BMW E90 316i'yi 330i yapmak ?

PULL

Hasan Zahit Çavdar
Düz Yol Gazcısı
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
1
Puanları
120
Yaş
19
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Elimizde 316i manuel var (e90). Sizce bu arabayı otomatik şanzumana çevirip, bir de motor koymak nasıl fikirdir? Neler gerekir? Hangi parçaları yenilemek gerekir?
 

Mt.Akina

Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,337
Beğeni puanı
17,860
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Elimizde 316i manuel var (e90). Sizce bu arabayı otomatik şanzumana çevirip, bir de motor koymak nasıl fikirdir? Neler gerekir? Hangi parçaları yenilemek gerekir?
Komple E90 330i motor, ZF6 şanzıman bunların beyinleri elektrik tesisatları ve montaj ücreti derken en az 30-35 bin tl'lik olursunuz(ki bu çıkma parçalarla iyimser bir fiyat).Dahası da 330i e çevirdikten sonra yürüyene el atmazsanız araç yolda saçma sapan durur saçma sapan tutar.Hadi bunların hepsine göz yumdunuz hallederiz dediniz, muayene istasyonlarında bu aracın 1600 cc olan hacminin 3000cc ye çıkartıldığını öğrenilince krizler yaşamanız olasıdır.(Kısacası satıp 330i almanız daha güzel çözüm :) )
 

PULL

Hasan Zahit Çavdar
Düz Yol Gazcısı
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
1
Puanları
120
Yaş
19
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Bugün baktığımız zaman arabanın piyasası max 90k yapıyor. Biz de üzerine 100-200 koyup yeni araba almak yerine 50k ya kadar gözden çıkarıp böyle bir proje yapmayı düşündük. Araç zaten aile kullanımı için hazırlanacak. İlk etapta düşündüğümüz motor 20i motoru idi sonradan “yapmışken...” kafasına girdik. Arabayı satıp 330 almamamızdaki tek sebep baba faktörü. 15 senedir bindiği arabasını vermek istemiyor...
 

fsiturbo

Kerem
Senkromeççi
Katılım
5 Ağu 2020
Mesajlar
5
Beğeni puanı
21
Puanları
70
Yaş
24
Konum
tr
Marka
Skoda
Bahsettiğin motor sanırım N52B30.. 330i lerde 258 ve 272 lik 2 versiyon vardı ve şunu söyliyim bu kadar uğraşa değecek bir motor değil.

Basit gibi gözüksede çok zor aslında bu tür işlemler, hem maliyet hem zaman hem pratik boyutunda işler düşünüldüğü gibi gitmeyebiliyor. Parasal boyutunda mutlaka unuttuğun veya sonradan patlayan masraflar çıkıyor, zaman ve sabır zaten işin en önemli kısmı belkide. Pratikte de mutlaka bir şey çıkıyor tam oldu diyorsun hop mutlaka bir hata alıyorsun bir yerden ki e90 elektroniği bol bir jenerasyon. Otomatiğe geçmeyi niye düşünüyorsun? Ayrıca motoru ruhsata işlemediğin sürece muayeneden geçemessin.
 

PULL

Hasan Zahit Çavdar
Düz Yol Gazcısı
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
1
Puanları
120
Yaş
19
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Bahsettiğin motor sanırım N52B30.. 330i lerde 258 ve 272 lik 2 versiyon vardı ve şunu söyliyim bu kadar uğraşa değecek bir motor değil.

Basit gibi gözüksede çok zor aslında bu tür işlemler, hem maliyet hem zaman hem pratik boyutunda işler düşünüldüğü gibi gitmeyebiliyor. Parasal boyutunda mutlaka unuttuğun veya sonradan patlayan masraflar çıkıyor, zaman ve sabır zaten işin en önemli kısmı belkide. Pratikte de mutlaka bir şey çıkıyor tam oldu diyorsun hop mutlaka bir hata alıyorsun bir yerden ki e90 elektroniği bol bir jenerasyon. Otomatiğe geçmeyi niye düşünüyorsun? Ayrıca motoru ruhsata işlemediğin sürece muayeneden geçemessin.
Zaten ben de birkaç yıldır bu swap vs işlerini yakından takip ettiğim için, lego parçası gibi söküp takılmadığını biliyorum. Faturalı motor alınıp projesi bir mühendise çizdirilip, ruhsata yeni motor işletilebiliyor. Nitekim araç aile arabası olucak. Bu yüzden amacımız zevkli bir makine yapmak değil. Otomatik araba olmasını da bu yüzden istiyoruz. Kafamdaki şey birkaç güvenilir yerden anahtar teslim fiyat alıp, arabayı teslim etmek. Maslak sanayii de bu işi yapan yerler var.
 

PULL

Hasan Zahit Çavdar
Düz Yol Gazcısı
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
1
Puanları
120
Yaş
19
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Hali hazırda aracımız motor rektefiyesi istiyor ve motor 270k da. 330 bi fikir, daha olası gördüğüm motor 170lik 320i motoru (n43b20).
 
Son düzenleme:

hi-men

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
171
Beğeni puanı
282
Puanları
1,335
Konum
Aydın
Marka
Nissan
Yanlış bilmiyorsam yasal olarak üstündeki motor hacminin %30u kadar yükseltebiliyorsunuz diye hatırlıyorum. Swapmasters kanalında bununla alakalı detaylı bir video bulunuyordu motor swaplamak ile alakalı
 

2jzihtiyar

Panpa
Beta Programı
Katılım
23 Şub 2018
Mesajlar
2,657
Beğeni puanı
5,873
Puanları
3,970
Konum
c:\windows\system32
Marka
BMW
Aynı markanın motoru konulacağı için muayene mevzusu sorun olmayabilir. Yasal mevzuat üstündeki motorun %30'una kadar izin veriyor ancak muayene istasyonundaki eleman kaputu açtığında ilgisi ve bilgisi yok ise anlamaz muhtemelen. Ne 316i lerde ne makineler var çok sorun olacağını sanmıyorum.
 

Mt.Akina

Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,337
Beğeni puanı
17,860
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Aynı markanın motoru konulacağı için muayene mevzusu sorun olmayabilir. Yasal mevzuat üstündeki motorun %30'una kadar izin veriyor ancak muayene istasyonundaki eleman kaputu açtığında ilgisi ve bilgisi yok ise anlamaz muhtemelen. Ne 316i lerde ne makineler var çok sorun olacağını sanmıyorum.
Silindir sayısı değişmezse yeni nesil motorlarda anlaması çok çok güç.Motor no’da kazınıyor zaten, anlaşılmasın diye yalnız o motorun 4 silindirli en güçlü versiyonu N42B20-N46B20 bunlar da 150 bg maks. atılan taş ürkütülen kuş olma durumu var. İnce hesap gerekiyor. Bildiğim kadarıyla bu motorun bloğu dediğim 150 bg lik ile aynı eğer öyleyse en güzel çözüm rektefiye yapılırken içini 2.0 olarak dizilmesi olur :). Tekrar söylüyorum 330i için kırk fırın ekmek gerek ;) çok gereksiz bir ısrar olur.(330i için)
 

2jzihtiyar

Panpa
Beta Programı
Katılım
23 Şub 2018
Mesajlar
2,657
Beğeni puanı
5,873
Puanları
3,970
Konum
c:\windows\system32
Marka
BMW
Motor no’da kazınıyor zaten, anlaşılmasın diye
Geçen ay bizim 2017 Kia'nın muayenesini yaptırdım. Yesyeni arabanın motor numarasını okuyamıyorlar. Hayır mors alfabesi ile mi yazılı bloğa anlamadım ki. Daha okunanını görmedim

Kaldı ki 330i de itiraz etmeye bence de gerek yok. Atmosferik sıralı 6 sesi soluğu güzel motor ancak bir yerden sonra az gelmeye başlayacak, o yakıta daha çok performans isteyeceksiniz. N54 gibi bir turbo motor olsaydo bi tık daha ılımlı yaklaşırdım ama diğer hakkında @Mt.Akina yla hemfikiriz
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,765
Beğeni puanı
15,810
Puanları
5,020
Konum
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Geçen ay bizim 2017 Kia'nın muayenesini yaptırdım. Yesyeni arabanın motor numarasını okuyamıyorlar. Hayır mors alfabesi ile mi yazılı bloğa anlamadım ki. Daha okunanını görmedim

Kaldı ki 330i de itiraz etmeye bence de gerek yok. Atmosferik sıralı 6 sesi soluğu güzel motor ancak bir yerden sonra az gelmeye başlayacak, o yakıta daha çok performans isteyeceksiniz. N54 gibi bir turbo motor olsaydo bi tık daha ılımlı yaklaşırdım ama diğer hakkında @Mt.Akina yla hemfikiriz
Kia dandik knk Golf'ünkini okudular
 

PULL

Hasan Zahit Çavdar
Düz Yol Gazcısı
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
1
Puanları
120
Yaş
19
Konum
İstanbul
Marka
BMW
peki biz bu arkadaşı 320 yaparsak muayeneden geçince sıkıntı olmayacak mı? Alırken 1.6 vergisi ödendi. 2.0 vergisi olmadığı için maliye amcalar kızmasın
 

Mt.Akina

Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,337
Beğeni puanı
17,860
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
peki biz bu arkadaşı 320 yaparsak muayeneden geçince sıkıntı olmayacak mı? Alırken 1.6 vergisi ödendi. 2.0 vergisi olmadığı için maliye amcalar kızmasın
Motor numarasını okuyamazlarsa dışarıdan anlaşılmaz.O da 4 silindir öteki de 4 silindir.(150bg lik 320i ile 122 bglik 316i’den bahsediyorum -aynı yılların bmw motorundan bahsediyorum)



Örnek foto.




Çok ciddi bir bilgisi olması lazım muayene istasyonu görevlisinin ki desin ki bu 150 bglik versiyonu bunun motoru bu değil desin.Onu dahi demek için motor no’yu okuması ispatlaması gerekir.

Yasal olarak ise bunu önermiyorum.Herhangi yasal bir yasal sorumluluk almak istemem.
 
Son düzenleme:

aaygen

Profesör
Beta Programı
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
309
Beğeni puanı
691
Puanları
1,895
Konum
İstanbul
Marka
Ford
sıfır güncel BMW'lerde bile hala motor no okunamadı yazıp geçiyorlar, en kötü biraz traşlanır okunmaz silindir sayısı da aynı olduğu için sorunsuz binilir
 
Üst