Bir deli proje: Lancer turbolama!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba,

Evimizde 1 adet 2009 model 120 bin km de atmosferik 1.5 109 ps Mitsubishi Lancer var. Sıfır alındığından beri bizde, bilenler bilir aşığım arabaya :) 2 sene önce arabayı anneme devredip kendime dizel Kia aldım. O günden beri Lancer'ı ciddi derecede özlemekteyim. Keşke şu araba biraz daha güçlü olsa da şuna binsem derdim hep.

Geçenlerde Ankara US Performans'ın facebook sayfasında dolaşırken şöyle bir video ile karşılaştım:

US Performans Utku beyde başka firmalarda yaptırdığım yazılımı iki kere beyin açtırarak orijinaline çevirttim. Hiç bir sorun yaşamadım. Kendisi hakkında bugüne kadar hep iyi şeyler duydum.

Bugün Lancer'ın çamurluktaki sinyali bozulduğu için yetkiliye gittim, ellerinde yokmuş, zaten uçuk fiyat söylediler, bende yol aldım Mitsubishi İba Otomotiv'e doğru.

Gittiğimde çok uygun bir fiyata sinyali aldım ve turbo projesinin orda yapıldığını bildiğim için direk yapan kişi ile derin bir sohbete başladık.

Anladığım kadarıyla Alpaslan bey özel servisin sahibi, turbolamayı gerçekleştirdiği araba kendisinin, benim aracımdan farkı 2011 model ve 1.6 117ps lik motora sahip olması.

Neyse saolsun, beni gezdirdi arabasıyla, gerçekten fena yürüyor alet. Mustang dyno(us performans) verisi 180 hp 240 nm tork, 0-200 26 saniye, 0-100 7-8 saniye arasında.

Kendisi arabayı 20-30 bin km dir bu şekilde kullanıyormuş. Dediğine göre hiç sıkıntı yaşamamış, elbette yaşamıştır ama anladığım kadarıyla büyük bir sıkıntı yaşanmamış. Hatta orada müşterisi için hazırladığı bir adet daha turbolu Lancer vardı, yarın teslim edecekmiş.

Yapılan işlemler şöyle:

Turbo(tam özelliklerini söylemedi)
Komple egzoz(downpipe kat+2 adet susturucu+çift egzoz çıkışı+headers)
Enjektör
Buji
Intercooler(custom 4.5 litre)
Boost, afr ve egt saati
Komple debriyaj seti

Benden bu işlemi yapmak için 15 bin lira talep etti, açıkçası çok mantıklı geldi, zaten Lancer'ı bugün satsam 30 binden 1 kuruş yukarı gitmez, benim Kia ise 40 civarına satılır, köşede biriktirdiğim 2-3 bin lira civarı
bir para var, artık orayı burayı yolarak projeye girmeyi ciddi planlıyorum.

Ayrıca arabasına orijinal komple evo body kit(ilk defa beğendim), ralliart süspansiyon, evo spoiler, 18" lancer ralliart jant, evo bi-xenon var, kule gergisi uygulamarını yaptırmış. Frenlere girmemiş, çok tuzluymuş, onun yerine daha sık bir şekilde balata değişip diski tornalatıyormuş.

Turbo 0.5 barda çalışıyormuş, motor bloğunu çatlatmak istemeyiz elbette :) afr yüksek devirde 11-12 civarı, egt değerleri normal.

Yakıt olarak 5.3-18 litre arası yakar dedi, demekki sakin kullanımda atmosferik hali gibi az yakacak.

Açıkçası ben bu projeye ciddi ciddi girmeyi düşünüyorum, elbette arada küçük harcamaları olacaktır, bunları kabul ediyorum, sonucun iyi olacağına inanıyorum. Peki siz benim bu ciddi düşündüğüm plan hakkında ne düşünürsünüz?
 
Son düzenleme:
Düşünce güzel, lakin senin araç 120k km'ye gelmiş. Adam kendi arabasını kac km'de turboladı, şu an kac km'de? Baska emsal proje var mı bu araç ile ilgili? Ya da başka lancer turbolayan garaj? Pek bilinmeyen motorları turbolamak biraz sakat gibi sanki.
Parça listesini sen mi belirleyeceksin usta mı?
 
knkacım güzel bir proje ancak sana baştan söyliyim evdeki hesap çarşıya uymuyor tam herşey güzel oldu derken bi sorun çıkıyor hemde hiç beklemediğin birşey hopp patates benim turbo kırıldığında 1 hafta yatmıştı araba hatırlatiyim :D ama güzel birşey onun sonucunu alıp keyfini çıkarmak paha biçilmez , ancak 15 bin biraz fazla , en kral turboyu koysun gtx koysun hadi wg ile beraber 2500 , en kral bronz set 1500tl , egzoz 1000tl , benim arabaya büyük enjektör 300tl :D senin aracın üstündeki enjektörleri büyütürlerse 500 yeni bi set alırlarsa 1000 tl , buji fiyatlarını bilmiyorum , bizim burda en kral custom intercoolerda 750 tl , toplarsak 7-8 bin civarı bir fiyat çıkıyor ve bu dediğim parçaları dahada ucuza bulabilirsin , geri kalan 7 bin tllik işçilikmi ? eee kapağı sökmek lazım rektefiyeye götürmek lazım bi takım egzantrik girmek lazım üstüne pompa girmek lazım bunlar içindeyse 15 bin güzel fiyat yalnız sadece yazdıklarında fiyat biraz fazla , bütün parçların markalarını öğren sor düşün taşın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve anl_akl
1.6 motor, 0,5barda 2.4lt hava yapar yani litre başına 100nm. Basıncın 0.5 olduguna eminmisiniz?
 
Basıncı öyle hesaplayamazsınızki , debiside var bunun , ben stok turbomla 2.2 bar basıyordum ama debim az olduğu için aracım fazla yürümüyordu , şuanki turbom 1.5 bar basıyor ancak eski turboma göre çok daha hızlı
Ben bu videodakine göre yaptım da, bir yerde eksik mi anlatmış yada ben eksik anlamışım?
 
Ben bu videodakine göre yaptım da, bir yerde eksik mi anlatmış yada ben eksik anlamışım?
58mm çapındaki bir turbonun 1 bar havasıyla
38mm çapındaki turbonun 1 bar havası eşitm olmaz

Su borusu düşünün biri ufak biri büyük ikisinden aynı suyu geçirirseniz ufaktan daha hızlı bi şekilde su çıkar burdaki suyun hızı bizim barımız

Büyük borudan aynı suyu geçirdiğimizde daha yavaş çıkar ama sonuşta ikisindende aynı su çıkar , ufak olanın barı yüksek ama debisi düşük olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Ben turbonun çekip emmeye bastığı havayı okuyorum , emme manifoldunun üstüne giden boruda sensör var benim aracımda ordan okuyorum
Şunu denedin mi hiç? Manifolda giren turbo hortumunu çıkarıp, yani motoru atmosferik olarak çalıştırdığında manifoltdaki basınç kaç oluyor? Yani sensör atm basıncı hariç mi yoksa dahil mi gösteriyor bunu soruyorum. Bu değişiklik gösterebiliyor. Sen 2 bar basıyorum zannederken aslında 1 bar basıyor olabilirsin.
 
Şunu denedin mi hiç? Manifolda giren turbo hortumunu çıkarıp, yani motoru atmosferik olarak çalıştırdığında manifoltdaki basınç kaç oluyor? Yani sensör atm basıncı hariç mi yoksa dahil mi gösteriyor bunu soruyorum. Bu değişiklik gösterebiliyor. Sen 2 bar basıyorum zannederken aslında 1 bar basıyor olabilirsin.

Atm basıncını dahil etmeden emme manifolduna giden borunun üstünde sensör , defi basınç saati var aracımda turbodan manifolda giden boruya taktım sensörü
 
58mm çapındaki bir turbonun 1 bar havasıyla
38mm çapındaki turbonun 1 bar havası eşitm olmaz

Su borusu düşünün biri ufak biri büyük ikisinden aynı suyu geçirirseniz ufaktan daha hızlı bi şekilde su çıkar burdaki suyun hızı bizim barımız

Büyük borudan aynı suyu geçirdiğimizde daha yavaş çıkar ama sonuşta ikisindende aynı su çıkar , ufak olanın barı yüksek ama debisi düşük olur
Sanki burada bi yanlışlık var ama emin değilim. İşin piri arkadaşlardan yorum bekliyorum. Meraklandım.
38mm turbomuz var, tam 1 bar basıyoruz diyelim, 58mm bi turbomuz daha olsun onunla da 1 bar basıyoruz. Neden ikisi aynı şey değil? Sonuçta bizim için önemli olan uyguladığımız basınç. Değişik bi yorum olmuş valla meraklandım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir
Sanki burada bi yanlışlık var ama emin değilim. İşin piri arkadaşlardan yorum bekliyorum. Meraklandım.
38mm turbomuz var, tam 1 bar basıyoruz diyelim, 58mm bi turbomuz daha olsun onunla da 1 bar basıyoruz. Neden ikisi aynı şey değil? Sonuçta bizim için önemli olan uyguladığımız basınç. Değişik bi yorum olmuş valla meraklandım :D
Amacımı basınç değil :) amacımız yanmayı kalitelileştirmek , yanma odasına fazla oksijen sokmak , 1birim hızda (bar) 5gram oksijen sokmakla , 1birim hızda(bar) 10gram oksijen sokmak çok farklı şeylerdir , işin piri derken uçak teknolojisi okuyorum ve yazın başından beri 2 turbo kırdım çok fazla turbocuyla görüştüm tek başıma turboyu dağıtıp takabiliyorum :)
 
Emircim, fiyatları çok düşük söylemişsin, egzoz zaten headers ile birlikte 3 bin lira civarı ediyor, ayrıca AEM 3 tane saat takılacak orijinal, onlarda 2 bin liraya yakon ediyor, adam 3-4 bin liraya yakın işçilik hakkım diyor, ben biraz pazarlık yapıp 1000 lira civarı indiririm diyorum, ayrıca yazılımda bu işçiliğin içinde, tahmini 170 hp güç alırız, şu an annemle babamı ikna ettim, artık Kia'yı zararına satıp bunprojeye kesin girmeyi düşünüyorum. Annemede güzel bir Mitsubishi Colt otomatik, oooh mis, bitti gitti.

Ayrıca belirtmem gerekir, adam bütün motoru söküp ne kadar sağlıklı olacağına bakacağım zaten dedi, herhangi bir sıkıntı varsa parça değişimine gideriz dedi, sağlıklk olmayan arabayı zaten yüklemem diyor, 0.5 bar bu motora hiç yük bindirmez bana sorarsanız, dediğim değerleri kendi gözümle AEM basınç saatinde gördüm.

Yazın 3.5 ay staja gidip maaşda alacağım, daha seneye 3.5 ay stajım var, bu projeye girersem seneyeki Nürburgring zaten hayal olur artık :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve ibougur
Emircim, fiyatları çok düşük söylemişsin, egzoz zaten headers ile birlikte 3 bin lira civarı ediyor, ayrıca AEM 3 tane saat takılacak orijinal, onlarda 2 bin liraya yakon ediyor, adam 3-4 bin liraya yakın işçilik hakkım diyor, ben biraz pazarlık yapıp 1000 lira civarı indiririm diyorum, ayrıca yazılımda bu işçiliğin içinde, tahmini 170 hp güç alırız, şu an annemle babamı ikna ettim, artık Kia'yı zararına satıp bunprojeye kesin girmeyi düşünüyorum. Annemede güzel bir Mitsubishi Colt otomatik, oooh mis, bitti gitti.

Ayrıca belirtmem gerekir, adam bütün motoru söküp ne kadar sağlıklı olacağına bakacağım zaten dedi, herhangi bir sıkıntı varsa parça değişimine gideriz dedi, sağlıklk olmayan arabayı zaten yüklemem diyor, 0.5 bar bu motora hiç yük bindirmez bana sorarsanız, dediğim değerleri kendi gözümle AEM basınç saatinde gördüm.

Yazın 3.5 ay staja gidip maaşda alacağım, daha seneye 3.5 ay stajım var, bu projeye girersem seneyeki Nürburgring zaten hayal olur artık :D

Knka hayırlısı olsun beni biliyosun kötü bişey demek istemedim , çok sevindim çok keyifli bişey keşke bende benim 1.7yi satıp başka bi projeye girebilsem bak gör o kadar eğleniceksinki anlatamam hele arabanın işi biticek sanayiden çıkıcağın günü kameraya al ağzın beş karış açık olucak ve hiç bişeye tepki veremiceksin sadece gaza basıp gülüceksin :) inşallah yaparsın ve güzel sonuçlar elde edersin , makina bitince bi tur gezdirirsin artık :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...