AÇIK BMW 118i F20 LCI vs. Seat Leon MK4 1.5 TSI – Hangisini Almalıyım? (1.3M Keyifli Spor Öğrenci Arabası Önerisi)

tombisss

Melih
Düz Yol Gazcısı
23
Marka
Honda
Dostlar selam,

Üniversite öğrencisiyim ve halihazırdaki 2011 Honda Jazz'ımı ailem değiştirmeyi düşünüyor. Maksimum 1.3M fiyat bandında olacak şekilde aklımda iki seçenek var: BMW 118i F20 LCI (1.5 136 bg)ve Seat Leon MK4 1.5 TSI (130 bg manuel). Ama karar vermekte zorlanıyorum, o yüzden fikirlerinize ihtiyacım var.

-Sürüş keyfi benim için çok önemli, arabayı limitlerine kadar zorlamayı seviyorum. Viraj hissiyatı, yol tutuşu vs. benim için büyük kriterler.
-Manuel kullanmayı seviyorum ve herhangi bir sorun yaşamıyorum ancak otomatik vitese de karşı değilim.
-Dayanıklılık ve motor ömrü önemli. Sanayiye olabildiğince az uğramak istiyorum.
-Yılda 3-4 kere uzun yol yapıyorum ve şehiriçinde ara sıra tempolu kullanıyorum.
-Yakıt tüketimi ve bakım masrafları malum ekonomiden dolayı önemli bir kriter.

-BMW 118i (F20 LCI) arkadan çekişli, sürüş keyfi muhtemelen daha yüksek ama B38 motorun uzun vadede çıkarabileceği sorunlar biraz gözümü korkutuyor. Uzun vadede baş ağrıtır mı?
-Seat Leon 1.5 TSI ise 4 silindirli, daha dayanıklı gibi ama önden çekişli olması yüzünden biraz kararsızım. Sürüş hissi olarak tatmin eder mi?
-Leon 2021 model, bulduğum BMW'ler ise 2017 model civarında, yeni model almak sizce daha avantajlı mı?

-Aslında VAG grubundan pek haz etmezdim ancak bu fiyat bandında mantıklı görünüyor.
-Ailem ise Toyota Corolla Hatchback almayı önerdi ancak CVT şanzıman ve performans düşüklüğünden dolayı pek sıcak bakmadım.

118i ile aynı motora sahip Mini Cooperlar da aklımda bulunuyor. Peki sizin bu bütçede hot hatch veya sürüş keyfi yüksek başka bir model öneriniz var mı, varsa onları da dinlerim. Siz olsanız hangisini alırdınız ve neden?

Şimdiden teşekkürler.
 
B38 aslında o kadar korkulacak bir motor değil. Belli kronikleri var evet ancak çözümü sonrasında rahat ettiriyor. Yüksek km'lerde de su kaçaklarına dikkat etmek gerekiyor. Ben olsam 2017-2019 arası içi de makyajlanmış bir 118i tercih ederdim. Tam bir genç işi ve sürüş sevkinin ön planda olduğu durumlarda ESP yarım kademe OFF'da dahi keyif verir.
Ayrıca F20 116d ya da Mini Cooper 1.5D önereceğim. Aynı motorun dizeli ve B37 kodlu olanı. Kronikleri B38'e göre daha az. Yakıtı güzel, evet biraz daha beygiri düşük ancak torku yüksek. Bir süre şirkette Salt Pepper Chili donanımlı Recaro koltuklu 5 kapı 1.5D Cooper kullandım. 270nm'lik torkuyla şehir içi atik hissettiriyordu, direksiyon hissiyatı konusunda da başarılıydı. Tek dezavantajı arabanın küçük ve dar olması.
 
Motor olarak ne 1.0'ı ne de 1.5 dizeli tatmin edebilecek bir motor değil. Ayrıca Focus 4 bence aile kullanımına daha yatkın bir araç, Mk3-3.5'taki tepkiler ve dinamizm yok.
hocam birisi 125 birisi de 136 beygir. 11 beygir için kaç senelik eski bmw almak akıl karı değil bence. ayrıca active x lerde bağımsız süspansiyon var. bence düşünülür.
 
Son düzenleme:
hocam birisi 125 birisi de 136 beygir. 11 beygir için kaç senelik eski bmw almak akıl karı değil bence. ayrıca active x lerde bağımsız süspansiyon var. bence düşünülür.
Bmw alsın diye önermedim, önceki mesajımı okusaydınız keşke. Anlattığınız detaylara hakimim daha önce uzun süre deneyimlediğim araçlar.

Ayrıca Ford'un aktarması sayesinde o 125 beygir gerçekten 125 beygir gibi gitmiyor, 115 hp ecoblue'lar da illallah ettiriyor "tecrübeyle sabit". Ford'un aktarma kaybını biliyoruz az çok.

Naçizane önerim ikisine de bu yaşta ve öğrenciyken gerek yok. Önceki mesajımda belirttiğim üzere adaptifli bir civic hb sport+ beklentileri karşılar. Sırf yeni diye parasının karşılığını veremeyecek servisi vasat olan bir araca bulaşılmasını tavsiye edemem.
 
Ayrıca Ford'un aktarması sayesinde o 125 beygir gerçekten 125 beygir gibi gitmiyor, 115 hp ecoblue'lar da illallah ettiriyor "tecrübeyle sabit". Ford'un aktarma kaybını biliyoruz az çok.
Biz 1.9 dci lagunadan sonra ecoblue 115 hp nin performansından gayet memnun kaldık. Gayet akıcı, atik, keyifli, tepkili bir motor. Uzun yola da çıktık hiçbir yerde zaafiyet hissettirmedi. Özellikle hızlı bir araba arayışı yoksa herkese yetecek bir performans sunuyor.
 
Biz 1.9 dci lagunadan sonra ecoblue 115 hp nin performansından gayet memnun kaldık. Gayet akıcı, atik, keyifli, tepkili bir motor. Uzun yola da çıktık hiçbir yerde zaafiyet hissettirmedi. Özellikle hızlı bir araba arayışı yoksa herkese yetecek bir performans sunuyor.
Sedanla active x arasında fark olabilir. Benim deneyimlediğim araç sw active x'ti. Sanırım 1415 kg olması ve normlar sebebiyle kısılarak 115 hp olması nedeniyle maalesef 1.5 dizeller arasında performansı kullandığım en vasat makineydi. DPF'in sürekli rejen.'a girme çabası da ayrı bir kalem.

Konu baya saptı fakat neticede performans vadeden bir araç değil. Bu da konu sahibi arkadaşın beklentilerini karşılamayacak. Özet bu.
 
Sedanla active x arasında fark olabilir. Benim deneyimlediğim araç sw active x'ti. Sanırım 1415 kg olması ve normlar sebebiyle kısılarak 115 hp olması nedeniyle maalesef 1.5 dizeller arasında performansı kullandığım en vasat makineydi. DPF'in sürekli rejen.'a girme çabası da ayrı bir kalem.

Konu baya saptı fakat neticede performans vadeden bir araç değil. Bu da konu sahibi arkadaşın beklentilerini karşılamayacak. Özet bu.
Kendi pist tecrübem ve Sinan koç un testini de referans verirsem görüşünüze katılmadım. Focus sürüşü son derece iyi bir araç. Performanstan kastınız sadece düz yolda basmaktan ibaretse dediğiniz doğru. Konu sahibi belli ki başlığı terk etmiş. Boşuna yazmışız
 
Kendi pist tecrübem ve Sinan koç un testini de referans verirsem görüşünüze katılmadım. Focus sürüşü son derece iyi bir araç. Performanstan kastınız sadece düz yolda basmaktan ibaretse dediğiniz doğru. Konu sahibi belli ki başlığı terk etmiş. Boşuna yazmışız
Uzatmak istemiyorum ama bir cevap hakkı doğduğu için yazıyorum.

Sadece düz yolda basmak istesem tercihlerim sürüş keyfini yansıtan araçlar olmazdı :D

Motor performansını mukayese ederken virajı karşılaştırmanız çok mantıksız bir yaklaşım. Marka fanı olmaya gerek yok, bende Ford'a sahip oldum gayette severim fakat yeri gelince tarafsız olmak gerekli.

Şu anda otomobil gazetecilerinin ne kadar tarafsız olduğunu konuşmamıza gerek olmadığını da ayrıca belirteyim. Daha önce forumda konuşuldu. Saygılar.
 
Sedanla active x arasında fark olabilir. Benim deneyimlediğim araç sw active x'ti. Sanırım 1415 kg olması ve normlar sebebiyle kısılarak 115 hp olması nedeniyle maalesef 1.5 dizeller arasında performansı kullandığım en vasat makineydi. DPF'in sürekli rejen.'a girme çabası da ayrı bir kalem.

Konu baya saptı fakat neticede performans vadeden bir araç değil. Bu da konu sahibi arkadaşın beklentilerini karşılamayacak. Özet bu.
Viraj ve yol tutuş hissiyatı olarak konu sahibi arkadaşı memnun eder, performans olarak da illalah ettirecek bir motor olduğunu düşünmüyorum. Yeterli bir performans sunuyor. Özellikle şehir içi hızlarda oldukça atik ilerliyor. Bizim aracımız katalogda 1419 ruhsatta yanlış hatırlamıyorsam opsiyonlarla birlikte 1445 kilo. Sw kasa için 50 ila 100 kilo arası üzerine eklenebilir, diğer dizel motorlar kadar yürümüyor da olabilir ancak yine de illallah etmek tabirinin bu motora biraz haksızlık olduğu düşüncesindeyim. :)
 
Ne demek asıl ben teşekkür ederim sorularınızı şöyle cevaplayayım

Ne yazık ki vag grubunda değişik bir politika var A3 ve Golf'lerde 120bg'nin altında ise torsiyon üstünde ise bağımsız süspansiyon bulunuyor bu kriterlerde 1.0 Tsi, 1.2Tsi ve 1.6 Tdi ye torsiyon; 1.4 Tsi, 1.5Tsi ve üstünde ise bağımsız süspansiyon bulunuyor lakin Octavia ve Leon'larda (ki Leon genç ve sportif bir kitleye hitap etmesine rağmen) motor seçeneği fark etmeksizin Cupra gibi performans versiyonları dışında hep torsiyon bulunuyor bu arada Cupra'dan kastım marka olan Cupra değil onlarda da 150bg olmasına rağmen torsiyon bulunuyor kastım performans versiyonları olan 2.0 Tsi olanları. Lakin bence Leon genel olarak motoru ,manuel olması ve donanım fazlalığı ile tercih edilebilecek bir araç.

A3 konusunda da torsiyonun donanım ile bir bağlantısı yok motoru ile bağlantısı var yani 1.5 Tfsi olduğu sürece bağımsız olacak. Donanım olarak şunu söyleyeyim sportline olanlarda mod seçimi (eco, normal,sport gibi), Recaro tip koptuk, genel dıştan sportif eklentiler ve yanlış hatırlamıyorsam desing ve dynamic olanlardan daha engin ve daha sert spor süspansiyonları var (spor süspansiyon konusunu yanlış hatırlıyor olabilirim araştırabilirsiniz). Desing'lerde de yarı deri koltuklar ve krom eklentiler var. Dynamic ise en boşu kumaş koltuklar vs ile bence en tercih edilmicek donanım.

100k km olayı da tamamen bakımları ve genel motorun dayanıklılığı ile alakalı 1.5 Tsi hakkında konuşursak bakım geçmişine bakarak bence alınacak bir motor. Sadece 120k km civarında ağır bakımının yapılmış olması yapılmamış ise masrafına dikkat etmek gerek tahminim 30k civarı bir masrafı olur ben olsam ağır bakımı yapılmış olanını tercih ederim bunun dışında da kafada soru işareti olmadan alınacak bir motor.

Civic konusunda da birkaç defa manuelini kullanmış biri olarak aralarında düz yolda bariz bir şekilde en iyi yürüyecek araç, ayrıca her yerde yazmaz ama manuel olanların otomatiklerden 20nm tork fazlası var yani 240 nm tork bulunuyor. Aynı zamanda kafada en az soru işareti bırakacak motora sahip denebilir. Donanım olarak da bazı manuel olanları ingiliz versiyon (güvenlik paket) olarak geçiyor ve serit takip, kör nokta, adaptif CC gibi özellikleri bulunuyor elegance olmasına rağmen alırken araştırmanızı öneririm. Yol tutuşu olarak da bağımsız süspansiyon olmasına rağmen MQB farkı ile bağımsız süspansiyonlu Vag grubu araçlarına göre daha kötü yol tutuşu var iken torsiyonlu MQB'ler ile aşşağı yukarı aynı yol tutuşuna sahip. Genel olarak şöyle bi kıyaslama yapılabilir

F20>A3>Golf>Civic>Leon denebilir.

Leon ile Civic arasında kararsız kaldım denebilir mk3 Leon'da daha iyi yol tutuyor ondan eminim lakin mk4 Leon'u kullanmadım. Tahminim bazı koşullarda Leon hatchback olması ve torsiyon da olsa MQB olması ile Civic ile aynı belki daha iyi tepkiler verebilir ama genel olarak sıralama yukarıdaki gibi.
Anladım çok sağ olun, konuşulanları değerlendirerek şu an için A3 ile Civic ilanlarına bakacağım sanırım.
 
Yukarıda verilen bazı yanlış bilgiler var onları düzeltmek isterim:

- Civic donanımla alakasız gövde tipi hatchback olursa İngiltere üretimidir. Sedanların hepsi Türkiye üretimdir.

- Yol tutuş sıralamasında da asla katılmıyorum, Civic mqb platformunun üstünde bir yol tutuşa sahip. Fabrikasyon o dönemin Turanza’larıyla gelmekteydi ve rezalet tepkileri olan bir lastiktir. İyi bir lastik seçimiyle A3’ten iyi tepkiler veriyor.

Son olarak sizin önceliklerinize uygun olarak HB Civic Sport Plus öneririm. BMW’nin bakım maliyetleri diğer markalara göre üstte, öğrenciyseniz size uygun olmayabilir.

Ek olarak B38 motor N13’e göre çok daha sorunsuz bir motordur. B38’in tek sorunu turbo manifoldunun çatlaması, manifold turbo ile birlikte olduğundan yaklaşık 70k km’lerde turbo değişimi gerekebiliyor, tabi kullanıma bağlı; hiç yaşamayan da var, 60k’da değişen de. N13 hem daha eski bir motor hem de irili ufaklı çokça sorunu var. Fakat benzinli alınacaksa kesinlikle B38. Güncel turbo değişim maliyeti 60.000₺ civarlarında
Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için, Bmw’yi sizin de dediğiniz gibi belli başlı sorunlarından dolayı kafamda eledim maalesef. Civic konusunda İngiltere üretiminin ne gibi farklılıkları oluyor, yoksa sadece kalite farkı mı oluyor Türkiye üretiminden?
 
1.6 Atmosferik fc5’lerin bile viraj içi limitleri mqb’den yüksek. Uzun dönem 2014 A3 Ambition (Sport Line’da denilebilir tek olayı 15mm alçak yaylar iki donanımdada :)) ve 2017 Civic RS kullanan biri olarak bu yorumu yapıyorum. Adaptif olması sadece pozitif, dünyalar değişmiyor.

Manueli kastetmedim, zaten o fiyatlara asla. Cvt gayet güzel çalışıyor, 2.elde de alıcı kitlesinin fazla olması cabası.
Açıkçası Cvt’ye çok ısınamadım. Ailemde Corolla var ve ben de çokça kullandım. Civic’in cvt şanzımanının Corolla’ya göre daha farklı hissettirdiğini biliyorum ancak ben cvt den hiç zevk alamadım. Civic her ne kadar yol tutuşunda başarılı olsa da Cvt yüzünden sanırım ilk tercihim olmayacak. Manuellerin pahalıya satıldığını ve 2.elde de zor olacağını biliyorum ancak şu an için bütçem dahilinde manuel ilan çıkarda değerlendireceğim. Yorumunuz için çok teşekkürer.
 
BMW 220D , E92-E90 LCI 320D 184 lük. 184lük 320d 850-950 bandında bulunur. 1.3m alacağınız çoğu arabadan da sürüş keyfi iyidir. F30 da tercih edilebilir yine dizel.
Dizelleri açıkçası pek düşünmedim. Karakteristik özelliklerinden dolayı nedense bana spor arabadan uzak geliyor. Belki de sadece ön yargıdır tabii. Bahsettiğiniz arabaların sanayi kısmı hakkında ne diyebilirsiniz peki? Malum öğrenciyim ve yoğunum, sanayiye uğramamak ilk tercihim.
 

Bahsi geçen araçlar hakkında şöyle bir kıyaslama buldum biraz fikir verebilir
Lakin iki aracın da ülkemizde satılanlar ile farkları var

A3 1.4 Tfsi 150bg. Ambiente paket yani şu bahsi gecen desingline paketin makyajsız kasadaki versiyonu bu yüzden spor süspansiyon özelliği bulunmuyor ve en büyük farkı DSG gibi hızlı bir şanzıman ile değil de Aisin üretim 6 vites tork konvertörlü yavaş tepkili bir şanzımana sahip olması zaten video boyunca şanzımanın yavaşlığından şikayet ediliyor. Ayrıca 17 inç jant ve anlayamadığım bi lastik ile birlikte.

Civic ise türkiyede bulunmayan 173 bg lik yani 10bg daha güçsüz versiyona sahip her ne kadar torkları aynı olsa da aynı zamanda CVT bulunuyor. 17 inç jant ve bahsi geçen kötü turanzalara sahip

Yani her iki araç da Türkiye'de satılan versiyonlarından pist süresi odaklı bakıldığında daha kötü bir setupa sahipler lakin videoda salınım ve tepkileri ile ilgili güzel tiyolar var
Civic daha stabil dönerken A3 ise her virajda bol lastik sesi ile kafadan kaymaya meyilli olduğunu belli ediyor. Her ne kadar spor süspansiyonlu olmasa da. Zaten MQB'nin genel karakteri bu yönde yani şaşırtıcı olmadı
Süre olarak bakıldığında da her iki araçta da Türkiye'de satılan versiyonlarını kıyaslarsak A3 DSG'si ile, Civic'de 10bg fazlası ile videoda yazan sürelerden daha iyi döneceklerdir. Lakin özellikle videodaki A3'ün bahsi geçen sportline paket 1.5Tfsi A3'e karşı bu kadar handikapı olmasına rağmen (sedan olması, spor süspansiyon olmayışı ve en önemlisi DSG gibi bir artısının olmaması), sadece 10 bg güçsüz Civic'ten (ki hala arada kayda değer bir 23bg fark var) sadece 0.8 sn fark var bu yol tutuş hakkında biraz bilgi veriyor. Tabiki manuelinden bahsetmiyorum manueli CVT'nin handikapları olmaması hatta CVT'sinden 20nm tork fazlası ayrıca kıyaslandığı araba ile 32bg fazlalığı ile Sportline A3'ten oldukça iyi bir süre dönecektir.
Çok teşekkürler, video ve fikirleriniz çok yardımcı oldu. Demek istediğinizi anladım, ben de aynı fikirdeyim sanırsam.
 
Eski Golf 7 1.6 Tdi Dsg yeni Civic HB 1.5 Turbo Cvt (Sport paket, adaptif süspansiyon yok ancak HB Sport'larda spor süspansiyon mevcut) kullanıcısı olarak yorum yapayım.

Civic HB ile Sedan farklarından bahsedelim, HB olarak sport veya sport+ fark etmez spor süspansiyon mevcut, jantlar 17 olmasına rağmen 8J genişlikte geliyor, sedanlar 215/50/17 iken HB ler 235/45/17 lastik ebadına sahip. Direksiyon kutuları da farklı, HB araçlarda çift pinyonlu daha kısa turlu direksiyon mevcut. Bu da sürüş keyfini arttıran bir unsur.

Yol tutuş konusunda Civic HB'in standart Mqb'li araçlardan çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hem hissiyat hem de limit olarak hem 9 sene kullandığımız Golf'ten hem de diğer kullandığım Mqb'lerden sonra çok memnunum.

Cvt tork konvertörlü gibi çalışıyor, genel olarak memnunum bir dezavantajını görmedim, sadece 40 binde 1 Honda Hcf-2 şanzıman yağıyla değişim yapıp yola devam etmek haricinde bakımı masrafı da yok. Tabi sürüş keyfi açısından bir manuel keyfi yok.

Motor 1.5 turbo L15B7, zincirli olduğundan dolayı triger değişimi gibi bir masrafı yok, genel olarak oldukça sorunsuz ve keyifli bir motor. 1.5 tsi'ların (130 luk hiç kullanmadım hepsi 150 likti) alt-orta devir dolu ancak üst devir boşluğu karakteri bu motorda yok, özellikle üst devirlerde oldukça istekli ve lineer hissettiriyor.

Arkadaş grubu olarak oldukça merak lı olduğumuz için bulduğumuz arabalarla roll yapıyoruz. 80-200 denedik çünkü civic'te 207 limitör var :)

2020 A3 sedan 35tfsi 150 bg 250nm stronic ile 80-200 yaptığımızda rahat 6 boy Civic önde bitirip limitöre giriyor. 2019 Golf 7.5 1.5 tsi dsg rsa stage1 (185 bg 320nm tork) ile 80-200 yaptığımızda ise Civic'in limitörüne kadar kafa kafaya gidiyoruz sonrasında geçiyor tabi :)

Arkadan itiş isteniyorsa F20'nin alternatifi yok ancak diğer önden çeker seçenekler yerine Civic HB 1.5 turbo alıp Ktuner ile yazılım+limitör iptali yapıp binerdim.
Öncelikle yorumunuz için çok teşekkürler. Bahsettiğiniz detaylardan haberim yoktu. Civic'e bakış açımı değiştirdi diyebilirim. Yalnız bir şey sormak istiyorum:
Sedan Manuel Civic mi tercih ederdiniz, Hatchback Cvt Civic mi?
Daha önce de yazdığım gibi Cvt beni fazlasıyla soğutuyor. Tabii belki benim düşündüğüm gibi değildir. Deneyip görebilme şansı olsa güzel olurdu.
 
Bütçe gayet yukarıda. Hem keyif hem sorunsuzluk kıstası varsa, manuel olacak ve hacmi küçültülüp suyu çıkarılmış motor olmayacak.

Biraz yaşı olabilir kabulse Astra 1.6 dizel manuel sürücüleri tarafından epey keyifli bulunuyor. 1.6 CDTi motor ise görece sorunsuz kabul ediliyor. Neredeyse dolu donanıma bulunabiliyor. 136 beygir ve 320 Nm güç bundan çok daha büyük ve ağır araçları taşıyor.

C sınıfında benzer örneklerin çoğaltılabileceğini düşünüyorum.

Sıfır km olarak belki Golf 1.5 TSI (E-TSI değil) manuel zorlanabilir ama artık yılbaşı öncesindeki gibi 1.3M bandına verirler mi bilmiyorum. 116 beygir ve 220 Nm torkla yüklenilmemiş ve 4 silindire sahip bir motorla garanti bittikten sonra bile pek sanayiye uğrayacağınızı düşünmüyorum. Sizin spor kullanım ihtiyacınızı karşılar mı artık kullanıcıları daha doğru bilgi verir.
Dizel benim için biraz soru işareti ancak Astra'yı da aklımda bulunduracağım. Sıfır Golf'ler de şu an bahsettiğiniz fiyata verilmiyor diye biliyorum. Yorumunuz için çok teşekkür ederim, sağ olun.
 
Öncelikle yorumunuz için çok teşekkürler. Bahsettiğiniz detaylardan haberim yoktu. Civic'e bakış açımı değiştirdi diyebilirim. Yalnız bir şey sormak istiyorum:
Sedan Manuel Civic mi tercih ederdiniz, Hatchback Cvt Civic mi?
Daha önce de yazdığım gibi Cvt beni fazlasıyla soğutuyor. Tabii belki benim düşündüğüm gibi değildir. Deneyip görebilme şansı olsa güzel olurdu.
Valla ben bahsi geçen CVT ilk çıktığında atmosferik sedanda denemiştim. Sürüş modlarına bağlı olarak o illet CVT'lerden hissettirebiliyordu. Geçenlerde de 182hp HB kasada denedim, iyi bir tork konvertörlü gibi sanal viteslerini atarak tatlı tatlı ilerliyordu. Eğer araç seçimimde otm. vites benim için sorun olmayacaksa CVT RS'e ok derdim. RS'teki tek sıkıntı hız limitörü. :)
 
sanayide uğraşmaktan BMW'nin tadını alamazsınız.
Leon ise direksiyonu düz tuttuğunuz sürece çok fazla keyif verecek bir arabadır. Direksiyonu çevirmeye başladığınızda ise eğer iyi bir sürücüyseniz, ucuz torsiyon hissine lanet ettirir. Golf ile arasında uçurum fark vardır.
Bütçeniz dahilinde B hothatch'lere gitmenizi öneririm. Keyif verecekse onlar daha iyi verir.
C sınıfı şartsa yukarıda bahsi geçen Civic RS'i ben de öneririm. Günümüz standartlarına göre warm hatch, 20 yıl öncesinin standardına göre ise hothatch performansı vermektedir. Sürüş kalitesi de üst düzeydir.
Öncelikle teşekkür ederim. Peki B hothatchlerden ne gibi öneriler verebilirsiniz? C sınıfı şart değil benim için açıkçası ancak bu fiyatlarda da sınıf yükseltmek istiyor ailem. Yine de mantıklı bir B hothatch düşünülebilir. Civic de zaten şu an ilk tercihlerim arasında.
 
Son düzenleme: