Bir küçük masum corolla meselesi :)

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
İlk güncellemeyi anlatarak başlayalım o zaman :)

2010 yılında ortalıkta filtre kiti bulamayışımızdan bulduklarımız da lise öğrencisi olmamdan kaynaklı pahalı gelmesinden ötürü alamamamdan kaynaklı 70lik pimaştan maf sensörü yuvası yaparak simota açık hava filtresi takarak başladı aslında. Tabi buna o sırada aile aracı olarak kullanmamızdan ötürü peder beyi zar zor ikna ederek takmıştık (sakin kullanımda yakıt düşürüyormuş bahanesi ile :D ). Asıl mevzu aslında 2014 yılında kıbrıstan filtre kit borusunu getirmem ile devam ediyor. Hatta kargodan aldığım gibi takıp 5 dk sonra 8.5 yıldır çalıştığım yer ile iş görüşmesine gitmiştim. Çok gereksiz bir detay olsa da filtreyi taktığım tarihi net olarak aklımda tutmamda yarıyor diyebiliriz.






E tabi çalışıp kan kurtlanmaya başlayınca daha çok performansı acaba nasıl alabilirim diye düşünürken klasik reçete olan kat iptali 51lik ara boru ve varex oldu. Etkiler orjinale göre güzel olunca bir süre daha oyaladı sonrasında okul çevresi hastahane çevresi şehir merkezi açmayayım egzozu diye gezinirken muayene gelmesi sebebi ile söküp veda ettik varexe. Ama o sesi bazen özlemiyorda değilim hani...


Ve tabi yabancı forumların dibine düşüp ekmekle dibini sıyırmaya başlayınca aslında vvt-i için başka güzel reçetelerin olduğunu gördüm. Yaklaşık olarak 7 ayımı aldı araştırıp düşünüp tartıp uygulamaya geçişim. Yine yine kıbrıstan 1zzfe (1.8 vvt-i) emme manifoldu ve gaz kelebeği getirttim. Aralarındaki farkı aşağıdaki fotoğraflarda görebilirsiniz..




Bunun sonrasında 1zzfe enjektörlerin gelişi aslında bir miktar uzun sürdü. Aslında kendimce testte idim. Aracın gazlarken 5200e kadar hayvani gidip 5200de kafayı indirip 6000e kadar sesinin kısılarak gitmesi sonrasında 6650 (rev limit)'e kadar kafa kaldırıp yürümesi ile çözdüm. Kırdığım motor yapıldıktan sonra tekrar bir kaç denemeden sonra aynı problemin devam ettiğini görünce enjektör yükseltmesinin gerektiğini düşünerek 1zzfe enjektörlere geçiş yaptık.

195 cc 3zzfe enjektörleri


255 cc 1zzfe enjektörleri


 

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
Bugün sahilyolunda gördüm. Standart bir corolla dan çok farklı özelliğe sahip olduğundan, ayırt etmek çok zor olmadı:)

Maşallahı var
Yakalanmışız anladığım kadarıyla düşünceleriniz için teşekkür ederim keşke uzun yol sonrası o kadar pis ve önü sineklerle kaplı haliyle yakalanmasaymışız :)
Söz konusu japonsa konu gerçekten çok masum kalır. Sokaklarda jdm stickerlı accent astra 206 görmekten gözlerim kanıyordu.İyi geldi bu kasa uğraşılmış corolla görmek.Emeğine sağlık
Değindiğinşz konulardan bende muzdaribim hatta TRD sticker'ı yapıştırmış accent 206 vb görmek ciddi rahatsızlık duyduğum aynı zamanda gördüğümde sabır çektiğim kareler. Çok teşekkür ederim düşünceleriniz için :)
 

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
Konuyu güncellemeyeli uzun zaman oldu şehir değiştirmemden ötürü oldu artık Eskişehir ile bağlantımı kesip tam anlamıyla İzmirde ikamet ediyorum denk gelirsek burada olanlarla görüşmek fikir paylaşmak isterim :)

Bu sefer sıradan jantlarımızın gelişini bahsetmek istedim. Yıllarca hayalini kurduğum tek jant OZ Racing Ultraleggera idi ve bu jantlar 14 mart 2020 tarihinde pandeminin patlak vermesi ile Eskişehirden İzmire ailemin yanına gelirken yolda mola sırasında malum sarı sitede bulmam ile başladı. Jantlar e12 kasa corollada takılıymış ve üzerinde 205 55 16 lastik ile kullanıldığı için sürtme sebebiyle satmaya karar veren bir yaşlı amcamız tarafından konulmuştu arkadaşımı yönlendirdiğimde jantların orjinal olduğu çıktı ortaya ve cüzzi bir miktar ile satın aldık. Yalnız her yerin ve her şeyin kapanmasıyla bana ulaşması mayıs aylarını buldu. Uzun zamandan sonra ucuza kaçmayı 205 45 16 kormoran road performance lastiklerini alarak yaptım ve en büyük hatalarımdan biriydi diyebilirim. 7000 km kullanıp kışlıklarıma geçiş yaptım gayet düzgün bir ortamda saklamama rağmen taktğımda sıfır yol ve fren tutuşuna sahiplerdi ıslak tutuşundan bahsetmek dahi istemiyorum kendilerini anında satıp Kumho HS51 195 45 16 lastiklere geçiş yaparak yol tutuşumuzu nirvanaya taşımış olduk. Biraz fotoğraflarla devam edelim :)







Orjinal yaylar ile sadece ince yanak jant takınca araç e11 suvrolla oldu o yüzden acilen aradaki mesafeyi azaltmamız gerekti. Ama asıl sıkıntılı kısım başladı sırf yere yaklaşsın diye abuk subuk uygulamalar bana uygun olmadığı için orjinal, markalı spor yay arayışına girdim. Türkiyede toyotanın aftermarket parça olmadığı ve kasa üretimi zaten hepi topu 1.5 yıl olunca uygun parça bulmak inanılmaz şekilde zorlaşıyor. Allahtan ae101 yani efsane kasa corolla ile şasi ve alt takım aynı olduğu için 1.5 aylık detaylı bir araştırma sonucunda eibach pro kit 35mm spor yayları buldum ve direkt olarak kaçırmadan aldım.







Eibachlar geldikten sonra sertlik konfor ve yol tutuş gerçekten harika oldu ama bahsettiğim kormoran azizliği sebebiyle aslında yayların performansını tam görememişim :) Klasik toyota olarak spor yay taksan bile önler her zaman havada kalır yine bir miktar yukarıda kaldı. Sonrasında yayları kullanıp tatlı basık aracı kullanmaya daha yeni alışırken karşıma çıkan TA Technix coiloverlar ile olaylar bambaşka hale geldi. Normalde coiloverlara öcü gibi bakan ben bunların el yapımı değil fabrikasyon olduğunu duyup ve sadece önlere değil arkalarada takılacağını öğrenmem ile eibach yaylarada veda ettik yerini TA Technix coiloverlara bıraktılar. 185 65 14 petlas kışlık lastik ile bile tutuş net %30 civarında artmıştı baya şok içerisinde kalmıştım. Tabi kormoranlara geçince kışlık lastikten bile kötü tuttuğunu görmem ile onlara da veda edip kumholara geçiş sağladık :)








 

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
2 yılın ardından tekrar kendimizi piste attık yine yağmurda çıkmak nasip oldu sabah seansında biraz daha kuru olur diye düşünmüştük aslında öğlenden sonra bekliyorduk sağanak yağışı ama pist baya gölken çıktık. Kuruda süremiz ne olur hala merak içerisindeyim :D Bir kaç fotoğraf ve videolarımızı aşağıya ekliyorum :)

















İç çekim videomuz :)

Flyby
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,917
2
24,228
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Seat Leondan iyi dönmüşsünüz:)
VW Golften'de :)
1670937005243.png
 
Son düzenleme:

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
bayıldım bayıldım arabaya, direkt frenler gözüme çarptı zaten aha dedim tamam. ama ıslakta da gazlamak yürek ister helal olsun.
Çok teşekkür ederim düşünceleriniz için :) frenler açıkçası hassas noktamdı klasik 90-00 ler arası japonları gider ama durmaz gibiydi güçlendirdikçe daha da eksikliğini hissettim güvende olmadığım arabayla gazlamanın veya yüksek hızlara çıkmanın tedirginliğini yaşamayı sevmediğim için büyüttüm :) Yağmurda gazlama durumu gerçekten gerici ama bir o kadar keyifli net sürelere çıkartamasakta garip bir eğlencesi mevcut.
 

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Merhabalar, konuyu inceledim. Cidden elinize emeğinize sağlık, özenmedim değil. Günlük kullandığım 301 aracım var, bazen düşünüyorum bu araca böyle para harcasam mı? Sonra diyorum ne gerek var. Sizin konunuzla beraber cidden artık yapma ihtimalim yükseldi.

