Benzin tüketimini azaltma yöntemleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cagdas Cag

Panpa
Destekçi
2,840
Marka
Audi
Herkese selam arkadaşlar,

Benzin tüketimi nasıl azaltilir, neler yapılmalıdır? Sizler bu konuda ne yapıyorsunuz?
 
1. olarak lastik basınçları çok önemli onlara dikkat et.
2. Olarak rüzgar direncini etkileyecek ufacık bir şey varsa kaldır.
3. şehir içinde cam-şehir dışı yüksek hızlarda klima kullan
4. bence en önemlisi arabanın hangi devirde ne kadar güç ürettiğini öğren. Mesela geçen 1.6 dizel oto opel insignia ile 4 kişi 120 km lilik yola çıktık ortalama 120-125 arası gittim bir kaç kez 150 çıktığım oldu ve tam 4 kere kırmızı ışıkta durmam gerekti ve arabayı genel olarak 2250 devirin altında tuttum sonuç 4.4 lt yaktı. Dönüş yolunda buna hiç dikkat etmedim bir kaç kez 200 dahi çıktığım oldu bu rakam direk 6 çıktı. Ya da 1.6 dizel mcp Citroen C4 Picasso var 1600 kiloluk koca araba karma da 6 litre ile geziyorum bunu da genel olarak 2000 deviri geçmeden yapıyorum bazen 50 ile giderken 5 vitese attığım oluyor. 50 ile 5 vites olur mu yav dersen MCP GALP BEN
 
1. olarak lastik basınçları çok önemli onlara dikkat et.
2. Olarak rüzgar direncini etkileyecek ufacık bir şey varsa kaldır.
3. şehir içinde cam-şehir dışı yüksek hızlarda klima kullan
4. bence en önemlisi arabanın hangi devirde ne kadar güç ürettiğini öğren. Mesela geçen 1.6 dizel oto opel insignia ile 4 kişi 120 km lilik yola çıktık ortalama 120-125 arası gittim bir kaç kez 150 çıktığım oldu ve tam 4 kere kırmızı ışıkta durmam gerekti ve arabayı genel olarak 2250 devirin altında tuttum sonuç 4.4 lt yaktı. Dönüş yolunda buna hiç dikkat etmedim bir kaç kez 200 dahi çıktığım oldu bu rakam direk 6 çıktı. Ya da 1.6 dizel mcp Citroen C4 Picasso var 1600 kiloluk koca araba karma da 6 litre ile geziyorum bunu da genel olarak 2000 deviri geçmeden yapıyorum bazen 50 ile giderken 5 vitese attığım oluyor. 50 ile 5 vites olur mu yav dersen MCP GALP BEN
Peki kullanılan benzin etki eder mi? Jantlarim 16 inc. O da iyi bir sey sanırım. Lastikler de ContiEco.
 
1- Aracımın bakımlarının en az 2-3 bin km önce yaptırırım.
2- Lastiklerin muhakkak uygun basınçta olduğunu her hafta 1-2 kez kontrol ederim. Lastik seçimlerimde yuvarlanma direnci düşük modelleri tercih etmeye çalışırım ( pc5 hariç, bu lastiği deneme isteğim ağır basmıştı). Yuvarlanma direnci düşük bir lastik tüketimde 1,5 litreye kadar kazanç sağlamamıza yardım edebiliyor.
3- Aracımın hangi devirde ne kadar tork verdiğine dikkat ederek o devirlerde ve aracı zorlamadan, aynı zamanda da boğmadan kullanırım.
4- Ani kalkışlardan ve sert kullanımdan uzak durarak gazı ezerek kademeli şekilde basarak hızlanmaya çalışırım.
5- Motor çalışma sıcaklığı ideal seviyeye gelmeden 2 bin deviri geçerek motoru asla bağırtmam ( dizel olduğu için 2 bin devir )
6- Dış hava sıcaklığına göre sürüşümü şekillendiririm. Aşırı sıcak ve soğuk havalarda, oksijen miktarının düştüğü rakımlarda aracı asla zorlamam.
7- Mümkün olduğunca temiz olduğuna inandığım akaryakıt şirketinden ve istasyonlarından yakıt almaya çalışırım.
8- Dpf'nin tıkanmasına, kurum bağlamasına müsaade etmem. Bunun için belli aralıklarla, özellikle kışın, sabit 3 bin devir 30-40 km yol yaparım.
9- Motorun uzun ömürlü olması, dolayısıyla da ortalama tüketimin kontrollü şekilde devam edebilmesi adına aracı hareket ettirmeden evvel 1 dakikaya yakın, durdurmadan önce de 30 saniye civarı beklerim.
10- Bagajda, arka koltukta v.s fazladan ağırlık yapabilecek her türlü gereksiz cismi araçtan çıkarırım. Hafiflik her şeydir.
11- Sıcak yaz günlerinde klimadan asla taviz vermem. Fakat çok bunalmamışsam 70-80 kmh civarı hızlara kadar cam açık gidebilirim. Daha üstü hızlarda ise camın açık olması rüzgar direncinden ötürü tüketimi klimaya oranla daha fazla arttıracaktır.
12- Yokuş aşağı inerken aracı asla boşa almam. Viteste tutarım ve gaza basmam. Bu şekilde hem daha güvenli yol alırım hem de anlık tüketim sıfır gösterir.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Tüm bunları muntazam şekilde yaptığım vakit İstanbul'da en kilit trafikler dahil ortalama tüketimim 5-5,3 litre civarında geziniyor. Uzun yolda ise 4,1-4,2 litreye kadar düştüğüm oluyor.
 
Son düzenleme:
Peki kullanılan benzin etki eder mi? Jantlarim 16 inc. O da iyi bir sey sanırım. Lastikler de ContiEco.
Picasso da 215 55 16 premium contact 2 ler var. Lastik küçük olması demek daha az sürtünme direnci demek bu da tabiki de büyük bir artı.
Ben genelde opetten ya da yakıta 20-25 kuruş indirim kartım olduğu için po dan alıyorum yakıt kalitesi tabi etkiler ama bp mi shell mi opet mi gibi bir karşılaştırma maalesef yapamam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag
1. olarak lastik basınçları çok önemli onlara dikkat et.
2. Olarak rüzgar direncini etkileyecek ufacık bir şey varsa kaldır.
3. şehir içinde cam-şehir dışı yüksek hızlarda klima kullan
4. bence en önemlisi arabanın hangi devirde ne kadar güç ürettiğini öğren. Mesela geçen 1.6 dizel oto opel insignia ile 4 kişi 120 km lilik yola çıktık ortalama 120-125 arası gittim bir kaç kez 150 çıktığım oldu ve tam 4 kere kırmızı ışıkta durmam gerekti ve arabayı genel olarak 2250 devirin altında tuttum sonuç 4.4 lt yaktı. Dönüş yolunda buna hiç dikkat etmedim bir kaç kez 200 dahi çıktığım oldu bu rakam direk 6 çıktı. Ya da 1.6 dizel mcp Citroen C4 Picasso var 1600 kiloluk koca araba karma da 6 litre ile geziyorum bunu da genel olarak 2000 deviri geçmeden yapıyorum bazen 50 ile giderken 5 vitese attığım oluyor. 50 ile 5 vites olur mu yav dersen MCP GALP BEN

Bir şey daha ekleyeyim. Trafiği ve yolu okumak çok önemli ne kadar az frene basman gerekirse o kadar iyi okuyorsundur zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag
Peki kullanılan benzin etki eder mi? Jantlarim 16 inc. O da iyi bir sey sanırım. Lastikler de ContiEco.
İşte ne yapıyorsunuz? Onu soruyorum :D
Loptopum evde değil. Şirkette biraktim. Arabanin 8 sayfalik sheet exel var. Ruzgar drenci, vites hesplamalari, motor power band egrileri, bir suru arac ile ilgili datalar cikardim..
Bu datalari inceleyerek bir suruş profili cikardim..

Herseyden önce arabanin profili cikartmalisin. Duzenli olarak olcumler yapip sonuclari cikardim. 120 adet depo dolumunun istayistigim var.

Gerisi teferruata kaliyor. Lastik basinci, aractaki agirliklar felan işin kolayi.
 
Loptopum evde değil. Şirkette biraktim. Arabanin 8 sayfalik sheet exel var. Ruzgar drenci, vites hesplamalari, motor power band egrileri, bir suru arac ile ilgili datalar cikardim..
Bu datalari inceleyerek bir suruş profili cikardim..

Herseyden önce arabanin profili cikartmalisin. Duzenli olarak olcumler yapip sonuclari cikardim. 120 adet depo dolumunun istayistigim var.

Gerisi teferruata kaliyor. Lastik basinci, aractaki agirliklar felan işin kolayi.
Helal olsun valla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Helal olsun valla.

Bu benim arabamın rüzgar drenci hesaplamaları. Bu konularda uzman Bmw i3 sahibi bir arkadaştan destek alarak yaptıum.

WQnmoE.png


RPY2pG.png


Arabayı saate 80 km hızı tutmak için 5,45 hp güç yetiyormuş . Saate 100 km hızı tutmak için ise 11,18 beygir gerekiyor.

%25C3%25BCniversite+testi.jpg


Motorumun tork bandına bakıyorum. Sonra viteslerimin oranına.

WQn5rE.png


Teorik olarak saate 100 km hızda arabam 3300 devir ceviriyor. Bu devirde motorum tam yükte 42 hp 80 newton tork üretiyor. Gaz pedalına %35 basarak bile saate 100 km hızı tutabilirim. Umarım anlatabildim :)
 
