Benzin tüketimini azaltma yöntemleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bunları zaten yapıyoruz olduğunu düşünerek işin detayına girdim. Benim aracımda lastik basınçları ölçmek için cihaz bile var. ön arka 34 psi. Almanyada adamın biri 42 psi basınla, 4,4 litre benzin yakarak kullanıyor benim arabayı. Üstelik yüksek süratte. Benim 4,4 litre benzin yakmam için saate 60 70 km hızla araba sürmem gerek.
Ben genel olarak yorumladim. Insanlarin lastik secerken beklentilerine bakiyorum uygun fiyat, kisa fren mesafesi, ortalama yol tutus ve makul ses duzeyi seklinde ilerliyor. Ben daha lastik secimi kriterlerine insanlarin yuvarlanma direnci gibi etkenleri kriter olarak koydugunu gormedim. Varsa da gercekten cok nadir. Dusuk yakit tuketimi icin ekonomi lastigi isteyenler oluyor. Halbuki bu lastikler kadar ekonomi yapip onlardan daha iyi konfor, sessizlik ve yol tutus degerleri verebilen lastikler mevcut oluyor. Insanlarin lastik konusunda ucuza kacmasini aklim mantigim almiyor cunku. Cebinde 2,5-3 bin liralik telefon ama lastik ucuz olsun. Yakittan sikayet ediyorlar ama yine lastik ucuz olsun. Hic aklim almiyor. Suan 200 km'lik sehir ici ort tuketimim 6.6 asagi inmiyor ve bu cok fazla ki sakin kullaniyorum. Devirli kullansam 7'yi bulacak belli. Normalde bahsettigim kriterde sectigim lastikle ayni kosullarda tuketimim 5-5.3 arasi olacakti. Sadece lastik hamlesiyle ort tuketimde 1.5 litre kazaniyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
@CenkGs
Aracların motorlarının saatlik tüketimleri var. Egerki aracı kullanan kişi hız devir ilişkiini düzgün yapamaz ise , bu seferde araba çalışması süresinden dolayı tüketimi artıyor. 100 km yolu 80 km hızla gidersen 01:20 dakika çalışması gerekiyor. 120 km hızla 100 km yolu katetmen 40 dakika sürüyor. Burda 40 dakika fazla çalışan bir motor var. Arabayı yavaş sürerek ekonomik yaptığını düşünmekte ayrı bir hata. Her otomobilin profilinde tüketim ve zamanın kesiştiği bir nokta vardır. Bu noktayı bulup sürmek hem süren için hem arabanın yaşam ömrü için en ideal olanıdır. Mesela benim saate 105 km en ideal hızım. Hem ben yolda vakit kaybedip yorulup terlemiyorum, hemde arabamın tork deviri olduğundan rampaya cıkarken zorlanmıyorum, hemde tüketimim düşük.

Yani senin 6,6 litre için uğraşmak yerine 7 ile gitmen daha mantıklı değilmi
jWG7Qg.png
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
@CenkGs
Aracların motorlarının saatlik tüketimleri var. Egerki aracı kullanan kişi hız devir ilişkiini düzgün yapamaz ise , bu seferde araba çalışması süresinden dolayı tüketimi artıyor. 100 km yolu 80 km hızla gidersen 01:20 dakika çalışması gerekiyor. 120 km hızla 100 km yolu katetmen 40 dakika sürüyor. Burda 40 dakika fazla çalışan bir motor var. Arabayı yavaş sürerek ekonomik yaptığını düşünmekte ayrı bir hata. Her otomobilin profilinde tüketim ve zamanın kesiştiği bir nokta vardır. Bu noktayı bulup sürmek hem süren için hem arabanın yaşam ömrü için en ideal olanıdır. Mesela benim saate 105 km en ideal hızım. Hem ben yolda vakit kaybedip yorulup terlemiyorum, hemde arabamın tork deviri olduğundan rampaya cıkarken zorlanmıyorum, hemde tüketimim düşük.

Yani senin 6,6 litre için uğraşmak yerine 7 ile gitmen daha mantıklı değilmi
6.6'lik sehir ici tuketimim aslinda yillardir sahip oldugum surus profiliyle olustu. Ama bu seferki tek fark ilk defa pc5 kullaniyor olusum. Zaten tuketimde c sinifi degeriyle vasat. Yuvarlanma direnci de oldukca yuksek ama alirken deneme istegim agir bastigi icin aldim. Sehir ici ort tuketimimi 6.6'dan 7'ye cikarmam icin her zamankinden daha devirli ve seri kullanmam gerek. Ama zaten bu benim cok nadir olan bir surus tarzim. Benim yasadigim bolgede dik yokuslar oldugu icin tuketim kasarken bu bolgeleri iyice goz onunde bulundurmam lazim. Uzun yolda ise dedigin dogru. Yavas yavas agir agir yaptigim bir cok uzun yolculukta hem tuketim adina hem zaman adina pek kazanc edinemedigim ama aracimin motor calisma suresi, devir ve vites araliklarini goz onune alarak yaptigim hizli suruslu seyahatlerde daha iyi ekonomi ve sure tutturdugum olmustur. Yavas gitmenin her zaman tuketim azaltma yollarindan biri olmadigina katiliyorum ben de.
 
Bu benim arabamın, Şehir içi, Şehir dışı birde rampa aşağı yakıt tüketimi verileri.
Bu videoyu özel kılan dakika dakika yakıt ortalamasını görebiliyor olman. İlk çalıştırmada 14 litre ortalama dakika, sonra ısındıkca 8.8, 8.0, 7.0 litrelerde şehir içi. Akabinde otobana çıkınca 6 litreler , akselerasyonda 9 litre. Dur kalka kalınca 45 litre :) hep dakika dakika izlenebiliyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
12- Yokuş aşağı inerken aracı asla boşa almam. Viteste tutarım ve gaza basmam. Bu şekilde hem daha güvenli yol alırım hem de anlık tüketim sıfır gösterir.

Babadan kalma alışkanlıklar içindedir. Doğru bilinen yanlışların başında gelir, araç boşta iken viteste olduğundan çok yakıt tüketir. Ancak pek çok kişi bunu bilmez/uygulmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
1. olarak lastik basınçları çok önemli onlara dikkat et.
2. Olarak rüzgar direncini etkileyecek ufacık bir şey varsa kaldır.
3. şehir içinde cam-şehir dışı yüksek hızlarda klima kullan
4. bence en önemlisi arabanın hangi devirde ne kadar güç ürettiğini öğren. Mesela geçen 1.6 dizel oto opel insignia ile 4 kişi 120 km lilik yola çıktık ortalama 120-125 arası gittim bir kaç kez 150 çıktığım oldu ve tam 4 kere kırmızı ışıkta durmam gerekti ve arabayı genel olarak 2250 devirin altında tuttum sonuç 4.4 lt yaktı. Dönüş yolunda buna hiç dikkat etmedim bir kaç kez 200 dahi çıktığım oldu bu rakam direk 6 çıktı. Ya da 1.6 dizel mcp Citroen C4 Picasso var 1600 kiloluk koca araba karma da 6 litre ile geziyorum bunu da genel olarak 2000 deviri geçmeden yapıyorum bazen 50 ile giderken 5 vitese attığım oluyor. 50 ile 5 vites olur mu yav dersen MCP GALP BEN
2ye ek olarak parça birlesim yerlerindeki bosluklari koli bandi ile kapat :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Babadan kalma alışkanlıklar içindedir. Doğru bilinen yanlışların başında gelir, araç boşta iken viteste olduğundan çok yakıt tüketir. Ancak pek çok kişi bunu bilmez/uygulmaz.
Aynen oyle. Halbuki artik cogu arabada anlik tuketim gostergesi mevcut. Yokus asagi bosta inerken rolanti devrinde yakit harcarken, viteste gaza basmadan inildiginde tuketim sifiri gosteriyor. Eskiden beri bosta inmek yanlis ve tehlikeli maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Aynen oyle. Halbuki artik cogu arabada anlik tuketim gostergesi mevcut. Yokus asagi bosta inerken rolanti devrinde yakit harcarken, viteste gaza basmadan inildiginde tuketim sifiri gosteriyor. Eskiden beri bosta inmek yanlis ve tehlikeli maalesef.

Benim arabada Cut-Off ve Anlık tüketim göstergesi ne yazıkki yok :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Kalkışlarda sakin kalkmak.
Devri olabildiğince düşük tutmak.
90-100 km hızı çok geçmemek.
Ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınmak.
Hız sabitleyici varsa hız sabitleyici kullanmak.
 
Arkadaşlar
Futboldan haz etmiyorum. Pek fazla hobim yok. Genelde tüm zamanimi aileme harciyorum. Inan araba kullanmaktan başka bir eğlencem yok. Beni detayciligim sizlere aşiri gelebelir. Icinde bir cocuk annem ve eşimin olduğu bir otomobil ile drift atacak , makas atip sürat yapacak halim yok. O zaman ortaya yumuşak akişkan bir sürüş olan hypermiling devreye giriyor. Milletin migdesi bulanmadan trafigi aşacak rotalar çizmek. Çocugu uykusundan uyandirmadan motor fren ile viraj dönmek. Motor sesi kabine yansimasin diye rampa öncesi momentumu artirip rampayi çikmak. Vs vs. Bunlar benim eğlence anlayişim. Ben bu şekilde zevk aliyorum. Yani evde coluğu çocuğu birakip gece drift yapacak surat kasacak değilim yani. Yaş oldu 35 bundan sonra motor hacminden cok koltuk sayisina bagaja bakiyoz. :) toparlayacak olursak benim için bir eglencedir hypermiling.
 
Arkadaşlar
Futboldan haz etmiyorum. Pek fazla hobim yok. Genelde tüm zamanimi aileme harciyorum. Inan araba kullanmaktan başka bir eğlencem yok. Beni detayciligim sizlere aşiri gelebelir. Icinde bir cocuk annem ve eşimin olduğu bir otomobil ile drift atacak , makas atip sürat yapacak halim yok. O zaman ortaya yumuşak akişkan bir sürüş olan hypermiling devreye giriyor. Milletin migdesi bulanmadan trafigi aşacak rotalar çizmek. Çocugu uykusundan uyandirmadan motor fren ile viraj dönmek. Motor sesi kabine yansimasin diye rampa öncesi momentumu artirip rampayi çikmak. Vs vs. Bunlar benim eğlence anlayişim. Ben bu şekilde zevk aliyorum. Yani evde coluğu çocuğu birakip gece drift yapacak surat kasacak değilim yani. Yaş oldu 35 bundan sonra motor hacminden cok koltuk sayisina bagaja bakiyoz. :) toparlayacak olursak benim için bir eglencedir hypermiling.
180'lik ecoboost mondeo alirsan eger o zaman gorecegim seni hocam :D
 
Hocam bakın , o oyle değil işte. Tamam arabalarımızın rüzgar drenci 0,31 cd. Fakat bunu aracın ön yüzündeki alanlar çarpıcak, çıkan sonucuda ms cinsinden hızla çarpıcak, çıkan sonucta newton olarak karşına çıkıcak.
Fd = (1/2)(ro)cdxAx(V^2) formül. Ro akışkan özkütlesi, A yüzey alanı, V m/s cinsinden hız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Ben bu gun almişken tam olsun diye 1998 lincoln Navigatorlara baktim.. :)

Not tabiki şaka... :)
Daha yeni modeline bindim. Isik universitesi sile kampusu ile sile merkez arasinda git gel 40 liraya yakin benzin harciyor bence tekrar dusun. Ona tupte fayda etmez cift tup falan taktirmak lazim :D
 
Fd = (1/2)(ro)cdxAx(V^2) formül. Ro akışkan özkütlesi, A yüzey alanı, V m/s cinsinden hız.

Tesla model s duz yolda 0.29 cd ruzgar drenci olan bir araba. 80 km hizda 205 kw/h elektrik tuketmektedir. Fakat 20 30 km hiz ile tail wind alirsa bu tuketim 160 kwh degerlere dusuyor. Aracin 2.3 ton oldugunu biliyoruz. Ve 500 beygirlik makinedir. Ruzgar drencunin etkisi ortada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...