AÇIK BMW 118i F20 LCI vs. Seat Leon MK4 1.5 TSI – Hangisini Almalıyım? (1.3M Keyifli Spor Öğrenci Arabası Önerisi)

tombisss

Melih
Düz Yol Gazcısı
9
Marka
Honda
Dostlar selam,

Üniversite öğrencisiyim ve halihazırdaki 2011 Honda Jazz'ımı ailem değiştirmeyi düşünüyor. Maksimum 1.3M fiyat bandında olacak şekilde aklımda iki seçenek var: BMW 118i F20 LCI (1.5 136 bg)ve Seat Leon MK4 1.5 TSI (130 bg manuel). Ama karar vermekte zorlanıyorum, o yüzden fikirlerinize ihtiyacım var.

-Sürüş keyfi benim için çok önemli, arabayı limitlerine kadar zorlamayı seviyorum. Viraj hissiyatı, yol tutuşu vs. benim için büyük kriterler.
-Manuel kullanmayı seviyorum ve herhangi bir sorun yaşamıyorum ancak otomatik vitese de karşı değilim.
-Dayanıklılık ve motor ömrü önemli. Sanayiye olabildiğince az uğramak istiyorum.
-Yılda 3-4 kere uzun yol yapıyorum ve şehiriçinde ara sıra tempolu kullanıyorum.
-Yakıt tüketimi ve bakım masrafları malum ekonomiden dolayı önemli bir kriter.

-BMW 118i (F20 LCI) arkadan çekişli, sürüş keyfi muhtemelen daha yüksek ama B38 motorun uzun vadede çıkarabileceği sorunlar biraz gözümü korkutuyor. Uzun vadede baş ağrıtır mı?
-Seat Leon 1.5 TSI ise 4 silindirli, daha dayanıklı gibi ama önden çekişli olması yüzünden biraz kararsızım. Sürüş hissi olarak tatmin eder mi?
-Leon 2021 model, bulduğum BMW'ler ise 2017 model civarında, yeni model almak sizce daha avantajlı mı?

-Aslında VAG grubundan pek haz etmezdim ancak bu fiyat bandında mantıklı görünüyor.
-Ailem ise Toyota Corolla Hatchback almayı önerdi ancak CVT şanzıman ve performans düşüklüğünden dolayı pek sıcak bakmadım.

118i ile aynı motora sahip Mini Cooperlar da aklımda bulunuyor. Peki sizin bu bütçede hot hatch veya sürüş keyfi yüksek başka bir model öneriniz var mı, varsa onları da dinlerim. Siz olsanız hangisini alırdınız ve neden?

Şimdiden teşekkürler.
 
B38 aslında o kadar korkulacak bir motor değil. Belli kronikleri var evet ancak çözümü sonrasında rahat ettiriyor. Yüksek km'lerde de su kaçaklarına dikkat etmek gerekiyor. Ben olsam 2017-2019 arası içi de makyajlanmış bir 118i tercih ederdim. Tam bir genç işi ve sürüş sevkinin ön planda olduğu durumlarda ESP yarım kademe OFF'da dahi keyif verir.
Ayrıca F20 116d ya da Mini Cooper 1.5D önereceğim. Aynı motorun dizeli ve B37 kodlu olanı. Kronikleri B38'e göre daha az. Yakıtı güzel, evet biraz daha beygiri düşük ancak torku yüksek. Bir süre şirkette Salt Pepper Chili donanımlı Recaro koltuklu 5 kapı 1.5D Cooper kullandım. 270nm'lik torkuyla şehir içi atik hissettiriyordu, direksiyon hissiyatı konusunda da başarılıydı. Tek dezavantajı arabanın küçük ve dar olması.
 
Motor olarak ne 1.0'ı ne de 1.5 dizeli tatmin edebilecek bir motor değil. Ayrıca Focus 4 bence aile kullanımına daha yatkın bir araç, Mk3-3.5'taki tepkiler ve dinamizm yok.
hocam birisi 125 birisi de 136 beygir. 11 beygir için kaç senelik eski bmw almak akıl karı değil bence. ayrıca active x lerde bağımsız süspansiyon var. bence düşünülür.
 
Son düzenleme:
BMW alınacaksa 120i'ye de bakabilirsiniz. Güç olarak hepsinden daha tatlı bir araç, fakat sanayi tarafında biraz bilinçli bakım yapmak gerekir.
 
hocam birisi 125 birisi de 136 beygir. 11 beygir için kaç senelik eski bmw almak akıl karı değil bence. ayrıca active x lerde bağımsız süspansiyon var. bence düşünülür.
Bmw alsın diye önermedim, önceki mesajımı okusaydınız keşke. Anlattığınız detaylara hakimim daha önce uzun süre deneyimlediğim araçlar.

Ayrıca Ford'un aktarması sayesinde o 125 beygir gerçekten 125 beygir gibi gitmiyor, 115 hp ecoblue'lar da illallah ettiriyor "tecrübeyle sabit". Ford'un aktarma kaybını biliyoruz az çok.

Naçizane önerim ikisine de bu yaşta ve öğrenciyken gerek yok. Önceki mesajımda belirttiğim üzere adaptifli bir civic hb sport+ beklentileri karşılar. Sırf yeni diye parasının karşılığını veremeyecek servisi vasat olan bir araca bulaşılmasını tavsiye edemem.
 
Ayrıca Ford'un aktarması sayesinde o 125 beygir gerçekten 125 beygir gibi gitmiyor, 115 hp ecoblue'lar da illallah ettiriyor "tecrübeyle sabit". Ford'un aktarma kaybını biliyoruz az çok.
Biz 1.9 dci lagunadan sonra ecoblue 115 hp nin performansından gayet memnun kaldık. Gayet akıcı, atik, keyifli, tepkili bir motor. Uzun yola da çıktık hiçbir yerde zaafiyet hissettirmedi. Özellikle hızlı bir araba arayışı yoksa herkese yetecek bir performans sunuyor.
 
Biz 1.9 dci lagunadan sonra ecoblue 115 hp nin performansından gayet memnun kaldık. Gayet akıcı, atik, keyifli, tepkili bir motor. Uzun yola da çıktık hiçbir yerde zaafiyet hissettirmedi. Özellikle hızlı bir araba arayışı yoksa herkese yetecek bir performans sunuyor.
Sedanla active x arasında fark olabilir. Benim deneyimlediğim araç sw active x'ti. Sanırım 1415 kg olması ve normlar sebebiyle kısılarak 115 hp olması nedeniyle maalesef 1.5 dizeller arasında performansı kullandığım en vasat makineydi. DPF'in sürekli rejen.'a girme çabası da ayrı bir kalem.

Konu baya saptı fakat neticede performans vadeden bir araç değil. Bu da konu sahibi arkadaşın beklentilerini karşılamayacak. Özet bu.
 
Sedanla active x arasında fark olabilir. Benim deneyimlediğim araç sw active x'ti. Sanırım 1415 kg olması ve normlar sebebiyle kısılarak 115 hp olması nedeniyle maalesef 1.5 dizeller arasında performansı kullandığım en vasat makineydi. DPF'in sürekli rejen.'a girme çabası da ayrı bir kalem.

Konu baya saptı fakat neticede performans vadeden bir araç değil. Bu da konu sahibi arkadaşın beklentilerini karşılamayacak. Özet bu.
Kendi pist tecrübem ve Sinan koç un testini de referans verirsem görüşünüze katılmadım. Focus sürüşü son derece iyi bir araç. Performanstan kastınız sadece düz yolda basmaktan ibaretse dediğiniz doğru. Konu sahibi belli ki başlığı terk etmiş. Boşuna yazmışız
 
Kendi pist tecrübem ve Sinan koç un testini de referans verirsem görüşünüze katılmadım. Focus sürüşü son derece iyi bir araç. Performanstan kastınız sadece düz yolda basmaktan ibaretse dediğiniz doğru. Konu sahibi belli ki başlığı terk etmiş. Boşuna yazmışız
Uzatmak istemiyorum ama bir cevap hakkı doğduğu için yazıyorum.

Sadece düz yolda basmak istesem tercihlerim sürüş keyfini yansıtan araçlar olmazdı :D

Motor performansını mukayese ederken virajı karşılaştırmanız çok mantıksız bir yaklaşım. Marka fanı olmaya gerek yok, bende Ford'a sahip oldum gayette severim fakat yeri gelince tarafsız olmak gerekli.

Şu anda otomobil gazetecilerinin ne kadar tarafsız olduğunu konuşmamıza gerek olmadığını da ayrıca belirteyim. Daha önce forumda konuşuldu. Saygılar.
 
Sedanla active x arasında fark olabilir. Benim deneyimlediğim araç sw active x'ti. Sanırım 1415 kg olması ve normlar sebebiyle kısılarak 115 hp olması nedeniyle maalesef 1.5 dizeller arasında performansı kullandığım en vasat makineydi. DPF'in sürekli rejen.'a girme çabası da ayrı bir kalem.

Konu baya saptı fakat neticede performans vadeden bir araç değil. Bu da konu sahibi arkadaşın beklentilerini karşılamayacak. Özet bu.
Viraj ve yol tutuş hissiyatı olarak konu sahibi arkadaşı memnun eder, performans olarak da illalah ettirecek bir motor olduğunu düşünmüyorum. Yeterli bir performans sunuyor. Özellikle şehir içi hızlarda oldukça atik ilerliyor. Bizim aracımız katalogda 1419 ruhsatta yanlış hatırlamıyorsam opsiyonlarla birlikte 1445 kilo. Sw kasa için 50 ila 100 kilo arası üzerine eklenebilir, diğer dizel motorlar kadar yürümüyor da olabilir ancak yine de illallah etmek tabirinin bu motora biraz haksızlık olduğu düşüncesindeyim. :)