Aklıma takılan bir konu var, ben aracıma yakın zamanda fren hidroliğini Motul DOT4 ile değiştirdim, DOT 5.1 değiştirmeyi düşündüm fakat araştırdığımda fren boruları eriyebilir tarzı mı diyeyim dayanmaz tarzı yorumlar gördüm. Geçilmesinde bir sorun yaşanır mı?

Emeğinize sağlık tekrar.
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,280
3,907
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Merhabalar, konuyu inceledim. Cidden elinize emeğinize sağlık, özenmedim değil. Günlük kullandığım 301 aracım var, bazen düşünüyorum bu araca böyle para harcasam mı? Sonra diyorum ne gerek var. Sizin konunuzla beraber cidden artık yapma ihtimalim yükseldi.

Aklıma takılan bir konu var, ben aracıma yakın zamanda fren hidroliğini Motul DOT4 ile değiştirdim, DOT 5.1 değiştirmeyi düşündüm fakat araştırdığımda fren boruları eriyebilir tarzı mı diyeyim dayanmaz tarzı yorumlar gördüm. Geçilmesinde bir sorun yaşanır mı?

Emeğinize sağlık tekrar.
Silikon temelli yağlar (DOT 5):
Silikon içerir
Boyaya zarar vermez
Daha fazla sıkıştırılabilir olduğu için frenlerde süngerimsi bir his oluşturur.
Suyla karışmaz dolayısı ile fren sisteminde su/yağ/su/yağ şeklinde bir durum oluşur.
2.Polyglycol Ether temelli yağlar (DOT 3, DOT 4, DOT 5.1)
Boyalı ve plastik yüzeylere ciddi şekilde zarar verir. Kullanırken son derece dikkatli olunmalıdır. Aynı şekilde deri ve gözler ile teması kesinlikle önlenmelidir. Temas durumunda hemen çok bol su ile yıkanmalıdır.
Su ile karışabilir.
Silikon temelli sıvılar gibi frenlerde süngersi bir hisse yol açmaz.
Kaynama Seviyeleri :
DOT3 = 205 derece 140 derece
DOT4 = 240 derece 155 derece
DOT5 = 260 derece 180 derece
DOT5.1 = 270 derece 190 derece

Bir kısmı alıntıdır.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,039
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Dot 3,4 ve 5.1 aynı klasmandaki hidrolikler olduğu için geçiş yapılabilir.Dot 5 silikon içerdiği için diğerlerinden farklı klasmandadır,her araca konmaz ve geçiş yapılmaya müsait bir hidrolik değildir.

Örneğin aracınızda Dot 4 kullanılıyorsa,Dot 5.1'e geçiş yapılabilir.Aradaki kaynama noktası artar ancak fazla bir ekstra size sunmaz çünkü frenlerin tutmamasının tek sebebi hiçbir zaman sırf hidrolik değildir,çoğu zaman diskler çok daha fazla ısındığı için önce darboğazlanan disk-batala grubu olur.Öte yandan Dot 5.1 koymak fren hortumlarının yanmasına da sebep olmaz çünkü o hortumlar 300 derece ve üstü sıcaklıkları tölare edebilir şekilde üretilmiştir :D

Aracınız standart bir araçsa,performanslı bir kullanım yapmıyorsanız Dot 3 işinizi görecektir,ara sıra gazlıyorsanız ve aracınız nispeten güçlüyse Dot 4,pistlere girer sınırları zorlarım derseniz Dot 5.1 kullanımı daha iyi olur.Günümüzde zaten çoğu araç Dot 4 ile fabrikadan çıkıyor ve kullanımı tavsiye ediyorlar,dolayısıyla her zaman üretici standartlarına uymakta yarar var.

Bana kalırsa Dot 4 çoğu standart binek araçta kullanılabilir en optimal hidroliktir,f/p olarakta en iyisi şuan bu Dot 3 teknolojisi artık eskidiği için.En iyisini kullanayım içim rahat etsin diyorsanız da Dot 5.1 alıp kullanabilirsiniz ancak Dot 5 kullanamazsınız.
 
