azotlu lastiklerde hepsinde basinc kaybi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan inzfatih
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

inzfatih

Fatih
Panpa
2,275
Marka
Porsche
mini cooper aracimda 3 gun sonunda 0.2-0.3 bar kadar basinc kaybi yasadim, lastiklerde azot var. tek lastikte olsa kesin bir civi girdi diyecem ama lastiklerin hepsinde kayip var, bugunlerde havalar once isindi sonra birden sogudu ama azotun bunu yapmamasi lazimdi, herhangi bir fikri olan var mi neden olabilir ?

benim aklima tek lastik icin bircok olasilik geliyor ama 4 lastigin birden kayip yasamasini anlamlandiramiyorum.
 
Bazı seçenekler var;

- Hava basıncı ölçümü yaptığınız aletin kalibrasyonu bozuk olabilir. Doğru ölçüm yapmıyor olabilir yahut o anlık bir bozukluk yaşanmış olabilir.

- Nitrojen bile olsa her gaz ısındığında genleşir, soğuduğunda ise büzülür. O yüzden sürüşten, güneş ışığından, asfaltın ısısından lastiğin içindeki basınç miktarı etkilenebilir. Yani lastik hava kaçırmıyordur ama içindeki gazın sıcaklıkla etkileşiminden dolayı değerler farklı çıkabilir. Ölçüm yaparken buna bir bakmak lazım.

- Nitrojen bile olsa lastiklerde bir hasar olması durumunda ( illa deformasyon değil. Topuk, sibop kısmında vs yapısal bozukluk ) yine kaçırma yapacaktır. Ama 4 lastikte birden sorun olma ihtimali az olduğundan bu düşük bir seçenek.

- Nitrojen basım yöntemi burada önemli. Nitrojen dolum makinesinin kalibrasyonu iyi olmalı. Bunun yanında nitrojen basılacak lastikte önce vakum makinesi kullanılıp içerideki oksijenin tamamen alınması gerekir. Vakumla birlikte lastik sıfıra iyice iner ve nitrojen doldurulur. Sonra nitrojenli lastiğin havası tekrar vakumla indirilir ve bir kez daha nitrojen doldurulur ki içinde oksijen kalmasın. Çünkü lastiğin içinde eğer öyle ya da böyle belirli oranda oksijen kalmışsa nitrojenle etkileşime geçerek yapısını bozuyor ve nitrojenden gerektiği verim alınamayabiliyor.

Bunlar haricinde bildiğim nitrojenli lastik kolay kolay hava kaçırmaz. Şahsen lastiklerde bir deformasyon, arıza olma ihtimali dışındakileri daha olası görüyorum. Bunlardan herhangi biri olabilir.
 
Bazı seçenekler var;

- Hava basıncı ölçümü yaptığınız aletin kalibrasyonu bozuk olabilir. Doğru ölçüm yapmıyor olabilir yahut o anlık bir bozukluk yaşanmış olabilir.

- Nitrojen bile olsa her gaz ısındığında genleşir, soğuduğunda ise büzülür. O yüzden sürüşten, güneş ışığından, asfaltın ısısından lastiğin içindeki basınç miktarı etkilenebilir. Yani lastik hava kaçırmıyordur ama içindeki gazın sıcaklıkla etkileşiminden dolayı değerler farklı çıkabilir. Ölçüm yaparken buna bir bakmak lazım.

- Nitrojen bile olsa lastiklerde bir hasar olması durumunda ( illa deformasyon değil. Topuk, sibop kısmında vs yapısal bozukluk ) yine kaçırma yapacaktır. Ama 4 lastikte birden sorun olma ihtimali az olduğundan bu düşük bir seçenek.

- Nitrojen basım yöntemi burada önemli. Nitrojen dolum makinesinin kalibrasyonu iyi olmalı. Bunun yanında nitrojen basılacak lastikte önce vakum makinesi kullanılıp içerideki oksijenin tamamen alınması gerekir. Vakumla birlikte lastik sıfıra iyice iner ve nitrojen doldurulur. Sonra nitrojenli lastiğin havası tekrar vakumla indirilir ve bir kez daha nitrojen doldurulur ki içinde oksijen kalmasın. Çünkü lastiğin içinde eğer öyle ya da böyle belirli oranda oksijen kalmışsa nitrojenle etkileşime geçerek yapısını bozuyor ve nitrojenden gerektiği verim alınamayabiliyor.

