Benzinli araçların uzun vadede avantajı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan onurdk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

onurdk

Profesör
134
Bilindiği üzre benzinli araçlarin dizel modellere göre uzun vadede fiyat avantajları var, fakat yükselen benzin fiyatları (!yeni abd başkanının göreve daha başlamamasıyla piyasaların ne olacağı belirsiz!) Bu avantajları ,dezavantaja dönüştürebilir nitekim araçlar alınırken kredi ile alınıyor bu da önemli bi faktör. Gelelim asıl konumuza avrupa hybride geçerken, ülkemizde toyota önemli adım atarak ve yatırım yaparak hybrid otomobil üretimine ve satışına başlıyor. Hedefleri avrupa da satacakları her arabadan birini hybrid modele dönüştürmek.Ayrıca kanada ya kadar ihraç etmek. Gerçek ten şehir içinde ekonomikler, bu sefer güzel bi araçla geldiler, üst donanım seviyelerin de sundugu bazı donanımlarla cezbedici, fiyat açısından fazla olsalarda ileriye dönük iyi yatırımlar, neden ülkemizde böyle fırsat varken değerlendirilmiyor?(Tam Türk tüketicisi için yapılmış gibi) Bu konudaki yorumlarınızı görüşlerinizi fikirlerinizi bilmek isterim.
 
Zaman zaman eşimin Auris Hybridini kullanıyorum. Şehir içi çabuk hızlanma gerekmedikçe 70 km/h kadar tamamen elektrikli gidebiliyor. Hiç yakıt tüketmeyip sessizce ve çevreyi kirletmeden gitmek insanı resmen gülümsetiyor. Benzinli araç olmasına rağmen hybrid teknoloji sayesinde yakıt tüketimi çok düşük.

Eksi yönü ise benzinli motorun Otto değil de Atkinson prensibiyle çalışması. Gazladığınız zaman çok aşırı bağırıyor ve sinir bozuyor. Yani gaz pedalını köklemek işkence. Yarısından fazlasına basmamak lazım. Bu tüm Toyota ve Lexus hybrid modellerinde maalesef böyle. Sakin kullandıkca sorun yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben Hybrid konusu ilk gündeme geldiği zaman temkinli yaklaşmıştım. Yeni teknoloji şimdilik uzak durmak gerekir diye.

Bugün bu konuda teknoloji açısından dünyanın geldiği nokta itibariyle "hybrid'te mi geçsem?" diyorum kendi kendime.

Şehiriçinde, trafikte işi olan insan için Hybrid bulunmaz nimet. Ayrıca The Machinist'e katılıyorum. %100 elektrikli otomobil arızalansa ya bir sebepten dolayı şarjı bitse bittin. İyice yaygınlaşması lazım servis ve destek ağının.

Hybrid bence en olgun döneminde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheMachinist
Param olsa yaris hybrid alırdım, yakıt çok uygun, performans iyi, yol tutuş iyi daha ne olsun.
 
30-40km ye kadar elektrikle gitse yeter, önemli olan yoğun trafik ve dur kalk... Bunu efektif şekilde becerseler de şu dizelden komple kurtulsak.
 
Benim merak ettiğim bu hibrit araçlardaki pil ömrü ne kadar? pil garantisi varmıdır periyodik bakımı nasıldır bilgisi olan varsa aydınlatsın
 
Onu bilmiyorum ama bu pillerinde sonuçta ömrü doluyor. O zaman bu piller bakım zamanında değişiyor mu ?
Mantıklı ama o zaman hybrid anlamı kalmaz pil değiştirdiğin para benzinliye oranla yaptığın karı iyi bir kârla amorti etmezse insanlar daha ucuz ve daha zevkli olan benzinli motoru tercih etmeye devam eder
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Mantıklı ama o zaman hybrid anlamı kalmaz pil değiştirdiğin para benzinliye oranla yaptığın karı iyi bir kârla amorti etmezse insanlar daha ucuz ve daha zevkli olan benzinli motoru tercih etmeye devam eder
Pil olayı tam oturup maliyeti düşmeden bu sorunun çözülebilieceğini düşünmüyorum ve pillerin ömrü uzamalı.
 
Koskocaman apple bile yerlerde sürünüyor pilde bunlarınkini düşünemedim :D
Apple' ın elinde teknoloji var ama vermiyor bana göre. Yazılım dışında İphone cihazları çoğu cihazdan teknik veri anlamında geriden geliyor aslında, arayı yazılımla kapatıyorlar. Yani ellerinde o pilleri coşturacak teknoloji var ama geleceğe saklıyorlar bence.

Birde Yaris Hybrid' e ekstra tüp takan biri vardı bizim burada, ilanlarda görüp üzerine konuşmuştuk zamanında. Şimdi aklıma geldi 4,5 litre Lpg yaksa 11 kuruşa falan denk gelir, üstelik hiç hypermilling felan yapmadan bu değerler. Bir kez daha düşündüm ve hybrid fikri gerçekten çok iyi. :)
 
Apple' ın elinde teknoloji var ama vermiyor bana göre. Yazılım dışında İphone cihazları çoğu cihazdan teknik veri anlamında geriden geliyor aslında, arayı yazılımla kapatıyorlar. Yani ellerinde o pilleri coşturacak teknoloji var ama geleceğe saklıyorlar bence.

Birde Yaris Hybrid' e ekstra tüp takan biri vardı bizim burada, ilanlarda görüp üzerine konuşmuştuk zamanında. Şimdi aklıma geldi 4,5 litre Lpg yaksa 11 kuruşa falan denk gelir, üstelik hiç hypermilling felan yapmadan bu değerler. Bir kez daha düşündüm ve hybrid fikri gerçekten çok iyi. :)
Apple isterse daha yüksek kapasiteli bir bataryada kullanabilir bence. Maliyet artabilir bu seferde :). İphone 7'de güncel VR gibi yenilik yok ama 8'e saklıyorlar bence. Satış taktiğide olabilir :).
 
Benim merak ettiğim bu hibrit araçlardaki pil ömrü ne kadar? pil garantisi varmıdır periyodik bakımı nasıldır bilgisi olan varsa aydınlatsın

Ben sorduğumda 10 yıl (internette bana 5 yıl dediler diyenler var) pil garantisi veriyoruz demişlerdi ancak Toyota'nın iddiası, pilin ömrü aracın kullanım ömrü kadar. Priuslar 1997'de trafiğe çıktı yanlış hatırlamıyorsam, o zamandan beri yollardalar. Kaza vs. bir şekilde pile zarar gelirse ve garantiye girmiyorsa internette yazdığına göre 2.nesil Priusların pilleri $1600 civarı, tahminimce son kasa Yaris hibritin pili $2500 civarıdır. Hibrit kullanan biriyle konuşmuştum, periyodik bakımda yapılan işlemler benzinli Yaris'le aynı, fiyatta da fark yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Hybrid iyi güzel de, Honda CR-Z gibi hybrid&manuel seçeneklerini daha çok görmeliyiz yollarda.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...