Bir Lastik Tabanı Genişletme Sorusu

orcunalisveris

ÇAĞAN
Asfalt Kurutucu
8
39
Marka
Citroen
Merhaba,

Aracım stock 143 beygir iken, lastikler fabrika orjinal boyutu olan 215 45 18' di.

Şu an turbolanarak 220+ olunca özellikle kalkışta 1 ve 2. viteste çok sarmaya başladı.

Sizce tabanı 225 yapmak işe yarar mı, yoksa sadece yakıt sarfiyatı artışı, hızlanmaya negatif etki vb mi olur?

Benim fikrim: Tabanı 1 cm arttırarak, daha az saracak ve hızlanmaya + etkisi olacak. Diğer yandan yanak da artacak...

Sizlerin fikri nedir? Teşekkür ederim..
 
Yol direnci artacağı için performans kaybı yaşayacaksın. Boyut değiştirmeden kaliteli bir lastiğe geçmek daha mantıklı üstte söylenildiği gibi. Ayağın 40 numara ama 44 numara ayakkabı giyip koşmak gibi düşünebilirsin.
 
Evet arkadaşlar dediğiniz gibi tabanı artırmak yerine kaliteyi artırmak daha mantıklı olacak. Teşekkür ederim ilginize, iyi akşamlar..
 
Şunu söyleyebilirim yapacağınız ~%1,3'lük bir değişimle söylediğiniz hiç bir şeyi tam anlamıyla değiştiremezsiniz. Yakıt sarfiyatınız da öyle hissedilecek şekilde artmaz, yol tutuşta artmaz, hızlanmaya pozitif veya negatif bir etki de hissetmezsiniz. (Olabilecek minimal şeyleri hissedemezsiniz.)

Lastik değişimi için uygun aralıkta bir seçim. Sürüş güvenliğinizi tehlikeye atmaz. Daha uyguna, daha içinize sinen kaliteli bir lastik varsa değiştirebilirsiniz. Haricindeki istekleriniz için odaklanmanız gereken değişiklikler lastikler değil, downforce'u arttırmak üzerine olmalı.
 
Son düzenleme:
Bunun yerine launch controllü bir yazılım yaptırırsanız sarmanın büyük oranda önüne geçmiş olursunuz. Hemde performanstan birşey kaybetmezsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: orcunalisveris
Projeniz hayırlı olsun. Garaj konusunu da açarsınız inş, detayları görürüz.

1 cm taban arttırmak illa ki faydası olur ama gece gündüz farkı olmaz.

Bu güçlerde Michelin PS4 veya Goodyear F1 Asym 5 gibi lastikleri yolda keyifle kullanırsın.