5000 devir, ve 55 tork 4300 devir üretiyormuş
Batarya bitikken benzin motoru pararlel şarj yani direk alternatörden motora tam gaz basılınca 150 km hız ile ilerliyebiliyor. :)

 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...