Bva 6 ileri mi CVT mi yari otomatikmi?

memati61

Asfalt Kurutucu
26
26
2011 model fluence bakiyordum 105hp 1.6 extreme sahibindende gördüm yari otomatik yaziyor teknik bilgilere girdim BVA 6 ileri yaziyor googlede arattim bazi kişiler 4 ileri bazilari ise CVT şanziman yazmiş :)

Bu araçtaki şanziman tam otomatikmi , yari otomatikmi cvtmi konu hakkinda bilgiye sahip olan varmi?
 
Soruyu yanlış anlamışsınız hocam :D net bir bilgi yok fluencede kullanılan vites konusunda her kafadan ayrı ses var demiş soran arkadaş , kimisi cvt var , kimisi TK 6 var demiş :)
Siz yanlış anladınız sanırım yazdığımı. Soruda bahsedilen 2011 model Fluence'da 4 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman bulunuyor, halk arasındaki değimiyle 'tam otomatik'.

2012 makyajından sonra benzinli motor ve otomatik şanzıman kombinasyonu Nissan'dan alınan 1.6 115 hp motor ve CVT şanzıman olarak değiştirildi.

Fluence'da bulunan ve yarı otomatik şanzıman olarak geçen şanzıman ise 1.5 dCi motorla sunulan ve çift kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olan EDC'dir.

6 ileri 'tam otomatik' şanzıman ise emin olmamakla beraber Türkiye'de çok nadir olan ve sanırım bazı Renault yöneticileri için üretilen 2.0 L atmosferik benzinli motorla sunuluyor.

Yukarıda sanırım noktalama hatası yapmışım, yanlış anlaşılmaya neden olmuş olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: memati61
Reno 1.6+CVT kombinasyonundan uzak durulmalı. Arabayı hatun kullanacaksa falan eyvallah ama CVT için denilen belirli bir devire çıkıp bağırıyor lafı bu motor şanzıman ikilisinden çıkmış olabilir.

Reno'num 1.6'sı kötü değil ama ama bu şanzıman ağır törpülüyor, arabada hiç kullanım zevki bırakmıyor. Ve CVT'nin avantajı olan daha az yakması da yok 1.6 megane ile arkadaşım 10lt/100km civarında geziyordu İstanbul içerisinde.
 
Reno'num 1.6'sı kötü değil ama ama bu şanzıman ağır törpülüyor, arabada hiç kullanım zevki bırakmıyor. Ve CVT'nin avantajı olan daha az yakması da yok 1.6 megane ile arkadaşım 10lt/100km civarında geziyordu İstanbul içerisinde.
Cvt lerde verim %80 de.En kötü tork konvertörlerde dahi bu oran %82 civarına iniyor.CVT ciddi derecede müsrif bir şanzıman.
 
Reno ve otomatik ikilisi bir araya gelecekse en kötü ihtimalle laguna 2 faz2 kasada kullanılan japon üretimi 5 ileri, 3 kasada kullanılan 6 ileri ya da edc adlı şanzıman olmalıdır. Performans vs beklentiye göre göreceli lakin fransız ve sağlamlık aranıyorsa bunlardan şaşılmamalı bence. En temel yapılması gereken aslında otomatik araç alınacaksa uzakdoğu kökenli araçlara bakmak.