KAPALI Bmw & Mercedes ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
1,376
26
Marka
Volkswagen
Herkese hayırlı ramazanlar Allah tuttuğunuz oruçları kabul etsin inşallah

Direk daliyim konuya ben
Öncelik kesinlikle dizel ama bir ihtimal benzinli olabilir

15bini geçmeyen,16-17de olabilir,180-200bin tl civarı araç bakıyoruz audi olmayacak.
Kafamdakiler:
-318i
-320i ED
-c200d
-c180
Aile aracı olacağından öncelik Yalıtım ve konfor olacak:
320i ile 170lik olan,318i 3 silindirli olanın yakıtı fazla fark eder mi ? Gidişat pek önemli değil.

İkinci sorum ise bazı yerlerde örnek otopark c180 testinde konfor yalıtım iyi değil deniliyor ama bazı kanallarda ise c180 c200d için konfor yalıtım F30dan iyi deniliyor hangisine güvensem kararsız kaldım..

İyi forumlar
 
Araba henüz yeni, 1000 km bile olmadı. Şirket aracı olduğundan ve benzinin litre fiyatı da alıp başını gittiğinden çok fazla kullanma ve deneyimleme fırsatım olmadı. Dediğim gibi yanlış da biliyor olabilirim
Adaptif süspansiyon lazım hocam onlara. BMW'de opsiyon, Audi'de de öyledir. O kadar pahalı bir sistemi standart koyacaklarını zannetmiyorum.

Gerçi pahalı diyorum da, adamlar Amerika'da 2300 dolar verip M fren+adaptif süspansiyon+değişken oranlı direksiyon sahibi olabiliyor. Pahalı yine sadece bize pahalı.
 
Adaptif süspansiyon lazım hocam onlara. BMW'de opsiyon, Audi'de de öyledir. O kadar pahalı bir sistemi standart koyacaklarını zannetmiyorum.

Gerçi pahalı diyorum da, adamlar Amerika'da 2300 dolar verip M fren+adaptif süspansiyon+değişken oranlı direksiyon sahibi olabiliyor. Pahalı yine sadece bize pahalı.
2300de onlara ucuz değil ama aldıklarına göre ucuz
 
Adaptif süspansiyon lazım hocam onlara. BMW'de opsiyon, Audi'de de öyledir. O kadar pahalı bir sistemi standart koyacaklarını zannetmiyorum.

Gerçi pahalı diyorum da, adamlar Amerika'da 2300 dolar verip M fren+adaptif süspansiyon+değişken oranlı direksiyon sahibi olabiliyor. Pahalı yine sadece bize pahalı.

Magnetic ride var onu biliyorum, benim aracimda olmadigini da biliyorum. Nereden aklimda kalmis bilemiyorum suspansiyoni etkiledigi.Benim bilgide hata var o zaman. Bmw’de opsiyon olan bir seyin Audi’de standart olmasi zor
 
Magnetic ride var onu biliyorum, benim aracimda olmadigini da biliyorum. Nereden aklimda kalmis bilemiyorum suspansiyoni etkiledigi.Benim bilgide hata var o zaman. Bmw’de opsiyon olan bir seyin Audi’de standart olmasi zor
Magnetic ride ile drive select seçimlerine göre süspansiyon karakteri değişiyor diye biliyorum. Audi TT'lerde standart olarak geliyor ama diğer modellerde opsiyondur muhtemelen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Magnetic ride ile drive select seçimlerine göre süspansiyon karakteri değişiyor diye biliyorum. Audi TT'lerde standart olarak geliyor ama diğer modellerde opsiyondur muhtemelen.

Opsiyon o, hem de ciddi bir meblağ
Benim anlatmak istediğim şu,

https://www.bmw.com.tr/tr/all-models/3-series/sedan/2015/driving-dynamics-efficiency.html

Adaptif M süspansiyon başka bir şey buna ok. Sayfanın altına doğru Eco Pro özelliğini içeren sürücü deneyimi kontrolü ile başlayan satırda diyor ki : COMFORT mod, süspansiyon bileşenlerine ait ayarları uygun şekilde değiştirerek son derece konforlu bir sürüş deneyimi sunar. SPORT ve SPORT+ modlarında, tüm sürüş ve süspansiyon ayarları daha dinamik bir sürüş sağlamak üzere değiştirilir. Motor çok daha spontan ve hızlı tepki verir, otomatik şanzımanın vitesleri yüksek devirlerde değişir, düz şanzımanın vites değiştirme noktaları daha geç gösterilir ve genel olarak otomobil çok daha direkt ve dinamik şekilde tepki verir.

Süspansiyon ayarı değiştirilir diyor. Audi'de de anlatmak istediğim bu. Magnetic ride yok ama süspansiyon ayarı benim bildiğim değişiyor
Magnetic ride ve M süspansiyon farklı şeyler. Onlar sadece süspansiyonu sertleştirmekle kalmıyor aynı zamanda yola göre uyarlıyor.
Yani demek istediğim süspansiyon sistemi opsiyonu almasan da modlarla birlikte bir nebze olsun ayar değişiyor

Okuduğumda yanlış bir şey mi var, veya ben mi yanlış algılıyorum ?


+ @fksarall
 
Son düzenleme:
3.18d bu seçeneklerin arasından bana göre en mantıklısı.Hem yürüyor,hemde daha çok yürümesini istiyorsan ufak dokunuşlarla 180-190 beygiri zorlayıp 3.20d kıvamına getirebiliyorsun.Ama performans o kadar önemli değilse de 150 beygir zaten seni tatmin ediyor.Dediğim gibi bu şartlar altında benim tercihim 3.18d den yana olurdu,C200d falan bunun yanında hiç düşünmezdim bile.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
3.18d bu seçeneklerin arasından bana göre en mantıklısı.Hem yürüyor,hemde daha çok yürümesini istiyorsan ufak dokunuşlarla 180-190 beygiri zorlayıp 3.20d kıvamına getirebiliyorsun.Ama performans o kadar önemli değilse de 150 beygir zaten seni tatmin ediyor.Dediğim gibi bu şartlar altında benim tercihim 3.18d den yana olurdu,C200d falan bunun yanında hiç düşünmezdim bile.
Doğru,sanırım bmw yetkili servislerdede yapılıyomuş adı m kit heralde
 
Opsiyon o, hem de ciddi bir meblağ
COMFORT mod, süspansiyon bileşenlerine ait ayarları uygun şekilde değiştirerek son derece konforlu bir sürüş deneyimi sunar. SPORT ve SPORT+ modlarında, tüm sürüş ve süspansiyon ayarları daha dinamik bir sürüş sağlamak üzere değiştirilir. Motor çok daha spontan ve hızlı tepki verir, otomatik şanzımanın vitesleri yüksek devirlerde değişir, düz şanzımanın vites değiştirme noktaları daha geç gösterilir ve genel olarak otomobil çok daha direkt ve dinamik şekilde tepki verir.
+ @fksarall
Buradaki ifade drive select modlarının genel bir tanımı. Yani araçta opsiyonel olan adaptif süspansiyon(yada türevleri) yoksa süspansiyon ayarlama gibi bir durum yok. Öyle bir donanımı standart koyacak babayiğit bir firma henüz yok piyasada. (Tesla hariç :D)


Opsiyon o, hem de ciddi bir meblağ
+ @fksarall
Düzeltiyorum. TT değil de TTS'de standart geliyor bu donanım.
 
Doğru,sanırım bmw yetkili servislerdede yapılıyomuş adı m kit heralde


Aynen doğrudur,yetkili serviste yetkili olarakta müdahale ediliyor diye biliyorum.Ek olarak 'do it yourself' mantığıyla da o motor iyi sonuçlar veriyor,mesela 3.30d intercooleri,3.20d turbosu vs,zaten 3.20d ile motor yapısal olarak birebir aynı sadece ufak tefek parça,yazılım ve turbo farkı var diye biliyorum.Ama tabii en iyi sonuç her zaman yetkili serviste yetkili bir biçimde yaptırılan tuning'ten çıkar.
 
Opsiyon o, hem de ciddi bir meblağ
Benim anlatmak istediğim şu,

https://www.bmw.com.tr/tr/all-models/3-series/sedan/2015/driving-dynamics-efficiency.html

Adaptif M süspansiyon başka bir şey buna ok. Sayfanın altına doğru Eco Pro özelliğini içeren sürücü deneyimi kontrolü ile başlayan satırda diyor ki : COMFORT mod, süspansiyon bileşenlerine ait ayarları uygun şekilde değiştirerek son derece konforlu bir sürüş deneyimi sunar. SPORT ve SPORT+ modlarında, tüm sürüş ve süspansiyon ayarları daha dinamik bir sürüş sağlamak üzere değiştirilir. Motor çok daha spontan ve hızlı tepki verir, otomatik şanzımanın vitesleri yüksek devirlerde değişir, düz şanzımanın vites değiştirme noktaları daha geç gösterilir ve genel olarak otomobil çok daha direkt ve dinamik şekilde tepki verir.

Süspansiyon ayarı değiştirilir diyor. Audi'de de anlatmak istediğim bu. Magnetic ride yok ama süspansiyon ayarı benim bildiğim değişiyor
Magnetic ride ve M süspansiyon farklı şeyler. Onlar sadece süspansiyonu sertleştirmekle kalmıyor aynı zamanda yola göre uyarlıyor.
Yani demek istediğim süspansiyon sistemi opsiyonu almasan da modlarla birlikte bir nebze olsun ayar değişiyor

Okuduğumda yanlış bir şey mi var, veya ben mi yanlış algılıyorum ?


+ @fksarall
Gerekli opsiyonlar bulunduğunda ne yapacağını yazmış. Adaptif süspansiyon olmadan yapabilecek hiçbir şeyi yok ne yazık ki. Aynı şekilde spor şanzıman bulunan modellerde comfortta daha sakin vites atarken sport modunda çok daha hızlı şekilde vites atıyor.

Şanzıman ve adaptif süspansiyon opsiyonu bulunmayan araçlarda modların yaptığı iki şey var, biri gaz tepkisi, diğeri direksiyon sertliği.
 
  • Beğeni
Tepkiler: summi
Gerekli opsiyonlar bulunduğunda ne yapacağını yazmış. Adaptif süspansiyon olmadan yapabilecek hiçbir şeyi yok ne yazık ki. Aynı şekilde spor şanzıman bulunan modellerde comfortta daha sakin vites atarken sport modunda çok daha hızlı şekilde vites atıyor.

Şanzıman ve adaptif süspansiyon opsiyonu bulunmayan araçlarda modların yaptığı iki şey var, biri gaz tepkisi, diğeri direksiyon sertliği.

Ben de farklı bir şey düşünmüyorum. O konuda hemfikiriz. Genelde bu modlar vites değişim tepkileri ve direksiyon sertliğini ayarlar. Yani şasi'ye etki etmeyen bir sistem benim için görüntüden başka bir şey değildir

Belli başlı ibareler yazılmadığı için insan o şekilde algılıyor yazılanlardan
 
Gerekli opsiyonlar bulunduğunda ne yapacağını yazmış. Adaptif süspansiyon olmadan yapabilecek hiçbir şeyi yok ne yazık ki. Aynı şekilde spor şanzıman bulunan modellerde comfortta daha sakin vites atarken sport modunda çok daha hızlı şekilde vites atıyor.

Şanzıman ve adaptif süspansiyon opsiyonu bulunmayan araçlarda modların yaptığı iki şey var, biri gaz tepkisi, diğeri direksiyon sertliği.

Kendi teklif formumu bulamadım ancak benimkinde de şöyle bir seçenek mevcut. Ama bu magnetic ride değil
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_4.jpg
    Screenshot_4.jpg
    44.2 KB · Görüntüleme: 174
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...