Borusan Rezaleti mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yav ülkedeki tüm 320 ler yazılımlı, ona rağmen sıkıntılı geri dönüş çok az. Yabancı forumları da araştırıyorum üstelik bayağı, çok az rastladım buna. Mini'lerde kullanılan versiyonunda sorunlar olmuş ama Mini versiyonuyla BMW versiyonu zaten farklı motorların.

Sıkıntılı geri dönüşten kastım illa motor kırması veya kitlemesi değil , ufak tefek arızalar vermesi , benimde aracımda yazılım var map sensörüm tırtladı mesela
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Markaların çoğunda servis sıkıntısı var. 2010 Caravelle elektrik sıkıntısı yaşıyordu. Samsun yetkili servise götürdük aküyü değiştirdiler garantiden. Sonra tekrar sorun çıktı sanayide ustaya götürdük taktıkları akü 2001 model transporterların aküsüymüş. Hem voltajı düşük hem de eskiymiş. Aküyü bu sefer biz değiştirdik. Ondan sonra daha sorun çıkmadı. 5 senedir arabayı sanayideki ustaya götürüyoruz.
 
Uzun zamandır foruma girmiyordum, benim aracım hakkında açılmış bu konuyu atlamışım. Mesele markanın iyi ya da kötü olması değil aslında. Standart dışı hareket yapılması. Sonuçta bu araçta kullanılan OEM buji Beru'dur ve yetkili servisin ne sebeple olursa olsun OEM dışına çıkmaması gerekir.

Bir arkadaş sormuş, evet i30 uzun zaman önce satıldı.

Sıkıntılı geri dönüşten kastım illa motor kırması veya kitlemesi değil , ufak tefek arızalar vermesi , benimde aracımda yazılım var map sensörüm tırtladı mesela

Evet, aynen öyle bendeki durum. Devamlı ufak tefek arızalar verip duruyor. Ancak bu ufak tefek arızaların yazılımla bağlantılı olup olmadığını maalesef bilemiyoruz. Neden bilemiyoruz, aslında benim hatam yüzümden.

Aracı ikinci el olarak satın aldıktan hemen sonra, stock haliyle hemen hemen hiç binmeden, araca yazılım yaptırdım. Bu büyük bir hata oldu. Yazılımı yapan kişinin kendisi de dahil olmak üzere pek çok kişi (aralarında başlığı açan Özgür de var) bunun doğru bir yöntem olmadığı konusunda beni uyarmıştı halbuki. Bu bana bir ders oldu, okuyanlara da ders olsun: Sıfır olsun ikinci el olsun, bir otomobili alır almaz hemen yazılım olayına girmeyin. Birkaç ay stock binin, yazılım sonradan gelsin. Çünkü, bu durumda, ortaya çıkan ufak tefek arızalara teşhis koymak çok çok zorlaşıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Hazir konusu acilmisken burdan yazayim.kanitlariyla birlikte. aracima 15 bin bakiminda ford yetkili servisi 6 lt yag koydu.(motor kaputunun altinda 3.8 lt max yag kapasitesi yaziyor.klavuzundada ayni sekilde)zaten 1.5 motorun alacagi 4 lt dir.ben araci teslim aldim 100 m gittim.saga cekip kontrol edeyim bir dedim ne yapmislar gözlerime inanamadim 6 lt yag parasi alinmis.kaputu actim heryerden yag fiskiriyor.tabi sonra bende kayış koptu.adamlar saatlerce bunlar 6 lt diye aliyir diyede diretti.adamlara laf anlatamadim.ustelik aracin yagi 0w 30 olmadina ragmen 5w 30 koydular.sinirimden cumlelerim bile kopuk oldu şu an
Daha yağ bakımdan bihaber adamlar arabanın şanzımanını indirip baskı balatasını, yürüyen parçalarını falan değiştirmeye çalışıyorlar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...