Boş Viteste Gitmek Zararlı Mıdır?(Anketli)

Hafif eğimde vitesi boşa alıyor musunuz?

  • Evet

    Kullanılan: 25 16.6%
  • Hayır

    Kullanılan: 84 55.6%
  • Bazen

    Kullanılan: 42 27.8%

  • Kullanılan toplam oy
    151
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mustafa.e

Panpa
2,884
26
Marka
Volkswagen
Bu konu çok tartışıldı her tarafta bir sürü atılıp tutulan şeyler var biraz araştırdım herkes farklı konuşuyor.
Örneğin hafif meyilli bir yolda vitesteyken gaza basmayınca araba yavaşlıyor ama boşa alınca hızı sabit kalıyor böyle yollarda yakıt ekonomisi için vitesi boşa alırsak bu başka parçalara zarar verir mi? Şanzıman yağlaması durur mu? Dsg gibi kuru kavramalarda yağ yok orda işler nasıl olur? Fren tutmaz diyen var? Motora başka zararı olur mu?
Kafamda deli sorular arkadaşlar iyi bilen birisi bizi aydınlatırsa çok sevinirim iyi forumlar :)
 
Rampa aşağı boşa atmak çok tehlikeli bir kere , herkes onda hemfikir . Özellikle LPGli arabalarda , başımıza gelmişliği var , 150 160 gibi hızlarda rampa aşağı boşa atmak gibi bir hata yaptı babam ve motor stop etti Korku filmi gibiydi . Yakıt olarak bildiğim kadarıyla daha çok yakıyor , viteste iken ayağı çekince yakıt kesiliyor . Kısacası yapmayın diyorlar , yapmıyorum ben , trafikte hafif yokuş aşağı veya yine şehir içi düşük hızlarda debriyajı yormamak için boşa atarım sadece . Onun dışında uzun yolda falan asla atmıyorum , alıştırdım kendimi
 
Otomatik viteste, seyir halinde boşa almak diye birşey yok,denemeyin bile. Yapacağınız 3 kuruş tasarruf komple şanzıman faturası olarak geri dönebilir.
 
Zararlı olduğundan eminsek artık atmıyoruz o zaman teşekkür ederim cevaplar için :)
 
Otomatik şanzımanlarda zararlı ancak manuel şanzımanlarda bir zararı yok. Motorda arkadaşların dediği gibi stop etmesine durumuna karşılık o riske gerek yok 2 kurus az yakacak diye
 
Yakıt olarak boş viteste daha çok yakıyor bilindiği gibi, ayrıca frenler motordan negatif basınç alır boş viteste haliyle düşük devirde bundan yararlanamazsınız. Son olarak zaten boş viteste yokuş inerken hiçbir araba size güven vermez kontrol sizde değildir sadece frene güvenirsin. Yanlışım varsa düzeltin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Ugur
Babam a o kadar dedim anlatamadım bir gün debriyaj a basmadan vites e taktı masraf çektik o günden sonra da boş a atmaz babam :)
 
Merhaba,
Kendi kişisel araştırmalarımı paylaşacağım.
Yeni nesil otomatik arabalar, boşa alma eylemini otomatik yapıyor. Bunun için ayağı gazdan çekmek yeterli. Eski nesil tork konverterli şanzımanlarda tavsiye edilmez. Zaten bu arabalar Overdrive vites oranına çıkıp motoru çevirmeye devam ederler.
Yeni nesin benzinli manual arabalarda, Mesela hyundai i20 gibi ayağınızı rampa aşağı çektiğinizde yakıt gelişini keser. Rölanti için bile gaz gitmez. Aslında Stop Start motorlarla gelen bir özelik. Benim 1.0 motorumda ise ayağımı gazdan çeksemde çekmesemde cutoff olmuyor. Ben hızımın artmasına mani olmak, frenleri korumak adına genelde 5nci vitese takar rampa aşağı inerim. Eğerki motoru boşa alır arabanın kaymasına izin verirsem kendimi çok güvensiz hissederim. Ben birazda bu durumdan ötürü aşırı dik olmadıkca motorum ile lastikler arasındaki bağlantının kesilmesi taraftarı değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Merhaba,
Kendi kişisel araştırmalarımı paylaşacağım.
Yeni nesil otomatik arabalar, boşa alma eylemini otomatik yapıyor. Bunun için ayağı gazdan çekmek yeterli. Eski nesil tork konverterli şanzımanlarda tavsiye edilmez. Zaten bu arabalar Overdrive vites oranına çıkıp motoru çevirmeye devam ederler.
Yeni nesin benzinli manual arabalarda, Mesela hyundai i20 gibi ayağınızı rampa aşağı çektiğinizde yakıt gelişini keser. Rölanti için bile gaz gitmez. Aslında Stop Start motorlarla gelen bir özelik. Benim 1.0 motorumda ise ayağımı gazdan çeksemde çekmesemde cutoff olmuyor. Ben hızımın artmasına mani olmak, frenleri korumak adına genelde 5nci vitese takar rampa aşağı inerim. Eğerki motoru boşa alır arabanın kaymasına izin verirsem kendimi çok güvensiz hissederim. Ben birazda bu durumdan ötürü aşırı dik olmadıkca motorum ile lastikler arasındaki bağlantının kesilmesi taraftarı değilim.
LPG'de sıkıntılı boşa almak, stop ediyor. Sizin i10'da yoktur ama muhtemelen :)
 
O lpgde stop etme olayı 90larda kaldı.
2001 lpgli focusla 160la rampa aşağı boşa aldı. Araba rolantiye kadar düşmüyor, 1400, 1300, 1200 bazen 1500 bekliyor. Durmaya yakın 900e kadar düşüyor.

Ama broadwayde başımızada geldi o olay rüzgarlı havada 120yle filan otobandan sapağa yaklaşırken debriyaja basmanla stop etmesi bir oluyor, tekrar 5e tak debriyajı bırak devam.

Özetle boşa alıyorsun daha fazla yakıyorsun, ani hızlanman gereken durum olsa zaman kaybı, 1500 de beklese bile aniden frenin üstüne çıksan rolantide aniden düşecek motor toparlayamasa, belki stop edecek.
Bence rampa aşağıda olsa vitese takıp inmek yavaşlıyorsanda gaza basarsın istediğin hızda inersin, zaten rolantide harcayacağın yakıtla rampa aşağı gaza basarak harcayacağın yakıtın kafa kafaya gelmesi muhtemel.
 
Karburatorlu sistem LPG'li araclarda cut-off yoktur. Bu nedenle enjeksiyonlu arabalarinizla ayni kefeye koymaniz yanlis. Bosa atarsan rölanti devrinde gidersin, yağlama devam eder ve frenlerin çalışır. Eger bosa atmazsan ve viteste tutarsan kac devirde tutuyorsa motoru o kadar yakarsin cunku motordaki vakum karburatorden hava yakit karisimini cekmeye devam eder.

Stop etti diyelim, bu durumda hic korkmaya gerek yok hemen devrinize gore uygun vitese atiyorsunuz ve ayagi debriyajdan cekiyorsunuz, motor cok kolay bir sekilde calisacaktir.

Balikesir-Akhisar istikametinde bu yontemle km'de 14 krs (7lt/100km) gibi absurt degerlere (arabanin normal degeri 25 krs asagisini zor goruyor) dusmus biri olarak karburatorlu ve LPG'li aracta yapilmasini tavsiye ediyorum. Ama bilincli olmaniz gerek, arabanizin sinirlarini bilip fazla hizlanmasina musaade etmemek gerek. Once guvenlik.

Unutmayin soylediklerim "karburatorlu" araclar icin gecerli, enjeksiyon sistemleri cut-off yaparak hic yakmama gibi mukemmel bir ozellige sahip :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Manuel şanzıman boştayken yağlanmıyor diye biliyorum. Motor kulağı veya triger kayışı fetişiniz yoksa boşa almayın hem gereksiz hem tehlikeli:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheMachinist
Çoğu araç hareket halinde boşa aldığınız zaman motor gaz vererek devri hafif yüksek tutar motorun stop etmesini önlemek için. Hele uzun yolda aracın yürüyeninde, motorunda kıyametler koparken boşa almanız fazladan yakıt harcamanıza ve güvenliğinizi riske atmanıza sebep olur. Araç kompresyondayken en çok etkilenen parçalar subaplar iticiler triger gibi parçalardır. Bu yüzden 2000-2500 devirde tutarak inebileceğiniz en uygun vitesi seçerek fren yardımıyla iniş yapabilirsiniz. Ayrıca vites düşüşlerinde sadece debriyajdan çekerek vites düşürmeniz bahsettiğim subap triger gibi motor parçalarında kasılmaya sebep olacağı için gaz vererek vites düşürmeniz daha iyi olacaktır. Faydalı olur diye düşündüm
Saygılar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...