Herkese selamlar. Ailenin 8 yıllık üyesi F10 5 serisinden sonra yerden yüksek, daha geniş ve aile kullanımına uygun bir araç ihtiyacı doğmasından dolayı yeni üyemiz X1 ile yola devam etme kararı aldık. Aslında X1'in henüz yeni bir model olması, ki sanırım otopark'ın da henüz bu araçla testi yok, ufaktan bir kafamızı kurcalasa da satın alıp kullandıktan sonra doğru tercihi yaptığımız konusunda içimizde bir şüphe kalmadı da diyebilirim. Araçla sadece 1 gün geçirebildim, 100 km'ye yakın bir kullanım tecrübesi edinebildim ama aracı tanıma konusunda yeteri kadar bilgi edinebildim diyebilirim.
Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim; forumda belki bilenler bilir, F10 5 serisiyle yıldızım hiç barışmamıştı. Açıkçası süspansiyon konforunu, direksiyon tepkilerini ve sert virajlarda hissettirdiklerini pek beğenmezdim. Kaymak asfaltta sakin sakin süzülerek kullanılacak bir model olduğunu düşündüm hep. X1 ile segmentlerinin alakası olmamasına rağmen F10'dan X1'e geçiş beni hiç üzmedi diyebilirim. Eski araç F10 5 serisi olduğu için bazı konularda onunla kıyaslayabilirim.
Araç özellikleri;
M sport donanıma sahip araç, gırtlak spec dediğimiz türden. Siyah renge sahip aracın iç döşemeleri ise kahverengi. Cam tavandan, harman kardon'a, adaptif amortisörden akıllı sürüş asistanlarına kadar alınabilecek her opsiyon bu araçta mevcut. 1.5 üç silindirli 136 hp 230 nm torklu motora 7 ileri ıslak tip bir çift kavrama şanzıman eşlik ediyor. Yanlışım olabilir ama sanırım Getrag üretimli bir şanzıman. 1550-1600 kg ağırlığa sahip aracın bagajı ise 540 litre. Kızaklı arka koltukların konumuna göre bu rakam artabiliyor.
Araç hakkındaki ilk izlenimlerimi açıklamaya çalışayım;
Tasarım : Oldukça göreceli bir konu olmasına rağmen yeni X1'in tasarımı gerçekten hoş. Özellikle son dönemdeki abartılı Bmw böbrek tasarımı bu araçta tam limitinde bırakılmış. Ne 4 ne de 7 serisindeki gibi sırıtan bir yapısı yok. Siyah renkli araçlarda krom kaplı bölümler kendini oldukça öne çıkarır. Böbreklerin krom kaplı olmasına ve kendini öne çıkarmasına rağmen sırıtmıyor olması sevindirici. M sport olmasından dolayı tampon yapısı, arka difüzör ve spoiler tasarımı oldukça hoşuma gitti diyebilirim. Aracın sahip olduğu kıvrımları canlı gözle görmeniz gerekli. Fotoğraflardakinden çok daha albenili duruyor.
Kullanışlılık ve Pratiklik : Arkadan öne doğru gitmek gerekirse 540 litrelik bagaj oldukça kullanışlı. Bagaj altında lastik tamir kiti olması ekstra bir bölme de sağlıyor. Kızaklı koltuklar en ileri seviyeye alındığında bagaj herhalde bir 650-700 litre oluyordur. Bununla birlikte arkada hala yeteri kadar diz mesafesi de kalıyor. Bagaj konusunda yapabileceğim tek eleştiri; pandizotu çıkardığımız zaman koyacak herhangi bir yerimiz olmuyor. Akıllı bagaj kapağı hem düğme hem de ayak yardımıyla açılıp kapanabiliyor. Arka koltukların kızaklı olduğunu söylemiştim ve sırtlık eğim ayarları da bulunuyor. Bununla birlikte oldukça geniş bir diz mesafesi sunmasıyla arka yaşam alanı diz mesafesi konusunda gayet iyi. Komple bir cam tavan olmasına rağmen baş mesafesinde de bir sıkıntı göremedim. Kol dayama, havalandırma çıkışı, 2 tane usb c girişi de mutlu ediyor. 3.bölge klima kontrolü yok ne yazık ki. Arkadaki rahatlık ön tarafta da devam ediyor. Konsol yapısı dik olduğundan bacakların sağa sola çarpması pek mümkün değil. Deri koltukların baldır ve sırt destekleri de gayet yerinde. Saklama alanları vs gibi konularda da bir eksiklik göremedim.
Malzeme kalitesi, işçilik ve teknoloji ; bu araç her ne kadar bir c suv olsa da kullanılan malzemeler oldukça kaliteli. Arka kapılardaki malzemeler c segment gibi hissettirmiyor ki önler zaten gayet kaliteli. Deri ve deriye benzer histeki kaplamalar ele güzel geliyor. C segment olduğunu sadece torpido ve kapı altı saklama bölgelerinde hissettiriyor ama o da görsel olarak değil dokunma hissiyatı olarak. İşçilik konusunda da laçka, sıkı hissettirmeyen bir yer yok. F10'da kapı iç trimlerine bastırınca çatırdama sesleri gelirdi bunda öyle bir sorun yok.
Teknolojik kısımda ise dediğim gibi araç gırtlak dolu. Multimedya ekranı dokunmatik ve çözünürlüğü, mesafesi, hassasiyeti, hızı çok iyi. Tıpkı bir akıllı telefona benzer ve kullanmayı öğrenmesi biraz zaman alsa da ne nerede hemen çözebiliyorsun. Yalnız eskisi gibi i drive benzeri bir kontrol ünitesi olmadığı için aracı sürerken kurcalamak tehlike oluşturuyor. Önceden iyice öğrenmek lazım. Şoförün önünde yer alan hız, devir vs bilgi ekranını kumanda etmek biraz karmaşık. Ona alışmak gerekiyor. Merhaba Bmw şeklinde bir seslenmeyle çalışan sesli komut ise pek başarılı değil. Komutların bir çoğunda kafası karışıyor. Daha doğrusu komut sistemindeki kelimeleri tam olarak bilip ona göre hitap etmek gerekiyor. Öyle olduğunda bile bazen kafası karışabiliyor. Head up display'in cama yansıtılması ve gözü yormadan bilgilerin rahatça görünmesi güzel. Harman Kardon harikalar yaratmıyor ama net ve berrak ses konusunda gayet başarılı. Bir mercedes olmasa da ambiyans aydınlatmalar çok güzel duruyor ama keşke arka kapılarda da devam etseydi. 360 derece kamera ve çözünürlüğü çok iyi, bununla birlikte otomatik geri çıkış yardımcısı da son gittiğiniz belli bir mesafeyi ölçüp kendi kendine başarılı şekilde ilk noktaya aracı geri getirebiliyor. Kendi kendine park özelliği de hassas çalışıyor. Frenleme, gazlama ve direksiyon tepkileri kararlı ve yerinde. Şerit takip sistemi yeterince hassas çalışıyor ve şeritten çıkma durumunda yumuşak şekilde tekrar yerine sokuyor. Adaptif hız sabitleyici de önündekiyle mesafeyi güzel ayarlayıp frenlemeyi yumuşak yapabiliyor. Sürüş asistanları konusunda araç ön görülemez, sert ve kararsız tepkiler vermiyor açıkçası. Led farların aydınlatması, selektör hızı ve kuvveti F10'un bi xenonlarından bariz daha iyi diyebilirim. Dediğim gibi araçla uzun vakit geçiremediğim ve teknolojik donanımların da çok olması sebebiyle daha detaylı bir izlenime henüz sahip değilim. Gerisi zamanla..
Sürüş izlenimi ; İlk başlarda değindiğim üzere segmentleri aynı olmasa da ailenin eski aracı olduğu için bu konuda iki aracı net kıyaslayabilirim. X1'de runflat olmayan lastikler mevcut ve araç 18 inç jantlara sahip. Öncelikle konfordan başlamam gerekirse, F10'daki süzülme, yaylanma ve o konforun verdiği ağırlığı bu araçta alamıyorsunuz. Bunun haricinde F10'un runflat lastikleri hemen her yol bozukluğunda janta ve konsola gelecek kadar vuruntu yapıyordu. X1'de ise m sport olmasından dolayı araç bir miktar gergin ama bozuk yollardaki çukurları filtrelemesi oldukça başarılı. F10'un patır kütür ettiği yerlerde bu araç jant vuruntusu vs gibi kaba tepkiler hiç vermiyor. Sadece bir yerde böyle bir vuruntu yaptı ama o da ciddi keskin bir çukurdu. Bana Focus st-line'ın sürüşünü hatırlattı. Onun gibi gergin, yolda olup biteni size iletiyor ama filtrelemeleri gayet iyi. Yalıtım konusunda ise en şaşırdığım şey, peş peşe bu iki aracı kullandıktan sonra X1'in F10'dan aşağı kalır yanının olmamasıydı hem rüzgar hem lastik gürültüsü konusunda. Yalıtımına ciddi çalışılmış ve C segment gibi hissettirmiyor. Kullanınca gerçekten fark edeceksinizdir. Kısacası süzülme, o ağır ağır yaylanma hissiyatı hariç M sport paketli X1'in konforu beni daha çok memnun etti diyebilirim. Dediğim gibi runflat lastiklerin vuruntuları F10'un tüm güzelliğini alıp götürüyor.
Hızlı sürüşlere geçildiğinde de aracın Suv olması sizi yanıltmasın. M sport olmasından dolayı X line donanıma göre yere biraz daha yakın ve farklı ayarlı süspansiyonlara sahip. Aracın sert virajlarda gövdesi sapıtmıyor, yana yatma neredeyse çok az hatta F10'un yana yatmasından bile az. Viraj içinde gaza yüklendiğinizde saçmalarcasına açılma yapmıyor ve hızlı girdiğinizde burnuna yığılmıyor kolay kolay. Tabi 150 ve üstü hızlarda F10 gibi hissettirmiyor ki bu da mümkün değil ama hala kararlı ve stabil kalabiliyor. Direksiyon tepkilerini ise başarılı buldum. Şehir içinde bariz daha yumuşak ve yüksek süratte de yeterince sert. Ayrıca direksiyonun direktliği F10'dan daha iyi. Sürüş modları arasında ben gaz pedalı tepkisi hariç diğer modlara göre bariz bir değişiklik hissedemedim. Adaptif amortisörler yükseklik ayarı yapamıyor, sadece sertlik ayarına sahip ama spor ve normal modda ki sertlikleri arasında da bariz bir fark göremedim.
Kısacası X1 gerçekten çalışılmış yalıtımıyla, M sport olmasına rağmen başarılı darbe filtrelemeleri ve sürüş kabiliyeti dengesiyle benim beğenimi kazandı diyebilirim. F10'daki o süzülme ve ağır ağır yaylanma hissi hariç herhangi bir eksiği yok, hatta fazlası var diyebilirim.
Motor - Şanzıman ve Tüketim : 3 silindir 1.5 litrelik 136'lık motor yeterince atik hissettiriyor. Özellikle 160 170'e kadar güzel yürüyor. Tabi yüksek hızlarda 1.6 170'lik F10 gibi daha soluksuz bir performans sergileyemese de bu motor bu araca yetmemiş dedirtmiyor. Düşük hızlarda motorun sesi pek duyulmasa da devir çevirmeye başlayınca 3 silindirin tatlı homurtusu gerilerden bir yerlerden hafif duyuluyor. Bununla birlikte 7 ileri çift kavramayla uyumu oldukça güzel. Düşük hızlarda 2.vites ilerlemeye kalkmıyor, geçiş hızı oldukça yerinde ve bir çift kavramaya göre sağlam hissettiriyor. ZF kadar sağlam olmayacağını teoride hepimiz biliyoruz ama performanslı ve sakin kullanımdaki kararlılığı ve sağlam hissettiriyor oluşuyla bir eksiğini göremedim. Araç henüz çok yeni malum ama trafikli kullanım, otobanda 150-160 hızlanma denemesi, sport modda ki tepkilerini ölçme vs derken 100 km'de 7.2 litre yol bilgisayarı tüketim verisi gösteriyordu.
Sonuç itibariyle tasarımı, kullanışlılığı, malzeme kalitesi ve işçiliği, teknolojik donanımları ve sürüşüyle X1'i gerçekten oldukça beğendim. Şehirli Suv özelliklerinin yanında sürüşüyle kompakt bir otomobil gibi hissettirmesi beni memnun etti. Son olarak aracın fiyatı ise 1 milyon 695 bin lira.
Fazla fotoğraf çekemesem de spontane çekilmiş bir kaç örnek mevcut.
Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim; forumda belki bilenler bilir, F10 5 serisiyle yıldızım hiç barışmamıştı. Açıkçası süspansiyon konforunu, direksiyon tepkilerini ve sert virajlarda hissettirdiklerini pek beğenmezdim. Kaymak asfaltta sakin sakin süzülerek kullanılacak bir model olduğunu düşündüm hep. X1 ile segmentlerinin alakası olmamasına rağmen F10'dan X1'e geçiş beni hiç üzmedi diyebilirim. Eski araç F10 5 serisi olduğu için bazı konularda onunla kıyaslayabilirim.
Araç özellikleri;
M sport donanıma sahip araç, gırtlak spec dediğimiz türden. Siyah renge sahip aracın iç döşemeleri ise kahverengi. Cam tavandan, harman kardon'a, adaptif amortisörden akıllı sürüş asistanlarına kadar alınabilecek her opsiyon bu araçta mevcut. 1.5 üç silindirli 136 hp 230 nm torklu motora 7 ileri ıslak tip bir çift kavrama şanzıman eşlik ediyor. Yanlışım olabilir ama sanırım Getrag üretimli bir şanzıman. 1550-1600 kg ağırlığa sahip aracın bagajı ise 540 litre. Kızaklı arka koltukların konumuna göre bu rakam artabiliyor.
Araç hakkındaki ilk izlenimlerimi açıklamaya çalışayım;
Tasarım : Oldukça göreceli bir konu olmasına rağmen yeni X1'in tasarımı gerçekten hoş. Özellikle son dönemdeki abartılı Bmw böbrek tasarımı bu araçta tam limitinde bırakılmış. Ne 4 ne de 7 serisindeki gibi sırıtan bir yapısı yok. Siyah renkli araçlarda krom kaplı bölümler kendini oldukça öne çıkarır. Böbreklerin krom kaplı olmasına ve kendini öne çıkarmasına rağmen sırıtmıyor olması sevindirici. M sport olmasından dolayı tampon yapısı, arka difüzör ve spoiler tasarımı oldukça hoşuma gitti diyebilirim. Aracın sahip olduğu kıvrımları canlı gözle görmeniz gerekli. Fotoğraflardakinden çok daha albenili duruyor.
Kullanışlılık ve Pratiklik : Arkadan öne doğru gitmek gerekirse 540 litrelik bagaj oldukça kullanışlı. Bagaj altında lastik tamir kiti olması ekstra bir bölme de sağlıyor. Kızaklı koltuklar en ileri seviyeye alındığında bagaj herhalde bir 650-700 litre oluyordur. Bununla birlikte arkada hala yeteri kadar diz mesafesi de kalıyor. Bagaj konusunda yapabileceğim tek eleştiri; pandizotu çıkardığımız zaman koyacak herhangi bir yerimiz olmuyor. Akıllı bagaj kapağı hem düğme hem de ayak yardımıyla açılıp kapanabiliyor. Arka koltukların kızaklı olduğunu söylemiştim ve sırtlık eğim ayarları da bulunuyor. Bununla birlikte oldukça geniş bir diz mesafesi sunmasıyla arka yaşam alanı diz mesafesi konusunda gayet iyi. Komple bir cam tavan olmasına rağmen baş mesafesinde de bir sıkıntı göremedim. Kol dayama, havalandırma çıkışı, 2 tane usb c girişi de mutlu ediyor. 3.bölge klima kontrolü yok ne yazık ki. Arkadaki rahatlık ön tarafta da devam ediyor. Konsol yapısı dik olduğundan bacakların sağa sola çarpması pek mümkün değil. Deri koltukların baldır ve sırt destekleri de gayet yerinde. Saklama alanları vs gibi konularda da bir eksiklik göremedim.
Malzeme kalitesi, işçilik ve teknoloji ; bu araç her ne kadar bir c suv olsa da kullanılan malzemeler oldukça kaliteli. Arka kapılardaki malzemeler c segment gibi hissettirmiyor ki önler zaten gayet kaliteli. Deri ve deriye benzer histeki kaplamalar ele güzel geliyor. C segment olduğunu sadece torpido ve kapı altı saklama bölgelerinde hissettiriyor ama o da görsel olarak değil dokunma hissiyatı olarak. İşçilik konusunda da laçka, sıkı hissettirmeyen bir yer yok. F10'da kapı iç trimlerine bastırınca çatırdama sesleri gelirdi bunda öyle bir sorun yok.
Teknolojik kısımda ise dediğim gibi araç gırtlak dolu. Multimedya ekranı dokunmatik ve çözünürlüğü, mesafesi, hassasiyeti, hızı çok iyi. Tıpkı bir akıllı telefona benzer ve kullanmayı öğrenmesi biraz zaman alsa da ne nerede hemen çözebiliyorsun. Yalnız eskisi gibi i drive benzeri bir kontrol ünitesi olmadığı için aracı sürerken kurcalamak tehlike oluşturuyor. Önceden iyice öğrenmek lazım. Şoförün önünde yer alan hız, devir vs bilgi ekranını kumanda etmek biraz karmaşık. Ona alışmak gerekiyor. Merhaba Bmw şeklinde bir seslenmeyle çalışan sesli komut ise pek başarılı değil. Komutların bir çoğunda kafası karışıyor. Daha doğrusu komut sistemindeki kelimeleri tam olarak bilip ona göre hitap etmek gerekiyor. Öyle olduğunda bile bazen kafası karışabiliyor. Head up display'in cama yansıtılması ve gözü yormadan bilgilerin rahatça görünmesi güzel. Harman Kardon harikalar yaratmıyor ama net ve berrak ses konusunda gayet başarılı. Bir mercedes olmasa da ambiyans aydınlatmalar çok güzel duruyor ama keşke arka kapılarda da devam etseydi. 360 derece kamera ve çözünürlüğü çok iyi, bununla birlikte otomatik geri çıkış yardımcısı da son gittiğiniz belli bir mesafeyi ölçüp kendi kendine başarılı şekilde ilk noktaya aracı geri getirebiliyor. Kendi kendine park özelliği de hassas çalışıyor. Frenleme, gazlama ve direksiyon tepkileri kararlı ve yerinde. Şerit takip sistemi yeterince hassas çalışıyor ve şeritten çıkma durumunda yumuşak şekilde tekrar yerine sokuyor. Adaptif hız sabitleyici de önündekiyle mesafeyi güzel ayarlayıp frenlemeyi yumuşak yapabiliyor. Sürüş asistanları konusunda araç ön görülemez, sert ve kararsız tepkiler vermiyor açıkçası. Led farların aydınlatması, selektör hızı ve kuvveti F10'un bi xenonlarından bariz daha iyi diyebilirim. Dediğim gibi araçla uzun vakit geçiremediğim ve teknolojik donanımların da çok olması sebebiyle daha detaylı bir izlenime henüz sahip değilim. Gerisi zamanla..
Sürüş izlenimi ; İlk başlarda değindiğim üzere segmentleri aynı olmasa da ailenin eski aracı olduğu için bu konuda iki aracı net kıyaslayabilirim. X1'de runflat olmayan lastikler mevcut ve araç 18 inç jantlara sahip. Öncelikle konfordan başlamam gerekirse, F10'daki süzülme, yaylanma ve o konforun verdiği ağırlığı bu araçta alamıyorsunuz. Bunun haricinde F10'un runflat lastikleri hemen her yol bozukluğunda janta ve konsola gelecek kadar vuruntu yapıyordu. X1'de ise m sport olmasından dolayı araç bir miktar gergin ama bozuk yollardaki çukurları filtrelemesi oldukça başarılı. F10'un patır kütür ettiği yerlerde bu araç jant vuruntusu vs gibi kaba tepkiler hiç vermiyor. Sadece bir yerde böyle bir vuruntu yaptı ama o da ciddi keskin bir çukurdu. Bana Focus st-line'ın sürüşünü hatırlattı. Onun gibi gergin, yolda olup biteni size iletiyor ama filtrelemeleri gayet iyi. Yalıtım konusunda ise en şaşırdığım şey, peş peşe bu iki aracı kullandıktan sonra X1'in F10'dan aşağı kalır yanının olmamasıydı hem rüzgar hem lastik gürültüsü konusunda. Yalıtımına ciddi çalışılmış ve C segment gibi hissettirmiyor. Kullanınca gerçekten fark edeceksinizdir. Kısacası süzülme, o ağır ağır yaylanma hissiyatı hariç M sport paketli X1'in konforu beni daha çok memnun etti diyebilirim. Dediğim gibi runflat lastiklerin vuruntuları F10'un tüm güzelliğini alıp götürüyor.
Hızlı sürüşlere geçildiğinde de aracın Suv olması sizi yanıltmasın. M sport olmasından dolayı X line donanıma göre yere biraz daha yakın ve farklı ayarlı süspansiyonlara sahip. Aracın sert virajlarda gövdesi sapıtmıyor, yana yatma neredeyse çok az hatta F10'un yana yatmasından bile az. Viraj içinde gaza yüklendiğinizde saçmalarcasına açılma yapmıyor ve hızlı girdiğinizde burnuna yığılmıyor kolay kolay. Tabi 150 ve üstü hızlarda F10 gibi hissettirmiyor ki bu da mümkün değil ama hala kararlı ve stabil kalabiliyor. Direksiyon tepkilerini ise başarılı buldum. Şehir içinde bariz daha yumuşak ve yüksek süratte de yeterince sert. Ayrıca direksiyonun direktliği F10'dan daha iyi. Sürüş modları arasında ben gaz pedalı tepkisi hariç diğer modlara göre bariz bir değişiklik hissedemedim. Adaptif amortisörler yükseklik ayarı yapamıyor, sadece sertlik ayarına sahip ama spor ve normal modda ki sertlikleri arasında da bariz bir fark göremedim.
Kısacası X1 gerçekten çalışılmış yalıtımıyla, M sport olmasına rağmen başarılı darbe filtrelemeleri ve sürüş kabiliyeti dengesiyle benim beğenimi kazandı diyebilirim. F10'daki o süzülme ve ağır ağır yaylanma hissi hariç herhangi bir eksiği yok, hatta fazlası var diyebilirim.
Motor - Şanzıman ve Tüketim : 3 silindir 1.5 litrelik 136'lık motor yeterince atik hissettiriyor. Özellikle 160 170'e kadar güzel yürüyor. Tabi yüksek hızlarda 1.6 170'lik F10 gibi daha soluksuz bir performans sergileyemese de bu motor bu araca yetmemiş dedirtmiyor. Düşük hızlarda motorun sesi pek duyulmasa da devir çevirmeye başlayınca 3 silindirin tatlı homurtusu gerilerden bir yerlerden hafif duyuluyor. Bununla birlikte 7 ileri çift kavramayla uyumu oldukça güzel. Düşük hızlarda 2.vites ilerlemeye kalkmıyor, geçiş hızı oldukça yerinde ve bir çift kavramaya göre sağlam hissettiriyor. ZF kadar sağlam olmayacağını teoride hepimiz biliyoruz ama performanslı ve sakin kullanımdaki kararlılığı ve sağlam hissettiriyor oluşuyla bir eksiğini göremedim. Araç henüz çok yeni malum ama trafikli kullanım, otobanda 150-160 hızlanma denemesi, sport modda ki tepkilerini ölçme vs derken 100 km'de 7.2 litre yol bilgisayarı tüketim verisi gösteriyordu.
Sonuç itibariyle tasarımı, kullanışlılığı, malzeme kalitesi ve işçiliği, teknolojik donanımları ve sürüşüyle X1'i gerçekten oldukça beğendim. Şehirli Suv özelliklerinin yanında sürüşüyle kompakt bir otomobil gibi hissettirmesi beni memnun etti. Son olarak aracın fiyatı ise 1 milyon 695 bin lira.
Fazla fotoğraf çekemesem de spontane çekilmiş bir kaç örnek mevcut.





Son düzenleme: