Bir Opel fanı olarak arşivimden birkaç foto paylaşmak isterim bende... fotolarla birlikte birkaç kısa açıklama ile...
Opel in Gm bünyesine girmeden önce önce ürettiği ilk ve tek ultra lüks Regent modeli. Günümüzün S klas sınıfı denebilecek model firmanın GM tarafından satın alınmasından sonra Cadillac a rakip olmaması için, satılan birkaç model de sahiplerinden geri alınarak, hem fabrika bahçesindekiler hem de üretim bandındaki araçlar dahil hepsi parçalandı. Geriye sadece birkaç fotoğrafı ulaştı.
Vectra A şasesine geliştirilen ve DTM için Cosworth desteği ile yeniden (şase dahil) yorumlanan V6 Calibra.. (1996 winner)
Opel in ralliler için modifiye ettiği Ascona B modeli başarılı yol tutuşuna rağmen motor olarak rakiplerine fark atamamaktadır. Opel Coswort un kapısını çalar, kendisine bir yarış motoru kafası yapmasını ister. Cosworth uzun bekleyiş sonunda kafayı gönderir ancak geliştirilen DOHC motor kafası Opel in beklentilerini karşılamaz. Motorsporlarda hatırı sayılır tecrübesi olan marka dizel motor parçaları, ve Bosch enjeksiyon sistemlerini harmanlayarak yeni bir ralli motoru oluşturmuştur. Motor artık 2000cc değil 2400cc dir ve Ascona 400 e adını verir. Ardından 1982 Dünya birinciliği Ascona 400 ün olur.
Opel in gelmiş geçmiş en karizmatik amiral gemisi Kapitan B.. Tek kapı, 4 kapı ve long versiyonları bulunan modelin birde Covette motorlu V8 modeli mevcuttu.. (fotodaki Kapitan V12 jaguar motoru taşıyor)
Opel Ascona 400 ile beraber tozlu yolları arşınlayan ve onunla aynı motoru paylaşan Manta 400... çıplak hali ile pekde albenili olmayan model uygun bady ile efsane haline geliyor. Audi nin quattro modellerini ralliye entegre etmesi ile ikinci plana düşen Opel İngiliz Ferguson ile bir 4x4 Manta 400 modeli geliştirir, ancak ağırlık ve maliyet kaygılarından dolayı model seriye geçirilemez. O zamanlar Ferguson Opel in Senatör modelini ordu için 4x4 olarak üretmişti.
Ynlış hatırlamıyorsam bir Arap şeyhi için yapılan araç.. Haliç..
Back to the future hatta Mcfly in filmdeki repliği de şuydu "delorean ı bir şeye mi dönüştürdün ??? zaman makinesine ??..."
Pontiac Torpedo..
Opel in Gm bünyesine girmeden önce önce ürettiği ilk ve tek ultra lüks Regent modeli. Günümüzün S klas sınıfı denebilecek model firmanın GM tarafından satın alınmasından sonra Cadillac a rakip olmaması için, satılan birkaç model de sahiplerinden geri alınarak, hem fabrika bahçesindekiler hem de üretim bandındaki araçlar dahil hepsi parçalandı. Geriye sadece birkaç fotoğrafı ulaştı.
Vectra A şasesine geliştirilen ve DTM için Cosworth desteği ile yeniden (şase dahil) yorumlanan V6 Calibra.. (1996 winner)
Opel in ralliler için modifiye ettiği Ascona B modeli başarılı yol tutuşuna rağmen motor olarak rakiplerine fark atamamaktadır. Opel Coswort un kapısını çalar, kendisine bir yarış motoru kafası yapmasını ister. Cosworth uzun bekleyiş sonunda kafayı gönderir ancak geliştirilen DOHC motor kafası Opel in beklentilerini karşılamaz. Motorsporlarda hatırı sayılır tecrübesi olan marka dizel motor parçaları, ve Bosch enjeksiyon sistemlerini harmanlayarak yeni bir ralli motoru oluşturmuştur. Motor artık 2000cc değil 2400cc dir ve Ascona 400 e adını verir. Ardından 1982 Dünya birinciliği Ascona 400 ün olur.
Opel in gelmiş geçmiş en karizmatik amiral gemisi Kapitan B.. Tek kapı, 4 kapı ve long versiyonları bulunan modelin birde Covette motorlu V8 modeli mevcuttu.. (fotodaki Kapitan V12 jaguar motoru taşıyor)
Opel Ascona 400 ile beraber tozlu yolları arşınlayan ve onunla aynı motoru paylaşan Manta 400... çıplak hali ile pekde albenili olmayan model uygun bady ile efsane haline geliyor. Audi nin quattro modellerini ralliye entegre etmesi ile ikinci plana düşen Opel İngiliz Ferguson ile bir 4x4 Manta 400 modeli geliştirir, ancak ağırlık ve maliyet kaygılarından dolayı model seriye geçirilemez. O zamanlar Ferguson Opel in Senatör modelini ordu için 4x4 olarak üretmişti.
Ynlış hatırlamıyorsam bir Arap şeyhi için yapılan araç.. Haliç..
Back to the future hatta Mcfly in filmdeki repliği de şuydu "delorean ı bir şeye mi dönüştürdün ??? zaman makinesine ??..."
Pontiac Torpedo..