KAPALI Bmw & Mercedes ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Herkese hayırlı ramazanlar Allah tuttuğunuz oruçları kabul etsin inşallah

Direk daliyim konuya ben
Öncelik kesinlikle dizel ama bir ihtimal benzinli olabilir

15bini geçmeyen,16-17de olabilir,180-200bin tl civarı araç bakıyoruz audi olmayacak.
Kafamdakiler:
-318i
-320i ED
-c200d
-c180
Aile aracı olacağından öncelik Yalıtım ve konfor olacak:
320i ile 170lik olan,318i 3 silindirli olanın yakıtı fazla fark eder mi ? Gidişat pek önemli değil.

İkinci sorum ise bazı yerlerde örnek otopark c180 testinde konfor yalıtım iyi değil deniliyor ama bazı kanallarda ise c180 c200d için konfor yalıtım F30dan iyi deniliyor hangisine güvensem kararsız kaldım..

İyi forumlar
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Herkes zaten çoğu şeyi belirtmiş, ama iki arabayı da deneyimlemiş biri olarak fikrimi beyan etmek istiyorum. Mercedes C serisi gerçekten tasarım olarak çok güzel, fakat dışarıdan da görüldüğü gibi arkası sınıfındakilere göre dar kalıyor. Arka tarafa bindiğim zaman 3 serisi daha geniş, ve C kadar basık hissettirmiyor. Ön tarafta ise her iki arabada çok güzel, hatta ön tarafta C serisi daha iyi diyebilirim çünkü kokpit gibi etrafınızı güzel sarıyor içerisi ve lüks bir tasarımı olduğundan dolayı daha iyi diyebiliriz. BMW ön konsolu daha sportif ve keskin çizgileri var, bu tamamen sizin zevkinize kalmış tabii ki. Sürüş konusuna gelirsek bizzat tanıdığım bir kişi F30'dan C serisine geçti ve emin olun BMW'yi özlüyor sürüş anlamında. C kötü mü kesinlikle değil ama BMW orada öne çıkıyor. Yakıt konusunda da BMW'nin diesel motorları çok etkili diye düşünüyorum. Benzinli olsa bile aşırı zorlamadığınız zamanlar sizi üzecek rakamlar vereceğini sanmam. Hayırlısı olsun şimdiden :)

Tek solukta bitirdim,teşekkürler yazınız için,sonuçta ultimate drive machine.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atahanerer

TheAMG56

Panpa
7 Kas 2016
506
2,940
4,220
33
İstanbul
Marka
Renault
Bence 40.yıl paketli 320i ED çok mantıklı bir seçenek.Yeni Mercedes C, Mercedes ruhu taşımıyor. O pahalara göre çok eksiği var bana kalırsa. Bir çok alanda da BMW modeli daha üstün kalıyor.

Fakat önceliklerinizi göz önünde bulundurunca; her ne kadar şanzımanı kötü bulsanız da ben tıpkı buna benzer konudaki gibi dolu bir W212 model E180 tavsiye ediyorum. Cidden konfor ve yalıtım anlamında muazzam bir araç. Öyle ki; yeni modelini bile geride bırakıyor bu konuda. Şanzıman konusunda da aracı deneyimlemenizi öneririm ve şunu da tekrar belirteyim; aracın öne çıkan unsurları konfor ve yalıtım. :)
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Valla hocam bence de C biraz daha konforlu ama yine de çok fark yok. Mercedes-Benz konforu yok bence C'de. Ben 3'ün konfor-yol tutuş dengesini daha iyi bulduğunu düşünüyorum...

