Herkese merhaba aracım da rolantide sallama var buji bobin denedik sonra külbütör kapağının üzerindeki valfi degistik olmadı fikirleriniz nelerdir 5 ay öncede tahrik arızası vermisti aracım selenoid valf değişti
GaziantepdeyimArada bir tahrik verdiğinde sisteme düşüyordur hata ondan bahsediyorum. Buradaki durum ilginç biraz. Aracın ISTA'ya bağlanıp bağlanmadığına da emin değiliz anladığım kadarıyla. Evet manifolt kaçağı olabilir, supap kaçırması olabilir, zincir uzamış olabilir. Bunlar gibi bir çok şey olabilir, detaylı incelenmesi gerek aracın.
Konu sahibi arkadaş hangi ildesiniz, farklı ustaya gitme şansınız var mı ?
Mavi yakıt rolesi veya şanzuman kulğı olabilirmi acaba araba tamamen şaseden oynar gibi hissettiriyor arkadan gelir gibi ?Hocam hava kaçağı olduğunda bariz bir arıza veremeyebiliyor maalesef. Bende bariz bir ses vardı önce conta sonra egzoz manifoldu değiştirdim. Manifold çatlaktı hatta, çatlaktaki parçalar turbo palinide götürmüştü. Arada bir tahrik veriyordu, onda da motoru aç kapa yapınca gidiyordu. Tekleme olarak düşüyordu oda genelde buji bobine yorumlanıyor zaten. Ben buna benzer durum için akışmetre ve gaz kelebeği değiştirdim. Deneme yanılma yapılıyor genelde bu durumlarda.
Devir dalgalanması yok sallarken sabit hep Dizel şakırdamasi gibi var ama araç soğukken 3 4 km gidince geçiyorpeki motor kulakları değişti buji bobin değişti pvc valfi sanırsam değişti ben bu yapılanlardan sonra halen sorunu bulmaya çalışıyor olsaydım map sensörüne bakardım temizmi kirlimi ne durumda ? oda işe yaramasa yakıttan şüphelenirdim hocam rolantide sarsıntıyı biraz daha açıklayabilirmisin devir dalgalanması varmı mesela yada takır takır bi vuruntu sesi ?
Röle de genelde devir çok fazla dalgalanır ve al ver yapar. Ustanın takozlara bakıp direk söylemesi gerekir eğer takozlardan ise, enteresan bir durum, video atarsanız arkadaşlar daha net yorum yapacaktır.Mavi yakıt rolesi veya şanzuman kulğı olabilirmi acaba araba tamamen şaseden oynar gibi hissettiriyor arkadan gelir gibi ?
Evet banada mantıklı geldi subap yuvalar oynamış olabilir bu durumda napiyorlar üst kapak mı revize olmalıarkadaşlar bence bu vidyo da da dediği gibi
bence dedikleri doru sarsıntı kısmı dilerseniz izleyin
Video cekiyorum ama fark edilmiyor sadece dizimde sallama var tek fark edilen oRöle de genelde devir çok fazla dalgalanır ve al ver yapar. Ustanın takozlara bakıp direk söylemesi gerekir eğer takozlardan ise, enteresan bir durum, video atarsanız arkadaşlar daha net yorum yapacaktır.
Arkadaş burada sadece motor bloğu olarak değerlendirmiş. N13 yazdığınızda kronik sorunlar listesi olan sayfalar bulabilirsiniz.arkadaşlar bence bu vidyo da da dediği gibi
bence dedikleri doru sarsıntı kısmı dilerseniz izleyin
Size mantıklı geldimi bu durum ? Soğukken şakırdayan da bu yuvamıdırArkadaş burada sadece motor bloğu olarak değerlendirmiş. N13 yazdığınızda kronik sorunlar listesi olan sayfalar bulabilirsiniz.
Revizyon yada üst kapak değişimi yapılabilir. Maliyetine göre karar veriliyor genelde. Ama ustanız buna emin olana kadar farklı şeyler deneyebilir.Denemişssiniz de zaten.
Şakırdama deyince akla ilk zincir gelir. Ama ustanızın bunu anlaması gerek. Turbonun koruma saclarında da ilk çalıştırmada sesler gelebiliyor. Eğer civataları boşta ise çok sık birbirine vurup ses çıkarabilir ve sizi yanıltabilir.Size mantıklı geldimi bu durum ? Soğukken şakırdayan da bu yuvamıdır
Zincire baktılar sorun yok dedi sac da kontrol edildi zaten hep beklerim yola devam ederim şakırdama 5 km kadar gidince kesiyor dediğiniz gibi beklicem elbet arıza atıcaktır bu arada video çektim ama buraya yükleyemiyorumŞakırdama deyince akla ilk zincir gelir. Ama ustanızın bunu anlaması gerek. Turbonun koruma saclarında da ilk çalıştırmada sesler gelebiliyor. Eğer civataları boşta ise çok sık birbirine vurup ses çıkarabilir ve sizi yanıltabilir.
Bu motorlar soğukken çok farklı sesler çıkarabiliyor. Mutlaka motoru çalıştırdıktan sonra 2 dk kadar bekleyin ve öyle hareket edin. Performansta ve ısındıktan sonra hareket halinde sizi çok rahatsız etmiyorsa ustanızında dediği gibi bekleyin. Eğer kötü bir durum var ise zaten kendini belli edecektir. Yada hata kodu verecektir.Bu motorlarda çok fazla motoru dinlemek insana iyi gelmiyor.
Size önerim, BMW özelinde bir ustaya gidiniz. Herhangi bir usta için bu motor tam bir soru işareti olacaktır.Zaten sadece BMW'ye çalışan bir ustanız var ise, ve çözemedi iseniz alternatif bir ustaya gidiniz. Bu motorlar çok nazlı ama uzun süredir piyasadalar ve gerçek ustaları zaten sizin sorununuzu çözecektir.
şahsen ben anlayamadım,yukardaki mesajımda dediğim gibi bmwnin kendi cihazı ile silindir başı değerlerine baktırın bi +1-1 oynaması normal sayılabilir bunların üzerinde ise yüzük oynatmıştır kapak km yoksa ve yağ eksiltmenizn yoksa kapak yapıp kapatırsınızYükledim sanırım olay bu
Kapak yapıp kapatirsiniz derken açıklayabilirmisiniz ?şahsen ben anlayamadım,yukardaki mesajımda dediğim gibi bmwnin kendi cihazı ile silindir başı değerlerine baktırın bi +1-1 oynaması normal sayılabilir bunların üzerinde ise yüzük oynatmıştır kapak km yoksa ve yağ eksiltmenizn yoksa kapak yapıp kapatırsınız
Motorun içine girmeden üst kapak revizyonu ile sorunu giderirsiniz demişKapak yapıp kapatirsiniz derken açıklayabilirmisiniz ?
Şu an için kullanmaya devam edin. İleri seviyelerde muhtemelen devir dalgalanmaları al verler ile birlikte tahrik yakacaktır. Eğer problem yüzükler ise bu dediğim geçerli tabiki. N13 genel manada diğer motorlara göre sarsıntılı çalışan bir motor zaten. He ilk aldığımda yoktu yeni oldu diyorsanız orası başka tabi.Kapak yapıp kapatirsiniz derken açıklayabilirmisiniz ?
Evet ilk aldığım da yoktu persembe gunu usta orjinal cihazla bakicak değerlere ama büyük ihtimal sibop yakmistir kronik dedi peki bi fikriniz varmi sibop yaktiginda masraf ne cikar güvenemiyorum esnafa fiyat konusunda ?Şu an için kullanmaya devam edin. İleri seviyelerde muhtemelen devir dalgalanmaları al verler ile birlikte tahrik yakacaktır. Eğer problem yüzükler ise bu dediğim geçerli tabiki. N13 genel manada diğer motorlara göre sarsıntılı çalışan bir motor zaten. He ilk aldığımda yoktu yeni oldu diyorsanız orası başka tabi.
geçen sene 2022 eylüle kadar dediğim gibi özel bmw servis çalışmıştım yaklaşık 50 bin civarlarındaydı silindir kapağı revizyonu,kapakta subab,subab duman lastikleri,subab gaytları,dediğimiz yüzükler,contalar vs vs bi silindir başı değerlere bakın önce kötüyü sonra düşünmek lazımEvet ilk aldığım da yoktu persembe gunu usta orjinal cihazla bakicak değerlere ama büyük ihtimal sibop yakmistir kronik dedi peki bi fikriniz varmi sibop yaktiginda masraf ne cikar güvenemiyorum esnafa fiyat konusunda ?