AÇIK Bmw f20 N13 2013 rolantide sallama

sağlıkcı2727

furkan ncr
Senkromeççi
31
27
Marka
BMW
Herkese merhaba aracım da rolantide sallama var buji bobin denedik sonra külbütör kapağının üzerindeki valfi degistik olmadı fikirleriniz nelerdir 5 ay öncede tahrik arızası vermisti aracım selenoid valf değişti
 
hocam merhaba sallanma derken titremeyle de beraberse ilk bakıcağımız yer motor şanzuman kulakları (takozları) olmalı bence bi kontrol et anlıyorsan yada tanıdık bir ustan bilir kişiye bi göster derim
 
peki motor kulakları değişti buji bobin değişti pvc valfi sanırsam değişti ben bu yapılanlardan sonra halen sorunu bulmaya çalışıyor olsaydım map sensörüne bakardım temizmi kirlimi ne durumda ? oda işe yaramasa yakıttan şüphelenirdim hocam rolantide sarsıntıyı biraz daha açıklayabilirmisin devir dalgalanması varmı mesela yada takır takır bi vuruntu sesi ?
 
Map sensörünün fişini çekip denedik yine aynı araç içinde ayaklarini sallıyor baska bir sorunu yok gidişinde felan eco mod da daha fazla yapiyor diğer modlar da azaliyor yakıt da cok denedim değiştirdim bu olay 1 aydır başım da
 
Son düzenleme:
Anladığım kadarıyla motorda bir silkeleme var, beyinden ISTA üzerinden hata kodlarına baktırdınız mı ? Eğer baktırdıysanız kodları söyleyebilir misiniz ?
 
Orijinal cihazla yani ISTA programı ile yapmak gerek o işi. Silkeleyen hatta çekiş düşüklüğü yaşatan motorda arıza kaydı düşmemesi çok düşük bir ihtimal. Yani ben daha önce rastlamadım. Başka bir yerde tekrar baktırmanızı tavsiye ederim.
 
Zincir uzadıysa tekleme olur, ancak bunu ustanın duyunca direk anlaması lazım, supaplar geciktiği için arıza kaydı kesin düşer beyine ve araç çekişten düşer.
 
Bugun baktilar hic birseyde problem yok diyorlar subap üst kapak olabilir dedi usta biraz daha çoğalınca arıza bakalim dediler
Hocam N13 için sarsıntılı çalıştığı söylenir. Soğukken bu şekilde sallama bende yaşadım, iki farklı ustaya gösterdim. Sıcakken düzeliyorsa devam et dediler.

Önerim boroskop gibi bir cihazı olan bir yerde subay yuvalarını kontrol ettirebilirsiniz. Genelde üst subap yuvalarında bir problem oluyor bu motorlarda.Bir video çekerseniz eğer ne derece bir sarsıntı oluyor yorumlamak daha kolay olur.
 
Hocam N13 için sarsıntılı çalıştığı söylenir. Soğukken bu şekilde sallama bende yaşadım, iki farklı ustaya gösterdim. Sıcakken düzeliyorsa devam et dediler.

Önerim boroskop gibi bir cihazı olan bir yerde subay yuvalarını kontrol ettirebilirsiniz. Genelde üst subap yuvalarında bir problem oluyor bu motorlarda.Bir video çekerseniz eğer ne derece bir sarsıntı oluyor yorumlamak daha kolay olur.
Bende sicak soguk fark etmiyor hatta sicakken daha belirginlesiyor yarin video cekeyim
 
Hocam N13 için sarsıntılı çalıştığı söylenir. Soğukken bu şekilde sallama bende yaşadım, iki farklı ustaya gösterdim. Sıcakken düzeliyorsa devam et dediler.

Önerim boroskop gibi bir cihazı olan bir yerde subay yuvalarını kontrol ettirebilirsiniz. Genelde üst subap yuvalarında bir problem oluyor bu motorlarda.Bir video çekerseniz eğer ne derece bir sarsıntı oluyor yorumlamak daha kolay olur.
Peki eksoz monifold contasi kaçırıyor dedi usta gaz verdiğinde ıslık gibi öttü bir ihtimal buda yapabileceğini söyledi sizce ?
 
Herhangi bir hava kaçağı söylediğiniz arızaya sebep olabilir. Yani evet olabilir sorunuzun cevabı ancak yine söylüyorum, hava kaçağı varsa yanma bozukluğu var demektir. Buda arıza kaydı olarak düşer aracın beyninde bir arıza yoksa. Hep varsayımla gitmek bmw de çok para harcatır biz uyaralım gerisi size kalmış.
 
Herhangi bir hava kaçağı söylediğiniz arızaya sebep olabilir. Yani evet olabilir sorunuzun cevabı ancak yine söylüyorum, hava kaçağı varsa yanma bozukluğu var demektir. Buda arıza kaydı olarak düşer aracın beyninde bir arıza yoksa. Hep varsayımla gitmek bmw de çok para harcatır biz uyaralım gerisi size kalmış.
Hocam hava kaçağı olduğunda bariz bir arıza veremeyebiliyor maalesef. Bende bariz bir ses vardı önce conta sonra egzoz manifoldu değiştirdim. Manifold çatlaktı hatta, çatlaktaki parçalar turbo palinide götürmüştü. Arada bir tahrik veriyordu, onda da motoru aç kapa yapınca gidiyordu. Tekleme olarak düşüyordu oda genelde buji bobine yorumlanıyor zaten. Ben buna benzer durum için akışmetre ve gaz kelebeği değiştirdim. Deneme yanılma yapılıyor genelde bu durumlarda.
 
Hocam hava kaçağı olduğunda bariz bir arıza veremeyebiliyor maalesef. Bende bariz bir ses vardı önce conta sonra egzoz manifoldu değiştirdim. Manifold çatlaktı hatta, çatlaktaki parçalar turbo palinide götürmüştü. Arada bir tahrik veriyordu, onda da motoru aç kapa yapınca gidiyordu. Tekleme olarak düşüyordu oda genelde buji bobine yorumlanıyor zaten. Ben buna benzer durum için akışmetre ve gaz kelebeği değiştirdim. Deneme yanılma yapılıyor genelde bu durumlarda.

Arada bir tahrik verdiğinde sisteme düşüyordur hata ondan bahsediyorum. Buradaki durum ilginç biraz. Aracın ISTA'ya bağlanıp bağlanmadığına da emin değiliz anladığım kadarıyla. Evet manifolt kaçağı olabilir, supap kaçırması olabilir, zincir uzamış olabilir. Bunlar gibi bir çok şey olabilir, detaylı incelenmesi gerek aracın.

Konu sahibi arkadaş hangi ildesiniz, farklı ustaya gitme şansınız var mı ?