Herkese merhabalar. Normalde bunu geyik başlığına yazacaktım ama hem orayı sadece bazı üyelerin görebilmesi, hem de konunun arada kaynayıp gitmemesi için bu ayrı bir başlık olarak açmak istedim.
''daş devri admosferik gidmez çoh yakar'' diyen tayfayla en çok dalga geçenlerden biri olmakla beraber, özellikle 1.5 Dynamic Force Corolla'nın satışa sunulmasıyla birlikte bir şey dikkatimi çekti: 123 hp güç üreten atmosferik Corolla (manuel şanzıman, fabrika verisi 12.1 https://turkiye.toyota.com.tr/corol...682623377.1633436059-2093943236.1629540528#p=2), kendisinden daha güçsüz rakiplerinden (Örnek 1.0 TSI Golf 115 manuel şanzıman ile 9,9 saniye https://zeperfs.com/en/fiche5920-vw-golf-vii-1-0-tsi.htm) bile daha yavaş.
Şimdi küçük hacim turbo motorların iddia edildiği kadar verimli olmadıklarını, ve alt devir torklarının LSPI sebebiyle kaynayıp gittiğini biliyorum. Aynı şekilde küçük hacim motorların bayrak taşıyan firmalarından Renault ve Ford'un Hibrit modellerinde Atkinson çevrimli atmosferikler kullandığını da Geyik Başlığında bir ara anlatmıştım. (Megane E-Tech ve Kuga PHEV) Ama 0-100 gibi üst devirlerde gezinilen, yani atmosferiklerin daha iyi olduğu bir konuda turbo motorların geçmesini tuhaf buldum. Tabi gönül isterdi ki her motoru alıp aynı şasiye koyup ölçüm yapabilelim ama o biraz zor.
(Zeperfs'te 1.5 Corolla olmadığından dolayı 1.6 132 hp Auris'i referans alıyorum. 124 hp olanlar 5 ileri olduğundan dolayı onu da referans almıyorum.)
Auris vs Golf 1.4 TSI 122: https://zeperfs.com/en/duel2733-3757.htm Golf 25 kg daha ağır ve 10 hp daha güçsüz olmasına rağmen 0-100 hızlanması 0.3 saniye fark atmış. 80-180 arası üst devirleri daha canlı olduğundan Auris fena geçiyor ama halka açık yollarda 180 ile giden kaç kişi var o ayrı.
Auris vs Megane 3 1.4 TCe 130: https://zeperfs.com/duel3127-3757.htm Megane yine daha ağır, daha güçsüz ama bu sefer 0-100 farkı 0.5 saniye.
Auris vs 308 1.2 Puretech 130: https://zeperfs.com/duel3757-5327.htm 308 daha hafif evet ama daha ağır otomobiller ile benzer bir 0-100 süresine sahip.
Sadece Auris örneğinde takılıp kalmamak için başka otomobillerden de bir kaç örnek vermek istiyorum.
Civic 1.8 142 vs Golf 1.5 TSI 150: https://zeperfs.com/duel7912-6658.htm Golf daha güçlü olsa da Civic daha hafif. 0-100 ortada.
Jazz 1.3 102 vs Polo 1.0 95: https://zeperfs.com/duel5961-6967.htm Polo daha ağır, 1 vites daha eksik ama 0-100 0.5 saniye daha kısa.
Jazz 1.3 102 vs Polo 1.0 110: https://zeperfs.com/duel5961-8892.htm Anlatmıyorum bile.
Mazda 6 2.0 165 vs Insignia GS 1.5 165 (Otomatik): https://zeperfs.com/duel7591-7547.htm Insignia daha ağır ama fark ortada
Mazda 6 2.5 192 (6 ileri tork konvertörlü) vs A4 B8 1.8 160 (CVT):
Arada 32 hp ve yaklaşık 50 kg olmasına rağmen fark sadece 0.2 saniye.
Uzatmamak için burada bırakıyorum. Yine burada olmayan modellerin hızlanmalarını internette bulabilirsiniz.
Şimdi sorum şu: ÖZELLİKLE 1.5 COROLLA VE 1.0 GOLF için farkların oluşmasının sebepleri neler? Turbonun torku mu, şanzıman oranları mı, yoksa turbo otomobillerin aerodinamisi daha mı iyi denk geldi? İstisnalar kaideyi bozabilir ama özellikle bu örnekler için konuşuyorum.
Özellikle bilimsel veriler ve ölçümler içeren cevapları bekliyorum.
''daş devri admosferik gidmez çoh yakar'' diyen tayfayla en çok dalga geçenlerden biri olmakla beraber, özellikle 1.5 Dynamic Force Corolla'nın satışa sunulmasıyla birlikte bir şey dikkatimi çekti: 123 hp güç üreten atmosferik Corolla (manuel şanzıman, fabrika verisi 12.1 https://turkiye.toyota.com.tr/corol...682623377.1633436059-2093943236.1629540528#p=2), kendisinden daha güçsüz rakiplerinden (Örnek 1.0 TSI Golf 115 manuel şanzıman ile 9,9 saniye https://zeperfs.com/en/fiche5920-vw-golf-vii-1-0-tsi.htm) bile daha yavaş.
Şimdi küçük hacim turbo motorların iddia edildiği kadar verimli olmadıklarını, ve alt devir torklarının LSPI sebebiyle kaynayıp gittiğini biliyorum. Aynı şekilde küçük hacim motorların bayrak taşıyan firmalarından Renault ve Ford'un Hibrit modellerinde Atkinson çevrimli atmosferikler kullandığını da Geyik Başlığında bir ara anlatmıştım. (Megane E-Tech ve Kuga PHEV) Ama 0-100 gibi üst devirlerde gezinilen, yani atmosferiklerin daha iyi olduğu bir konuda turbo motorların geçmesini tuhaf buldum. Tabi gönül isterdi ki her motoru alıp aynı şasiye koyup ölçüm yapabilelim ama o biraz zor.
(Zeperfs'te 1.5 Corolla olmadığından dolayı 1.6 132 hp Auris'i referans alıyorum. 124 hp olanlar 5 ileri olduğundan dolayı onu da referans almıyorum.)
Auris vs Golf 1.4 TSI 122: https://zeperfs.com/en/duel2733-3757.htm Golf 25 kg daha ağır ve 10 hp daha güçsüz olmasına rağmen 0-100 hızlanması 0.3 saniye fark atmış. 80-180 arası üst devirleri daha canlı olduğundan Auris fena geçiyor ama halka açık yollarda 180 ile giden kaç kişi var o ayrı.
Auris vs Megane 3 1.4 TCe 130: https://zeperfs.com/duel3127-3757.htm Megane yine daha ağır, daha güçsüz ama bu sefer 0-100 farkı 0.5 saniye.
Auris vs 308 1.2 Puretech 130: https://zeperfs.com/duel3757-5327.htm 308 daha hafif evet ama daha ağır otomobiller ile benzer bir 0-100 süresine sahip.
Sadece Auris örneğinde takılıp kalmamak için başka otomobillerden de bir kaç örnek vermek istiyorum.
Civic 1.8 142 vs Golf 1.5 TSI 150: https://zeperfs.com/duel7912-6658.htm Golf daha güçlü olsa da Civic daha hafif. 0-100 ortada.
Jazz 1.3 102 vs Polo 1.0 95: https://zeperfs.com/duel5961-6967.htm Polo daha ağır, 1 vites daha eksik ama 0-100 0.5 saniye daha kısa.
Jazz 1.3 102 vs Polo 1.0 110: https://zeperfs.com/duel5961-8892.htm Anlatmıyorum bile.
Mazda 6 2.0 165 vs Insignia GS 1.5 165 (Otomatik): https://zeperfs.com/duel7591-7547.htm Insignia daha ağır ama fark ortada
Mazda 6 2.5 192 (6 ileri tork konvertörlü) vs A4 B8 1.8 160 (CVT):
Uzatmamak için burada bırakıyorum. Yine burada olmayan modellerin hızlanmalarını internette bulabilirsiniz.
Şimdi sorum şu: ÖZELLİKLE 1.5 COROLLA VE 1.0 GOLF için farkların oluşmasının sebepleri neler? Turbonun torku mu, şanzıman oranları mı, yoksa turbo otomobillerin aerodinamisi daha mı iyi denk geldi? İstisnalar kaideyi bozabilir ama özellikle bu örnekler için konuşuyorum.
Özellikle bilimsel veriler ve ölçümler içeren cevapları bekliyorum.