Yalnız bu hesap lisedeki yeri sürtenmesiz kabul ediyoruz sorularına dönmüş

Bu en son ölçümlerimden birine ait fotoğraf. Ne kadar doğrudur bilmiyorum 6 beygir güç ile şile otobanın düz bir kesiminde saate 60 km hızla sabit gidiyorum. Tüketim 10 dakika boyunca 3 litre. Tabi tek yolcu için..
20543886_10155151215019232_1439922366480257714_o-jpg.8632
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Bol bol herkes açıklamış :) Yazacak pek bir şey yok.
Benim deneyerek-ölçerek deneyimlediğim şehiriçinde gaza ve frene mümkün olduğunca az basmak, örnek vermek gerekirse ortalama 50 kmh ile seyredilen caddelerde 6.viteste gaza dokunarak ilerliyorum, hafifçe hızlanmam gerekirse hemen vites düşüp gazı okşuyorum. Şehiriçinde püf noktası olabildiğince düşük rpm'de sürmek. Çok dur-kalk yapmadan 5-6 kilometrelik denememde klima açıkken 7,7 lt değerine indirdim (1.6 Benzin). Yalnız bu tarz sürüşlerde düşük devirdeyken gaza çökmek motora zarar verir.Hızlanılacağı zaman hemen vites küçültülmelidir.

Uzun yolda her aracın en ideal devir-hız oranını yakalamak gerekir. 1.6 FSİ Golf için 80 KMH-2000Rpm çok kasmadan 5 lt. civarında yakıyor.Bence püf noktası sürekli ivmelenmeden kaçınmak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cagdas Cag
Burdada yazdığına göre 10 15 beygir arası saate 100 km hızı tutmaya yetermiş .

Engine efficiency varies with speed and torque. For driving at a steady speed one cannot choose any operating point for the engine—rather there is a specific amount of power needed to maintain the chosen speed. A manual transmission lets the driver choose between several points along the powerband. For a turbo diesel too low a gear will move the engine into a high-rpm, low-torque region in which the efficiency drops off rapidly, and thus best efficiency is achieved near the higher gear.[15] In a gasoline engine, efficiency typically drops off more rapidly than in a diesel because of throttling losses.[16] Because cruising at an efficient speed uses much less than the maximum power of the engine, the optimum operating point for cruising at low power is typically at very low engine speed, around or below 1000 rpm. This explains the usefulness of very high "overdrive" gears for highway cruising. For instance, a small car might need only 10–15 horsepower (7.5–11.2 kW) to cruise at 60 mph (97 km/h). It is likely to be geared for 2500 rpm or so at that speed, yet for maximum efficiency the engine should be running at about 1000 rpm to generate that power as efficiently as possible for that engine (although the actual figures will vary by engine and vehicle).
 
kullanmayıver arabayı olsun bitsin :D

Ali öyle deme, araba çok lazım. Hele çoçuklu isen çok daha lazım. Benim ufaklık doğdun beri 8 ayda 10 bin km gezmiştir rahat. Araba zaten benle beraber 27000 km yaptı bu sene. Araba benzinli ve 7 litre yaktığı düşünsene. Küçük bir servet.... Araba parası. Mecburuz. Mecbur bırakılıyorsun. Ya seve seve yapacaksın. Yada si.... Ben sevmeyi öğrendim..
 
Herşeyden önemlisi frene ne kadar az bastığındır.En çok yakıt sarfiyatı ilk kalkışta yaşanan statik sürtünmeyi yenmeye gidiyor.Mesela 40 la dönceğin viraja yaklaşırken hızlanmam 70-80 e çıkmam nası olsa 40 a düşücem 60 a çıkarım sonra salarım viraja frensiz gelmiş olurum vs.. Ha bir de sende 1,4 tfsi var sanırım.Turboyu devreye az sokucak şekilde gazı tokatlarsın 1,4 atmosferik gibi tıpış tıpış gezersin.

Haa benzinlinin karakteri sıkıştırma değil stabil hızlanmaya uygun.Fena olmayan bir ivmeyi yakalayıp öyle hızlanırsın.Lakin dizel biraz daha farklı torku zaten kasanın altında ezilmediği için seyir edeceği hıza hızlıca ulaşıp düşük vitesleri kovalaması daha mantıklı.
 
Son düzenleme:
Herkes motor devrini dert ediyor. Arkadaşlar, olay devirde değil motor yükünde. Motor yük altında değilken 5000 devir cevirmek yakıt tüketimini artırmıyor. Artırıyorda, sizin düşündüğünüz kadar değil. Asıl yakıt tüketimini artıran motorun aşırı yük altında bocalaması.

Benim araba, vites boşta %15 gazla bile redline ceviriyor. Benim 4 ncü vitesde 60 km hızla gitmem, 5 nci vitesle 60la gitmemden daha ekonomik oluyor. Çünkü motor 4ncü vitesde %60 motor yüküyle yürüyor ise, 5nci vitesde %77 motor yükü ile yürüyor. Ayrıca benim en ekonomik idea hızım saate 80 km, 90 km veya 100 km değil. Saate 105 km benim en ideal hızım. Çünkü maksimum tork devirine denk geldiğinden motor yükü en düşük olduğu devire geliyor.
Örnek vereyim, 90 km hızla giderken 5,8 litre yakan araba, 100 km hızla giderken 6,4, 105 km hızla giderken 6,6 litre lpg yakıyor.
Bu da en iyi hız, en iyi sürüş süresi ve en iyi ekonomi üçgenini zirvesi oluyor. 90 ile gitmekle 105 km hızla gitme arasında 1 litre fark bile yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...