Konu yol tutusa gelirse 3 serisi daha iyi yol tutuyor. Ama konfordan feragat edilmis iste (zaten oyle de olmasi gerekir) Mesela bir cukura girince Bmw’nin sonumlemesi C’ye kiyasla daha zayif kaliyor. 10k km kadar C180 kullandiktan sonra kisa bir sure Bmw deneyimleme firsatim oldu, ilk dikkatimi ceken sey bu olmustu
 

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Konu yol tutusa gelirse 3 serisi daha iyi yol tutuyor. Ama konfordan feragat edilmis iste (zaten oyle de olmasi gerekir) Mesela bir cukura girince Bmw’nin sonumlemesi C’ye kiyasla daha zayif kaliyor. 10k km kadar C180 kullandiktan sonra kisa bir sure Bmw deneyimleme firsatim oldu, ilk dikkatimi ceken sey bu olmustu
2 hafta runflat C ye bindim sonra runflat kendi arabama binince kesinlikle 3 daha konforlu tümseklerden geçerken anlıyorsunuz, ki benim jantlar 18 inch C nin arkası tasarımdan dolayı dar ayrıca
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
2 hafta runflat C ye bindim sonra runflat kendi arabama binince kesinlikle 3 daha konforlu tümseklerden geçerken anlıyorsunuz, ki benim jantlar 18 inch C nin arkası tasarımdan dolayı dar ayrıca

Her ikisinin de arkasında oturulmaz..5 serisinde bile yeteri kadar diz mesafesi yok. C'nin tavanı basık, gene aynı şekilde diz mesafesi yok.
Benim kıyasladığım C rft değildi, 3 rft idi. Belki o fark ediyor olabilir. Bmw M paket veya Mercedes AMG paket de değildi..Ama bariz C daha konforluydu..

Bmw daha iyi yol tutuyor diyoruz, yol tutuş için konfordan feragat etmek gerekiyor. Hem konforlu hem süper yol tutması bu tarz otomobillerde pek mümkün değil. Her iki marka da yürüyen olarak birbirlerine yakın otomobiller. Ayrıca Bmw Mercedes'e kıyasla adı konforla anılan bir otomobil de değil. Bmw nasıl daha konforlu oluyor ?
 
Son düzenleme:

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Her ikisinin de arkasında oturulmaz..5 serisinde bile yeteri kadar diz mesafesi yok. C'nin tavanı basık, gene aynı şekilde diz mesafesi yok.
Benim kıyasladığım C rft değildi, 3 rft idi. Belki o fark ediyor olabilir. Bmw M paket veya Mercedes AMG paket de değildi..Ama bariz C daha konforluydu..
Evet runflat farkettiriyor, benimki m paket ama Trye m süspansiyon iptali ile geliyor BMWler, geçen sene Mercedes Cla amg paket bindim 3 gün bizim gibi ülkelerde binilmez o kadar söyleyeyim
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Bmw daha iyi yol tutuyor diyoruz, yol tutuş için konfordan feragat etmek gerekiyor. Hem konforlu hem süper yol tutması bu tarz otomobillerde pek mümkün değil. Her iki marka da yürüyen olarak birbirlerine yakın otomobiller. Ayrıca Bmw Mercedes'e kıyasla adı konforla anılan bir otomobil de değil. Bmw nasıl daha konforlu oluyor ?
Teknoloji ilerledi, öyle bir şey eskisi kadar kesin değil artık. Yeterli konfor seviyesinde iyi yol da tutabiliyor otomobiller. Yol tutuşun büyük etkeni denge, Mercedes o konuda sıkıntılı biraz.

Ayrıca 5 serisi yeni E klastan nasıl daha konforlu olabiliyorsa 3 de C'den olabilir. Rft büyük etken. Mercedes'in üstün olduğu tek otomobil şu son kasalarda makyajlı S klas bence.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Teknoloji ilerledi, öyle bir şey eskisi kadar kesin değil artık. Yeterli konfor seviyesinde iyi yol da tutabiliyor otomobiller. Yol tutuşun büyük etkeni denge, Mercedes o konuda sıkıntılı biraz.

Ayrıca 5 serisi yeni E klastan nasıl daha konforlu olabiliyorsa 3 de C'den olabilir. Rft büyük etken. Mercedes'in üstün olduğu tek otomobil şu son kasalarda makyajlı S klas bence.

