Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
995
Marka
BMW
Dünden beri otomobilimde sorun var maalesef. BMW F31 316i N13 kodlu motor.
10 km/h ile giderken motor bir anda sustu. Durdurdum arabayı, marş basmayı denedim. Marş motoru çalışıyor fakat motor çalışmıyor. Sanki benzini yok gibi oldu,fakat 4/3 doluydu. 6.kez denedim, sonra bir şekilde çalıştı. Fakat yine oldu.

Motor tahrik uyarısı, motor tam performansta çalışmaya uygun değil! diyordu. Motoru çalıştırdığım zaman da rolanti devri stabil değil, 900 devirde kalması gerekiyorken, 1200 devirlere çıkıp-iniyor. Ben buji veya ateşleme ile ilgili başka bir problem olduğunu düşünüyorum.

Edit: Şimdi aklıma geldi, sorun bujide de olabilir. Ne dersiniz?
Var mıdır fikriniz? Daha önce tecrübe ettiniz mi böyle bir durum?

Herkese şimdiden teşekkürler...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Biraz geç oldu ama konuyu hemen güncelleyelim, belki birilerine faydası dokunur.

Bizim N13 motorlu F31'i servise götürdüm. Anlattım durumu böyle böyle diye. Bırakmanız lazım dediler, bıraktık. Yukarıda yazdığım stop etme problemini özellikle motor soğukken yapıyordu. Serviste motorun soğumasını beklediler.
Arada servis danışmanı beni aradı, bu problem varken benzin seviyeniz ne durumdaydı diye sordu. Hep dolu olduğunu ilettim. Rolanti ayarlarını değiştireceğiz, biraz daha yukarıya çekeceğiz devri dedi. Sonraki gün hallettiler ve bana teslim ettiler.

O günden beri sıkıntı yok. Fakat motorun sanki sesi biraz değişti gibi, 4000'den sonra alıştığımdan farklı bir sebep çıkartıyor. Onun dışında her şey yolunda...
 
İlk defa duydum ama geçmiş olsun.

Birde neden olduğunu söyleselermiş keşke. Bizimde başımıza gelse ne olduğunu bilirdik en azından. :(
Servistekiler şunu söyledi: ''Otomobil yakıt yokmuş gibi davranıyor. Problem yakıt pompasında olabilir ama biraz daha bakmamız lazım.''

Rolanti ayarını değiştirince geçmiş. Yakıt pompası ile ilgili olabilir gibi hocam, ne dersin?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Servistekiler şunu söyledi: ''Otomobil yakıt yokmuş gibi davranıyor. Problem yakıt pompasında olabilir ama biraz daha bakmamız lazım.''

Rolanti ayarını değiştirince geçmiş. Yakıt pompası ile ilgili olabilir gibi hocam, ne dersin?
Konuyu görünce belirtmek istedim. Arkadaşımın babasında F30 3.16İ vardı ve garantiden yakıt pompası değişmişti arıza kaynaklı olarak. Fabrikasyon bir hata olabilir mi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Servistekiler şunu söyledi: ''Otomobil yakıt yokmuş gibi davranıyor. Problem yakıt pompasında olabilir ama biraz daha bakmamız lazım.''

Rolanti ayarını değiştirince geçmiş. Yakıt pompası ile ilgili olabilir gibi hocam, ne dersin?
Yakıt pompası olabilir ancak bizim pompaların çalışma prensibi depo yapısı gereği biraz değişik.

Benzini dibine kadar kullanırsan ki (senin için demiyorum genel bilgi olsun) depo tek ama iki taraflı. Benzin sağdan sola ya da soldan sağa geçiyor. Hatta gizli menüde Tank başlığı altında right left olarakta gösteriyor hangi tarafta kaç litre kaldığını. Belki onunla alakalı basit bir şeydir diye düşündüm.

@bedirhan. Kronik değil yav. Hiç duymadım şimdiye kadar. Yani birçok BMW'de değişmiştir bu zamana kadar da zaten sürekli çeyrek deponun altında kullanmayın diyorlar. Pompa benzin ile serin kaldığı için çeyrek deponun altına düştüğünde açıkta kalıp ısınıyor ve arızaya sebep oluyor. Ama depo doluysa bunu yapmaması gerek ya da arızalı olması gerek. Rolanti ayarı ile düzelmesi de bir garip. Tekrar arıza verirse garantiden değiştirirler zaten sorun olmaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Dünden beri otomobilimde sorun var maalesef. BMW F31 316i N13 kodlu motor.
10 km/h ile giderken motor bir anda sustu. Durdurdum arabayı, marş basmayı denedim. Marş motoru çalışıyor fakat motor çalışmıyor. Sanki benzini yok gibi oldu,fakat 4/3 doluydu. 6.kez denedim, sonra bir şekilde çalıştı. Fakat yine oldu.

Motor tahrik uyarısı, motor tam performansta çalışmaya uygun değil! diyordu. Motoru çalıştırdığım zaman da rolanti devri stabil değil, 900 devirde kalması gerekiyorken, 1200 devirlere çıkıp-iniyor. Ben buji veya ateşleme ile ilgili başka bir problem olduğunu düşünüyorum.

Edit: Şimdi aklıma geldi, sorun bujide de olabilir. Ne dersiniz?
Var mıdır fikriniz? Daha önce tecrübe ettiniz mi böyle bir durum?

Herkese şimdiden teşekkürler...
16 Temmuz'da yazmışsınız sanırım sorununuz da bir şekilde hallolmuş. Bu motorlarda tahrik hatası sık rastlanan bir durum ve bobin ile alakalı olması çok yüksek ihtimaldir. %100 ondan kaynıklı demiyorum ancak sorunu kendim yaşayıp hiç servisi gitmeden bobin değişimi ile %100 çözdüğüm için belirtmek istedim. İnanın bazen insan servistekilerden bile iyi bilebiliyor. Öyle bir ülkede yaşıyoruz maalesef.. N13 ile alakalı başka sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım epey tecrübem oldu. Usta değilim ancak sizi doğru yönlendirme şansım var en azından. Keşke önce görseydim de hemen yazabilseydim. Neden bobin değişimine gitmediler gerçekten anlamış değilim. Tahrik problemi'nin yakıt pompası ile ilgisi olabileceği gibi en bilinen ve sık kaşılaşılan arıza sebebi bobin ve bujidir.

Geçmiş olsun
 
1 haftadır arabamda bi problem var bi türlü çözemiyoruz.
Tahrik arızası verdi ve o günden beri 3 özel servis 1 yetkili servise götürdüm arabamı toplam 2000₺ masraf yaptım ama net bişey yok hala ortada.
Buji değişti ateşleme bobini değişti çözülmedi
Yetkili servis sorunu bulamadı ve Motoru açmamız gerekiyor sorunun ne olduğunu bulmak için dediler ama izin vermedim.
Özel servis subaptan olabilir dedi Kompresörle kontrol ettiler bütün silindirin basınçları aynı bi anormallik yok
Beyninden dediler beyin kontrol edildi herşey normal çıktı
Bilgisayara bağlıyken silindir çalışma düzeni kontrol edildiğinde önce herşey stabil ama motor sarsılmaya başladığında 2. Silindirin düzeni bozuluyor.
Görsel olarak yüklicem lütfen yardım edin
 

Ekli dosyalar

  • 6F1ACC56-AFC0-46D8-8249-C7DEF8961BF8.jpeg
    6F1ACC56-AFC0-46D8-8249-C7DEF8961BF8.jpeg
    235.5 KB · Görüntüleme: 510
  • 56B86DB8-85FB-4ACB-A013-8FBB231827FD.jpeg
    56B86DB8-85FB-4ACB-A013-8FBB231827FD.jpeg
    246.3 KB · Görüntüleme: 395
1 haftadır arabamda bi problem var bi türlü çözemiyoruz.
Tahrik arızası verdi ve o günden beri 3 özel servis 1 yetkili servise götürdüm arabamı toplam 2000₺ masraf yaptım ama net bişey yok hala ortada.
Buji değişti ateşleme bobini değişti çözülmedi
Yetkili servis sorunu bulamadı ve Motoru açmamız gerekiyor sorunun ne olduğunu bulmak için dediler ama izin vermedim.
Özel servis subaptan olabilir dedi Kompresörle kontrol ettiler bütün silindirin basınçları aynı bi anormallik yok
Beyninden dediler beyin kontrol edildi herşey normal çıktı
Bilgisayara bağlıyken silindir çalışma düzeni kontrol edildiğinde önce herşey stabil ama motor sarsılmaya başladığında 2. Silindirin düzeni bozuluyor.
Görsel olarak yüklicem lütfen yardım edin
Yazılanlara bakılırsa yukarıda belirtilen yakıt pompası sorunu olabilir. Onun dışında bir seferliğine doldurulmuş kalitesiz yakıttan kaynaklı bir arıza da olabilir. Eğer yakıt kaynaklı arızaysa depodan başlayarak, yakıt filtre(ler)inden devam ederek enjektörlere kadar kontrol etmek gerekir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: harunf30
Yazılanlara bakılırsa yukarıda belirtilen yakıt pompası sorunu olabilir. Onun dışında bir seferliğine doldurulmuş kalitesiz yakıttan kaynaklı bir arıza da olabilir. Eğer yakıt kaynaklı arızaysa depodan başlayarak, yakıt filtre(ler)inden devam ederek enjektörlere kadar kontrol etmek gerekir.
Ne yapmamı önerirsin? Enjektör olabilir demişti yetkili servis. Bunu kontrol etmek için motorun açılması şart mı?
 
Ne yapmamı önerirsin? Enjektör olabilir demişti yetkili servis. Bunu kontrol etmek için motorun açılması şart mı?
Motoru açmak derken? BMW çok farklı bir sistem yaptıysa bilemem ama normalde araba conta yakmış gibi üst kapak söküp pistonları meydana çıkarmaya, motoru vince askıya almaya gerek olmaz. İşlem, buji değişiminin biraz daha kompleksidir. En fazla enjektörleri beyne ve yakıta bağlayan şeylerle bobin filan sökülür. Motor açmaktan kasıtları, sadece üst koruma kapağını açmaktan ibaret olabilir. =) Özellikle yetkili servis yapıyorsa motorunuzu açmalarından korkmanıza bence gerek yok. Yetkili servisin incelemeleri ve testleri yaptıktan sonra, o ustaların "enjektörlerden olabilir" gibi yuvarlak bir cevap verme hakları kalmaz. Çünkü bu kadar açtıktan sonra çalışmayan veya sorunlu olan enjektör çoğu zaman kendini belli eder.

BMW'de kronik bir sorun var mı bilmiyorum ama enjeksiyon arızalarının müsebbibi çoğu zaman kötü yakıttır. Denk geldiyse başa gelen çekilir diyoruz. Maalesef biz kullanıcılar en fazla deneyip memnun kalıp güvendiğimiz yerlerden yakıt alarak dikkat edebiliriz. Akaryakıt istasyonlarının insafındayız. Kalitesiz yakıt ihtimali üzerinde durduğum için, onarım garanti olsun diye yukarıda bütün yakıt sistemini kontrolden geçirmek gerekir yazmıştım.
 
1 haftadır arabamda bi problem var bi türlü çözemiyoruz.
Tahrik arızası verdi ve o günden beri 3 özel servis 1 yetkili servise götürdüm arabamı toplam 2000₺ masraf yaptım ama net bişey yok hala ortada.
Buji değişti ateşleme bobini değişti çözülmedi
Yetkili servis sorunu bulamadı ve Motoru açmamız gerekiyor sorunun ne olduğunu bulmak için dediler ama izin vermedim.
Özel servis subaptan olabilir dedi Kompresörle kontrol ettiler bütün silindirin basınçları aynı bi anormallik yok
Beyninden dediler beyin kontrol edildi herşey normal çıktı
Bilgisayara bağlıyken silindir çalışma düzeni kontrol edildiğinde önce herşey stabil ama motor sarsılmaya başladığında 2. Silindirin düzeni bozuluyor.
Görsel olarak yüklicem lütfen yardım edin
bilgisayara bağlıyken silindir çalışma düzenindeki dengesizliğe "ömrü dolmuş" bujiler de sebep olabiliyor. buji bobin değişmiş sizde.
bu durumda geriye kalan enjektör,yakıt pompası ve silindirlerin kontrolü. son yazdığım ikisi için motorun komple indirilmesi falan gerekmez ama dedikleri gibi sonuçta bir açma işlemi olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
aynısı ibiza tsı da başımıza geldi, araba tekliyor ve 1-2-3-4 silindir ateşleme arızası veriyordu, buji bobin denedim yok.. kompresyon ölçtüm yok aynen devam en sonunda yakıt örneği alalım dedik benzin değil bildiğin su çıktı...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...