Son düzenleme:

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
18 Mar 2022
69
71
610
22
İstanbul
Marka
Yok
Silikon temelli yağlar (DOT 5):
Silikon içerir
Boyaya zarar vermez
Daha fazla sıkıştırılabilir olduğu için frenlerde süngerimsi bir his oluşturur.
Suyla karışmaz dolayısı ile fren sisteminde su/yağ/su/yağ şeklinde bir durum oluşur.
2.Polyglycol Ether temelli yağlar (DOT 3, DOT 4, DOT 5.1)
Boyalı ve plastik yüzeylere ciddi şekilde zarar verir. Kullanırken son derece dikkatli olunmalıdır. Aynı şekilde deri ve gözler ile teması kesinlikle önlenmelidir. Temas durumunda hemen çok bol su ile yıkanmalıdır.
Su ile karışabilir.
Silikon temelli sıvılar gibi frenlerde süngersi bir hisse yol açmaz.
Kaynama Seviyeleri :
DOT3 = 205 derece 140 derece
DOT4 = 240 derece 155 derece
DOT5 = 260 derece 180 derece
DOT5.1 = 270 derece 190 derece

Bir kısmı alıntıdır.

Dot 4 kullanılan bir araçta Dot 5.1 e geçmek mümkün değil diye biliyorum. DOT 3-4 veya DOT 4-5 Sıvıları arasında uyumluluk vardı.

Dot 3,4 ve 5.1 aynı klasmandaki hidrolikler olduğu için geçiş yapılabilir.Dot 5 silikon içerdiği için diğerlerinden farklı klasmandadır,her araca konmaz ve geçiş yapılmaya müsait bir hidrolik değildir.

Örneğin aracınızda Dot 4 kullanılıyorsa,Dot 5.1'e geçiş yapılabilir.Aradaki kaynama noktası artar ancak fazla bir ekstra size sunmaz çünkü frenlerin tutmamasının tek sebebi hiçbir zaman sırf hidrolik değildir,çoğu zaman diskler çok daha fazla ısındığı için önce darboğazlanan disk-batala grubu olur.Öte yandan Dot 5.1 koymak fren hortumlarının yanmasına da sebep olmaz çünkü o hortumlar 300 derece ve üstü sıcaklıkları tölare edebilir şekilde üretilmiştir :D

Aracınız standart bir araçsa,performanslı bir kullanım yapmıyorsanız Dot 3 işinizi görecektir,ara sıra gazlıyorsanız ve aracınız nispeten güçlüyse Dot 4,pistlere girer sınırları zorlarım derseniz Dot 5.1 kullanımı daha iyi olur.Günümüzde zaten çoğu araç Dot 4 ile fabrikadan çıkıyor ve kullanımı tavsiye ediyorlar,dolayısıyla her zaman üretici standartlarına uymakta yarar var.

Bana kalırsa Dot 4 çoğu standart binek araçta kullanılabilir en optimal hidroliktir,f/p olarakta en iyisi şuan bu Dot 3 teknolojisi artık eskidiği için.En iyisini kullanayım içim rahat etsin diyorsanız da Dot 5.1 alıp kullanabilirsiniz ancak Dot 5 kullanamazsınız.


Hepinize bilgiler için teşekkür ederim. DOT4 devam o zaman, zaten Motul koydum. Uzun süre problem yaşamam gibi gözüküyor.
 

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
Herkese merhabalar. Uzun zamandır aktif değilim ocak ayında askere gidişimle 6 ay kadar her şeye ara vermek zorunda kaldık temmuzda döndüğümden beri araçla uğraşıyorum aslında ama paylaşma fırsatı bulamamıştım. Yapılanlar ön tampon ve üstündeki ince metal parçanın onarım ve boyası ( metal parça onarıldı fakat boyasını henüz yapamadım), Orjinal ön ek askerdeyken almıştım onu taktım, Farlara bixenon mercek montajı ve genel rutin bakımlar. Burada mercek montajını anlatacağım fotoğraflar ile birlikte :)

Merceklerimiz geldikten sonra kaşıntımız başladı ama büyük problemimiz aracın üstündeki ampüllerin merceklere uyum sağlamamasıydı. Merceklerimiz bi-xenon mercekleri olduğu için ampül girişi sadece xenon ampülüne göre ayarlı ince. Terchimi 360⁰ ledden yana kullandım ki mercekte ve aydınlatmada kör nokta oluşmaması için. Yağmur kar çamur gibi etmenlerde önümüzü ve etrafı görmek içinde h1 4300k led tercih edildi.

Far açma kısmında da önceden ısıtılmış 150 derecelik fırına 5 6 dk arasında farları atıp gövde ve camları kasaya zarar vermeden ayırabildim. 23 yılın vermiş olduğu etkiden kaynaklı çanaklarda ufak bir toz ve is mevcuttu ama genel olarak farlarımız tertemiz çıktı. Mercekleri oturtup arkasındaki somundan sıkarak ayarlarını yapıp sabitledim.

