Bedava yolculuk.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
bir teslam olsa kurarım bahçeye bir güneş paneli bir rüzgar gülü elektiriğide depolarım evde doldurur doldurur kullanırım (çok düz mantık oldu farkındayım :D )
 
2015 de 135 000 tl aldığım dairenin şimdiki fiyatı 270,000 tl. Benim maaşım 2013 den bu yana %25 zam aldı. Ama ev fiyatları %100 zamlandı.
Devlet önce yabancılara ev satışını onayladı, sonra bi güzel tl yi değerini kaybetti. Kanla alınan toprakları araplara parayla satıyor. Vatandaş ev arsa alacak para bulamıyor. Yaptıkları hatalar yetmemiş gibi bankalara yalvarıyor fazileri düşürün diye.

Hayatımın 10 yılını 200 bin krediyi ödemem için harcamam gerekiyorki, ev alayım. 200 bin kredinin 320 bin geri ödemesi var.
Yabancıya konut satışının tl ye değer kaybı olamaz çünkü ülkeye döviz giriyor şu an içerdeki para çıktığından dolayı artış var yabacılar hızla kaçıyor. Bu arada ingilterede yabancılara yapılan konut satışı bizim ihracatımız kadar neredeyse bizim ülkede sanılanın aksine çok az yabancıya konut satışı Dünya'ya göre.
 
tekerlekler sürekli sabit hızda dönmediği için, tekerleklerde üretilen değişken değerli enerjiyi pili şarj edebilecek sabit değerlere çekebilmek için invertör vb. sistemler kullanmak gerekecektir. bu da (aracın zaman zaman ciddi hızlara ulaşıp üretilecek enerjinin de o nispette artacağını da düşünürsek) sıradan bir invertörden ziyade daha karmaşık bir sistem gerektireceği için bu da üreticiye ekstra ar-ge, araç içinde ekstra yer, ekstra yük ve tabiki yüksek maliyet manasına gelecektir diye tahmin ediyorum.

tabi araç sadece belli hızlar arasındayken bu sistemin devreye girmesi gibi olanaklar da var ama bunlar hep maliyet işte :)
ben yorumu yazarken fluence z.e örneği verilmiş. araç içi multimedia sistemlerini beslemek için kullanılacak sistemle aracın bataryasını şarj edecek sistem arasında uçurum olmasa da bir dağ vardır diye tahmin ediyorum. basit bir örnek: tesla model x'i şarj etmek için normal ev tipi bir prizden 240V / 48A gibi bir elektriğe ihtiyacınız var.
Bakıldığı zaman kurmalı olmayan ama sadece kol hareketiyle şarj olup pilsiz çalışan kol saatleri var. =) Benzer bir yapı ile kendi şarjıyla hareket eden araçlar yapılamaz değil. Belki %100'ü çok zor ama batarya takviyesiyle inanılmaz menzillere ulaşabilecek arabalar yapmak mümkün. Dediğiniz gibi yüksek maliyet, ekstra hacim vs. Fakat icattan sonraki ar-ge safhaları verimi arttırmak ve boyutları küçültmek oluyor zaten :) Halledilebilir şeyler. Petrol bittikten sonra hepsi çıkar piyasaya. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bakıldığı zaman kurmalı olmayan ama sadece kol hareketiyle şarj olup pilsiz çalışan kol saatleri var. =) Benzer bir yapı ile kendi şarjıyla hareket eden araçlar yapılamaz değil. Belki %100'ü çok zor ama batarya takviyesiyle inanılmaz menzillere ulaşabilecek arabalar yapmak mümkün. Dediğiniz gibi yüksek maliyet, ekstra hacim vs. Fakat icattan sonraki ar-ge safhaları verimi arttırmak ve boyutları küçültmek oluyor zaten :) Halledilebilir şeyler. Petrol bittikten sonra hepsi çıkar piyasaya. =)
hocam bende var kınetık makıne adı altında vallahı mantıklı bır gun koluma takınca 1 haftadan fazla sarj oluyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bakıldığı zaman kurmalı olmayan ama sadece kol hareketiyle şarj olup pilsiz çalışan kol saatleri var. =) Benzer bir yapı ile kendi şarjıyla hareket eden araçlar yapılamaz değil. Belki %100'ü çok zor ama batarya takviyesiyle inanılmaz menzillere ulaşabilecek arabalar yapmak mümkün. Dediğiniz gibi yüksek maliyet, ekstra hacim vs. Fakat icattan sonraki ar-ge safhaları verimi arttırmak ve boyutları küçültmek oluyor zaten :) Halledilebilir şeyler. Petrol bittikten sonra hepsi çıkar piyasaya. =)
Aynen öyle. Petrolden evirip çevirip geçiriyorlarken kimse riske atmak istemiyor haliyle.
 
Tesla yokuş aşağı giderken şarj oluyormuş en azından videoda öyle denilmişti
 
yurt dışında bile desteklenmiyor bu projeler, türkiyede asla olmaz bir çik sebepten dolayı. bi kaçini saydınız evet
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...