BMW E38 7 serisi

futureclassic

Huseyin
Düz Yol Gazcısı
28
Marka
BMW
Selamlar,

Bu hafta foruma kayıt oldum. Bu konu altında tecrübelerimi, genel fotoğraflarını ve araç hakkında notlarımı paylaşacağım.

Araç 7.28i uzun süre e39 ve e38 arayışından sonra karar verip almıştım, shadow line trim | Orient-blau renk | M52 motor. Aldıktan sonra belirlediğim eksik noktalarını tamamlamaya çalışacağım. Özellikleri aşağıdadır,

Video linki


Yorum ve tavsiyelerinizi beklerim.

ext.jpg


int.jpg


1593205632123.png



1593205659579.png


1593205780077.png


1593205810247.png
 
Maşallah maşallah. Gerçek araba kültüründen kalan örnekleri tüm risklerine rağmen cesaret edip alanlara saygı duyuyorum. Keyfi bambaşka olsa gerek bu araçların. Gelişmeleri de konu içinde takip etmek isteriz.
 
Hayırlı olsun aracınız. Bir şey merak ediyorum hem 39'da hem 38'de 2.8 motorun fiyatları epey uygun. Bunun sebebi nedir arıza potansiyeli yüksek bir motor mu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: futureclassic
İyi günlerde, kazasız belasız kullanın.E38, sonraki yıllarda E46 ve E39’larda görülecek bir çok tasarım öğesinin ve donanımın ilk olarak bizlere sunulduğu araç olması bakımından değerli bir araç.Kokpiti, arka stopları vb. gibi özellikleri dahi sonraki yıllarda E46/E39’yı etkiliyor.

Orientblau bir 46 mız vardı, boyası gözle görülmedikçe, fotoğraflardan sıradan bir renk gibi duruyor.Ama gözle gören bir kişi için de bu renk arabanın oturaklığını ve asaletini simgeliyor bence.Hep araç sanki 3 ise 5 serisi, modeli yüksek görünümünü veren bir renk :).Bakımı çok zor bir renktir.Üstündeki orijinal boyası ise çok iyi korunması gerekir.Bizdeki garaj aracı olarak alındığı için solma ibaresi yoktu, ama solmaması için ayrı bir özen gösteriyorduk.Size de tavsiyem o yönde olur, sürekli korumaya çalışacağınız bir renk Orientblau.

Arka yayların seviyesini bir kontrol edebilirseniz çok iyi olur.






Sattığımıza pişman olduk doğrusu, ama zaman onu gerektirdi. :S
 
İyi günlerde, kazasız belasız kullanın.E38, sonraki yıllarda E46 ve E39’larda görülecek bir çok tasarım öğesinin ve donanımın ilk olarak bizlere sunulduğu araç olması bakımından değerli bir araç.Kokpiti, arka stopları vb. gibi özellikleri dahi sonraki yıllarda E46/E39’yı etkiliyor.

Orientblau bir 46 mız vardı, boyası gözle görülmedikçe, fotoğraflardan sıradan bir renk gibi duruyor.Ama gözle gören bir kişi için de bu renk arabanın oturaklığını ve asaletini simgeliyor bence.Hep araç sanki 3 ise 5 serisi, modeli yüksek görünümünü veren bir renk :).Bakımı çok zor bir renktir.Üstündeki orijinal boyası ise çok iyi korunması gerekir.Bizdeki garaj aracı olarak alındığı için solma ibaresi yoktu, ama solmaması için ayrı bir özen gösteriyorduk.Size de tavsiyem o yönde olur, sürekli korumaya çalışacağınız bir renk Orientblau.

Arka yayların seviyesini bir kontrol edebilirseniz çok iyi olur.






Sattığımıza pişman olduk doğrusu, ama zaman onu gerektirdi. :S
Çok teşekkürler, evet boyası güzel duruyor yıkamadan sonra güneşli günde özellikle. Arka yayları notlarıma ekledim, müsait bir zamanda kontrol ettireyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Maşallah maşallah. Gerçek araba kültüründen kalan örnekleri tüm risklerine rağmen cesaret edip alanlara saygı duyuyorum. Keyfi bambaşka olsa gerek bu araçların. Gelişmeleri de konu içinde takip etmek isteriz.
Çok teşekkürler, ben e38 ve w140 bu iki araca da ayrı hayranlık ve ilgi duyuyordum. Konu altında yaptığım işlemleri aktarıyor olacağım.
 
Hayırlı olsun aracınız. Bir şey merak ediyorum hem 39'da hem 38'de 2.8 motorun fiyatları epey uygun. Bunun sebebi nedir arıza potansiyeli yüksek bir motor mu?
M52 TU ( technical update ) olanlar daha ekonomik motor bakımı vergisi vb şehir içinde de gayet yeterli o sebepten tercih sebebi. 7.40 da çok güzel araç ama korkutabiliyor altından kalkılabilir mi gibi arzıa potansiyeli yağ kaçakları vb durumlardan iki tanesinden vazgeçmiştim. Belirtmem gerekir ki 4.4lt nin sesi de gücü de şahaneydi. Genel olarak 2.8 ülkemiz şartlarında daha rahat ve stabil denebilir.
 
Bu ay yapılan detaylı bakım ve yenileme listesinin bir bölümü aşağıdadır. Bosch car service de işlemler yapıldı fiyat listesi ve parçalar aşağıdaki gibidir. Ustanın borusan istinye geçmişi olması yararlı oldu.

V kayışı
Geri rulmanı
Gergi kütüğü
Alternatör Gergisi rulmanı
Benzin Yakıt Filtresi
Orta Rot
Rot değişim ve ayarı
Şasi kontrolü yapıldı

bakım1.jpg


Arka tekerler üst salıncak değişimi de yapıldı sağ ve sol. Parça ömrünü tamamladığından ses de yapıyordu

Tüm fren balatalar değişti.

Ön diskte çene yapma durumu vardı onlar tornada düzeltildi.

Motor yağı ve tüm filtreleri değişti.

bakım2.jpg
 
Arka farların ampülleri yenilendi, orta far da temassızlık giderildi. TÜm iç lambalar kontrol edildi

Kullanım kitabından lambalarla ilgili notlar

lamba1.jpg

orta arka lambaya bagajdan erişim sağlanır

lamba2.jpg

lambalarda ilgil sorun olursa uyarı çıkar şunun gibi, check brake lights

1593341234851.png
 
Son düzenleme:
Hocam aynı yağı ben de kullanıyorum fakat pek memnun değilim araç soğukken biraz sesli çalışıyor, motul sipariş ettim bakımda onu kullanacağım sizde nasıl durum memnun musunuz ?
Castrolu görünce bende seni etiketleyecektim :D Lm yağ değişimini yaptım aşırı memnunum ayrı bir konuda açacağım. Eğer iade şansın falan varsa kesinlikle lm öneririm
 
ben de bir sorun olmadı, hep castrol kullanıyorum ama denemek için motul kullanabilirim merak ettim fark oluyor mu bilgilendirirsiniz.
Ben de hep castrol kullanıyordum şimdi lmye geçtim çok fark etti ya cidden yoruyormuş motoru. Castrol hakkında yorumlar vardı burada bir bakın isterseniz