Farları kapatmadan önce ayarsızda olsa kabataslak ayarını görmek için bir test gerçekleştirdim.

Merceklerin oturma durumları konusunda netlik sağladıktan sonra gece tekrardan camları kapatma işlemi başladı yine 150 derecede ısıtılmış fırına camı ve kasayı atıp dışarıda eldiven yardımıyla güzelce oturtupcırt kelepçelerle destekleyerek sabitlenmesini sağladım.

Mercekler oturduktan sonra bi-xenon merceklerinin perdeleri için olan kablolar halojen fardaki şapkanın ayaklarının takıldığı delikten kabloları motor içine doğru gönderdim. Toplamda 24 saatin sonunda söküm, takım, incik, boncuk işleri bitmişti sırada ince ve asıl ayar işleri vardı.

Mercekler kesinlikle devil eye mantığında değiller sadece parkları yerine taktığımda ilginç ve güzel bir görüntü aldım bu sebeple böyle kullanmaya karar verdim değişik oldular :)

Tüm detaylar bittikten sonra artık araca montaj gerçekleşti. Videodaki kısım ayardan önceki hali biraz odak noktaları birbirinden uzak en son fotoğraflar ayarlar tamamlandıktan sonraki hali. Aydınlatmalı bir video da yakında gelecek :)

Not: Sadece bixenon uzun aktif ortada bulunan çanağın içindeki ampüller fara toz girmemesi için takılı bir süre perdesel selektör atarak devam edeceğiz :)
IMG-20230910-WA0034.jpgIMG-20230910-WA0039.jpgIMG-20230910-WA0041.jpgIMG-20230910-WA0042.jpgIMG-20230910-WA0052.jpgIMG-20230910-WA0056.jpgIMG-20230910-WA0057.jpgIMG-20230910-WA0059.jpgIMG-20230910-WA0060.jpg20231008_140448.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20230910_033940.jpg
    7.9 MB · Görüntüleme: 0
  • 20230910_130313.jpg
    3.9 MB · Görüntüleme: 0
  • 20230910_132144.jpg
    4.5 MB · Görüntüleme: 0
  • 20230910_154554.jpg
    4.6 MB · Görüntüleme: 0
  • 20230911_122307.jpg
    7.6 MB · Görüntüleme: 0
  • 20230911_122320.jpg
    9.5 MB · Görüntüleme: 0
  • 20230911_122410.jpg
    5.6 MB · Görüntüleme: 0

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
897
1,654
2,320
İst.
Marka
Ford
Maşallah Ercüment, çok emek verdin ama hem e11'in hem vvt-i'ın aslında ne kadar güzel modüler bir motor olduğunu gösterdin. G6 lip tamponun yuvarlak hattını çok güzel agresifleştirmiş :)

Sıradaki G6 6 ileri şanzıman ve koltuklar olmalı E12'de tek şikayetim şanzımanın kısa oranlarıydı, bi bulgar yapıp onu da çözersin :)

Eğer bulunmuyorsa sen de benim gibi çok km yapangillerden olduğun için d4d son dişlisi 3k rpm'de 130 yaptırıyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ucanadamyoktur

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
Maşallah Ercüment, çok emek verdin ama hem e11'in hem vvt-i'ın aslında ne kadar güzel modüler bir motor olduğunu gösterdin. G6 lip tamponun yuvarlak hattını çok güzel agresifleştirmiş :)

Sıradaki G6 6 ileri şanzıman ve koltuklar olmalı E12'de tek şikayetim şanzımanın kısa oranlarıydı, bi bulgar yapıp onu da çözersin :)

Eğer bulunmuyorsa sen de benim gibi çok km yapangillerden olduğun için d4d son dişlisi 3k rpm'de 130 yaptırıyor :)

Güzel düşüncelerin için çok teşekür ederim. Motor modüler hem artıları hem eksileri mevcut ama şimdilik işini hakkıyla yerine getiriyor diyebilirim :) g6 lip gerçekten tek istediğim ön ekti askerdeyken ilanda olan başka bir araç üzerinden aldım tamamen şans eseri oldu :) orjinal bagaj üstü spoiler evde duruyor hala boyanması gerekiyor onu da halledebilirsem bir an önce onuda takıp görseli bitireceğim birde far yıkamalarımız var tabi ki :)

Şanzıman konusu çok sıkıntılı gerçekten 5e d4d dişlisi koyarsak gazlama sırasında da 4ten 5e geçiş çok ölü şekildr olacak başka bir kaç plan var aklımda ama bakacağız bakalım şimdilik arge kısmındayım :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım