KAPALI Bir başka otomobil seçim ve sohbet başlığı...

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Munferit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Munferit

Panpa
Destekçi
1,781
Marka
Volkswagen
Selamlar dostlar,
Çoğunuzun malumu yeni bir araç arayışı içindeyim bir süredir. Swift ile yaşadığım talihsizlikten sonrada bütçe olarakta içeri girdim ve daha uygun bir şeyler bakıyorum.

Hem fikir alışverişi olur, hem sohbet ederiz diye de başlık açayım dedim.

Şu anda bütçem 4500$ civarı. (Bunuda böyle yazıyorum ki aslında ne kadar küçük bir bütçede araba baktığımı, paramızın değersizleştiğini kendi kendime hatırlatayım.)

Önümüzdeki sene sonu itibariyle mezunum(umarım) ve artık çok bişey aramıyorum yeni alacağım araçta. Elbette az buçuk tutkulu araçlar kullanmak istiyorum ama bu isteğimi mezun olup çalışmaya başladıktan sonraya ertelemek mantıklı geliyor.

Baktığım, düşündüğüm araçlar,
-Suzuki Alto 1.1
-Daihatsu Cuore 1.0
-Daihatsu Sirion 1.0
-Hyundai Atos 1.1
-Chevrolet Spark 1.0
-Toyota Yaris 1.0
-Ford Ka 1.3
vs...

Az buçuk beklentimi nasıl indirdiğim, a noktasından b noktasına en ekonomik ve tek donanımının klima olması ve olabildiğince yeni bir araç olması kriterleriyle bir şeyler baktığımı yukarıdaki listeden anlıyorsunuzdur. :D

Bu araçların çoğunun bütçemin bir tık altında kaldığını biliyorum ve son seneme girmişken kenarda üç-beş kuruş da para tutmak mantıklı geliyor. Duruma göre bütçe max. 5000$ civarına çıkabilir ama yinede tercihim çıkmak değil.
 
Son düzenleme:
Bulunabilirse Yarisi tercih ederdim, piyasasi uçuk alternatif aranıyor ise şöyle bir şey de var;
Yanlış kategoriden ilan verdiğinden gözümden kaçmış aldım listeye bunuda teşekkür ederim bu da gayet mantıklı bir tercih olabilir.

Tercihim kesinlikle palio olur.Şimdi diğer uzak doğu modellerinde cart diye bir parça ihtiyacın olsa temini palioya göre uzun süreçli ve vakit kayıplı olabilir.Son senemde ben bu riski duygusal bağ geliştirmeyeceğim arabada almazdım. Palio sahibi olanlar @emert20 @Koraykaya kronik sorunları ya da alırken nelere bakman gerektiği konusunda daha bilgilidirler diye düşünüyorum
İstediğin fiyat civarında Palio bulabilirsin. 2016 Şubat'tan beri 2009 model 1.3 multijet kullanıyorum sanayiye gitmemi gerektiren kronik arıza yaşamadım. Sadece arabayı yeni çalıştırıp harekete başlayıp ilk kez vitesi boşa aldığımda devirde dalgalanma yapıyor düşüp çıkıyor onuda bazen yapıyor bazen yapmıyor sanayide sorduğumuz zaman çoğunda olduğunu söylediler ancak herhangi bir problem yaratmayacagini söylediler. 2 aydır da kızdırma bujisi ışığı yanıp sönüyor oda ilk çalıştirmalarda değil çalıştırıp durup tekrar çalıştırınca yanıyor. Onuda sanayide sorunca herhangi bir şey olmaz dediler çalışmasıda normal şuan. Uzun yolda beklediğimden sessiz ve konforlu. Sadece süspansiyonlarin yumuşak olmasından dolayı hızlı virajlarda yatıyor oda insanı tedirgin ediyor ama dönüyor sorunsuz şekilde. Benim kullandığım en boş paketi active ve gerçekten boş :D Otomatik cam açma bile sonradan yapılmış. En rahatsız olduğum özellikse bagajın yalnızca anahtarla açılması. Ancak active'in üstündeki paketlerde bunlar mevcut. Elektirikli ayna bile var. Tabi güvenlik olarakta yolcu airbag ve ABS'ye de sahip sanırım. Bu bütçelerle alınabilicek yürütme maliyeti ucuz ve en yeni modelli arabalardan biridir muhtemelen. Bazen satıp daha duygulu bir araba almak istesem de aynı bütçeye daha iyi bir alternatif göremediğim için devam ediyorum. Yol yaptıkça duygusal bağlılık oluşuyor zaten:) Yakıt olarakta kışın 6 litre yazında 5 litre civarı bir tüketimi var full şehir içi.

Palio'da da bu şartlarda aklın yolu bir gerçekten en mantıklı araçlardan biri ama kendi içimde Palio algısını yıkamıyorum sanırım ama düzgün bir 1.2 Go aklımda her zaman :)
 
Açıkçası yeni araba bakmaya başlarken yola zaten nasıl çıktığımı sende biliyorsun. Clio 2 Sport, Palio Sporting, C2 VTS vs. gibi araçlara bakıyordum. 2 haftada İzmir'de bu sınıfta o kadar araç baktım ki, bir tane mi düzgün bulamaz insan. Hep şaibeli, hep patlak. Hele elimde expertize soktuğum bir C2 VTS raporu var ki evlerden ırak, görmek istemezsin. 😂

Cuore'ye gelince kalkıp o arabaya 20-25 bandında birşey tabiki vermem benim gözümde ederi 15 falan. Biriyle pazarlık yaptım yazılan o saçma sapan fiyatlardan 17'ye indi. 16'ya alınır bir araç. Şimdi böyle düşününce mevcut ekonomik ortamda bütçemim yaklaşık yarısıyla araba alıp kenara para koyma işi mantıklı geliyor. Cuore'ye de bakmanın tek açıklaması bu benim için.

LPG benim için bir takıntı kabul ediyorum ama bu araçlara bakma sebebim sırf benzinli olarak bineyimden ziyade, diğer araçların kullanıcı kitlesiyle canının alınmış olması ve bu araçların düşük maliyetleri.
Evet, konuşmuştuk.Yahu arkadaş bu insanları anlamıyorum, kazasız deyip bol bol hasarlı aracı satmaya çalışıyorlar, haklısın.Yine ara ara bakarsan belki temiz örnekleri düşer.Bir tane GSİ vardı mesela, baktım satılmış, onun gibi araçlar umarım düşer ve alabilirsin.:)

16-17 gibi paralara Cuore güzel araç-ben de düşünürdüm şahsen- yadsıyamam yalnız dediğim gibi satarken ki problemi her zaman düşünmelisin. He, dersenki ben Cuore'ye uzun süre binerim, o zaman al gitsin sırf piyasası var diye 94 Brodway almaya gerek yok o paraya.:)

Evet, benzinli araç kullanıcısı ile LPG'li araç kullanıcısı arasında dağlar kadar fark oluyor.

Yine de benim önerim daha önceden de dediğim gibi bulursan-okul başlayana kadar acele etmene gerek yok sanırım- orijinal bahsettiğimiz sınıfta bir warmhatch ya da risksiz Clio-Corsa-Fiesta-Palio-Punto ... gibi araçların düşük hacimli motorluları.

Şunu da eklemek istiyorum, 1.0 bir araç ile 1.2-1.4 bir araç arasında dağlar kadar yakıt farkı olmuyor, mesela şu an en az yakan Benzinli atmosferik C1/Aygo/Yaris/107 1.0 69 bg, şehir içinde 6-7 litre arasında geziyor, aynı şekilde örnek vermek için söylüyorum, 97 1.4 Clio 1 de şehir içinde 7-8 litre arasında geziyor, yani o aradaki bir litre için seçeneklerini çok daraltma derim.

Hatta yanılmıyorsam bazen araba dolu halde iken ya da uzun yolda 1.0 araçlar 1.4 araçlardan da fazla yakabiliyorlar.

Kolay gelsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit