Şimdi olaya bilimsel ve mantık çerçevesinde yaklaşacağım. Öncelikle yokuş aşağı viteste inmek zararlı mı o konuda net bilgiye bir türlü ulaşamadım. Yakıt tasarrufu konusu açısından bakarsak, şimdi siz yokuş aşağı inerken eğer boşa atarsanız aracınız rölantideymiş gibi yakar. Yani ortalama saatte 0.7 litre diyebiliriz. Eğer viteste inerseniz tekerleklerden gelen hareket enerjisini motora iletmiş olursunuz, sonuç sıfır yakıt tüketimi. Lakin viteste tekerlekler ile lastiğin bağlantısını koparmadığınız için ordan oraya bir enerji akışı var ve viteste indiğinizde vites sizin hızınızı sınırlıyor. Boşta indiğinizde yokuş inişiniz bittiğinde daha yüksek bir hıza sahip olursunuz. Önemli olan bence olabildiğince az frene basıp mevcut enerjinizi harcamamak, bu düz yolda da,yokuş inip çıkarkende geçerli. Araç kitapçıklarında yokuş aşağı vites düşürmenin fren balatası açısından daha sağlıklı olduğu vurgulanıyor; yine de şanzımana dolayısı ile motora çok fazla yük bindirdiğini düşünüyorum, yüksek devir çevirmedikçe bir zararı yok bence ama(bu konuda kafam karışık :S ). Otomatik vitesli otomobiller yokuş aşağı indiğinizi anladığı anda hemen vites düşürür, yanlış bir şey olsa otomobil üreticileri o şanzımanı öyle programlamaz diye düşünüyorum. Olay bu ama 3 kuruş tasarruf edeceğim diye ki tasarruf ettirmiyor aslında, boşta inmek saçmalık. Otomotiv mühendisliği 4. sınıfta olan bir abim motor kitlenme tehlikesi olduğunu söylediğinden beri vitesi hiç boşa atarak yokuş aşağı inmedim. Hatta düz zeminde kırmızı ışık gördüğümde bile boşa atıp yavaşlamam, vites düşüre düşüre yavaşlarım, hatta bazen heel and toe yaparım, şanzımanı koruyor diyorlar ama emin değilim.