Boş Viteste Gitmek Zararlı Mıdır?(Anketli)

Hafif eğimde vitesi boşa alıyor musunuz?

  • Evet

    Kullanılan: 25 16.6%
  • Hayır

    Kullanılan: 84 55.6%
  • Bazen

    Kullanılan: 42 27.8%

  • Kullanılan toplam oy
    151
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dsg bosa mi aliyor ? Bosa aldigi falan yok tam tersi yokus asagi ayak viteste veya frende degilken vites kucultuyor motor freni yapiyor
Yok P'ye alıyor. Kardeşim ben öyle bi şey mi yazdım allah aşkına? Bmw 5 serisinde var hatta otopark.com testinde bile anlattılar.
 
Son dönemde çıkan dsgli modellerde ayağı gazdan çekince boşa alıyor demek ki tasarruf sağlıyor ama güvenlik işini nasıl hallediyor acaba? Örnek videolar da:

(30.dkdan sonrasında göstergeyi çeken kamera var adam ayağını gazdan çektikçe boşa alıyor)
 
Yok P'ye alıyor. Kardeşim ben öyle bi şey mi yazdım allah aşkına? Bmw 5 serisinde var hatta otopark.com testinde bile anlattılar.
Yahu su yukaridaki videoyu sen paylasmadin mi ? Altinda dsg bosa aliyor yazmissin. 5 serisi falan diyorsun ben bmw ile alakali bir sey soylemedim ki ???
 
Yahu su yukaridaki videoyu sen paylasmadin mi ? Altinda dsg bosa aliyor yazmissin. 5 serisi falan diyorsun ben bmw ile alakali bir sey soylemedim ki ???
Pardon hocam evet paylaşmıştım unutmuşum özür dilerim sert çıktığım için. Yabancı olan videoda dediğim dakikalarda dikkat ederseniz göstergede gözüküyor. Alhambra testinde de fahir talip bu durumdan şikayet ediyor araba boşa atıyor geri gaza basınca kavrayıp gitmesi uzun sürüyor diye. Tekrar özür dilerim dikkatsizliğim için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Çok fazla bilgim olmamak ile birlikte yakıt ekonomisi göstergesi var vites bosta iken yakıt ekonomisi hareket ediyor. ancak arac viteste seyrederken gosterge hep sıfır.
 
BMW'nin 2013 sonrası üretimlerinde ZF8'li otomatik şanzımanlarda adı önce Yelken Modu olan sonra Seyir Modu olarak değiştirilen sistem mevcuttur.

Sistem yolda giderken gaza ihtiyaç duymadığınız anlarda (genelde yokuş aşağı inişlerde) gaza basmadığınız zaman şanzıman motorla olan bağlantısını ayırır. Boşa almış gibi devir rolanti düzeyine düşer ve o andan sonra otomobili tutan bir şey olmadığı için tamamen fizik kuralları ile ya hızını korur ya da hızı artmaya başlar. Buradaki en önemli unsur ise şudur. Bunu yaparken o anda hangi hız aralığındaysanız o vites devrede kalır ve ayırımı yapar.

Sistem 2 şekilde devreye girer.

1) Frene basarak
2) Gaza basarak

Frene bastığınızda ya da gaza bastığınızda şanzıman tekrar motora bağlanır ve sürüşe devam edilir.

Anlık tüketim ise bu sistem olmayan araçlarda 0.0 lt'ye inerken, yelken modunda 0.6 - 0.8 lt, klima açıksa 1.2 - 1.5lt arası tüketim görürsünüz.

Tabii bu sistem olmayan araçlarda çok dik bir yokuşa denk gelmediğiniz müddetçe hızınız ya sabit kalır ya da hız düşüşü yaşanır. Seyir Modu'nda ise hızınız ya korunur ya da azar azar artar.

Seyir Modu'nu ECO PRO ya da EfficientDynamics ayarlarından açıp kapatma imkanınız vardır.

Son 3 senedir bu mod yüzünden şanzımanda hata, arıza yaşayanı ne TR'de ne de yurtdışında duymuşluğum yok.
 
Zf şanzımanın bu moddayken şanzımanı koruyan ayrıca bir modülü var ondan dolayı sıkıntı çıkmıyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
2009 Dizel Focus'um var. Her zaman ışıklara yaklaşırken boşa alırım.Rampa aşağı duruyosa boşta kalkarım vs. Yakıt daha fazla yakabilir ancak kontrol daha iyi bence. Söylenenlerin aksine ne fren kasıldı nede stop etti.
 
herkes güzel güzel yazmış ancak karbiratörlü arabaları düşünen yok :D bizde ne enjeksiyon nede cut-off var biz neyapacağız :)

şaka biryana karbiratörlü araçlar hakkında bilgisi olan varmı? tabi net rakamlar üzerinden konuşamayız ama boşta inmek ile viteste inmek arasında fark varmı? cut-off gibi bir sistem olduğunu sanmıyorum ama viteste inişte sarfiyat yüksek diye düşünüyorum.
bu düşüncem tecrübelerime dayanarak söyledim ama yinede net sayılabilecek bir bilgi fena olmaz
 
Son düzenleme:
herkes güzel güzel yazmış ancak karbiratörlü arabaları düşünen yok :D bizde ne enjeksiyon nede cut-off var biz neyapacağız :)

şaka biryana karbiratörlü araçlar hakkında bilgisi olan varmı? tabi net rakamlar üzerinden konuşamayız ama boşta inmek ile viteste inmek arasında fark varmı? cut-off gibi bir sistem olduğunu sanmıyorum ama viteste inişte sarfiyat yüksek diye düşünüyorum.
bu düşüncem tecrübelerime dayanarak söyledim ama yinede net sayılabilecek bir bilgi fena olmaz
Hocam sizin araba bildiğim kadarı ile LPG'li değil ancak.Bizim spring'te yüksek hızlarda yokuş aşağı inerken LPG de iken araba stop ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
hiç LPG yüzü görmedi şükür :) hala direniyorum
Hocam direnebildiğiniz kadar direnin gerçekten eziyete dönüşüyor.Birde eski olduğu için sıralı sistem mevcut değil.Çalışırken benzine al akşamları soğuklarda benzinde bırak falan filan ancak benzine alındığı anda şak diye alıyor.Arabanın gidişi bile değişiyor her şeyine etki ediyor bir ara yanlışlık 100 tl'lik benzini bitirmek için kullandık benzinde.Sesi gidişi filan her şeyi çok iyi oldu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
Hocam direnebildiğiniz kadar direnin gerçekten eziyete dönüşüyor.Birde eski olduğu için sıralı sistem mevcut değil.Çalışırken benzine al akşamları soğuklarda benzinde bırak falan filan ancak benzine alındığı anda şak diye alıyor.Arabanın gidişi bile değişiyor her şeyine etki ediyor bir ara yanlışlık 100 tl'lik benzini bitirmek için kullandık benzinde.Sesi gidişi filan her şeyi çok iyi oldu.
arkadaşımda 93broadway vardı.ilk geldiğinde gidişi vs iyiydi taaki 1.5yıl sonrasına kadar.araba 110u görünce şükrediyordu :D ben hala 160ı rahatlıkla görebiliyorum.tabi güvenlik adına birşey olmuyor o anda :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
arkadaşımda 93broadway vardı.ilk geldiğinde gidişi vs iyiydi taaki 1.5yıl sonrasına kadar.araba 110u görünce şükrediyordu :D ben hala 160ı rahatlıkla görebiliyorum.tabi güvenlik adına birşey olmuyor o anda :D
Hocam bizim ki valla 140 ı geçiyor.Güvenlik konusunda da ben iyi bir bakımladaha iyi seviyelere çıkabileceğini inanıyorum.Çürükleri yürüyen aksamı özellikle arka süspansiyon sistemi falan elde geçirilse sağlam daha iyi seviyelere ulaşır gibi.Çünkü artık gerçekten sağlam bakımlıları tam yok illa hepsinin bir yeri sıkıntılı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
Hocam bizim ki valla 140 ı geçiyor.Güvenlik konusunda da ben iyi bir bakımladaha iyi seviyelere çıkabileceğini inanıyorum.Çürükleri yürüyen aksamı özellikle arka süspansiyon sistemi falan elde geçirilse sağlam daha iyi seviyelere ulaşır gibi.Çünkü artık gerçekten sağlam bakımlıları tam yok illa hepsinin bir yeri sıkıntılı.
açıkçası hem ilk gözağrım hemde babamdan kaldığı için bakımlarını aksatmıyorum.hatta o çürükleri bile yaptırdım.aracın tek sıkıntısı yerden yüksek olması ve altına rüzgarı çok alması yoksa dediğin gibi daha güvenli olabilir.
buarada burdaki konuyu biraz dağıttık galiba :D
 
açıkçası hem ilk gözağrım hemde babamdan kaldığı için bakımlarını aksatmıyorum.hatta o çürükleri bile yaptırdım.aracın tek sıkıntısı yerden yüksek olması ve altına rüzgarı çok alması yoksa dediğin gibi daha güvenli olabilir.
buarada burdaki konuyu biraz dağıttık galiba :D
Hocam nabcaz ki ülke şartlarından dolayı orjinalinden biraz daha yüksek.Her ne kadar yüksek olsa da sanılanın aksine yol tutuşu kötü değil Renault 9 normalde yolu iyi tutan bir otomobil lakin yumuşak olduğu için bununla birlikte yattığı için tedirgin ediyor.Ancak buda o zaman ki çoğu arabada mevcut üst segmentlere çıkılmadığı sürece.Kaldı ki şahine doğana göre çok daha iyi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...