Bunlar haricinde bildiğim nitrojenli lastik kolay kolay hava kaçırmaz. Şahsen lastiklerde bir deformasyon, arıza olma ihtimali dışındakileri daha olası görüyorum. Bunlardan herhangi biri olabilir.

ne kadar olmasi gerektigi gibi dolum yaptilar bilmiyorum, benim garajimda normal hava kompresoru mevcut. nitrojenli lastiklere birkac gun beni idare etmesi icin normal hava bassam bir sorun olur mu ? nitrojen icin suan gidecek zamanim yok biraz ertelemek istiyorum
 
Son düzenleme:
ne kadar olmasi gerektigi gibi dolum yaptilar bilmiyorum acikcasi, benim garajimda normal hava kompresoru mevcut. nitrojenli lastiklere birkac gun beni idare etmesi icin normal hava bassam bir sorun olur mu ? nitrojen icin suan gidecek zamanim yok biraz ertelemek istiyorum
Kimya bilen arkadaşlar daha iyi yorum yapacaktır ama ben basılmasında bir mahsur göremiyorum. Sadece oksijen miktarı artacağından nitrojen daha fazla özelliğini yitirecektir. Yani nitrojenden gerektiği gibi yararlanamazsınız hepsi bu.

Bunun dışında nitrojen dolum yöntemine de riayet etmek gerekiyor eğer tekrar nitrojen bastıracaksanız. Vakum makinesiyle çekim ve doldur - boşalt, doldur - boşalt şeklinde 2 kez tekrarlanan bir dolum yöntemini uygulamak daha garanti olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Kimya bilen arkadaşlar daha iyi yorum yapacaktır ama ben basılmasında bir mahsur göremiyorum. Sadece oksijen miktarı artacağından nitrojen daha fazla özelliğini yitirecektir. Yani nitrojenden gerektiği gibi yararlanamazsınız hepsi bu.

Bunun dışında nitrojen dolum yöntemine de riayet etmek gerekiyor eğer tekrar nitrojen bastıracaksanız. Vakum makinesiyle çekim ve doldur - boşalt, doldur - boşalt şeklinde 2 kez tekrarlanan bir dolum yöntemini uygulamak daha garanti olacaktır.

bir dahakine baska bir lastikciye gidip dediginiz gibi kontrol edecem, teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
bir dahakine baska bir lastikciye gidip dediginiz gibi kontrol edecem, teşekkürler
Rica ederim hocam. 0.2-0.3 bar çok yüksek veya göz ardı edilemeyecek bir basınç kaybı değil. İstersen hocam lastikler iyice soğuyana kadar bekleyip tekrar bir ölçüm alabilirsin. Hatta garanti olsun diye başka bir makineyle de ölçüm alırsan daha net sonuç çıkar. Yine benzer eksiklik görülürse o zaman kesin kayıp var diyebiliriz.
 
Rica ederim hocam. 0.2-0.3 bar çok yüksek veya göz ardı edilemeyecek bir basınç kaybı değil. İstersen hocam lastikler iyice soğuyana kadar bekleyip tekrar bir ölçüm alabilirsin. Hatta garanti olsun diye başka bir makineyle de ölçüm alırsan daha net sonuç çıkar. Yine benzer eksiklik görülürse o zaman kesin kayıp var diyebiliriz.

arac sensoru ve benim kompresorun sensoru ile ikisi de dusuk gosteriyor. bir de petrol istasyonunda olcer karsilastiririm. yuk olmadan kullandigim icin alt sinira yakin degerdeydi suan lastik basinc uyarisi veriyor.
 
arac sensoru ve benim kompresorun sensoru ile ikisi de dusuk gosteriyor. bir de petrol istasyonunda olcer karsilastiririm. yuk olmadan kullandigim icin alt sinira yakin degerdeydi suan lastik basinc uyarisi veriyor.
O zaman vaktiniz varsa direkt bir lastikçiye götürün ama eğer yoksa normal hava basın geçin hocam. Sonrasında lastikçiye gider tekrar doğru yöntemle nitrojen basıp bir müddet gözlemlemeye devam edersiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
nitrojen dolumu sırasında saçma sapan bir şekilde tüm supapları deforme etmeyi başarmamışlarsa ben de makinelerin kalibrasyon farklarındandır diyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve inzfatih