Opel'in PSA'ya geçmesi, maalesef bazı şeyleri düzeltmeye yetmemiş.
Ekşisözlük'e şöyle bir konu düşmüş. Alıntılayayım:
yazar olmayan arkadaşımın ricası üzerine, kendisinin burada yer almasını istediği mesajı aynen belirtiyorum. kendisi opel bostancıoğlu bayisi ve opel müşteri hizmetleri üzerinden bir çözüme ulaşamadığından benden başlık açmamı rica etti. özet ile opel bostancıoğlu bayisi müşteriye kapıda çizik olan ve satış için anlaşılan renkten farklı bir renkte araç satmak istiyor. müşteri bunu uygun görmeyince 05.02.2021'de satış iptali talebi yapılıyor. bayi ve opel genel müdürlüğü ile çok kez iletişime geçilmesine rağmen araç için ödenen tutar bu entry tarihi itibarıyla (19.04.2021) geri alınabilmiş değil.
---
opel bostancıoğlu bayisinden crossland model araç satışı için anlaştık ve 93.777,75tl ödeme yaptık. araç bayiye geldiği zaman fotoğraflarını gönderdiler ve fark ettik ki araç istediğimiz renkte değil. yine de bayiye gidip gördük ama bu durumun yanında 3 tane kapıda çizik olduğunu da fark ettik. satış temsilcisi ile konuştuk ve içimize sinmediği için aracı teslim almadık. zira ilk defa sıfır km araç satın alıyorduk ve istediğimiz şekilde olmasını istiyorduk. satış temsilci bize paramızı kuruşu kuruşuna geri alacağımızı söyledi. biz de eğer istediğimiz araç gelirse, seve seve satın alacağımızı ve haber bekleyeceğimizi söyledik. bu aşamada ruhsat üzerimize yapılmamıştır, plaka çıkmamıştır ve herhangi başka bir resmi işlem gerçekleştirilememiştir. sadece sipariş formunu imzalamıştık. iptal talebimizi 5 şubat 2021 tarihinde yaptık. ancak aradan yaklaşık 2,5 ay geçmesine rağmen hala paramızı geri alamadık.
araç için ödememizi 28 ocak 2021 tarihinde yaptık. geri kalan kısım ise kredi ödemesi ve 4.000 lira nakit olacak şekilde istendi. ancak renk konusunda istediğimizden farklı bir durum ortaya çıkınca ve ilave olarak çizikler ve broşürde yazanın aksine dikiz aynası renklerinin de farklı olması sebebiyle iptal etmek istedik. çizikler için fabrikasyon hatası dendi ama maalesef görülmeyecek ufak tefek çizikler değildiler. belirttiğim gibi bu aşamada ruhsat ve plaka çıkmadığı gibi bu konuda bayiye vekalet de vermedim.
satış temsilcisine bu noktaya kadar teşekkür ederiz. insanlık hali, bir yanlış anlaşılma olabilir dedik. kendisi de bize eğer içimize sinmiyorsa satışı iptal edebileceğimizi, en önemlisi araç satışının bu aşamada iptal edilmesi durumunda paramızı kuruşu kuruşuna alacağımızı ve hiç bir kesintisi olmayacağını söyledi.
eve döndüğümüzde kendisini satış müdürü olarak tanıtan kişi bizi aradı. eğer satışı iptal edersek, 3000 lira kaybımız olacağını zira sipariş formunda bunu imzaladığımızı söyledi. bunu kabul ettik. istemediğimiz bir aracı satın almaktansa bu kadar kaybı mecburen kabul edelim dedik. sonra bizi tekrar aradı eğer iptal edersek kesintinin aslında 7000 lira olacağını zira yaklaşık 4000 lira krediden dolayı kesileceğini söyledi. aracı almamızın bizim için iyi olacağını, eğer almazsak hem uzayacak süreç hem de kesintiden dolayı zarar göreceğimizi söyledi. satış müdürünün tavrı nezaketten uzaktı ve bize göre tehditvariydi. ısrarla arayarak bir şekilde aracı bize satmak için bu tarz zorlayıcı ve baskılayıcı söylemlerde bulundu. bu durum bizi açıkçası iyice soğuttu. müşteri memnuniyetinden uzak bu davranışlar bizi üzdüğü gibi opel markasından ise tamamen soğuttu. bu sırada satış temsilcisini aradık ancak telefonlarımıza cevap vermedi. zaten bu aşamadan sonra kendisine ulaşamadık. o ana kadar iptal konusunda gayet anlayışlı ve yardımsever olan satış temsilcisine ulaşamamak bize açıkçası bu yönde talimat aldığı izlenimini doğurdu.
satış müdürünü geri arayarak durumun düzeltilmesini ve bu kesintinin makul olmadığını bildirdik. kendisi de bize banka ile görüştüğünü ve bankanın alacağı 4000 liranın yaklaşık 1000 liraya düştüğünü söyledi. araç satışı için bizden elden nakit olarak istediği 4.000 lirayı almayacaklarını ve araç satışını bize yapmak istediklerini söyledi. ancak tehditvari yaklaşımlarından ötürü arabayı kesinlikle istemedik.
sonunda iptal talebimizi kabul ettiler. satış müdürü araç satışı için faturanın kesildiğini ve bu yüzden ötv iadesini beklememiz söylendi. ötv ödemesi sonrası iptal yılda 1-2 kez oluyor dedi. ne kadar bekleyeceğimizi sorduğumuzda ise 1 ay cevabını aldık. bu arada fatura kesilmeden önce bize haber vermesini birkaç kez satış temsilcisine söyledik ama kendisi bunun haberini bize vermedi. fatura 03 şubat 2021 tarihinde kesilmiş.
yaklaşık 2,5 ay geçmesine rağmen paramızı hala geri alamadık. satış temsilcisi telefonları açmıyor. satış müdürünü arıyoruz bu ay bekliyoruz diyor. bir süre sonra tekrar arıyoruz telefona cevap vermiyor. mesajla ulaşıyoruz; ben size 1 ay demedim 2-3 ay dedim diyor. hangi vergi dairesinden bekliyorsunuz biz de arayıp soralım diyoruz ama yanıt yok. tam 3 kez sordum bu soruyu.
kendilerine güvenip bekledik ama sonuç alamayınca konuyu opel genel müdürlüğü’ne aktardık. bunun üzerine bayinin müşteri ilişkileri yöneticisi beni aradı. kendisine durumu anlattım ancak geri dönüş yapmadı. mesajlarımıza yanıt vermedi ve arayınca da yardımcı olmadı.
araştırdığım kadarıyla 4760 sayılı özel tüketim vergisi kanununun 15/1. maddesine göre kayıt ve tescilden önce ötv iadesi konusunda şöyle yazıyor. “ötv'nin alıcıdan tahsil edilmediğine, tahsil edilmişse iade edildiğine dair alıcının kimlik, adres ve telefon bilgilerinin yer aldığı alıcı tarafından da imzalanmış olan tutanak”. bu madde bize göre gösteriyor ki bize paramız iade edilip tutanak altına alınabilir ve ötv iadesini devlet yaptığı zaman bayi bunu alabilir. ancak ara ki müşteri memnuniyeti bulasın.
sonuç: maalesef bizler maddi ve manevi olarak büyük bir zarardayız. hem paramız içerde bekliyor hem de bu bayiye güvenip eski aracımızı sattık kredi ödemesini yapabilmek için. pandemi döneminde arabasız kaldık. genel müdürlükten aldığımız bilgiye göre devletten ötv iadesi bekleniyor ama sorunumuzu gerçekçi anlamda çözecek adımlar atılmıyor. babamın hastalığından dolayı araca acil ihtiyacımız oldu. tedavi süresince hastaneye devamlı olarak götürmek durumdayız ancak sürekli araç kiralamak zorunda kalıyoruz veya birilerinden rica etmek zorunda kalıyoruz. opel'den çözüm veya mağduriyeti giderecek hiçbir adım atılmıyor. daha önce bu aşamada hiç mi iptal işlemi olmadı, olduysa ne kadar sürdü sorularımız da yine cevapsız kaldı. daha sonra opel almanya'ya mail attım. bu aşamada bir kıpırdama oldu ancak bize sonuç gerekiyor. daha önce aradığımda konuyla ilgilenen çağrı merkezinde görevli arkadaş dışında kimse yokken, şimdi öğrendiğimiz kadarıyla genel müdürlük de konuyu takip ediyormuş. ancak bu olayın üstünden de birkaç hafta geçti. bana göre bir markanın kaliteli olduğunu gösteren en önemli nokta sorun olduğu zaman olaya nasıl yaklaştıkları ve nasıl çözdükleridir. opel çözüm üretecek hiçbir adım atmıyor. parayı devletten bekliyoruz demek dışında hiçbir cevap alamıyorum. ne zaman geri alınacak, daha önce böyle bir durumda ne kadar sürdü gibi hiçbir soruya yanıt alamıyorum. neredeyse sen misin iptal eden, eşek gibi sürün o zaman modunda olduklarını düşünüyorum.
* güncelleme: arkadaşım, "başlık açıldıktan sonra 19 nisan 2021 tarihinde opel genel müdürlükten aradılar ve yardımcı olacaklarını söylediler. ilgi gösteren herkese teşekkür ederiz." der.
Bu da kaynak link
Ekşisözlük'e şöyle bir konu düşmüş. Alıntılayayım:
yazar olmayan arkadaşımın ricası üzerine, kendisinin burada yer almasını istediği mesajı aynen belirtiyorum. kendisi opel bostancıoğlu bayisi ve opel müşteri hizmetleri üzerinden bir çözüme ulaşamadığından benden başlık açmamı rica etti. özet ile opel bostancıoğlu bayisi müşteriye kapıda çizik olan ve satış için anlaşılan renkten farklı bir renkte araç satmak istiyor. müşteri bunu uygun görmeyince 05.02.2021'de satış iptali talebi yapılıyor. bayi ve opel genel müdürlüğü ile çok kez iletişime geçilmesine rağmen araç için ödenen tutar bu entry tarihi itibarıyla (19.04.2021) geri alınabilmiş değil.
---
opel bostancıoğlu bayisinden crossland model araç satışı için anlaştık ve 93.777,75tl ödeme yaptık. araç bayiye geldiği zaman fotoğraflarını gönderdiler ve fark ettik ki araç istediğimiz renkte değil. yine de bayiye gidip gördük ama bu durumun yanında 3 tane kapıda çizik olduğunu da fark ettik. satış temsilcisi ile konuştuk ve içimize sinmediği için aracı teslim almadık. zira ilk defa sıfır km araç satın alıyorduk ve istediğimiz şekilde olmasını istiyorduk. satış temsilci bize paramızı kuruşu kuruşuna geri alacağımızı söyledi. biz de eğer istediğimiz araç gelirse, seve seve satın alacağımızı ve haber bekleyeceğimizi söyledik. bu aşamada ruhsat üzerimize yapılmamıştır, plaka çıkmamıştır ve herhangi başka bir resmi işlem gerçekleştirilememiştir. sadece sipariş formunu imzalamıştık. iptal talebimizi 5 şubat 2021 tarihinde yaptık. ancak aradan yaklaşık 2,5 ay geçmesine rağmen hala paramızı geri alamadık.
araç için ödememizi 28 ocak 2021 tarihinde yaptık. geri kalan kısım ise kredi ödemesi ve 4.000 lira nakit olacak şekilde istendi. ancak renk konusunda istediğimizden farklı bir durum ortaya çıkınca ve ilave olarak çizikler ve broşürde yazanın aksine dikiz aynası renklerinin de farklı olması sebebiyle iptal etmek istedik. çizikler için fabrikasyon hatası dendi ama maalesef görülmeyecek ufak tefek çizikler değildiler. belirttiğim gibi bu aşamada ruhsat ve plaka çıkmadığı gibi bu konuda bayiye vekalet de vermedim.
satış temsilcisine bu noktaya kadar teşekkür ederiz. insanlık hali, bir yanlış anlaşılma olabilir dedik. kendisi de bize eğer içimize sinmiyorsa satışı iptal edebileceğimizi, en önemlisi araç satışının bu aşamada iptal edilmesi durumunda paramızı kuruşu kuruşuna alacağımızı ve hiç bir kesintisi olmayacağını söyledi.
eve döndüğümüzde kendisini satış müdürü olarak tanıtan kişi bizi aradı. eğer satışı iptal edersek, 3000 lira kaybımız olacağını zira sipariş formunda bunu imzaladığımızı söyledi. bunu kabul ettik. istemediğimiz bir aracı satın almaktansa bu kadar kaybı mecburen kabul edelim dedik. sonra bizi tekrar aradı eğer iptal edersek kesintinin aslında 7000 lira olacağını zira yaklaşık 4000 lira krediden dolayı kesileceğini söyledi. aracı almamızın bizim için iyi olacağını, eğer almazsak hem uzayacak süreç hem de kesintiden dolayı zarar göreceğimizi söyledi. satış müdürünün tavrı nezaketten uzaktı ve bize göre tehditvariydi. ısrarla arayarak bir şekilde aracı bize satmak için bu tarz zorlayıcı ve baskılayıcı söylemlerde bulundu. bu durum bizi açıkçası iyice soğuttu. müşteri memnuniyetinden uzak bu davranışlar bizi üzdüğü gibi opel markasından ise tamamen soğuttu. bu sırada satış temsilcisini aradık ancak telefonlarımıza cevap vermedi. zaten bu aşamadan sonra kendisine ulaşamadık. o ana kadar iptal konusunda gayet anlayışlı ve yardımsever olan satış temsilcisine ulaşamamak bize açıkçası bu yönde talimat aldığı izlenimini doğurdu.
satış müdürünü geri arayarak durumun düzeltilmesini ve bu kesintinin makul olmadığını bildirdik. kendisi de bize banka ile görüştüğünü ve bankanın alacağı 4000 liranın yaklaşık 1000 liraya düştüğünü söyledi. araç satışı için bizden elden nakit olarak istediği 4.000 lirayı almayacaklarını ve araç satışını bize yapmak istediklerini söyledi. ancak tehditvari yaklaşımlarından ötürü arabayı kesinlikle istemedik.
sonunda iptal talebimizi kabul ettiler. satış müdürü araç satışı için faturanın kesildiğini ve bu yüzden ötv iadesini beklememiz söylendi. ötv ödemesi sonrası iptal yılda 1-2 kez oluyor dedi. ne kadar bekleyeceğimizi sorduğumuzda ise 1 ay cevabını aldık. bu arada fatura kesilmeden önce bize haber vermesini birkaç kez satış temsilcisine söyledik ama kendisi bunun haberini bize vermedi. fatura 03 şubat 2021 tarihinde kesilmiş.
yaklaşık 2,5 ay geçmesine rağmen paramızı hala geri alamadık. satış temsilcisi telefonları açmıyor. satış müdürünü arıyoruz bu ay bekliyoruz diyor. bir süre sonra tekrar arıyoruz telefona cevap vermiyor. mesajla ulaşıyoruz; ben size 1 ay demedim 2-3 ay dedim diyor. hangi vergi dairesinden bekliyorsunuz biz de arayıp soralım diyoruz ama yanıt yok. tam 3 kez sordum bu soruyu.
kendilerine güvenip bekledik ama sonuç alamayınca konuyu opel genel müdürlüğü’ne aktardık. bunun üzerine bayinin müşteri ilişkileri yöneticisi beni aradı. kendisine durumu anlattım ancak geri dönüş yapmadı. mesajlarımıza yanıt vermedi ve arayınca da yardımcı olmadı.
araştırdığım kadarıyla 4760 sayılı özel tüketim vergisi kanununun 15/1. maddesine göre kayıt ve tescilden önce ötv iadesi konusunda şöyle yazıyor. “ötv'nin alıcıdan tahsil edilmediğine, tahsil edilmişse iade edildiğine dair alıcının kimlik, adres ve telefon bilgilerinin yer aldığı alıcı tarafından da imzalanmış olan tutanak”. bu madde bize göre gösteriyor ki bize paramız iade edilip tutanak altına alınabilir ve ötv iadesini devlet yaptığı zaman bayi bunu alabilir. ancak ara ki müşteri memnuniyeti bulasın.
sonuç: maalesef bizler maddi ve manevi olarak büyük bir zarardayız. hem paramız içerde bekliyor hem de bu bayiye güvenip eski aracımızı sattık kredi ödemesini yapabilmek için. pandemi döneminde arabasız kaldık. genel müdürlükten aldığımız bilgiye göre devletten ötv iadesi bekleniyor ama sorunumuzu gerçekçi anlamda çözecek adımlar atılmıyor. babamın hastalığından dolayı araca acil ihtiyacımız oldu. tedavi süresince hastaneye devamlı olarak götürmek durumdayız ancak sürekli araç kiralamak zorunda kalıyoruz veya birilerinden rica etmek zorunda kalıyoruz. opel'den çözüm veya mağduriyeti giderecek hiçbir adım atılmıyor. daha önce bu aşamada hiç mi iptal işlemi olmadı, olduysa ne kadar sürdü sorularımız da yine cevapsız kaldı. daha sonra opel almanya'ya mail attım. bu aşamada bir kıpırdama oldu ancak bize sonuç gerekiyor. daha önce aradığımda konuyla ilgilenen çağrı merkezinde görevli arkadaş dışında kimse yokken, şimdi öğrendiğimiz kadarıyla genel müdürlük de konuyu takip ediyormuş. ancak bu olayın üstünden de birkaç hafta geçti. bana göre bir markanın kaliteli olduğunu gösteren en önemli nokta sorun olduğu zaman olaya nasıl yaklaştıkları ve nasıl çözdükleridir. opel çözüm üretecek hiçbir adım atmıyor. parayı devletten bekliyoruz demek dışında hiçbir cevap alamıyorum. ne zaman geri alınacak, daha önce böyle bir durumda ne kadar sürdü gibi hiçbir soruya yanıt alamıyorum. neredeyse sen misin iptal eden, eşek gibi sürün o zaman modunda olduklarını düşünüyorum.
* güncelleme: arkadaşım, "başlık açıldıktan sonra 19 nisan 2021 tarihinde opel genel müdürlükten aradılar ve yardımcı olacaklarını söylediler. ilgi gösteren herkese teşekkür ederiz." der.
Bu da kaynak link