Bazı seçenekler var;
- Hava basıncı ölçümü yaptığınız aletin kalibrasyonu bozuk olabilir. Doğru ölçüm yapmıyor olabilir yahut o anlık bir bozukluk yaşanmış olabilir.
- Nitrojen bile olsa her gaz ısındığında genleşir, soğuduğunda ise büzülür. O yüzden sürüşten, güneş ışığından, asfaltın ısısından lastiğin içindeki basınç miktarı etkilenebilir. Yani lastik hava kaçırmıyordur ama içindeki gazın sıcaklıkla etkileşiminden dolayı değerler farklı çıkabilir. Ölçüm yaparken buna bir bakmak lazım.
- Nitrojen bile olsa lastiklerde bir hasar olması durumunda ( illa deformasyon değil. Topuk, sibop kısmında vs yapısal bozukluk ) yine kaçırma yapacaktır. Ama 4 lastikte birden sorun olma ihtimali az olduğundan bu düşük bir seçenek.
- Nitrojen basım yöntemi burada önemli. Nitrojen dolum makinesinin kalibrasyonu iyi olmalı. Bunun yanında nitrojen basılacak lastikte önce vakum makinesi kullanılıp içerideki oksijenin tamamen alınması gerekir. Vakumla birlikte lastik sıfıra iyice iner ve nitrojen doldurulur. Sonra nitrojenli lastiğin havası tekrar vakumla indirilir ve bir kez daha nitrojen doldurulur ki içinde oksijen kalmasın. Çünkü lastiğin içinde eğer öyle ya da böyle belirli oranda oksijen kalmışsa nitrojenle etkileşime geçerek yapısını bozuyor ve nitrojenden gerektiği verim alınamayabiliyor.
Bunlar haricinde bildiğim nitrojenli lastik kolay kolay hava kaçırmaz. Şahsen lastiklerde bir deformasyon, arıza olma ihtimali dışındakileri daha olası görüyorum. Bunlardan herhangi biri olabilir.