Arkadaşlar Merhaba herkese. Mustafa adım.
Bu konu hem bir tanışma hem de araç tanıtımı gibi olacak.
Dededen beri Honda'cıyız aslında. 76 civic, 86 accord, 91 civic, integra, 05 civic accord gibi bir çok modeli uzunca yıl kullandık.
Sonrasında BMW'ye döndük. 6 yıldır F30 ve F10 kullanıyorum.
Uzunca zamandır hayalimdeki arabaya geçtiğimiz hafta kavuştum.
Kendisi 2003 model E85 Z4. M54B30 kodlu 3.000cc sıralı 6 silindir atmosferik 231hp'lik bir canavara sahip.
86.000km de değişensiz ve boyasız şekilde satın aldım.
Vites maalesef otomatik. 6 ileri manuel olmasını isterdim ama 5 ileri otomatik yine de keyifli. En azından konforlu.
6'lı cd changer, elektrikli hafızalı ısıtmalı koltukları, business ses sistemi far yıkama cruise control spor modu gibi gayet yeterli donanımları var.
Rengi titansilver metalik fakat uzunca zaman önce füme renk folyo ile kaplanmış.
Motor stock durumda. Herhangi bir oynama yapmayı kesinlikle düşünmüyorum. Hava filtresi bile takmayacağım. Orjinal kalmasını istiyorum.
Z4'ler standart olarak 2 parçadan oluşan kule gergisi ile beraber geliyor. Bende orjinal bir kule gergisi daha var. Ciddi anlamda rijitlik katıyor.
Yaşına göre iç aksamlarında yapılması gerekenler var. Bardaklık ve iç kapı kollarındaki soyulmalar gibi basit şeyler değişecek.
Direksiyonun bir kısmı vites ve el freni körüğü alcantara kumaş ile kaplanmış. Yenileyeceğim. Belki fonksiyonel M direksiyon ile değiştirebilirim.
Tente kumaşının elden geçmesi ve temizlenmesi gerekiyor.
Aldığım günün hemen ertesinde sipariş ettiğim 19" BBS CH-R jantları taktım. Yay da düşünüyordum fakat gerek yok diye düşünüyorum.
Önler 235/35/19 , arkalar 255/30/19. Bu jant ve lastiklerle çamurluklar tam anlamıyla dümdüz oldu, doldurdu. Arkadan bakıldığında tampondan taşan geniş lastik oldukça vahşi gözüküyor.
Lastiklerim Continental ContiSportContact 5P. Yine de 19" olduğu için viraj çıkışlarında sarabiliyor. Daha iyi bir lastiğe geçebilirim.
P-Zero veya Pilot Sport 4S.
Orjinal 17" jantların üzerindeki Michelin Pilot Sport 4S'lerin gözünü seveyim. İstanbul Parka çıkacağım zaman muhtemelen bu jant/lastik kombinasyonunu kullanırım.
Folyoyu sökeceğim. Titansilver rengi hiç sevmediğim için tekrar kaplatmayı düşünüyorum. Nardo gri ilk seçeneğim.
Elimde hardtop mevcut. Arabayı nardo gri yaparsam onu da siyah yapma durumum var. Kışa kadar karar veririz.
Supersprint race egzoz ve Y pipe düşünüyorum. Kararsızım. Önerilere açığım.
Şimdilik bir kaç fotoğraf ekleyebiliyorum.
Değerli yorumlarınızı ve fikirlerinizi lütfen paylaşın. Teşekkürler.
Bu konu hem bir tanışma hem de araç tanıtımı gibi olacak.
Dededen beri Honda'cıyız aslında. 76 civic, 86 accord, 91 civic, integra, 05 civic accord gibi bir çok modeli uzunca yıl kullandık.
Sonrasında BMW'ye döndük. 6 yıldır F30 ve F10 kullanıyorum.
Uzunca zamandır hayalimdeki arabaya geçtiğimiz hafta kavuştum.
Kendisi 2003 model E85 Z4. M54B30 kodlu 3.000cc sıralı 6 silindir atmosferik 231hp'lik bir canavara sahip.
86.000km de değişensiz ve boyasız şekilde satın aldım.
Vites maalesef otomatik. 6 ileri manuel olmasını isterdim ama 5 ileri otomatik yine de keyifli. En azından konforlu.
6'lı cd changer, elektrikli hafızalı ısıtmalı koltukları, business ses sistemi far yıkama cruise control spor modu gibi gayet yeterli donanımları var.
Rengi titansilver metalik fakat uzunca zaman önce füme renk folyo ile kaplanmış.
Motor stock durumda. Herhangi bir oynama yapmayı kesinlikle düşünmüyorum. Hava filtresi bile takmayacağım. Orjinal kalmasını istiyorum.
Z4'ler standart olarak 2 parçadan oluşan kule gergisi ile beraber geliyor. Bende orjinal bir kule gergisi daha var. Ciddi anlamda rijitlik katıyor.
Yaşına göre iç aksamlarında yapılması gerekenler var. Bardaklık ve iç kapı kollarındaki soyulmalar gibi basit şeyler değişecek.
Direksiyonun bir kısmı vites ve el freni körüğü alcantara kumaş ile kaplanmış. Yenileyeceğim. Belki fonksiyonel M direksiyon ile değiştirebilirim.
Tente kumaşının elden geçmesi ve temizlenmesi gerekiyor.
Aldığım günün hemen ertesinde sipariş ettiğim 19" BBS CH-R jantları taktım. Yay da düşünüyordum fakat gerek yok diye düşünüyorum.
Önler 235/35/19 , arkalar 255/30/19. Bu jant ve lastiklerle çamurluklar tam anlamıyla dümdüz oldu, doldurdu. Arkadan bakıldığında tampondan taşan geniş lastik oldukça vahşi gözüküyor.
Lastiklerim Continental ContiSportContact 5P. Yine de 19" olduğu için viraj çıkışlarında sarabiliyor. Daha iyi bir lastiğe geçebilirim.
P-Zero veya Pilot Sport 4S.
Orjinal 17" jantların üzerindeki Michelin Pilot Sport 4S'lerin gözünü seveyim. İstanbul Parka çıkacağım zaman muhtemelen bu jant/lastik kombinasyonunu kullanırım.
Folyoyu sökeceğim. Titansilver rengi hiç sevmediğim için tekrar kaplatmayı düşünüyorum. Nardo gri ilk seçeneğim.
Elimde hardtop mevcut. Arabayı nardo gri yaparsam onu da siyah yapma durumum var. Kışa kadar karar veririz.
Supersprint race egzoz ve Y pipe düşünüyorum. Kararsızım. Önerilere açığım.
Şimdilik bir kaç fotoğraf ekleyebiliyorum.
Değerli yorumlarınızı ve fikirlerinizi lütfen paylaşın. Teşekkürler.