Valla benim 10k kadar kullandığım makyajlı W204'tü. 2013 sonlarında kiralandı..W205'e yetişemedik. Onu da kullanmadım ancak içinde seyahat ettim
2014 sonu 2015 başı gibiydi yanlış hatırlamıyorsam tarihi bir adet standart donanım F30 320d kiralandı. W204 Avantgarde donanımlıydı, 10k kadar kullandıktan sonra Bmw'yi kullandım. Çok net daha rahatsız bir otomobildi. Bir çukurdan geçerken Mercedes'i bariz aratıyor.Ayrıca Mercedes'in içi çok daha kaliteli hissettiriyordu

Motor, şanzıman ve yol tutuş olarak ben zaten Bmw daha üstündür diyorum. Ancak konforda bana kalırsa Bmw'nin üstünlüğü gibi bir durum yok. Her konuda Bmw üstün olacaksa Mercedes kapasın fabrikayı başka işle uğraşsın. Bunlar aynı segment birbirine yakın iki otomobil, biri Bmw de diğeri de çöp değil o da Mercedes. Bmw'nin üstün olduğu yönler var ancak burada karşısına çıkan her araba dünyada sanki başka marka yokmuş gibi gömülüyor
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Valla benim 10k kadar kullandığım makyajlı W204'tü. 2013 sonlarında kiralandı..W205'e yetişemedik. Onu da kullanmadım ancak içinde seyahat ettim
2014 sonu 2015 başı gibiydi yanlış hatırlamıyorsam tarihi bir adet standart donanım F30 320d kiralandı. W204 Avantgarde donanımlıydı, 10k kadar kullandıktan sonra Bmw'yi kullandım. Çok net daha rahatsız bir otomobildi. Bir çukurdan geçerken Mercedes'i bariz aratıyor.Ayrıca Mercedes'in içi çok daha kaliteli hissettiriyordu

Motor, şanzıman ve yol tutuş olarak ben zaten Bmw daha üstündür diyorum. Ancak konforda bana kalırsa Bmw'nin üstünlüğü gibi bir durum yok. Her konuda Bmw üstün olacaksa Mercedes kapasın fabrikayı başka işle uğraşsın. Bunlar aynı segment birbirine yakın iki otomobil, biri Bmw de diğeri de çöp değil o da Mercedes. Bmw'nin üstün olduğu yönler var ancak burada karşısına çıkan her araba dünyada sanki başka marka yokmuş gibi gömülüyor
Gömme durumu yok, ben gördüğümü söylüyorum. Biri çok iyi diğeri çöp de demiyorum. Bahsettiğim farklar az düzeyde. Umarım fanboy olarak da algılanmıyorumdur. Tasarım olarak yeni C bence de daha iyi, ama gözümde tek artısı bu. Ne konforu kendi standardını yakalayabilmiş, ne sürüşü. Siz de demişsiniz zaten W204 diye, o araba kesinlikle W205'ten her anlamda daha başarılı. Takdir edersiniz ki bir firma kötü olan yanlarını kapatabilir, diğeri iyi olan yanlarında rakibi firmanın yükselişine yetişemeyebilir. Seriden seriye her otomobilin her özelliğinde farklılıklar olabilir. Belki de bir sonraki C G20 3 serisinden çok daha iyi sürüş dinamiklerine sahip olacak.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Gömme durumu yok, ben gördüğümü söylüyorum. Biri çok iyi diğeri çöp de demiyorum. Bahsettiğim farklar az düzeyde. Umarım fanboy olarak da algılanmıyorumdur. Tasarım olarak yeni C bence de daha iyi, ama gözümde tek artısı bu. Ne konforu kendi standardını yakalayabilmiş, ne sürüşü. Siz de demişsiniz zaten W204 diye, o araba kesinlikle W205'ten her anlamda daha başarılı. Takdir edersiniz ki bir firma kötü olan yanlarını kapatabilir, diğeri iyi olan yanlarında rakibi firmanın yükselişine yetişemeyebilir. Seriden seriye her otomobilin her özelliğinde farklılıklar olabilir. Belki de bir sonraki C G20 3 serisinden çok daha iyi sürüş dinamiklerine sahip olacak.

Ben de çok farklı bir şey düşünmüyorum. Ama bir markanın bir modeli üretirken en büyük kaygısı bir öncekinden daha üstün olmasıdır, öncelikle selefinden üstün olacak ki diğer markalarla rekabete girsin. Bu bir nevi teknoloji ve gelişim yarışı. Belli başlı değerler, veriler, kağıt üzerinde ve reelde iyileşmemişse orada bir gelişmeden söz edilemez. Bu her marka için böyledir.
Mesela Mercedes motor ve şanzıman uyumunda halen Bmw kadar üstün değil..Ama Bmw'nin de bu rekabette geride kalan yönleri var
 
Son düzenleme:

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Ben de çok farklı bir şey düşünmüyorum. Ama bir markanın bir modeli üretirken en büyük kaygısı bir öncekinden daha üstün olmasıdır, öncelikle selefinden üstün olacak ki diğer markalarla rekabete girsin. Bu bir nevi teknoloji ve gelişim yarışı. Belli başlı değerler, veriler, kağıt üzerinde ve reelde iyileşmemişse orada bir gelişmeden söz edilemez. Bu her marka için böyledir.
Mesela Mercedes motor ve şanzıman uyumunda halen Bmw kadar üstün değil..Ama Bmw'nin de bu rekabette geride kalan yönleri var
güncel E serisinin eski Elere göre daha konforsuz ve ses yalıtımının daha kötü olduğunu herkes söylüyor, maliyetleri düşürme zorunluluğunu gözden kaçırmayın
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
güncel E serisinin eski Elere göre daha konforsuz ve ses yalıtımının daha kötü olduğunu herkes söylüyor, maliyetleri düşürme zorunluluğunu gözden kaçırmayın

Maliyetleri düşürme ayrı bir durum. Mercedes düşürüyor da Bmw düşürmüyor mu ? Yeni 1 serisi önden çekişli üretilecek bu maliyet düşürme. Ancak E segmenti bu durumdan pek etkilenmez. Orası markanın prestijidir.
E özelinde durum nedir bilemiyorum. E hiç kullanmadım, içinde de bulunmadım. Aslında yolculuk yapma fırsatım oldu Viyana'da ancak tercihimi 530d'den yana kullandım. Dönerken E bulup bineyim dedim de olmadı. Beyaz havaalanı taksileri vardı %90'ı E serisi. Bir tane numune gördüm 5 serisi kullanıyor dedim buna bineyim. İçindeki Türk çıktı..Teşvik var diye gırtlak doldurmuş arabayı, öyle bir arabayı burada yapmaya kalksan hatırı sayılır bir para ödersin. Tavan alakantraydı, ekranı ekstra büyük almış, arka koltuklarlarda ısıtma.. Keko inerken kapılar vakumlu yavaş kapat dedi bir de hiç unutmuyorum..Bir kaç ay içinde gitme durumum var bahsettiğin olayı orada deneyimleyebilirim
 
Son düzenleme:

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Maliyetleri düşürme ayrı bir durum. Mercedes düşürüyor da Bmw düşürmüyor mu ? Yeni 1 serisi önden çekişli üretilecek bu maliyet düşürme. Ancak E segmenti bu durumdan pek etkilenmez. Orası markanın prestijidir.
E özelinde durum nedir bilemiyorum. E hiç kullanmadım, içinde de bulunmadım. Aslında yolculuk yapma fırsatım oldu Viyana'da ancak tercihimi 530d'den yana kullandım. Dönerken E bulup bineyim dedim de olmadı. Beyaz havaalanı taksileri vardı %90'ı E serisi. Bir tane numune gördüm 5 serisi kullanıyor dedim buna bineyim. İçindeki Türk çıktı..Teşvik var diye gırtlak doldurmuş arabayı, öyle bir arabayı burada yapmaya kalksan hatırı sayılır bir para ödersin. Tavan alakantraydı, ekranı ekstra büyük almış, arka koltuklarlarda ısıtma.. Keko inerken kapılar vakumlu yavaş kapat dedi bir de hiç unutmuyorum..Bir kaç ay içinde gitme durumum var bahsettiğin olayı orada deneyimleyebilirim
evet viyanada hep e serisi var ama taksiye binmeye gerek kalmıyor raylı sistemi çok iyi kurmuşlar, firmaları kim nasıl yönetiyor ayrıntısı bilemem ama herkes aynı şekilde tasarruf edemez
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
evet viyanada hep e serisi var ama taksiye binmeye gerek kalmıyor raylı sistemi çok iyi kurmuşlar, firmaları kim nasıl yönetiyor ayrıntısı bilemem ama herkes aynı şekilde tasarruf edemez

Hepsi ticari bir isletmeden daha fazlasi degil. Hepsinde bir cost hesabi var ve bunun uzerine cikamaz. Bmw bir arabayi uretirken kullandigi parcalarin maliyeti belli ve bir arac basina kazanacagi para da belli. O yuzden herseyin en kalitelisini Bmw uretiyor diye bir durum yok. Sadece birinin daha az yogunlastigi bir seye digeri daha fazla yogunlasir tum mesele bu
Bmw virtual cockpit uretiyor sozde, analog gostergenin dijitallestirilmesinden baska bir sey degil. Bunu Audi A4’teki virtual cockpit ile kiyaslayabilir misin ? A4’ten daha ustun diyebilir misin ? Ayni sekilde Audi’nin maliyetinden kistigi ve Bmw’nin daha fazla yatirim yaptigi farkli kalemler var
 
Son düzenleme:

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Hepsi ticari bir isletmeden daha fazlasi degil. Hepsinde bir cost maliyeti var ve bunun uzerine cikamaz. Bmw bir arabayi uretirken kullandigi parcalarin maliyeti belli ve bir arac basina kazanacagi para da belli. O yuzden herseyin en kalitelisini Bmw uretiyor diye bir durum yok. Sadece birinin daha az bir yogunlastigi bir seye digeri daha fazla yogunlasir tum mesele bu
Bmw virtual cockpit uretiyor sozde, analog gostergenin dijitallestirilmesinden baska bir sey degil. Bunu Audi A4’teki virtual cockpit ile kiyaslayabilir misin ? A4’ten daha ustun diyebilir misin ? Ayni sekilde Audi’nin maliyetinden kistigi ve Bmw’nin daha fazla yatirim yaptigi farkli kalemler var
önder çeker arabayla ne kıyaslayacam dermişim :D valla benim BMW her konuda üstün bir araba gibi bir yorumum olmadı, ben sadece 2 arabayı da kullandığımda hissettiklerimi söyledim, herkes beğendiğini alsın sonuçta. maliyet konusuna gelince bir firma daha iyisini mühendislikle daha ucuza maledebilir, olmayacak şey değil. Ne BMWnin ne Mercedesin ne de VW grubunun dijital ekranlarından hoşlanmıyorum elimde olursa alacağım arabadan da çıkarırım
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bence 3 konfor,yalıtım,yol tutuş özellikle şanzıman motorda c den daha önde,birkere bana kalırsa F30 F10danda iyi orda biraz beklenti devreye giriyor orası ayrı ama F30 cidden her yönüyle çok iyi ama donanım olarak mercedesden geri kalıyor aynı paralara amg paket mercedes alıyosunuz bmwde prestige led far harici başka birşey yok,ha bide c deki o kontroller ve orta konsoldaki ekran tam anlamıyla çöp,grafikleri çözünürlüğü çok iyi ama gerek kullanımı gerek hızı çok yavaş menüde dolaşırken 1-2sn bekliyosunuz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım